راهنمای خرید تخت خواب نوزاد

راهنمای خرید تخت خواب نوزاد

خرید تخت خواب نوزاد برای نوزادان تازه متولد شده به معنای فرآهم کردن بهترین گزینه برای خواب راحت نوزاد است. شما با خرید مدل مناسبی از تخت خواب می‌توانید آسایش بهتر را برای خواب نوزاد خود تأمین کنید.

اگر خانواده‌ای هستید که نوزاد تازه متولد شده دارید یا فرزند شما در روزهای آینده به دنیا می‌آید، لازم است برنامه ریزی دقیق‌تری برای خرید تخت خواب نوزاد داشته باشید. این در حالی است که تمام مقدمات جشن متولد شدن نوزاد را آماده کرده‌اید!

یک نوزاد تقریباً ۱۶-۱۷ ساعت در طول یک روز می‌خوابد و به طور مرتب از خواب بیدار می‌شود تا تغذیه کند. با اینکه شما همه این مطالب را می دانید بنابراین، آیا تصمیم گرفته‌اید نوزاد شما قرار است کجا بخوابد؟ آیا برای انتخاب و خرید تخت خواب نوزاد تصمیمی گرفته‌اید؟

راهنمای خرید تخت خواب نوزاد

از آنجا که نوزادان، زمان زیادی را در خواب می‌گذرانند، تخت خواب آنها باید بسیار راحت باشند. شما همیشه نمی‌توانید که نوزاد خود را روی بازوی خود نگه دارید تا او راحت بخوابد. این کار، کاملاً اشتباه است!

بهترین راهکار این است که کاملاً هوشمندانه برای خرید تخت خواب نوزاد، اقدام کنید. در این مطلب به شما دستورالعمل و نکاتی را می‌آموزیم که در خرید یک تخت خواب مناسب برای نوزاد کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

مشاهده
قیمت مبل راحتی در رهنان اصفهان

چرا خرید تخت خواب نوزاد اهمیت دارد؟

نوزاد شما در طول روز و حتی شب‌ها به طور مرتب از خواب بیدار می‌شود. برای اطمینان از اینکه کودک شما بهترین شرایط خواب را دارد، باید روی خرید تخت خواب نوزاد، با بهترین مدل و ویژگی‌ها، سرمایه گذاری کنید.

بسیاری از خانواده‌ها اتاق مجزایی برای کودکان خود در نظر گرفته‌اند، بنابراین خرید تخت خواب نوزاد، ضرورت دارد. آیا شما به دنبال یک گهواره، تخت همراه، تخت خواب نوزاد چرخ دار، حمل کننده، تخت همراه مادر و یا… هستید اما در مورد انتخاب میان این گزینه‌ها سردرگم شده‌اید؟

نگران نباشید! در ادامه متن به شما خواهیم گفت که هرکدام برای خواب نوزاد و برای شما چه کاری انجام می‌دهند.

بهترین تختخواب برای نوزادان

بهترین گزینه‌ها برای خرید تخت خواب نوزاد، مدل‌هایی هستند که مجزا از تخت والدین بوده و به راحتی نوزاد بتواند در تخت خود حرکت کند. به نظر می‌رسد امن‌ترین نقطه برای خوابیدن نوزاد، روی سطح محکم، چیزی مانند گهواره است.

 اطمینان حاصل کنید که هیچ نوع ملحفه، ضربه گیر و یا بالش نرم در دیواره‌های گهواره وجود ندارد؛ زیرا وجود این وسایل می‌تواند راه‌های تنفسی نوزاد را مسدود کند. در روزهای آغازین تولد نوزاد باید به مسأله سندرم مرگ ناگهانی نوزاد بسیار حساس باشید. خرید تخت خواب نوزاد، راحت و استاندارد می‌تواند کنترل اوضاع خواب را ساده‌تر سازد.

انواع تخت خواب نوازد

1-گهواره

به عنوان یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین گزینه خرید تخت خواب نوزاد، گهواره بهترین گزینه است. این مدل گهواره‌ها در شکل ظاهری شبیه به تخت خواب هستند؛ در اطراف تخت، نرده‌هایی قرار دارد و لابه لای آنها باز است. محفظه تخت خواب نوزاد، دارای نرده‌های عمودی چوبی برای جلوگیری از بیرون آمدن کودک شما است.

مشاهده
راهنمای خرید لوستر

در برخی دیگر از این نمونه تخت‌ها، تعدادی نرده هم در بخش بالایی تخت وجود دارد که برای سنین بالاتر نوزاد در نظر گرفته شده است. خرید تخت خواب نوزاد، مطابق با سلیقه والدین انجام می‌گیرد.

در کنار خرید تخت خواب نوزاد، می‌توانید از تشک مناسب، محافظ تخت نوزاد، بالشتک، و یا تخت‌های قابل تنظیم نیز استفاده کنید. تخت خواب‌های قابل تنظیم، برای ورود و خروج نوزاد از بستر، مناسب هستند. انتخاب تشک مناسب برای تخت خواب نوزاد نیز بسیار مهم است. تمام وسایل داخل تخت خواب باید از مواد ساده و بدون حساسیت برای نوزادان تهیه شده باشند. در خرید تخت خواب نوزاد و وسایل جانبی باید تمام این نکات را در نظر بگیرید.

2-خرید تخت خواب نوزاد – گهواره استاندارد

خرید تخت خواب نوزاد استاندارد به شکل گهواره، برای نوزادان تازه متولد شده، شامل یک تختخواب سنتی محکم با چهار ضلع ثابت است. این تخت‌ها عموماً دارای نرده‌های عمودی در اطراف است. این کار برای جلوگیری از سقوط کودک نوپا از داخل رختخواب است. کودک شما تا سن ۱۸ تا ۲۴ ماهگی می‌تواند از آن استفاده کند.

3- خرید تخت خواب نوزاد؛ گهواره قابل تبدیل

گهواره‌های قابل تبدیل، تخت خواب‌هایی هستند که هم برای نوزادان مناسب است و هم قابل تبدیل برای سنین بالاتر می‌باشد. این تخت‌ها سنگین‌تر هستند، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و گرانتر از گهواره استاندارد می‌باشند. برای تبدیل این گهواره‌ها باید قطعات اضافی خریداری کنید. اگر قصد خرید نوعی گهواره‌ای را دارید که در مدت طولانی، آن را حفظ می‌کنید، بهتر است همزمان با خرید گهواره، کیت تبدیل را خریداری کنید.

مشاهده
راهنمای خرید استند

4- خرید تخت خواب نوزاد؛ تخت خواب قابل حمل

خرید تخت خواب نوزاد که دارای چرخ برای تحرک هستند به عنوان گهواره قابل حمل شناخته می‌شوند. اندازه آنها، کوچک و قابل حمل است. بعضی از گهواره‌ها نیز قابل جمع شدن هستند.

5- خرید تخت خواب نوزاد؛ تخت همراه مادر یا The Co-Sleeper

این تخت خواب‌ها در کنار تخت مادر قرار می‌گیرد و همواره در نزدیکی مادر قرار دارد. این تخت‌ها به ویژه برای تغذیه کردن نوزاد نیمه شب، مناسب است. در این مدل تخت خواب‌ها، تشک باید نازک و محکم باشد. همچنین از استفاده از بالش و پتوهایی که ممکن است کودک را خفه کند، خودداری کنید. این تخت خواب به صورت ایمن به تخت مادر متصل می‌شود و بسیار ایمن است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه