راهنمای خرید لوستر

راهنمای خرید لوستر

سبک معماری و ساختار خانه‌های امروزی به‌گونه‌ای است که نورپردازی در آن جایگاه خاصی دارد، به‌همین دلیل اجناسی مثل لوستر و اکسسوری‌های تزئینی از این دست، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، لوسترها نه تنها از نظر زیبایی و  جذابیت یکی از اجناس دکوراسیون منزل محسوب می‌شوند بلکه در روشنایی بخشی و نورپردازی نیز نقش مهمی دارند که از این جهت نیز در زیباتر دیده شدن منزل دارای سهم عمده‌ای هستند، در این مقاله شما را با اهمیت لوستر در دکوراسیون، انواع لوستر و نکات مهم و ضروری انتخاب و خرید لوستر آشنا می‌کنیم.

نقش لوستر در دکوراسیون چیست؟

همان‌طور که اشاره مختصری داشتیم امروزه لوسترها یکی از اکسسوری‌های مهم در تزئینات منزل محسوب می‌شوند، اما این‌که به این وسیله به چشم یک جنس دکوری نگاه شود و یا هدف از خرید آن تنها روشنایی منزل باشد از جمله مواردی است که شما را در انتخاب یاری می‌کند.

در معماری امروز روشنایی‌ها و بخش نوردهی به منزل نقش بسیاری در زیباتر دیده شدن محیط دارند بنابراین نباید از نقش لوستر در زیبایی منزل و چشم‌نوازی آن غافل شد، انتخاب یک لوستر مناسب با تم دکوراسیون منزل از جمله مواردی است که سلیقه شما را در یک دکوراسیون حرفه‌ای و بی‌نقص به نمایش می‌گذارد.

راهنمای خرید لوستر

با انواع لوستر بیشتر آشنا شوید

باید گفت لوسترها از نظر جنس و نوع طراحی و مدل به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که خریدار با توجه به کاربرد آن و همچنین سبک چیدمان منزلش باید یکی از این گونه‌ها را انتخاب کند.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب

از نظر جنس لوسترها به انواع: لوستر کریستالی، لوستر برنزی، لوستر چوبی، لوستر شیشه‌ای، لوستر پارچه‌ای، لوستر پلاستیکی، لوستر آهنی، لوستر آلومینیومی، لوستر طلایی و لوستر برنجی تقسیم می‌شوند. بد نیست بدانید جنس لوستر در میزان نور و پراکندگی آن نقش مهمی دارد، برای مثال لوسترهای کریستالی نسبت به لوسترهای چوبی یا پارچه‌ای پرنورتر به نظر می‌رسند.

از نظر شکل ظاهری و مدل طراحی نیز لوسترها انواع گوناگونی دارند که شامل: لوستر کلاسیک، لوستر مدرن، لوستر فانتزی، لوستر سقفی، لوستر دیواری، لوستر شعله‌ای، لوستر شاخه‌ای، لوستر کاسه‌ای و لوستر آویز می‌باشد. این لوسترها به واسطه کاربرد و همچنین تم دکوراسیونی موجود در منزل انتخاب می‌شوند، برای مثال لوسترهای کلاسیک مخصوص دکوراسیون کلاسیک و مجلل و لوسترهای سقفی مناسب دکوراسیون مدرن امروزی است.

نکات مهم انتخاب لوستر مناسب برای فضای شما

در انتخاب و خرید یک لوستر مناسب نکات بسیاری دخیل است که در این بخش سعی می‌کنیم به آن اشاره کاملی داشته باشیم.

سبک چیدمان و دکوراسیون منزل

– یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، سبک چیدمان و دکوراسیون منزل شماست، همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم لوسترهای مختلفی از جنس و طرح های گوناگون وجود دارد که شما باید با توجه به دکوراسیون منزل خود بهترین طرح را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و جنس لوستر

– انتخاب رنگ و جنس لوستر نیز از نکات مهم است، برای مثال معمولا در اتاق کودکان از لوسترهای کاغذی یا چوبی رنگی استفاده می‌شود، اتاق پذیرایی محل قرارگیری لوسترهای آویز و یا سقفی کریستالی و طرحدار است، در این بخش میتوان از لوسترهای دیواری نیز بهره‌مند شد، در آشپزخانه‌ها معمولا لوسترهای حبابی یا مدرن استفاده می‌شوند، اما در حالت کلی میزان بودجه و همچنین محل قرارگیری لوستر از جمله مواردی است که در انتخاب مدل به‌طور مستقیم دخالت دارد.

مشاهده
راهنمای خرید استند

دکوراسیون‌های لاکچری

– در دکوراسیون‌های لاکچری و مجلل معمولا از لوسترهای آویز کریستال، از جنس برنز و برنج و طلایی استفاده می‌شود، همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم نورپردازی و جلوه‌ای که لوستر به منزل می‌بخشد در چشم‌نواز بودن دکوراسیون نقش عمده ای دارد.

اندازه لوستر

– انتخاب اندازه لوستر نکته مهم بعدی است که به آن اشاره می‌کنیم، این که ابعاد لوستر شما چه اندازه باشد بستگی مستقیم با محل نصب و فضایی است که در آن قرار می‌گیرد، معمولا در فضاهای بزرگ از لوسترهای بزرگ و آویز و پرشاخه و در فضاهای کوچک از لوسترهای کوچکتر، سقفی و یا دارای شاخه‌های کمتر استفاده می‌شود.

– سعی کنید مدل‌هایی انتخاب کنید که به آسانی بتوان در صورت لزوم آنها را تمیز کرد، هم‌چنین لوسترهای ساده در صورت آسیب دیدن شعله‌ها و حباب‌ها به راحتی قابل تعمیر هستند، برای مثال حباب‌های معمولی در بازار موجود است و در صورت نیاز می‌توان آنها را جایگزین کرد، اما مدل‌های منحصربه فرد در صورت آسیب دیدن به‌راحتی جایگزین نخواهد شد. بنابراین لوسترهای ساده همیشه در اولویت قرار می‌گیرند.

– در صورتی که قصد خرید لوستر آویز دارید ارتفاع سقف را حتما در نظر داشته باشید، اگر منزل شما سقف کوتاهی دارد بهتر است از لوسترهای سقفی استفاده کنید. برای منازل با سقف کوتاه لوسترهای دیواری و آباژور هم انتخاب مناسبی است.

– در صورتی که سقف منزل شما دارای گچ‌بری است سعی کنید از لوسترهای ساده و بدون شاخه استفاده کنید، لوسترهای پر زرق و برق برای این‌گونه سقف‌ها نه تنها زیبایی ایجاد نمی‌کنند بلکه باعث شلوغ‌تر دیده شدن فضا خواهند شد.

مشاهده
راهنمای خرید تخت‌ خواب دو طبقه

– از آنجایی که لوسترها از جمله وسایلی هستند که با برق روشن می‌شوند حتما به مسائل ایمنی آن از جمله اتصالی نداشتن لامپ‌ها دقت کنید.

– در مورد لوسترهای آویز، کریستالی و سنگین از ایمن بودن و محکم بودن محل اتصال اطمینان حاصل کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه