رنگ کاری حرفه‌ای مبلمان

رنگ کاری حرفه‌ای مبلمان

گاهی اوقات با یک رنگ ساده می‌توانید ظاهر مبل‌هایتان نونوار کنید و صاحب یک ست جدید مبلمان شوید. رنگ کاری به دو صورت پاششی و دستی انجام می‌شود که می‌توانید در منزل خودتان انجام دهید. البته این کار زیاد حرفه‌ای و تمیز به نظر نمی‌آید. اگر دوست دارید رنگ کاری حرفه‌ای مبلمان را تجربه کنید؛ بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید.

رنگ کاری مبلمان چیست؟

رنگ کاری چوب مبلمان به منظور حفاظت از پایه‌ها و دسته‌های مبلمان انجام می‌شود. اگر هنگام ساخت کلاف نیز رنگ کاری انجام شود؛ عمر و ماندگاری مبلمان بالاتر می‌رود. اصول رنگ کاری در زیبایی ظاهری مبلمان تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر هارمونی و قانون تناژ رنگ با پارچه رعایت شود؛ جذابیت و چشم نوازی مبل‌ها بیشتر می‌شود.

رنگ کاری مبلمان چیست؟

رنگ کاری مبلمان چگونه انجام می‌شود؟

مراحل رنگ کاری اگر به صورت حرفه‌ای باشد تفاوت اساسی و بسیاری با رنگ کردن مبلمان در منزل دارد. اگر سطح چوب مبلمان آسیب دیده است، پیشنهاد می‌شود ابتدا سطح آن‌ها تعمیر کنید و بعد قطعات ریلی مخصوصا در مبلمان تخت خواب شو جدا کنید تا فضای کافی برای رنگ آمیزی در اختیار داشته باشید. در آغاز رنگ کاری ابتدا باید مبلمان در جلوی نور آفتاب و فضای بیرونی قرار گیرند تا سطح رنگ قدیمی آن‌ها تا حد زیادی کدر شود و از بین برود. سپس با بتونه سطح آن‌ها را صاف و صیقلی می‌کنند. بعد از بتونه نوبت به سمباده می‌رسد که با استفاده از آن ناهمواری‌ها صاف شود و بتوانید رنگ بی‌نقصی در بیاورید. بعد پرایمر به عنوان زیرسازی 3 بار بر روی مبلمان نقش می‌بندد و در مرحله آخر رنگ مورد نظر بر سطح چوب مبلمان انجام می‌شود.

رنگ کاری مبلمان چگونه انجام می‌شود؟

رنگ پاششی و دستی چه تفاوتی باهم دارند؟

رنگ پاششی به وسیله‌ی یک پیستوله بروی مبلمان انجام می‌شود. و بیشتر برای زیرسازی از پیستوله کمک می‌گیرند. البته رنگ کاری با دست با هنرمندی و دقت و سلیقه‌ی زیادی صورت می‌گیرد. استفاده از ورق طلا در رنگ کاری مبلمان استیل کاربرد دارد که هم کیفیت و هم زیبایی کار را بالاتر می‌برد. رنگ کاری در مبلمان استیل اگر با ظرافت و همراه با هماهنگی بیشتر پارچه و کالیته انجام شود؛ ارزش بسیار زیادی برای مبلمان شما فراهم می‌آورد.

مشاهده
چیدمان مبل ال
رنگ پاششی و دستی چه تفاوتی باهم دارند؟

برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

یکی از موارد مهمی که باید در خرید پارچه مد نظر قرار دهید، جنس آن است. معمولا پارچه‌های ریز بافتی که کیفیت بالایی دارند را می‌توان با کمی جست جو در بازار پیدا کرد. پارچه‌های طرحدار که بیشتر برای سبک انگلیسی کاربرد دارند مناسب مبلمان استیل هستند. اگر می‌خواهید شست و شوی مبلمان به راحتی انجام شود، پارچه‌های نانو نیز مناسب هستند.

   برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده از متریال نامرغوب، مبلمان استیل خیلی زود خراب می‌شوند و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند. در این گونه موارد باید بدانید عمق آسیب چقدر است. مثلا ممکن است پارچه مبل استیل رنگ و رو رفته باشد یا فوم خراب شده و یا پایه مبلمان و منبت کاری دچار مشکل شده باشد که تعمیر در هریک از این موارد با یکدیگر متفاوت است. در هر مرحله تعمیر که باشید رنگ کاری آن هم به صورت حرفه‌ای رنگ و روی تازه‌ای به مبلمان شما می‌بخشد.

   چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

مبلمان راحتی چون بیش از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بعد از مدتی دچار آسیب و فرسودگی می‌شوند. اگر پارچه آسیب چندانی ندیده و رنگ و رورفته نشده است؛ می‌توانید با تعویض اسفنج نشیمنگاه ان‌ها را تعمیر کنید. اما در مواردی تعمیر مبلمان راحتی هزینه برتر از خرید ست جدید است.

   چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

خرید مبل بهتر است یا تعمیر آن؟

اگر مبلمان شما چندین آسیب جزئی دارند که می‌توان با کمی تعمیرات و صرف هزینه‌ی کم آن‌ها را نونوار کرد؛ بهتر است تعمیر کنید. اما اگر آسیب مبلمان شما شامل تعویض پارچه؛ تعویض فوم یا اسفنج، رنگ آمیزی و تعمیر اسکلت و کلاف اصلی مبلمان باشد؛ بهتر است به فکر خرید ست جدید باشید. زیرا در صورت تعمیرات کلی هزینه‌ی آن با خرید ست جدید برابر می‌شود.

مشاهده
چیدمان اتاق خواب

   خرید مبل بهتر است یا تعمیر آن؟

اگر فوم مبل استیل خراب شود چه کنیم؟

پس از مدتی نشیمن گاه مبلمان کیفیت خود را از دست داده و به اصطلاح پفش می‌خوابد. در اینگونه موارد اگر پارچه سالم است که هیچ اما اگر آسیب دیده و باید تعویض شود؛ بهتر است به دقت پارچه را از مبل جدا کنید فوم آن را تعویض کرده و اگر به اسکلت بندی مبلمان آسیبی نرسیده؛ مجدد پارچه را روی آن بکشید و در آخر رویه کوبی کنید. در این مرحله به هماهنگی رنگ و طرح پارچه با چوب مبلمان دقت کنید؛ هرچه مدل پارچه و رنگ چوب بهم نزدیک‌تر باشند، جذابیت بصری و ماندگاری مبلمان بالاتر می‌رود.

   اگر فوم مبل استیل خراب شود چه کنیم؟

فوم چیست ؟

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

   فوم چیست ؟

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد.

   تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

احتمالا بارها به فکر تغییر دکوراسیون یا تعویض مبلمان خود افتاده‌اید. اگر امکان و شرایط مالی اجازه تنوع طلبی بدهد؛ خرید ست جدید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه‌ی ما بگذارد. اما این روزها بیشتر مردم شریف ایران به جز تهیه‌ی مایحتاج منزل، توانایی انجام و تغییر سبک دکوراسیون خود را ندارند. در این شرایط بهتر است مبلمان خود را با هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای تعمیر کنیم. برای تعمیر مبلمان نیز باید میزان آسیب و صدمه‌ای که وارد شده را نیز بدانید.

   آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

تعمیر مبلمان چند مرحله دارد. اگر مبل‌های شما چرمی هستند ممکن است بعد از مدتی پوسته پوسته شوند در این صورت بهتر است تا آسیب به فوم نشیمنگاه نرسیده؛ لایه‌ی بیرونی را با استفاده از پارچه‌ی دیگر تغییر دهید. اگر از مبلمان راحتی استفاده می‌کنید؛ ممکن است اسفنج ان‌ها بعد از مدتی خاصیت اولیه‌ی خود را از دست بدهد در این صورت اسفنج تغییر یافته و می‌توان با اسفنج دیگری مبلمان را تعمیر و نو کرد. اگر از مبلمان کلاسیک یا استیل استفاده می‌کنید، ممکن است رنگ چوب برود یا فوم آن‌ها خراب شود؛ در این صورت نیز بهتر است علاوه بر تعمیر ایرادات، پارچه‌ی مبلی آن‌ها را نیز تغییر دهید تا حس خوب خرید یک ست جدید مبلمان را نیز تجربه کنید.

مشاهده
چیدمان مبل چستر در انواع دکوراسیون‌

   کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

   مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

   مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله رنگ کاری حرفه‌ای مبلمان را توضیح دادیم. رنگ کاری چوب مبلمان به منظور حفاظت از پایه‌ها و دسته‌های مبلمان انجام می‌شود. اگر هنگام ساخت کلاف نیز رنگ کاری انجام شود؛ عمر و ماندگاری مبلمان بالاتر می‌رود. اصول رنگ کاری در زیبایی ظاهری مبلمان تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر هارمونی و قانون تناژ رنگ با پارچه رعایت شود؛ جذابیت و چشم نوازی مبل‌ها بیشتر می‌شود.

انواع رنگ برای مبلمان

سوالات متداول

1.رنگ کاری چیست؟ رنگ کاری چوب مبلمان به منظور حفاظت از پایه‌ها و دسته‌های مبلمان انجام می‌شود.

2.رنگ کاری پاششی و دستی چگونه انجام می‌شود؟ رنگ پاششی به وسیله‌ی یک پیستوله بروی مبلمان انجام می‌شود. البته رنگ کاری با دست با هنرمندی و دقت و سلیقه‌ی زیادی صورت می‌گیرد.

3. مزیت خرید اینترنتی چیست؟ تنوع در محصول، امکان مقایسه قیمت و کیفیت، مشاوره‌ی 24 ساعته و شرایط خریداری به صورت اقساطی از جمله مزایای خرید اینترنتی از اثاث چین است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه