راهنمای خرید جالباسی

راهنمای خرید جالباسی

یکی از وسایل بسیار کاربردی و مهم در خانه جالباسی است، این کالا انواع گوناگونی دارد که انتخاب آن را کمی دشوار می‌کند، در این مقاله کوتاه قصد داریم به بررسی انواع جالباسی از نظر مدل و جنس و کاربرد، بهترین مکان نصب و قرار گرفتن و نکات مهم و ضروی هنگام خرید این کالا بپردازیم، اگر قصد خرید جالباسی دارید اما هنوز سردرگم هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انواع جالباسی چیست؛ هر کدام چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که از نامش پیداست، محل قرار دادن یا آویزان کردن لباس است، با توجه به کاربردهای متفاوتی که می‌تواند داشته باشد دارای مدل‌های گوناگونی است. این مدل‌ها شامل دیواری، کمدی، پشت‌دری و ایستاده است.

جالباسی دیواری: معمولا دارای اشکالی شبیه دایره و یا مستطیل و گاهی در شکل سنتی آن لوزی‌های کنارهم، طراحی شده و به وسیله میخ یا پیچ به دیوار نصب می‌شوند، جایگاه این مدل جالباسی‌ها معمولا در بدو ورودی منازل قرار دارد، در راهروی ورودی البته می‌توان از این مدل‌ها در اتاق خواب نیز استفاده کرد.

راهنمای خرید جالباسی

جالباسی کمدی: این مدل جالباسی‌ها اصولا به شکل کمدهای ساده طراحی شده‌اند، گاهی درون این کمد یک میله به همراه چندین چوب رختی قرار دارد و گاهی نیز درون کمد چندین قلاب رخت آویز وجود دارد که می‌توان لباس ها را به آنها آویزان کرد. این مدل از جالباسی‌ها محبوب‌ترین مدل این کالا محسوب می‌شوند.

– جالباسی پشت دری: این مدل از جالباسی‌ها به وسیله دو قلاب یا سه قلاب پشت درب اتاق نصب می‌شوند، قابل حمل است و دارای قلاب‌های متعدد برای آویزان کردن لباس‌ها می باشد، این مدل بسیار پرطرفدار و کاربردی است و هم‌چنین وجود آن برای هر خانه‌ای لازم است.

مشاهده
راهنمای خرید میز کنسول

– جالباسی ایستاده: این مدل از جارختی‌ها قدیمی‌ترین طرح این کالا را تشکیل می‌دهند، معمولا به‌صورت یک پایه عمودی به همراه چندین شاخه در اندازه‌های مختلف برای آویزان کردن لباس است. معمولا در گوشه‌ای از اتاق خواب قرار می‌گیرد. یکی از ایراداتی که به این مدل وارد است واژگون شدن آن در اثر سنگینی لباس‌ها است.

جنس جالباسی تا چه اندازه مهم است؟

اکنون با انواع جالباسی‌ها از نظر مدل و کاربرد آشنا شدید حال به انواع آن از نظر جنس می‌پردازیم. جارختی‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی تهیه شوند، معمول‌ترین متریال به‌کاررفته برای این کالا، چوب، فلز و ام‌دی‌اف است و محبوب‌ترین آن جالباسی‌های چوبی است، چرا که هم از نظر زیبایی و هم از نظر مقاومت و طول عمر نسبت به سایر مدل‌ها برتری دارد، از طرفی می‌توان از جالباسی‌های چوبی در هر تم دکوراسیونی بهره برد.

در هرصورت جنس جالباسی هرچه باشد، قلاب‌های آویز لباس معمولا فلزی هستند، قلاب‌های استیل پرکاربردترین مدل در این کالا به حساب می‌آیند و البته دوام و استحکام مناسبی نیز دارند.

بهترین مکان قرار دادن جالباسی

این که جالباسی را در کدام قسمت منزل استفاده کنید به مدل آن بستگی مستقیم دارد، معمولا طرح‌های ایستاده در گوشه‌ای از اتاق خواب یا نشیمن قرار می‌گیرند، مدل‌های دیواری در راهروی ورودی منزل قرار داده می‌شوند، مدل‌های پشت‌دری نیز معمولا به درب اتاق خواب نصب می‌شوند، مدل کمدی را می‌توان در اتاق خواب یا در راهروی ورودی قرار داد.

نکات مهم خرید جالباسی

اکنون وقت آن رسیده است که به نکات مهم هنگام انتخاب و خرید جالباسی اشاره کنیم، فراموش نکنید که رعایت این نکات به شما کمک می‌کند انتخاب مناسب‌تری داشته باشید، پس مطالعه این بخش بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

– استحکام مناسب: مهمترین نکته در خصوص انتخاب این کالا توجه به استحکام و مقاومت بالای آن است. فرقی نمی‌کند از کدام مدل جالباسی انتخاب می‌کنید، باید توجه داشته باشید که مقاومت قسمت‌های مختلف بدنه و به‌خصوص قلاب‌های رخت‌آویز بالا باشد تا در صورت آویزان کردن لباس‌های سنگین و یا حجم زیادی از لباس مشکلی برای شما پیش نیاید.

– برای انتخاب یک مدل مناسب بهتر است فضایی که در اختیار دارید و مکانی که قرار است در آنجا استفاده شود را مد نظر داشته باشید، اندازه جاکفشی نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنید، اگر فضای مناسبی در اختیار دارید می‌توانید از طرح‌های بزرگ و جادار بهره‌مند شوید در غیر این صورت مدل‌های کوچک برای شما مناسب‌تر هستند.

– به کیفیت قلاب‌ها و دستگیره‌های جا لباسی باید دقت خاصی داشته باشید، بی‌کیفیت بودن اجناس در این قسمت‌ها می‌تواند به آسیب رسیدن به لباس‌های شما منتهی شود.

– بسیاری از جالباسی‌های کمدی دارای کشو نیز هستند، بهتر است قبل از انتخاب این مدل‌ها به اندازه کشوها، حجم آن‌ها، کیفیت لولای درب‌ها و هم‌چنین مرغوب بودن متریال به‌کاررفته در تولید دقت کنید.

– اگر قرار است از جالباسی‌های کمدی استفاده کنید حتما اندازه و سایز آن را با مکانی که قرار است در آنجا قرار گیرد بررسی کنید، جالباسی‌های بزرگ و سنگین امکان جابه‌جایی راحتی ندارند و از طرفی بزرگ بودن جالباسی در مکان کوچک جلوه زیبایی نخواهد داشت.

– در مورد انتخاب رنگ جالباسی باید به دنبال برقراری هارمونی در چیدمان منزل بود، سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با تم رنگی دکوراسیون منزل شما هم‌خوانی داشته باشد.

مشاهده
راهنمای خرید صندلی لهستانی

کلام آخر

با مطالعه بخش‌های مختلف مقاله به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب این کالای اساسی کاملا بستگی به کاربرد و همچنین محل قرارگیری آن دارد، اگر قرار است از مدل‌های کمدی استفاده شود انتخاب جنس چوب بهترین گزینه خواهد بود، توجه به مرغوبیت کالا بسیار اهمیت دارد و همچنین انتخاب رنگ آن نیز بستگی به سلیقه و تم رنگی چیدمان منزل دارد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه