چیدمان مبل چستر در انواع دکوراسیون‌

چیدمان مبل چستر

مبل چستر یکی از مبل‌های جذاب در بازار مبل است. این مبل را شما می‌توانید در دکوراسیون روستیک، کلاسیک، مدرن و یا حتی سلطنتی به راحتی بچینید. دلیل این جایگیری راحت در دکوراسیون‌های متفاوت، طراحی تلفیقی مبل چستر فیلد است. مبل چسترفیلد پیشینه تاریخی 800 ساله دارد و گفته می‌شود اولین بار توسط ارل چهارم چسترفیلد طراحی شد و طبیعتاً با مدل‌‌های امروزی از نظر ظاهر متفاوت است. در این مطلب آموزشی سعی به معرفی انواع چیدمان‌ و ست‌های مبل چستر برای شما داریم. با ما در ادامه همراه شوید.

مشخصه ظاهری مبل چستر

بعضی از افراد نمی‌توانند ظاهر مبل چستر را از مبل راحتی تشخیص دهند. از همین رو باید به شما بگوییم که تنها ویژگی مبل چستر نسبت به مبل راحتی که ظاهر آن را متمایز می‌کند، لمسه دوزی‌های ایجاد شده بر روی نشیمن، و تکیه‌گاه مبل است. برای درک بیشتر فرم و شکل لمسه دوزی می‌توانید به مقاله آموزش لمسه کاری مبل چستر مراجعه کنید و تمامی نکات این هنر را بیاموزید.

مشخصه ظاهری مبل چستر

چیدمان مبل چستر به چه صورت است؟

پیشتر به شما گفتیم که چیدمان مبل چستر در دکوراسیون‌های متنوع امکان‌پذیر است امّا شما باید بدانید که در هر سبک دکوراسیون داخلی با متراژهای متنوع مبل چستر چند نفره نیاز دارید و با چه فرمی باید آن را در خانه بچینید! در همین راستا تمامی حالت‌های ممکن چیدمان مبل چستر را برای شما در ادامه آورده‌ایم…

انواع چیدمان مبل چستر

چیدن مبل چستر در دکوراسیون مدرن با متراژ پایین

اگر فضاء خانه‌ شما نسبتاً کوچک بوده و قصد دارید با مبل چستر شیک دکوراسیون خانه خود را دیزاین کنید. بهترین گزینه برای شما انتخاب نیم ست مبل چستر بوده که با چیدمان آن می‌توانید علاوه بر شلوغ نکردن دکوراسیون پذیرایی با یک مبل جذاب زیبایی را به محل استفاده بیاورید. نیم ست مبل چستر مناسب دکوراسیون مدرن با متراژ پایین بهتر است 5 نفره باشد به طوریکه یک کاناپه سه نفره و دو عدد مبل یک نفره در داخل دکور قرار می‌گیرند.

چیدن مبل چستر در دکوراسیون مدرن

چیدن مبل چستر در دکوراسیون مدرن با متراژ بالا

برای اینکه بتوانید یک مبل چستر را در دکوراسیون مدرن قرار دهید بهتر است مبلی 7 الی 8 نفره را سفارش بدهید. در این نوع دکوراسیون‌ها بهتر است یک نقطه کانونی(مثلاً کنار شومینه یا یک فرش) را انتخاب کرده و سِت مبل‌تان را در این محدوده نقطه کانونی قرار بدهید.

چیدن مبل چستر در دکوراسیون مدرن با متراژ بالا

چیدن مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک با متراژ پایین

در چینش مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک شما ابتدا باید ظاهر مبل که شامل رویه مبل است را با سبک دکوراسیون خانه‌تان تطبیق بدهید. برای این‌کار انتخاب چرم و چرم پارچه‌های باکیفیت برای رویه مبل بسیار مناسب هستند.

مشاهده
کوسن مبل کلاسیک را از این پارچه ها انتخاب کنید

در چیدن مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک با متراژ پایین شما نیاز دارید که یک نیم ست 5 نفره چستر را با رنگ و پارچه آنتیک سفارش داده و در داخل این سبک دکوراسیونی قرار دهید.

 چیدن مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک با متراژ بالا

در دکوراسیون کلاسیک با متراژ بالا شما هیچ‌وقت نباید از یک دست مبل چستر استفاده کنید زیرا ماهیت دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی استفاده از مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی به عنوان مبل اصلی و چینش یک دست مبل چستر در کنار مبل‌های نامبرده می‌تواند دکوراسیون داخلی خانه شما را دگرگون نماید.

در این حالت شما باید یک دست مبلمان استیل را در دکوراسیون پذیرایی کنار میز ناهارخوری سِت مبل قرار داده و هال خانه را با مبل چستر بیارایید. مبل چستر مناسب دکوراسیون هال، می‌تواند 5 الی 7 نفره باشد.

نکات خرید مبل چستر

نکات خرید مبل چستر

حال که با انواع چیدمان مبل چستر در دکوراسیون‌های متنوع آشنا شدید می‌خواهیم نکات مهمی را در خصوص خرید مبل چستر به شما بگوییم. اگر قصد خرید مبل دارید موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید:

  • کلاف مبل: کلاف مبل یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های مبل در ساخت است. چوب کار شده در مبل چستر از لحاظ دوام باید استحکام بالایی را داشته باشد تا به مرور زمان دچار شکستگی و یا پوسیدگی که باعث سروصدا می‌شود نشود. به طور کلی مبلمان راحتی باکیفیت که مبل چستر هم زیر گروه آن محسوب می‌شود از چوب روس یا همان نراد در داخل آن ساخته می‌شود. چوب روس تحمل وزنی بالایی دارد و به مرور زمان مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • چوب به کار رفته در نمای مبل: تا به اینجا با چوب داخل مبل چستر استاندارد آشنا شدید امّا چوب‌هایی که در قسمت نمای مبل(قابل رویت) وجود دارد نباید از چوب روس باشد چراکه این چوب فقط دوام بالایی داشته و از نظر ظاهری زیبایی خاصی ندارد. بهترین چوب برای قسمت نمای مبل(دسته، تاج و پاسنگ) چوب راش گرجستان بوده که از نظر زیبایی تأیید شده هستند.
  • اسفنج مبل چستر: معیار بسیاری از آقایان هنگام نشستن بر روی مبل، راحتی بوده که هنگام نشست و برخواست بر روی مبل حس می‌کنند. شما از یک مبل راحتی و چستر توقع دارید هنگامی که بر روی آن می‌نشینید خستگی خود را به در کنید و مشکلی حس نکنید. بهترین اسفنج برای ساخت و استفاده از مبل ال، راحتی و چستر، اسفنج یورولوکس ویژه با تراکم 30 و 35 کیلوگرمی است که اگر بر روی آن ورق لایکو 1.5 سانتی متری کشیده شود راحتی را هنگام نشست و برخواست به حداکثر می‌رساند. گفتنی است که اسفنج نام‌ برده شده قابلیت ارتجاعی بالایی علاوه بر نرمی داشته و هنگامی که کاربر از روی مبل بلند می‌شود به حالت اولیه بازمی‌گردد.
  • پارچه مبل چستر: انتخاب پارچه یکی از سخت‌ترین کارها در هنگام سفارش مبلمان است. اولین و مهمترین پارامتری که در تعیین پارچه نقش مستقیم دارد، سلیقه‌ی شما است. ما فقط می‌توانیم به شما بگوییم که مبل چرم بهتره یا پارچه‌ای، یا کدام پارچه از نظر کیفیت در لِولِ بالاتری از مبل دیگر قرار گرفته است. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب پارچه مبل چستر استفاده از چرم‌پارچه‌هایی نظیر مایا، مسکو، چوپر و پارچه‌هایی نظیر جاسمین، ملیتا و کاوان بوده که هرکدام تراکم بالایی را بعلاوه رنگ بندی جذاب به خود اختصاص داده‌اند.
مشاهده
انواع مبل راحتی بدون پایه

نکته مهم: به دلیل لمسه دوزی که بر روی مبل چستر انجام می‌شود پیشنهاد ما به جهت جلوگیری از پارگی محل دوخت، استفاده از پارچه‌هایی که تراکم(گرماژ) آنها بین 350 الی 400 بوده است.

مبل چستر یکی از انواع مبلمان لوکس و همیشه مد در دکوراسیون منازل است و به عنوان پادشاه مبل‌ها شناخته می‌شود. پیشینه تاریخی و اولین طراحی آن به سال 1770برمی‌گردد. در گذشته این مبل‌ها مورد استفاده خانواده اشرافی و افراد خاص بود اما با گذشت زمان، به دلیل ساختار مناسب و شکل و طراحی خاص عموم مردم نیز به آن‌ها علاقه مند شدند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و چیدمان مبل چستر بپردازیم.؛با ما همراه باشید.

مبل چستر نشان مشخصی دارد که به خوبی آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند.دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی، اولین وجه تمایز و نشان خاص مبل چستر است. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند.دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری درآنها به کار رفته است.

چیدمان انواع مبل چستر

چیدمان مبل چستر

مبل‌های چستر دارای یک کاناپه 3 نفری،کاناپه 2 نفری و دو مبل تکی هستند. اصلی ترین رنگ آنها قهوهای است و چرم مشخصه اصلی آن است.در نحوه چیدمان آن‌ها باید به عواملی همچون رنگ،متراژخانه،دکوراسیون کلی و هارمونی رنگ‌ها توجه کرد. این مبل‌ها با توجه به طرح و ساختاری که دارند هم برای محیط خانه و هم برای محیط اداری بسیار مناسب‌ا‌ند.

راهنمای چیدمان مبل چستر

 انتخاب مبلمان چستر

 در ساختار مبل چستر، طرح لمسه به کار رفته است. لمسه معمولاً مبل‌های ساده و راحتی را از شکل سادگی و بی‌رنگ و روح آن در می آورد و باعث ظرافت و زیبایی آن‌ها می‌شود.

در لمسه کاری با استفاده ازدکمه‌ها یا پلیسه‌ها مبلمان ظاهری زیباتر پیدا میکنند.لمسه با طرح‌های هندسی متداول‌تر است.

راهنمای انتخاب انواع مبل چستر

اندازه و ابعاد

این مبل‌ها به دلیل استفاده از فوم‌های زیاد و سنگین ابعاد و اندازه‌های بزرگتری دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند؛ معمولا برای فضاهای بزرگ و محیط اداری انتخاب و استفاده می‌شوند. در منازل نیز باید متناسب با فضا انتخاب شوند. معمولا به دلیل سایز بزرگ ان‌ها برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند.

سبک دکوراسیون

این مبلمان بیشتر مناسب سبک‌های کلاسیک، مدرن و سنتی هستند. در انتخاب مدل های کلاسیک باید به رنگ آنها توجه کرد؛ معمولاً رنگ‌های کرم، طلایی و سفید مناسب سبک کلاسیک‌اند. اما رنگ‌هایی مثل سرخابی، بنفش، آبی و زرد به علت جسارت و تنوع رنگی بیشتر مناسب طراحی و فضای مدرن تری هستند. برای فضاهای اداری نیز رنگ‌های مشکی و چرم قهوه‌ای انتخاب مناسب و بهتری است.

سبک دکوراسیون

انواع مختلف چستر

این مبلمان باشکوه و کاربردی در سبک‌های مختلفی همچون ایتالیایی،فرانسوی،ترک و امریکایی عرضه می‌شوند؛ تفاوت اندکی بایکدیگر در قیمت و مواد به کاررفته دارند. در مدل های ایتالیایی مبل‌های تکی طراحی مستطیل شکلی دارند ولی در مدل‌های فرانسوی  متقارن و گرد تر اند. در نوع اسفنج و فوم به کار رفته نیز کمی متفاوت اند.

انواع مختلف چستر

پارچه‌ها و رنگ‌ها

پارچه‌های به کار رفته در این مبلمان با دقت بسیار زیادی انتخاب می‌شوند. چون نشیمن‌گاه آن‌ها باید بسیار نرم و راحت باشند فوم به کار رفته در آن‌ها با دقت و در اندازه‌های متفاوتی استفاده می‌شوند.فوم آن‌ها در اندازه‌های ۳۰ و ۳۵ کیلویی تهیه می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاهده
چیدمان پذیرایی
پارچه‌ها و رنگ‌ها

دکوراسیون شیک

اگر علاقه مند به این نوع خاص مبلمان باشید، باید در نحوه چیدمان و دکوراسیون آن‌ها مواردی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال این مبلمان باید در فضای مناسب و فاصله زیادی از دیوار قرار گیرند. به هیچ وجه نزدیک یا چسبیده به دیوار نگذارید. در نحوه قرار گیری کاناپه‌ها اصل تقارن را درنظر بگیرید. در انتخاب آن‌ها می‌توانید مبل‌های تکی را از رنگ‌های مکمل انتخاب کنید. مثلا رنگ‌های طوسی و زرد و یا سرخابی و طوسی ترکیب زیبایی در سبک مدرن دارند.

دکوراسیون شیک

ظرافت طراحی

سبک این مبلمان کلاسیک است. و تنوع رنگی به ان‌ها ظاهری مدرن‌تر می‌بخشد. در انتخاب میزها،صندلی‌ها،آباژور و سایر تزئینات به سادگی و سبک مینیمال توجه داشته باشید. چون قرارگرفتن تعداد زیادی از لوازم غیر ضروری ظرافت طراحی شما را از بین میبرد و خانه شما را شلوغ و شلخته نشان می‌دهد.

ظرافت طراحی

پایه و پارچه

  در جدیدترین نوع این مبلمان از پایه‌های فلزی، استیل و چوبی  ارائه می‌شوند. معمولا پایه‌های استیل برای سبک‌های مدرن مناسب تراند و پایه‌های چوبی نیز با سبک کلاسیک همخوانی بیشتری دارند.

 رنگ پایه‌های این مبلمان می‌تواند طلایی، مشکی کروم یا رزگلد باشد که بسته به نوع پارچه این مبل‌ها انتخاب می شود. پارچه‌های مبلمان نیز در انواع نانو،چرم و پارچه معمولی است. مدل‌های چربی همراه با پارچه‌های ساده برای سبک کلاسیک مناسب اند، پارچه‌های چرم نیز برای محیط های اداری.

مدل‌های پارچه‌ای ساده  نیز برای خانه‌ها انتخاب‌های مناسب و هوشمندانه است چرا که کالیته‌های عرضه شده در بازار برای انتخاب پارچه متنوع اند و شما آزادی عمل بیشتری در انتخاب آن‌ها دارید.

پایه و پارچه

توجه به چیدمان

در نحوه قرارگیری آن‌ها باید به ترکیب کاناپه و رنگ دیوار و پرده توجه کرد. معمولاً دیوارهای سفید با هر رنگ مبلی هماهنگ می‌شود اما اگر دیوار شما سپید نیست می‌توانید هارمونی یا  هماهنگی یا تضاد را انتخاب کنید.  در هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها  فضای کوچک بزرگ جلوه داده می شود و در تضاد فضا کوچکتر به نظر می‌رسد. اگر مبلمان شما در رنگ‌های بژ، طلایی و کرم است ترکیبی از رنگ سفید و طلایی زیبایی فضای شمارا بیشتر دلنشین‌تر می‌کند.

توجه به چیدمان

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی راجع به چیدمان مبل چستر ارائه کنیم. مبل چستر از جمله مبلمانی است که شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها سالیان سال استفاده کنید؛ بدون اینکه دغدغه دمده شدن داشته باشید.

مبلمان چستر مناسب فضای بزرگ و سبک کلاسیک  هستند و تنوع رنگی آن‌ها را مناسب سبک مدرن و فضاهای اداری می‌کند.

سوالات متداول

  1. مبلمان چستر مناسب چه فضاهایی هستند؟ مبلمان چستر مناسب فضاهای بزرگی مثل خانه‌ها و همچنین محیط اداری و مطبها هستند.
  2. از چه نوع پارچه‌هایی در طراحی و ساخت آن‌ها استفاده می‌شود؟ کالیته‌های عرضه شده و تنوع رنگی پارچه‌ها زیاد است اما چرم مشخصه اصلی آن‌هاست.
  3. مبل چستر در چه سبک‌هایی تولید می‌شود؟ سبک اصلی این مبلمان کلاسیک است و با مدل‌های متنوع روسی،فرانسوی،ترک،ایتالیایی و آمریکایی طراحی و ساخته می‌شوند. 
اثاث چین
ارسال دیدگاه