پارچه مبلی مایا

پارچه مبلی مایا

اگر به تازگی به فکر خرید مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال برای دکوراسیون داخلی خانه خود افتاده‌اید حتماً با کمی سرچ در اینترنت با نام‌های مختلف پارچه مبلی روبه‌رو می‌شوید. پارچه‌های موجود در بازار برای مبلمان راحتی به دو دسته پارچه معمولی و چرم پارچه تقسیم بندی می‌شوند که امروز قصد معرفی پارچه مبلی مایا را برای شما داریم. با ما در ادامه همراه شوید تا با تمامی نکات مربوط به این پارچه آشنا شوید…

پارچه مبلی مایا جزء کدام دسته از پارچه‌ها است؟

پارچه مبلی مایا را با نام چرم پارچه مایا در بازار می‌شناسند. این پارچه نسبت به سایر پارچه‌های موجود در بازار ضخیم‌تر بوده و به دلیل تراکم بالا و شکل و طرح آن به چرم پارچه معروف شده است. طراحی و ظاهر مایا بیشترین شباهت را به چرم‌های مصنوعی دارد و از این حیث کسانی که علاقه‌مند به داشتن مبل چرم دارند ولی به دلیل معایب زیاد چرم که در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم نمی‌توانند از چرم برای مبل مدنظرشان انتخاب کنند بسیار مناسب است.

دسته بندی پارچه مبل مایا

طیف رنگی پارچه مایا شامل چند رنگ است؟

پارچه مبلی مایا از آن دسته از چرم‌پارچه‌های بازار بوده که از نظر تنوع رنگی بسیار بالا بوده و با پارچه‌های معمولی تطابق دارد. این چرم پارچه شامل 25 عدد رنگ مختلف بوده که به نوعی با تمامی سلیقه‌های مختلف تطابق دارد. رنگ‌های روشن مانند کِرم، نسکافه‌ای، شیری، طوسی روشن و رنگ‌های تیره همانند  قهوه‌ای، زغالی، طوسی تیره و سبز تیره در این کالیته‌ی پارچه مبلی بیشتر از هر رنگ دیگری به چشم می‌خورد.

مشاهده
لکه گیری چوب مبل
رنگ بندی پارچه مبلی مایا

کالیته پارچه مایا

برای درک بهتر از تنوع رنگی پارچه، تصویر کالیته یا کاتالوگ پارچه مایا را برایتان آورده‌ایم:

چرم پارچه مایا بهتر است یا مسکو

انتخاب بین چرم پارچه مایا و مسکو کمی دشوار بوده و کاملاً مرتبط به سلیقه‌ی شما است زیرا اگر این دو پارچه با تراکم یکسان بافته شوند نمی‌توان به بهتر بودن هیچکدام اشاره کرد. طراحی چرم پارچه‌ی مایا ساده‌تر از مدل‌های دیگر از جمله پارچه مسکو بوده و بیشتر مناسب استفاده در مبل دکوراسیون مینیمال و مدرن است؛ در عوض بر روی پارچه مسکو طرح و به اصطلاح ابروباد زیادی به کار رفته است که همین ویژگی باعث استفاده چرم پارچه مسکو برای مبل چستر یا راحتی در دکوراسیون ایرانی شده است.

کالیته پارچه مایا

پارچه مایا ساخت کجاست؟

وقتی شما به پارچه فروشی مراجعه می‌کند ممکن است با اغراق‌های زیادی از جانب فروشنده مواجه شوید. اصطلاحاتی مانند پارچه ترک یا ایتالیایی زیاد به گوش شما می‌رسد. باید به شما بگوییم که متأسفانه بیشتر این حرف‌ها بولوفی بیش نبوده چراکه اکثر پارچه‌های مبل راحتی از جمله پارچه مایا در دو دسته چینی و ایرانی در بازار عرضه می‌شوند که اگر از نظر تراکم یا همان گرماژ در یک سطح باشند هیچ تفاوتی باهم ندارند و شما می‌توانید بدون نیاز به گوش دادن به سخن فروشنده و تنها با خواندن برچسب پشت کالیته پارچه که در آن کشور سازنده و مقدار تراکم قید شده است می‌توانید پارچه مدنظرتان را خریداری کنید. گرماژ استاندارد برای پارچه‌های باکیفیت بین 370 الی 450 است.

پارچه مایا ساخت کجاست؟

آیا پارچه مایا قابل شست‌وشو است؟

اگر رنگ به کار رفته در هر پارچه‌ای از نوع با‌کیفیت باشد به شما این امکان داده شده که بتوانید با محلول‌های خانگی و یا شامپو فرش، پارچه‌ی مبلتان را بشویید. پارچه‌هایی نظیر مسکو، مایا، ملیتا از الیاف و رنگ‌های درجه یکی ساخته شده‌اند که به شما اجازه شست‌وشوی راحت را می‌دهند.

مشاهده
برای مبل 9 نفره چقدر پارچه لازم است؟
شست و شو پارچه مایا

آیا پارچه مایا نانو است؟

متأسفانه یکی از دروغ‌هایی که عده‌ی کمی از فروشندگان پارچه به خریدار می‌گویند نانو و ضد لک بودن پارچه مایا یا سایر پارچه‌های موجود در بازار است. به جرأت می‌توان گفت که هیچ پارچه‌ای در بازار مبل با تکنولوژی نانو و ضد لک بودن ساخته نشده است. اگر در هنگام خرید، فروشنده بر روی پارچه‌ آب ریخت و مشاهده کردید که آب به داخل پارچه نفوذ نکرد دلیل آن تراکم بالای پارچه بافت چرم شکل چرم پارچه‌ها بوده و نه استفاده از فناوری ضد لک و نفوذ نانو در ساخت پارچه!

آیا پارچه مایا نانو است؟

قیمت پارچه مایا

در سال 1399 با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در بازار و رابطه مستقیم محصولات وارداتی با نرخ ارز، قیمت تمامی پارچه مبلی‌های موجود در بازار به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. پارچه مبلی مایا هم از این قائده مستثنی نیست. چرم پارچه مایا جزء پارچه‌های گران قیمت بازار و با افزایش قیمت هر متر 40 هزار تومان در اواخر سال 1399 و سال 1400 به متری 120 هزار تومان رسیده است.

قیمت پارچه مایا

مبل راحتی چند متر پارچه می‌خواهد؟

در هر ست 7 و یا 8 نفره مبل راحتی بین 28 الی 33 متر پارچه به کار برده می‌شود و در صورتی که شما تعداد مبل یک نفره و یا کاناپه راحتی را افزایش دهید متراژ پارچه به تناوب بالاتر می‌رود. متراژ اعلام شده در بالا جدا از کوسن مبل راحتی است. برای ساخت هر عدد کوسن مبل راحتی 40 × 40 نیم متر پارچه به کار می‌رود که پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ متضاد برای کوسن مبل راحتی نسبت به پارچه اصلی مبل است.

مشاهده
پرفروش ترین رنگ مبلمان
مبل راحتی چند متر پارچه می‌خواهد؟

پارچه مایا برای چه مبلی مناسب است؟

پارچه مبلی مایا برای گروه مبلمان راحتی که شامل مبل راحتی، مبل ال و مبل چستر بوده بیشترین کاربرد را دارد. اگر قصد خرید مبل چستر طرح ترک را دارید باید در نظر داشته باشید که بر روی این مبل لمسه دوزی‌های زیادی انجام می‌شود و می‌بایست برای اجتناب از پارگی پارچه هنگام نشست و برخواست از پارچه‌های باکیفیت استفاده شود. چرم پارچه مایا یکی از آن دسته پارچه‌هایی بوده که برای ساخت مبل چستر به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه مایا برای چه مبلی مناسب است؟

سوالات متداول

  • قیمت هر متر پارچه مبلی مایا چقدر است؟

قیمت هر متر پارچه مایا در سال 1400 در حدود 120 هزار تومان است.

  • آیا پارچه مایا نانو و ضدلک است؟

هیچکدام از پارچه‌های موجود در بازار مبل و پارچه، نانو و ضدلک نیستند.

  • آیا پارچه مایا قابل شست‌وشو است؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از شامپو فرش و یا محلول‌های دست‌ساز خانگی نظیر ریکا و پودر دست پارچه مبلی مایا را به راحتی تمیز کنید.

  • چرم پارچه مایا برای چه مبلی استفاده می‌شود؟

چرم پارچه مایا برای استفاده در گروه مبلمان راحتی از جمله مبل چستر بسیار کاربرد دارد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه