چگونه مبل راحتی را تمیز کنیم؟

چگونه مبل راحتی را تمیز کنیم؟

یک خانه بدون مبل راحتی کمی غیر قابل تصور است! آنچه که از راحتی و آسایش مد نظر شما است را یک جا فراهم می‌کند. مبلمان راحتی معمولا بیش از سایر ست‌های مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین خاطر بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی هستند. همین امر باعث می‌شود که نیاز به شست و شو داشته باشند اما سوال اینجاست که چگونه مبل راحتی را تمیز کنیم تا کمترین آسیب به آن‌ها وارد شود؟ در این مقاله قصد داریم به پرسش پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد مبلمان راحتی بدانید

یکی از متداول‌ترین مبلمانی که خریداری می‌شود؛ مبل‌های راحتی است. که مدل‌های متنوع آن‌ها طرفداران بسیاری دارد. این مبل‌ها تکمیل کننده هر سبکی از دکوراسیون هستند. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک متفاوت است و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل ها می شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد به دلیل استفاده بیشتر از فوم و پارچه می توان مدل های گوناگون و در رنگ‌های بینظیری از آن‌ها را ساخت و تولید کرد.

هر آنچه که باید در مورد مبلمان راحتی بدانید

انواع مختلف مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از گذشته تا به امروز دارای طرح ها و شکل های گوناگونی هستند و شما می توانید مطابق با سلیقه و علاقه مندی خود به انواع مختلف آن را سفارش دهید. مبلمان راحتی با آن که نام های متفاوتی دارند اما می توان در سه دسته اصلی مبل راحتی: طرح کلاسیک، چستر و ال دسته‌بندی کرد. مدل های دیگر مبلمان راحتی فقط نام های متفاوتی دارند.بیشتر آنها ۷ نفره هستند و معمولاً یک کاناپه سه نفری یک کاناپه دو نفری و ۲ مبل تکی هم دارند. مبلمان ال معمولاً همین ساختار را دارند اما به صورت پیوسته در کنار هم قرار می گیرند.

مشاهده
خرید مبل راحتی چستر ، زینت خانه‌های لاکچری

انواع مختلف مبلمان راحتی

شست و شوی مبل راحتی در منزل

اگر مایل هستید که مبلمان راحتی را خودتان تمیز کنید؛ ابتدا باید یک محلول ضد عفونی خانگی بسازید. مقداری صابون مایع یا شامپو فرش را داخل یک سطل بریزید. سپس مقداری سرکه سفید و جوش شیرین را به آن اضافه کنید تا کف و پاک کنندگی خوبی داشته باشد. با استفاده از یک اسفنج یا پارچه روی مبلمان بکشید و خیلی سریع خشک کنید.

شست و شوی مبل راحتی در منزل

چطور مبلمان را تمیز کنیم؟

اگر از ابتدا تمام قسمت‌های مبلمان را جارو بکشید؛ مشکل خاصی در تمیزی به وجود نمی‌آید و کار زیادی در تمیز کردن آن‌ها نخواهید داشت. اما اگر گرد و غبار آن‌ها را فراگرفته، بهتر است ابتدا جارو بکشید و سپس به وسیله دستمال نم دار لکه گیری کنید و سپس با سشوار خشک کنید.

چطور مبلمان را تمیز کنیم؟

3 روش برای شست و شوی مبلمان

در روش اول می‌توانید به وسیله ماده ضدعفونی که در بالا روش ساخت و ترکیب آن را گفتیم؛ به راحتی مبلمان را تمیز و خشک کنید.

در روش دوم می‌توانید با جارو کشیدن گرد و غبار را تمیز کنید، سپس با دو پارچه نم و خشک مبلمان را شست و شو دهید.

در روش سوم استفاده از بخارشو پیشنهاد می‌شود و یا می‌توانید کار شست و شوی مبلمان را به مراکز معتبری که این کار را در منزل انجام می‌دهند؛ بسپارید.

3 روش برای شست و شوی مبلمان

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

ممکن است پس از شست و شوی غیر اصولی، مبلمان همان جلوه و کیفیت قبلی را نداشته باشند. این مشکل به دلیل نفوذ آب و رطوبت در فوم یا اسفنج مبلمان است. اگر به هنگام شست و شو مبلمان خیلی سریع خشک نشوند آب از پارچه گذشته و به فوم می‌رسد. در این صورت نیز مبلمان پوسته پوسته شده و پس از مدتی خراب می‌شوند.

مشاهده
مبل راحتی ظریف و کم جا

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

چرا رطوبت برای مبلمان مضر است؟

در ساختار نشیمن مبلمان معمولا فوم یا اسفنج به کار می‌رود و رطوبت برای آن‌ها مضر است. اگر اب به فوم و یا اسفنج نفوذ کند باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. تغییر شکل مبلمان و پوسته پوسته شدن مبلمان چرم و کدر شدن و احساس نم و رطوبت از آسیب‌های شست و شوی نادرست مبلمان است.

چرا رطوبت برای مبلمان مضر است؟

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

اگر مبل‌هایتان ارزش زیادی دارند و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید؛ بهتر است کمی در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشید. پیشگیری از ریختن غذا توسط بچه‌ها، جلوگیری از چنگ زدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه، جارو کشیدن هفتگی، حساس بودن به ایجاد لکه و تمیز کردن سریع آن و استفاده از کاور مبل از جمله روش‌های نگه داری مبلمان است.

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

هرآنچه که باید در مورد کاور مبل بدانید

کاور مبل مانند یک پیراهن بر تن مبل می‌نشیند، می‌توان بسته به نوع دکوراسیون خانه رنگ‌های مختلفی را انتخاب کرد. اگر دوست دارید تغییر دکوراسیون شیک اما ارزان قیمتی را تجربه کنید، راه حل آن استفاده از کاور مبل است. کاور مبل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که باید متناسب با نوع مبلمان بهترین کیفیت آن‌ را بدون اینکه نیاز به هزینه بیشتر انتخاب کنید.

هرآنچه که باید در مورد کاور مبل بدانید

چه رنگ‌هایی برای کاور مبل بهتر است؟

بهتر است رنگ کاورمبل متناسب با سبک دکوراسیون خانه شما باشد. می‌توانید بسته به سلیقه خودتان بهترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. اما معمولا از رنگ‌های کرم،قهوه‌ای، طوسی، شتری حتی ترکیب چند رنگ نیز استفاده کنید. این رنگ‌ها بسته به نوع سبک زندگی شما متغییر است. معمولا اگر فرزندان کوچک و بازیگوشی دارید باید از رنگ‌های تیره تر با مقاومت بالاتری انتخاب کنید. تا شلوغی و کثیف کردن مبلمان زیاد به چشم نخورد.

مشاهده
خرید مبل چستر ، رازهای یک خرید با کیفیت
چه رنگ‌هایی برای کاور مبل بهتر است؟

کاور برای مبل راحتی

از کاورهای پارچه‌ای معمولا برای دوخت و پوشش مبلمان راحتی استفاده می‌شود. مبلمان راحتی کلاسیک چون فضای مسطحی دارند دوخت انواع پارچه برای آن‌ها مناسب است. از کاور پارچه‎‌ای برای مبلمان ال نیز استفاده می‌کنند. اما مبلمان کلاسیک و سلطنتی که هنر منبت کاری در آن‌ها نقش بسته بهتر است از کاورهای ژله‌ای استفاده کنند تا طرح و نقش آن‌ها پنهان نماند.

کاور برای مبل راحتی

خرید اینترنتی مبلمان راحتی

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبلمان راحتی است.

خرید اینترنتی مبلمان راحتی

نتیجه گیری

در این مقاله به پرسش چگونه مبل راحتی را تمیز کنیم؟ پاسخ دادیم.حفظ و نگه داری مبلمان راحتی برای دوام بیشتر بسیار اهمیت دارد. می‌توان به وسیله کاور و جارو کشیدن از نشستن گرد و غبار و ایجاد لکه بر روی آن‌ها جلوگیری کرد. مبلمان را به 3 روش می‌توان شست. اما باید به وسیله سشوار خیلی سریع خشک شوند. می‌توانید مبلمان راحتی را در منزل بشویید یا به مراکز معتبر بسپارید.

https://i.pinimg.com/originals/76/d1/9a/76d19a95a2d8c86c68c8ec7967826d90.jpg

سوالات متداول

1.چطور مبلمان راحتی را در منزل بشوییم؟ با استفاده از ماده ضدعفونی خانگی، بخارشو و شست و شوی اصولی مراکز معتبر، می‌توانید آن‌ها را بشویید.

2. چطور ماده ضدعفونی خانگی بسازیم؟ مایع ظرفشویی یا شامپو فرش را در سطلی بریزید سپس به آن سرکه سفید و جوش شیرین و آب اضافه کنید تا کف به دست آورید.

3. چرا مبلمان سریع باید خشک شوند؟ شست و شو به هر نحوی که باشد، باید به وسیله سشوار خشک شوند تا از آسیب به فوم و پوسته پوسته شدن مبلمان جلوگیری شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه