چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحتی

مبل راحتی یکی از لوازم ضروری هر خانه‌ای است که باید با توجه به علاقه مندی و متراژ آن خانه تهیه شود. استفاده از مبلمان راحتی در منازلی که کمبود فضا دارند و کوچک هستند انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای است البته انتخاب نوع آن و چیدمان مبل راحتی بسیار مهم است. در این مقاله سعی کرده‌ایم با ارائه نکاتی جدید و کاربردی دکوراسیون شیکی با مبلمان راحتی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

تعریف مبل راحتی

مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست نسبت به مبلمان سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار است. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک متفاوت است و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل‌ها می شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد به دلیل استفاده بیشتر از فوم و پارچه می توان مدل های گوناگونی از آنها را ساخت و تولید کرد.

تعریف مبل راحتی

انواع مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از گذشته تا به امروز دارای طرح‌ها و شکل های گوناگونی هستند و شما می‌توانید مطابق با سلیقه و علاقه مندی خود به انواع مختلف آن را سفارش دهید. مبلمان راحتی با آن که نام‌های متفاوتی دارند اما می‌توان در سه دسته اصلی مبل راحتی: طرح کلاسیک، چستر و ال دسته‌بندی کرد.  مدل‌های دیگر مبلمان راحتی فقط نام های متفاوتی دارند. بیشتر آنها ۷ نفره هستند و معمولاً یک کاناپه سه نفری یک کاناپه دو نفری و ۲ مبل تکی  هم دارند. مبلمان ال معمولاً همین ساختار را دارند اما به صورت پیوسته در کنار هم قرار می گیرند.

مشاهده
مبل استیل زیتونی
انواع مبلمان راحتی

نحوه چیدمان مبل راحتی

اولین نکته در انتخاب مبلمان راحتی توجه به علاقه شماست. ابتدا باید بدانید سلیقه شما با کدام یک از انواع مبل راحتی همخوانی دارد و کدام یک مناسب خانه شماست. دومین نکته توجه به متراژ خانه شماست اگر فضای خانه شما خیلی کوچک است مبلمان ال انتخاب مناسبی هستند؛ چون فقط در یک سمت قرار می گیرند و فضای بیشتری را اشغال نمی کنند بدترین انتخاب برای یک خانه کوچک انتخاب مبلمان کلاسیک است.

نحوه چیدمان مبل راحتی

معیار های انتخاب مبلمان

برای انتخاب مبلمان راحتی و مدرن باید به تناژ رنگی خانه و هارمونی آن با سایر لوازم منزل دقت کرد چیدمان مبل راحتی، میزها، سرویس ناهارخوری، پرده ها، دیوارها،کفپوش و حتی ارتفاع سقف نیز از نکات مهم انتخاب مبل است که باید حتماً به آنها توجه کرد.

زندگی مدرن

در زندگی امروزی باید جسارت انتخاب های خلاقانه را داشت. دکوراسیون منزل شما باید متناسب با روحیات و خلقیات خانواده شما باشد و مهمترین کسانی که باید احساس راحتی کنند شما هستید این احساس راحتی و آرامش می تواند با انتخاب مناسب و چیدمان مبل راحتی کسب شود.  مبل‌های راحتی چون تنوع رنگی متفاوتی دارند گزینه های بیشتری را در پیش روی شما قرار می دهند.

زندگی مدرن

توجه به نکات دکوراسیون خانگی

 همانطور که قبلا اشاره شد دیوارها، فرشها، متراژ خانه ،سقف و پرده از جمله ویژگی‌های مهمی هستند که باید در چیدمان مبلمان آن توجه کرد. در دکوراسیون امروزی و مدرن انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ فرعی پیشنهاد می شود هارمونی و  ترکیب‌های رنگی می‌تواند باعث زیبایی و شیک  ومدرن بودن  دکوراسیون منزل شما باشد.

توجه به نکات دکوراسیون خانگی

دیوار های رنگی و مبلمان

اگر رنگ دیوار شما سفید است در انتخاب مبلمان گزینه های بیشتری پیش رو دارید دیوار سفید معمولاً با هر نوع رنگی ست می‌شود و نگرانی از این بابت نخواهید داشت اما اگر دیوار رنگی به غیر از سفید باشد باید به هماهنگی و یا تضاد رنگ مبلمان با دیوار توجه کنید. معمولا طرح‌های کلاسیک کاغذ دیواری مبلمان سلطنتی و کلاسیک ست می شوند. کنید اما اگر طرح کاغذ دیواری فانتزی باشد مبل راحتی و مدرن انتخاب بهتری است.

مشاهده
لیست تولید کنندگان مبل استیل
دیوار های رنگی و مبلمان

پرده ها و مبل ها

توجه به پرده‌ها  در چیدمان مبل راحتی بسیار مهم است.معمولاً پرده های ساده و سفید با انواع مبلمان ست می‌شوند و شما مشکل خاصی از این بابت نخواهید داشت؛ اما اگر از طرح‌های متنوع و مختلف پرده‌های سنگین استفاده می‌کنید در انتخاب مبلمان باید دقت بیشتری داشته باشید پرده‌های کلاسیک در کنار مبلمان ساده و مدرن انتخاب خوبی نخواهد بود و جلوه مناسبی نخواهد داشت.

پرده ها و مبل ها

دقت در چیدمان مبل

حتماً باید به نوع قرار گرفتن مبلمان در کنار یکدیگر دقت کنیم. مبل ها باید در کنار هم به گونه‌ای قرار گیرند که مانع عبور و مرور نشوند در جای مناسب و محلی باشند که به خانه نظم و آرامش دهند. می‌توان  با استفاده از چیدمان اصولی فضای منزل را بزرگتر و یا کوچکتر نشان داد انتخاب میز‌ها و سایر اکسسوار‌ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دقت در چیدمان مبل

چیدمان اصولی

 نحوه قرارگیری کاناپه ها در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا بسیار مهم است. همچنین در چیدمان مبلمان باید به انرژی آن ها و حسی که به افراد منتقل می کنند توجه کرد به عنوان مثال چیدمان شلوغ و تزئینات زیاد؛  دور یا نزدیکی ان ها به دیوار و حتی  چیدمان مستطیل شکل و خطی نیز می‌تواند حس‌های متفاوتی به افراد انتقال دهد .

چیدمان اصولی

نکته روانشناسی در چیدمان

اثاث خانه از عوامل تاثیرگذار در روحیه افراد است گاهی با توجه به چیدمان خانه و دکوراسیون آن می توانیم به راحتی به روحیه افراد پی ببریم. به طور مثال افرادی که خواستار  چیدمان خطی هستند یعنی تمام مبلمان را در یک مسیر مشخص و نزدیک دیوار قرار دهند معمولا افراد منظم و گاهاً عصبی هستند که به شدت به نظم  توجه می‌کنند. در مقابل افرادی که با توجه با استفاده از مبلمان فضا را تفکیک می کنند و به صورت خلاقانه با سلیقه جدیدی آنها را می چینند افراد خلاق و با جسارت و شهامتی هستند که روحیه لطیفی دارند.

مشاهده
صفر تا صد چیدمان مبل

نتیجه گیری

مبلمان از اعضای اصلی اثاث خانه به شمار می روند.  چیدمان مبل راحتی تاثیر و اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانه دارد. به همین دلیل اگر اثاث خانه را با توجه به مبلمان انتخاب کنیم؛ بهتر است. به طور  مثال میز ناهار خوری باید متناسب با مبلمان باشد؛ برای مبلمان راحتی می توانیم از میز ناهار خوری مدرن تری استفاده کنیم فرش ها نیز باید با توجه به هماهنگی بین مبلمان انتخاب شوند و از آن ها برای تفکیک فضا و ایجاد قسمت های مختلف در خانه استفاده کرد.

تصویر سیزدهم

پرسش و پاسخ

  1. در چیدمان مبل راحتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در انتخاب مبلمان و نحوه چیدمان باید به نوع، رنگ؛ علاقه، متراژ خانه و دکوراسیون کلی دقت کرد.
  2. در چیدمان اصولی چه ملاک‌هایی را مد نظر قرار می دهیم؟ در چیدمان اصولی دقت به هارمونی رنگ‌ها یا استفاده از تضاد رنگی و سبک دکوراسیون باید توجه کرد.
  3. در دکوراسیون مدرن برای خانه ها و اپارتمان های کوچک معمولا از چه نوع مبلمانی استفاده می‌شود؟ در دکوراسیون مدرن معمولا از مبلمان راحتی، مبل چستر و ال برای ایجاد خطای دید و تفکیک فضا استفاده می کنیم.
اثاث چین
ارسال دیدگاه