پارچه مبلی

پارچه مبلی

انتخاب پارچه مبلی یکی از سخت‌ترین کارها هنگام خرید مبل است. تنوع زیاد پارچه‌های موجود در بازار که هرکدام با جنس و تنوع رنگی خاصی عرضه می‌شوند انتخاب پارچه را برای شما کمی سخت می‌کند. در مطلب آموزشی امروز قصد داریم تمامی نکاتی که مربوط به انتخاب و خرید پارچه مبل باشد را برای شما توضیح دهیم تا اگر قصد خرید مبل راحتی یا مبل استیل دارید به آسانی و با دانش کافی بتوانید خرید خود را انجام و نهایی کنید. در ابتدا تعریفی کلی از پارچه مبلی برای شما آورده‌ایم. با ما در ادامه همراه باشد…

پارچه مبلی چه نوع پارچه‌ای بوده و تفاوت آن با پارچه معمولی در چیست؟

همانطور که از اسم این پارچه مشخص است، به پارچه‌ای گفته می‌شود که بر روی کلاف و اسفنج مبل کشیده می‌شود تا اسکلت و متریال مبل نمایان نباشد و علاوه بر آن با رنگ و لعاب بخشیدن به مبل، این وسیله‌ی چوبی را به یکی از اِلمان‌های زیباشناسی دکوراسیون داخلی خانه تبدیل می‌کند.

به طور کلی تفاوت پارچه مبلی با پارچه‌های دیگر از جمله پرده، لباس و … در تراکم و ضخامت پارچه است. پارچه مناسب مبل به دلیل نشست و برخواستی که بر روی آن انجام می‌گیرد باید تراکم و ضخامت بسیار بالاتری را نسبت به سایر پارچه‌ها از خود به نمایش بگذارد.

ویژگی پارچه مبلی

پارچه مناسب مبل راحتی

هر مبلی در بازار، پارچه مناسب خود را دارد، شاید بعضی‌ از مردم تصور کنند که پارچه مبل راحتی یا مبل چستر با پارچه مبل استیل و یا مبل کلاسیک یکسان بوده که این تفکر کاملاً اشتباه است. پارچه‌ای‌ مناسب مبل راحتی بوده که از نظر طراحی کاملاً ساده و بدون نقش و نگار تولید شده باشد چراکه این گروه مبلمان برای استفاده در دکوراسیون مدرن و دکور مینیمال ساخته شده و سادگی را باید بخش جدایی‌ناپذیر این سبک دکوراسیونی دانست.

پارچه مناسب مبل راحتی

بهترین پارچه برای مبل راحتی

از پارچه‌های ساده‌ای که می‌توان به آنها جهت انتخاب هنگام خرید مبل اشاره داشت، پارچه‌های جاسمین، پورشه، کاوان و گونی بافت است. این پارچه‌ها بافتی لطیف و نرم داشته و برای مبل‌ مکانیزم که قابلیت تخت‌شو بر روی آن وجود دارد کاملاً مناسب هستند. اگر به پارچه‌های نرم علاقمند نیستید می‌توانید از چرم پارچه که همان پارچه ضخیم و با طرح چرم بوده بر روی مبل چستر فیلد یا راحتی استفاده کنید. از چرم پارچه‌های باکیفیت بازار می‌توان به چرم پارچه مسکو، چرم پارچه مایا، چرم پارچه جری و چرم پارچه پرفکتو اشاره داشت.

بهترین پارچه برای مبل راحتی

پارچه مناسب مبل استیل

پارچه‌های مناسب مبل استیل کاملاً با پارچه‌های مبل راحتی از نظر ظاهر و یا حتی نوع بافت متفاوت هستند. در گروه مبلمان استیل مبل‌هایی ساخته می‌شوند که هرکدام دارای نقوش و منبت‌کاری‌های پرنقش و نگار هستند. برای بهتر دیده شدن این نقوش زیبا شما باید بر روی مبلمان استیل از پارچه‌های گلدار(گل درشت و گل ریز) استفاده کنید. این پارچه‌ها با برند و نام‌های متنوعی به فروش می‌رسند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پارچه مناسب مبل استیل

بهترین پارچه برای مبل استیل

مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی هر سه دارای فرم یکسانی در ساخت هستند به همین دلیل پارچه‌های موجود در بازار برای هر سه مناسب هستند. پارچه مبل استیل در دو نوع وارداتی و ساخت داخل در بازار عرضه می‌شوند. پارچه‌های وارداتی عمدتاً ساخت دو کشور ترکیه و چین هستند که کیفیت پارچه ترک به مراتب بالاتر از پارچه چینی است. پارچه‌های ساخت داخل با عنوان پارچه یزد در بازار شناخته می‌شوند که از نظر کیفی در رتبه بالایی قرار دارند و در برخی مدل‌ها قابل رقابت با پارچه‌های ساخت کشور ترکیه هستند.

بهترین پارچه برای مبل استیل

از کجا پارچه مبلی بخریم؟

خرید پارچه مبل از روش‌های زیر قابل انجام است:

  1. خرید از فروشگاه پارچه: اگر ساکن تهران هستید محله‌هایی از جمله دلاوران، سبزه میدان و یافت آباد وجود داشته که در آن مغازه‌های فروش پارچه مبلی دایر هستند. در این فروشگاه‌ها انواع پارچه مبل راحتی و استیل با قیمت مناسب به فروش می‌رسند. این مغازه‌ها تنوع طرح بالایی دارند و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید پارچه مدنظر خود را با کمی گشت و گذار خریداری کنید.
از کجا پارچه مبلی بخریم؟
  • خرید پارچه از فروشگاه مبل: در بیشتر نمایشگاه‌های مبل واقع در بازار مبل یافت آباد، بازار مبل دلاوران، بازار مبل ملایر، بازار مبل تبریز و … تعداد محدودی کالیته پارچه موجود است که شما هنگام خرید مبلمان می‌توانید رنگ و طرح مدنظر خود را انتخاب کرده و سفارش مبلتان را با پارچه به صورت یکجا به فروشنده مبل بدهید.
  • انتخاب پارچه در فروشگاه‌های اینترنتی: یکی از روش‌های خرید اکسسوری چوبی که با شیوع ویروس کرونا با استقبال زیادی روبه رو شده است، خرید مبل به صورت اینترنتی است. در این روش خرید کارشناس فروش تصویر سایت تمامی کالیته‌های جدید بازار را برای خریدار ارسال کرده و خریدار نسبت به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه خود پارچه را انتخاب و به کارشناس اعلام می‌کند.
انتخاب پارچه در فروشگاه‌های اینترنتی

کالیته پارچه مبل راحتی چند رنگ دارد؟

طیف رنگی کالیته پارچه مبل راحتی بسیار متنوع است و تمامی رنگ‌های اصلی و چند رنگ فرعی را در بر می‌گیرد. کالیته پارچه‌های مخمل و نرم نظیر جاسمین شامل 30 رنگ متنوع بوده و در مدل‌های چرم‌پارچه این طیف رنگی به 25 عدد کاهش پیدا می‌کند.

کالیته پارچه مبل راحتی

چرم یا پارچه؟

بسیاری از خریداران مبل هنگام انتخاب پارچه‌ مبلی در انتخاب بین دو گزینه چرم و پارچه مردد می‌شوند. اگر بخواهیم یک گزینه را برای شما هنگام خرید مبل معرفی کنیم آن گزینه پارچه است. علاوه بر اینکه استفاده از چرم بر روی مبل باعث تعریق بدن می‌شود باید به شما بگوییم که چرم بعد از مدت زمان نسبتاً کوتاهی دچار ترک و یا به اصطلاح پوست پوست شدن می‌شود و نگهداری از آن کار بسیار دشواری است.

پارچه یا چرم برای روی مبل

سوالات متداول

  • تفاوت بین پارچه‌مبلی و پارچه معمولی در چیست؟

پارچه معمولی که برای پرده، لباس و … استفاده می‌شود ضخامت و تراکم پایین‌تری نسبت به پارچه مبلی دارد.

  • کدام پارچه‌ها مناسب مبل راحتی هستند؟

پارچه‌هایی نظیر جاسمین، پورشه و کاوان در دسته پارچه‌های لطیف و چرم پارچه‌های مسکو، جری، مایا و پرفکتو بهترین گزینه برای مبل راحتی هستد.

  • از کجا پارچه مبلی بخریم؟

شما می‌توانید از فروشگاه‌های پارچه مبلی، نمایشگاه‌های مبل و البته هنگام خرید مبل به صورت اینترنتی پارچه مدنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

  • چرم برای مبل بهتر است یا پارچه؟

به طور کلی پارچه به دلیل تعریق کمتر بدن هنگام نشست و برخواست بر روی مبل و طول عمر بالاتر نسبت به چرم برای استفاده بر روی مبل مناسب‌تر است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه