برای مبلمان چوب راش بهتره یا گردو

برای مبلمان چوب راش بهتره یا گردو

اسکلت اصلی مبلمان از چوب ساخته می‌شود. برای مدل‌های مختلف مبلمان نیز،چوب‌های متنوعی کاربرد دارند. چوبی که در مناطق شمالی استفاده می‌شود با چوبی که در منطقه جنوبی کاربرد دارد متفاوت است. اما برای مبلمان چوب راش بهتره یا گردو؟ این سوالی است که در طول این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

کدام چوب بهتر است؟

احتمالا هنگام خرید مبلمان با انواع مختلفی از نام‌ها مواجه شده و مردد شده‌اید که بین راش و گردو کدامیک را انتخاب کنید. هرکدام قیمت و کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند. بهتر است ابتدا آن‌ها را مقایسه کرده و دلایل و ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها را برشماریم تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

کدام چوب بهتر است؟

چوب راش چیست

راش یکی از بهترین و مرغوب ترین نوع چوب‌هایی است که برای ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چوب در مقابل حمله قارچ و حشرات بسیار مقاوم است. دوایر سالیانه منظم و متمرکزی دارد و رنگ پذیری آن عالی است.

چوب راش چیست

از چوب راش در کجا استفاده می‌شود

از چوب راش برای ساخت مبلمان، میز و صندلی، بوفه، تخت خواب و سایر آکسسواری‌های چوبی استفاده می‌شود. در مناطق شمالی به دلیل مرغوبیت این نوع چوب در ساخت کلبه‌های چوبی نیز کاربرد دارد. هنر منبت کاری مبلمان نیز به آسانی با راش انجام می‌شود.

از چوب راش در کجا استفاده می‌شود

چوب گردو چیست؟

چوب گردو یکی از مقاوم ترین و سخت ترین چوب‌هایی است که رنگ روشنی دارد. کار کردن با این نوع چوب و هنر منبت کاری بر روی گردو به زیباترین شکل ممکن انجام می‌شود. این نوع چوب به صورت الوار فروخته می‌شود و در نجاری‌ها کمتر یافت می‌شود. قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به بقیه چوب‌ها دارد.

مشاهده
راهنمای جامع خرید مبل سلطنتی

چوب گردو چیست؟

از چوب گردو در کجا استفاده می‌شود؟

از چوب گردو برای ساختن قنداق اسلحه، میز کنسول، کنسول ماشین‌های مدرن و خاص، ساخت آلات موسیقی و منبت کاری مبلمان سلطنتی استفاده می‌شود. به دلیل ساخت و بافت خاص چوب گردو حکاکی و طراحی بر روی آن جلوه خوب و ارزش هنری بالایی دارد.

از چوب گردو در کجا استفاده می‌شود؟

مقایسه چوب گردو با راش

برای انتخاب خوب باید هر دو چوب را مقایسه کنیم. چوب گردو سخت تر اما راش بافت نرم تری دارد. مقاومت چوب گردو در مقابل فشار و حرارت بیشتر از راش است. مبلمانی از چوب راش تهیه می‌شوند هزینه کمتری نسبت به مبلمانی دارند که در ساختار آن‌ها چوب گردو به کار رفته است. ساختار و بافت چوب گردو متفاوت با راش است.

مقایسه چوب گردو با راش

نحوه تشخیص چوب راش و گردو

برای تشخیص نوع چوب معمولا به درون آن نگاه می‌کنند. چوب گردو رنگی خاکستری متمایل به قهوه‌ای دارد و نقش و نگارهای زیبایی در خود جای داده است. اما چوب راش معمولاً نقوش کمتر و رنگی کرم مانند متمایل به قرمز دارد.

نحوه تشخیص چوب راش و گردو

اسکلت مبلمان راحتی چطور ساخته می‌شود

پایه اصلی ساخت اسکلت، چوب است. ابتدا چوب‌ها را به صورت الوار خریداری به نجاری منتقل می‌کنند. در نجاری قطعات چوبی در اندازه‌های مختلف و مناسب با سایر مبلمان برش می‌خورند. سپس به وسیله چرخ‌های دورکوب قطعات چوبی به هم متصل و اسکلت مبل را می‌سازند.

اسکلت مبلمان راحتی چطور ساخته می‌شود

مقاوم سازی مبلمان چونه انجام می‌شود؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

مشاهده
لیست تولید کنندگان مبل استیل

مقاوم سازی مبلمان چونه انجام می‌شود؟

چوب راش برای مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی دارای منبت‌کاری و حکاکی‌های فراوان بر روی دسته‌ها و بازوها هستند. درطراحی آن‌ها از مرغوب‌ترین نوع چوب یعنی راش استفاده می‌شود. کالیته‌های متنوعی برای پارچه‌ها موجود است که اکثرا طرحدار انتخاب می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به روحیه و سلیقه خود از انواع مختلف آن‌ها انتخاب کنید.

چوب راش برای مبل سلطنتی

انواع مدل‌های مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی از گذشته تا به امروز دست خوش تغییراتی شده‌اند. در گذشته این نوع مبلمان فقط برای طبقه اشراف و خاص طراحی و تولید می‌شدند. اما بعد از انقلاب صنعتی اروپا و تغییر و تحول فراوان در دنیا،این مبل‌ها مورد استفاده عموم قرار گرفتند. امروزه در خاورمیانه مخصوصا ایران،مصر، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان محبوب و پرطرف‌دار هستند.

انواع مدل‌های مبل سلطنتی

مبل سلطنتی منبت کاری شده

در مبلمان سلطنتی هنر منبت‌کاری یا حکاکی روی چوب در نهایت دقت،ظرافت و هنرمندانه به کار رفته است. اصلی‌ترین مکان برای نشان دادن حجم این هنر زیبا تاج مبل‌هاست. تاج علاوه بر زیبایی باید محکم و چشم نواز باشد. قسمت دوم در بازوها و پایین مبل سلطنتی است که باید با طرح کلی هماهنگ باشند.

مبل سلطنتی منبت کاری شده

چوب گردو برای مبلمان سلطنتی

احتمالا در بازار مدل‌های متنوعی از مبلمان سلطنتی پرنقش و نگاری را دیده‌اید که سر بازوهای ان به صورت پنجه شیر حکاکی شده است و بسیار زرق و برق دارند. این مدل مبل‌ها به مبلمان مصری مشهور هستند. در ساختار آن‌ها معمولا از چوب گردو استفاده می‌کنند تا منبت کاری کاملا نشان داده شود. این مبلمان بسیار پرکاراند و حجم زیادی دارند. پارچه‌های به کار رفته در آن‌ها معمولا از جنس مخمل اعلا یا نانو هستند که زرق و برق حکاکی‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهند. همچنین در رنگ‌های شادی همچون قرمز انتخاب می‌شوند تا رنگ قرمز و طلایی ترکیبی شاهانه و تجملاتی را به نمایش بگذارد.

مشاهده
قیمت مبل راحتی در رهنان اصفهان

چوب گردو برای مبلمان سلطنتی

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبلمان است.

نتیجه گیری

در این مقاله موضوع برای مبلمان چوب راش بهتره یا گردو را مورد بررسی قرار دادیم. چوب راش و گردو از انواع چوب‌های مرغوب و مقاومی هستند که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. چوب گردو سخت تر اما راش بافت نرم تری دارد. مقاومت چوب گردو در مقابل فشار و حرارت بیشتر از راش است. مبلمانی از چوب راش تهیه می‌شوند هزینه کمتری نسبت به مبلمانی دارند که در ساختار آن‌ها چوب گردو به کار رفته است. ساختار و بافت چوب گردو متفاوت با راش است.

https://inotel-design.ru/wp-content/uploads/2018/08/sovremennaya-spalnya-iz-dereva-hulsta-2.jpg

سوالات متداول

  1. تفاوت چوب راش و با گردو چیست؟ چوب گردو در مقابل حرارت و فشار مقاوم تر از چوب راش است و قیمت بالایی دارد.
  2. از چوب گردو در کجا استفاده می‌شود؟ از چوب گردو برای ساختن قنداق اسلحه، میز کنسول، کنسول ماشین‌های مدرن و خاص، ساخت آلات موسیقی و منبت کاری مبلمان سلطنتی استفاده می‌شود.
  3. کاربرد چوب راش چیست؟ از چوب راش در پایه‌های اصلی و بازوها و تاج مبلمان سلطنتی استفاده می‌شود.
اثاث چین
ارسال دیدگاه