آموزش ساخت کلاف مبل چستر

آموزش ساخت کلاف مبل چستر

مبلمان چستر به پادشاه مبلمان معروف‌اند. همیشه موقع خرید تمام دقت و توجه ما برروی انتخاب بهترین رنگ و مدل مبلمان معطوف شده است. اما ایا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این مبل‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟ در این مقاله با آموزش ساخت کلاف مبل چستر همراه شما خواهیم بود.

مبل چستر چیست؟

این مبلمان در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند اما از لحاظ لوکس و لاکچری با مبلمان سبک کلاسیک نیز برابری می‌کنند. علاوه بر شکوه و زیبایی ‌و رنگ بندی فوق العاده همراه با چرم جذاب, دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی، از شاخصه‌های اصلی وجه تمایز و نشان خاص مبل چستر است. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند. دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری درآن‌ها به کار رفته است.

مبل چستر چیست؟

انواع مدل مبل چستر

این مبلمان باشکوه و کاربردی در سبک‌های مختلفی همچون ایتالیایی،فرانسوی،ترک و امریکایی عرضه می‌شوند؛ تفاوت اندکی بایکدیگر در قیمت و مواد به کاررفته دارند. در مدل های ایتالیایی مبل‌های تکی طراحی مستطیل شکلی دارند ولی در مدل‌های فرانسوی متقارن و گرد تر اند. در نوع اسفنج و فوم به کار رفته نیز کمی متفاوت‌اند.

انواع مدل مبل چستر

کلاف مبل چستر با سایر مبلمان چه تفاوتی دارد؟

مبلمان چستر در دسته‌ی مبلمان راحتی قرار می‌گیرند. به همین علت ساخت اسکلت آن‌ها کمی با سایر مبلمان متفاوت است. مبلمان چستر تاج نشیمنگاه و دسته و بازو منفرد ندارند. به همین خاطر کلاف آن‌ها باید به قدری محکم باشد تا طرح هلالی بازوها و هنر لمسه دوزی در نهایت ظرافت و دقت انجام شود.

مشاهده
پارچه مبلی مسکو

کلاف مبل چستر با سایر مبلمان چه تفاوتی دارد؟

کدام پارچه برای مبل چستر بهتر است؟

انتخاب بهترین نوع پارچه برای مبلمان چستر نیازمند دقت و توجه و حوصله بسیار است، چرا که باید از میان انواع پارچه مبلی بهترین و با کیفیت ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. معمولا پارچه‌های چرم، نانو، مخمل و مسکو است که هریک ویژگی‌های خاصی دارند. انتخاب پارچه مناسب باید بر اساس سبک دکوراسیون، نوع مبلمان و محل استفاده از آن‌ها صورت بگیرد.

اسکلت مبلمان چطور ساخته می‌شود

پایه اصلی ساخت اسکلت، چوب است. ابتدا چوب‌ها را به صورت الوار خریداری به نجاری منتقل می‌کنند. در نجاری قطعات چوبی در اندازه‌های مختلف و مناسب با سایر مبلمان برش می‌خورند. سپس به وسیله چرخ‌های دورکوب قطعات چوبی به هم متصل و اسکلت مبل را می‌سازند.

اسکلت مبلمان چطور ساخته می‌شود

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

کدام چوب برای مبل چستر بهتر است؟

در ساخت اسکلت چوبی از چوب‌هایی مثل روسی، راش و گردو استفاده می‌کنند. چوب روسی در مقابل حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد. برای همین در شمال و جنوب کشور از این چوب استفاده می‌کنند. تا دوام و کارایی مبلمان را تا حد زیادی بالاتر ببرند.

کدام چوب برای مبل چستر بهتر است؟

رنگ کاری مبل چستر

پس از ساخت اسکلت چوبی باید رنگ کاری کلاف مبل انجام شود. در رنگ کاری اگر قسمتی از چوب برجستگی و برآمدگی یا اشکال جزئی داشته باشد توسط سمباده رفع می‌شود و از پلی استر نیز برای فرآیند تثبیت رنگ مبلمان استفاده می‌کنند.

رنگ کاری مبل چستر

برای مبلمان چوب راش بهتر است یا گردو ؟

راش و گردو هر دو از مقاوم ترین و مرغوب ترین چوب‌هایی هستند برای ساخت مبلمان از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولاً برای اسکلت اصلی از چوب روسی و برای پایه ها خارجی از چوب راش و یا گردو استفاده می‌کنند.

برای مبلمان چوب راش بهتر است یا گردو ؟

رویه کوبی چیست؟

شاید فکر کنید که رویه کوبی یعنی تغییر پارچه مبلمان اما در اصل مجموعه کارهایی که برای تعویض پارچه، تغییر فوم و اصلاح اسکلت بندی مبلمان انجام می‌شود، رویه کوبی می‌گویند. رویه کوبی برای تمام مبلمان انجام می‌شود. اما برای مبلمان چستر، کلاسیک، استیل و سلطنتی این کار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

مشاهده
لاوست اسپرت یا همان مبل عاشقانه

رویه کوبی چیست؟

رویه کوبی چگونه انجام می‌شود؟

رویه کوبی انواع مبلمان با یکدیگر متفاوت است. اما آنچه که انجام می‌شود به ترتیب زیر است. ابتدا پارچه مبلمان را جدا می‌کنند. سپس فوم آن را تغییر می‌دهند. اگر اسکلت بندی مبلمان نیز نیاز به تعمیر داشته باشند، آن را تعمیر و سپس رنگ آمیزی می‌کنند. در آخر نیز پارچه جدید را کاور کرده و مبل رویه کوبی شده را تحویل می‌دهند.

رویه کوبی چگونه انجام می‌شود؟

چه موقع مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟

اگر مدت زمان زیادی از خرید مبل‌هایتان می‌گذرد و قصد تغییر رنگ و پارچه‌ی آن را دارید بهتر است به جای خرید مبلمان دیگری با هزینه‌ی بیشتر، رویه کوبی کنید. اگر مبل‌های شما در اثر نشست و برخاست زیاد، ساییدگی، پارگی توسط حیوانات خانگی و حتی ترک برداشتن چوب و اسکلت آن‌ها تغییر شکل یافته‌اند، بهترین روش رویه کوبی است.

چه موقع مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود. پس از ساخت اسکلت نوبت به استفاده از اسفنج یا فوم می‌رسد.

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

فوم بهتر است یا اسفنج؟

فوم در دمای بالا و در کوره ترکیب و ساخته می‌شود و تنوع بسیار بالایی دارند که بسته به نوع مبلمان از انواع متفاوت آن‌ها استفاده می‌شود. اما اسفنج‌ها معمولاً با ترکیب شیمیایی و با عنصر آب ساخته و پرداخته می‌شوند. ماندگاری فوم نسبت به اسفنج بالاتر است.

فوم بهتر است یا اسفنج؟

برای مبل چستر اسفنج بهتر است یا فوم؟

چون در ساختار مبلمان راحتی نیاز به اسفنج و فوم بیشتری است معمولا در داخل آن‌ها از اسفنج‌های ۳۵ کیلویی یا اسفنج hr استفاده می‌شود. اما اگر بخواهید که کمی کیفیت و ماندگاری مبلمان تان را افزایش دهید می توانید برای نشیمن فوم سرد استفاده کنید که در این صورت راحتی آن‌ها به مانند اسفنج نخواهد بود.

مشاهده
انواع مدل مبل راحتی طوسی

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

مزایای خرید اینترنتی مبلمان چستر

خرید حضوری همیشه خوب نیست؛ مخصوصا اگر با نبود مدل‌های شیک یا کمبود بودجه مناسب مواجه باشید.برخی از مدل‌های جدید و به روز به آسانی در اینترنت می‌توان پیدا کرد و تنوع محصولات بسیار بالاست و شما می‌توانید در هر سبک و سلیقه و زمینه‌ای بهترین مبلمان را انتخاب کنید آن‌ها را سفارش دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید. خرید اینترنتی به دلیل حذف واسطه‌ها با قیمت‌های مناسب و مدل‌های متنوعی رو به رو هستید. فرقی نمی‌کند که در کدام‌ شهر باشید می‌توانید از بهترین و مناسب ترین مدل‌هایی که هماهنگی و هارمونی خاصی با سبک دکوراسیون شما داشته باشند را؛ انتخاب و خریداری کنید.

مزایای خرید اینترنتی مبلمان چستر

نتیجه گیری

در این مقاله آموزش ساخت کلاف مبل چستر را شرح دادیم. ساخت کلاف برای مبل چستر با توجه به شکل متفاوت آن‌ها متفاوت است. پایه اصلی ساخت اسکلت، چوب است. ابتدا چوب‌ها را به صورت الوار خریداری به نجاری منتقل می‌کنند. در نجاری قطعات چوبی در اندازه‌های مختلف و مناسب با سایر مبلمان برش می‌خورند. در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان کیفیت خوب و بالایی نخواهند داشت. از طرف دیگر انتخاب پارچه و هنر لمسه دوزی نیز کمی دشوار است. به همین علت باید ساخت کلاف و سایر اقدامات به صورت حرفه‌ای انجام گیرد.

http://mebel-kr.ru/wp-content/uploads/2015/11/goldcomfort-fashion-4.jpg

سوالات متداول

  1. رویه کوبی چیست؟ تعویض پارچه، تغییر فوم، تعمیر چوب مبلمان را رویه کوبی می‌گویند.
  2. کدام فوم برای مبل چستر بهتر است؟ بهترین فوم برای مبل چستر فوم گرم و اسفنج است.
  3. چه زمانی مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟ در صورت تغییر رنگ و پایین آمدن کیفیت پارچه و خراب شدن نشیمن گاه و ترک برداشتن چوب مبلمان.
اثاث چین
ارسال دیدگاه