راهنمای خرید ساعت دیواری

راهنمای خرید ساعت دیواری

شاید بتوان گفت یکی از اساسی‌ترین کالا در دکوراسیون داخلی ساعت دیواری است. دانستن زمان و اهمیت آن در طول انجام کارهای روزمره سبب شده است تا این کالا جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بشر امروزی باشد. هنگام خرید و نصب ساعت دیواری باید به مسائل زیادی توجه داشته باشید که در این مقاله آنها را برایتان گردآوری کرده‌ایم، انواع ساعت دیواری، کاربرد و محل نصب آنها و همچنین نکات مهم انتخاب و خرید از جمله مواردی است که به آن خواهیم پرداخت.

انواع ساعت دیواری چیست؛ هر مورد در چه فضای دکوراسیونی استفاده می‌شود؟

از نظر سبک طراحی و شکل ظاهری ساعت دیواری به سه شکل سنتی و کلاسیک، مدرن و فانتزی دسته‌بندی می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها دارای زیرشاخه‌هایی هستند که در این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ساعت دیواری

مدل سنتی و کلاسیک: در این سبک از طراحی ساعت‌های دیواری همان شکل معمول قاب‌دار و مستطیل یا دایره‌ای شکل هستند که گاهی به‌صورت ساده طراحی می‌شوند و گاهی دارای قاب‌هایی هستند که نقش و نگار و شکل‌های پیچیده‌تری مثل چند ضلعی‌ها  دارد. برخی از مدل‌ها دارای پاندول هستند و برخی دیگر نیز به‌صورت ساده طراحی شده‌اند. ساعت دیواری‌های تابلویی نیز در این دسته قرار می‌گیرند، ساعت‌هایی که شامل یک ساعت کوچک در کنار یک تابلوی زیبا از منظره‌ای جذاب است. در حالت کلی باید گفت این مدل ساعت‌ها متناسب دکوراسیون‌های ساده و سنتی است و شاید مورد توجه ساده‌پسندان و طرفداران دکوراسیون کلاسیک قرار بگیرد.

مدل مدرن: ساعت‌های مدرن این روزها طرفداران بیشتری دارد و با سبک دکوراسیون داخلی منازل امروزی هم‌خوانی خوبی برقرار کرده است. این ساعت‌ها شامل انواع ساعت‌های بدون قاب، ساعت‌های رنگی، طرح‌دار و امثال آن است. مدل بدون قاب بیشتر شبیه استیکرهایی است که به دیوار نصب شده است، معمولا بخش زیادی از فضای دیوارهای بزرگ را اشغال می‌کنند و بهتر است در قسمتی از منزل استفاده شود که از دیگر جاها خلوت‌تر است. ساعت‌های طرح‌دار و رنگی و امثال آن نیز متناسب با محل قرارگیری برای اتاق کودک، آشپزخانه و نشیمن استفاده می‌شود.

مشاهده
راهنمای خرید مبل کلاسیک

مدل فانتزی: ساعت‌های فانتزی به مدل دکوراتیو نیز شهرت دارند، این ساعت‌ها بیشتر از تلفیق هنر و صنعت ساعت سازی ایجاد می‌شوند، ساعت‌هایی با نقش گل و شعر و ساعت‌هایی با تزئینات آینه و امثال  آن از این دست هستند.

در کنار مدل‌هایی که معرفی کردیم نوعی ساعت ایستاده هم موجود است که طرفداران زیادی دارد و برای خانه‌های بزرگ مناسب است، این مدل ساعت‌ها که مدل سلطنتی نیز شهرت دارند، سنگین و معمولا از جنس رزین، برنز و برنج هستند که مسلما قیمت مدل‌های فلزی نسبت به رزین به شدت بالاتر است.

نکات مهم خرید ساعت دیواری

– مهمترین نکته و البته تاثیرگذارترین، بودجه‌ای است که برای این کار کنار می‌گذارید، میزان بودجه مشخص می‌کند که  چه برندی و با چه مشخصاتی خرید کنید.

– سعی کنید از برندهای معتبر موجود در بازار خرید کنید تا در صورت لزوم بتوانید از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوید. مثلا ممکن است بعد از مدتی قطعه‌ای از ساعت دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد در این صورت خیال شما آسوده خواهد بود.

– از دیگر نکاتی که باید به آن بسیار توجه کنید اندازه و سایز ساعت است، توجه داشته باشید که این اندازه باید متناسب با فضا و دیواری باشد که قرار است در آنجا نصب شود، استفاده از ساعت‌های کوچک یا بزرگتر از اندازه متناسب معمولا باعث میشود دکوراسیون منزلتان آنطور که باید زیبا دیده نشود.

– از دیگر مواردی که باید حتما به آن توجه کنید سبک ساعت است، فراموش نکنید که سبک و مدل طراحی ساعت باید با دکوراسیون کلی منزل شما هم‌خوانی داشته باشد تا ترکیب زیبا و چشم‌نوازی ایجاد کند.

مشاهده
راهنمای خرید صندلی آشپزخانه

– هنگام نصب توجه داشته باشید که ساعت را باید روی دیواری قرار دهید که از تمام زوایای منزل به‌خوبی دیده شود.

– ساعت‌های پاندول‌دار و شماطه‌ای برای دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار مناسب هستند و ساعت‌های مدرن و فانتزی برای دکوراسیون‌های اسپورت، اگر خانه بزرگ و فضای مناسبی دارید و سبک دکوراسیون شما لاکچری است می‌توانید از مدل‌های ایستاده و سلطنتی بهره‌مند شوید.

– قبل از انتخاب و خرید نهایی یک ساعت دقت داشته باشید که موتور و یا شماطه آن سروصدای آزاردهنده نداشته باشد، این مسئله به‌خصوص در مورد ساعت‌هایی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهمیت است.

– برای این که بتوانید انتخاب درست و  دقیقی داشته باشید حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دیدن کنید، ساعت‌های مختلف  در سبک‌های گوناگون را بررسی کنید و مطالب مربوط به آنها را به‌خوبی مطالعه کرده و سپس انتخاب نهایی را انجام دهید.

– جنس ساعت نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید، این مسئله به‌خصوص در مورد ساعت‌های فانتزی که ظراوت بیشتری دارند اهمیت بالاتری دارد، سعی کنید از ساعت‌های برندهای معروف و با کیفیت خریداری کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه