راهنمای خرید تخت‌ خواب دو طبقه

راهنمای خرید تخت‌خواب دوطبقه

برای خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند دارند، اختصاص دادن اتاق خواب‌های مجزا به فرزندان کار سختی به‌نظر می‌رسد، اما در صورتی که دچار کمبود فضا کافی هستید می‌توانید از تخت‌خواب‌های دو طبقه استفاده کنید. استفاده از این سبک تخت‌خواب‌ها به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در خصوص تخت‌های دو طبقه بپردازیم، از نقش آنها در دکوراسیون، انواع تخت‌های دو طبقه و هم‌چنین نکات ضروری هنگام انتخاب و خرید آنها را برایتان بازگو خواهیم کرد.

نقش تخت‌ خواب دو طبقه در دکوراسیون

استفاده از تخت‌خواب برای بیش از یک نفر در فضاهای کوچک،  طراحان عرصه کالای خواب را به فکر طراحی تخت‌های دو طبقه انداخت، اگرچه در فضاهایی مثل خوابگاه‌ها و پادگان‌ها نیز تخت‌هایی با دو طبقه یا طبقات بیشتر بسیار کاربردی هستند اما در این بخش ما به بررسی تخت‌خواب دو طبقه با مصرف خانگی خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید تخت‌خواب دوطبقه

از نظر اهمیت این نوع تخت‌ها در دکوراسیون باید بگوییم در فضای اتاق خواب تخت‌خواب با توجه به حجمی که اشغال می‌کند در میان سایر کالاها حرف اول را می‌زند، از آنجایی که تخت‌های دو طبقه بیشتر در معرض دید واقع می‌شوند بنابراین باید گفت از اهمیت بیشتری هم برخوردار هستند، به‌همین دلیل زیبایی طراحی و چشم‌نواز بودن آن یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

انواع تخت دو طبقه را بهتر بشناسید

در حال حاضر تخت‌خواب‌های طبقه‌دار به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول از طراحی دو یا سه تخت به‌صورت طبقات افقی و عمودی تشکیل شده است و دسته دوم طراحی یک تخت و یک وسیله کاربردی مثل کتابخانه، فضای بازی، میزتحریر و امثال آن به‌صورت ترکیبی است.

مشاهده
راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

برخی از والدین که بیش از یک فرزند دارند برای این که بتوانند از فضای اتاق خواب بهره کافی ببرند، اقدام به خرید تخت‌های دو طبقه می‌کنند، این مسئله به ویژه برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، طراحی این‌گونه تخت‌ها متفاوت است برخی از مدل‌های کلاسیک تخت دو طبقه از دو تخت در ابعاد استاندارد که به‌صورت افقی در دو طبقه بالای هم  قرار می‌گیرند تشکیل می‌شود، اما در مدل‌های مدرن‌تر یک تخت به‌صورت افقی و تخت دیگر عمود بر ستون تخت زیرین قرار می‌گیرد، به این ترتیب یک ترکیب خلاقانه و زیبا ایجاد می‌شود که از نظر ظاهری نیز سادگی مدل‌های کلاسیک را ندارد.

در برخی موارد تخت دو طبقه در اصل از ترکیب یک تخت‌خواب و یک وسیله کاربردی مثل کتابخانه، میز تحریر و یا فضایی برای قرار دادن وسایل و امثال آن تشکیل می‌شود. این مدل‌های خلاقانه می‌‍‌‌‌‌توانند در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کودکان نقش زیادی داشته باشند، از سوی دیگر طرح‌های بسیار زیبایی در این زمینه وجود دارد که انتخاب را برای تنوع طلب‌ها و سخت‌پسندان راحت‌تر می‌کند.

نکات ضروری انتخاب و خرید تخت دوطبقه

در مورد این سبک تخت‌خواب‌ها نکات زیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها به خریدار کمک می‌کند تا انتخاب راحت‌تری داشته باشد. در این بخش سعی می‌کنیم فهرست‌وار به آنها اشاره کنیم.

– مهمترین نکته در مورد تخت‌خواب دو طبقه رعایت استاندارد و ایمنی در تولید آن است، طبقه بالای تخت‌خواب حتما باید نرده محافظ داشته باشد، این تخت‌ها باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا دچار لرزش نشده و اتصلات آنها ایمنی و استاندارد لازم برای تحمل وزن یک شخص را داشته باشد. برای مثال سبک بودن بیش از اندازه تخت‌های دو طبقه می‌تواند به‌راحتی سبب واژگون شدن آن‌ها شود یا پله‌های دسترسی به طبقات بالاتر باید استاندارد بوده و در مکان مناسبی قرار گرفته باشند که رفت و آمد را آسان کند.

مشاهده
راهنمای خرید بوفه و ویترین

– از نظر جنس در حال حاضر مدل‌های چوبی، ام‌دی‌اف و فلزی در بازار موجود است، شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید و همچنین سبک دکوراسیون اتاق خواب اقدام به خرید یکی از آنها کنید. البته نباید فراموش کرد که تخت‌های فلزی اگرچه طول عمر بیشتری دارند اما بسیار سنگین بوده و جابجایی آنها سخت است، انتخاب تخت‌های چوبی هم از نظر استقامت و هم از نظر زیبایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

– به تناسب ابعاد تخت و فضای اتاق خواب دقت کنید، در مورد تخت‌های دو طبقه باید به ارتفاع آن نیز توجه کافی داشته باشید که از سقف اتاق به اندازه کافی فاصله داشته باشد.

– در مورد انتخاب طرح این سبک از تخت‌خواب‌ها اختیار با خریدار است، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و هم‌چنین چیدمانی که دوست دارید در اتاق خواب داشته باشید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

– خرید آنلاین تخت‌های دو طبقه یک شیوه کاربردی و به‌صرفه است، در صورتی که نمی‌دانید این مدل تختخوابها را از کجا می‌توان تهیه کرد، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را بیابید که انواع مدل‌های تخت دو طبقه را عرضه می‌کنند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه