تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

یکی از جذاب‌ترین مدل مبلمان، مبل مخمل است. مبل مخمل به علت پارچه‌ی نرم و لطیفی که دارد؛ نیازمند دقت و توجه بیشتری است. اما تمیز کردن مبل مخمل اصولی دارد که باید تمام وکمال آن را رعایت کنیم. در این مقاله به نکات مهم تمیز کردن انواع مبلمان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

چطور مبل مخمل را تمیز کنیم؟

به علت حساسیت پارچه‌ی مخمل تمیز کردن آن باید با قاعده و اصول خاصی داشته باشد. چون درخشش پارچه باعث نمایان شدن هرچه بیشتر لکه‌ها می‌شود. استفاده از جوش شیرین به همراه آبلیمو، ترکیب آب و صابون و شامپو مبل می‌تواند تمیزی مبلمان مخمل را به ارمغان آورد.

چطور مبل مخمل را تمیز کنیم؟

چطور با جوش شیرین مبلمان را تمیز کنیم؟

اگر بر روی مبل یا صندلی شما لکه‌ای افتاده یا کل پارچه‌ی مبل نیازبه تمیز کاری دارد، دو راه پیش رو دارید. برای از بین بردن جرم و باکتری کل مبلمان بهتر است جوش شیرین را بر روی سطح مبلمان بپاشید و پس از مدتی روی آن جارو بکشید. اگر لکه‌ی قدیمی بروی مبل‌تان نقش بسته بهتر است جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بروی مبل کشیده و سپس توسط یک دستمال نم دار خشک کنید. اگر از عمر لکه مدت زمان زیادی می‌گذرد و حسابی کدر شده، جوش شیرین را با سرکه صنعتی یا خانگی مخلوط کنید و محکم روی لکه بکشید. اجازه بدهید مدتی استراحت کند و سپس به وسیله‌ی دستمال نم دار خشک کنید.

مشاهده
کوسن برای مبل چستر

چطور با جوش شیرین مبلمان را تمیز کنیم؟

چطور محلول شست و شوی خانگی درست کنیم؟

اگر می‌خواهید که مبلمان خود را در منزل بشویید بهتر است از موادی که در منزل وجود دارند استفاده کنید. جوش شیرین، نمک، سرکه، نشاسته با ترکیبی از آب می‌توانند سرسخت ترین لکه‌ها را از بین ببرند. صابون مایع و شامپوهای مخصوص مبل نیز از موادی هستند که می‌توانید برای شست و شوی مبلمان از آن‌ها استفاده کنید.

چطور محلول شست و شوی خانگی درست کنیم؟

چطور مبلمان را تمیز کنیم؟

اگر از ابتدا تمام قسمت‌های مبلمان را جارو بکشید؛ مشکل خاصی در تمیزی به وجود نمی‌آید و کار زیادی در تمیز کردن آن‌ها نخواهید داشت. اما اگر گرد و غبار آن‌ها را فراگرفته، بهتر است ابتدا جارو بکشید و سپس به وسیله دستمال نم دار لکه گیری کنید و سپس با سشوار خشک کنید.

چطور مبلمان را تمیز کنیم؟

مخلوط سرکه و جوش شیرین برای شست و شوی مبلمان

اگر می‌خواهید مبلمان خود را به راحتی و در خانه با محلول‌های خانگی تمیز کنید، ترکیب جوش شیرین با سرکه مناسب‌ترین نوع ترکیبات است به شرط اینکه با اصول صحیح مخلوط کنید. 2 واحد جوش شیرین و یک واحد سرکه خانگی یا صنعتی می‌تواند لکه بر قوی باشد. اگر حساسیت دارید بهتر است به هنگام استفاده از این ترکیب احتیاط کنید.

مخلوط سرکه و جوش شیرین برای شست و شوی مبلمان

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

ممکن است پس از شست و شوی غیر اصولی، مبلمان همان جلوه و کیفیت قبلی را نداشته باشند. این مشکل به دلیل نفوذ آب و رطوبت در فوم یا اسفنج مبلمان است. اگر به هنگام شست و شو مبلمان خیلی سریع خشک نشوند آب از پارچه گذشته و به فوم می‌رسد. در این صورت نیز مبلمان پوسته پوسته شده و پس از مدتی خراب می‌شوند.

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

چطور از آسیب مبلمان پیشگیری کنیم؟

اگر می‌خواهید مبل‌‌هایتان عمری طولانی و کارایی بالایی داشته باشند؛ هر دو هفته یک بار تمام پرزها و قسمت‌‌های مختلف آن‌ها را جارو بکشید. جارو کشیدن از نشستن گرد و غبار بر روی آن‌ها و ایجاد لکه‌های بزرگتر پیشگیری می‌کند. اگر بخارشو ندارید بلافاصله بعد از شست و شوی آن‌ها به وسیله باد گرم سشوار تمام قسمت‌های مبل‌ها را خشک کنید. در هنگام شست و شو نیز عکس العمل سریعتری داشته باشید.

مشاهده
انواع مدل مبل راحتی سفید

چطور از آسیب مبلمان پیشگیری کنیم؟

چرا رطوبت برای مبلمان مضر است؟

در ساختار نشیمن مبلمان معمولا فوم یا اسفنج به کار می‌رود و رطوبت برای آن‌ها مضر است. اگر اب به فوم و یا اسفنج نفوذ کند باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. تغییر شکل مبلمان و پوسته پوسته شدن مبلمان چرم و کدر شدن و احساس نم و رطوبت از آسیب‌های شست و شوی نادرست مبلمان است.

چرا رطوبت برای مبلمان مضر است؟

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

اگر مبل‌هایتان ارزش زیادی دارند و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید؛ بهتر است کمی در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشید. پیشگیری از ریختن غذا توسط بچه‌ها، جلوگیری از چنگ زدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه، جارو کشیدن هفتگی، حساس بودن به ایجاد لکه و تمیز کردن سریع آن و استفاده از کاور مبل از جمله روش‌های نگه داری مبلمان است.

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

3 روش برای شست و شوی مبلمان

در روش اول می‌توانید به وسیله ماده ضدعفونی که در بالا روش ساخت و ترکیب آن را گفتیم؛ به راحتی مبلمان را تمیز و خشک کنید.

در روش دوم می‌توانید با جارو کشیدن گرد و غبار را تمیز کنید، سپس با دو پارچه نم و خشک مبلمان را شست و شو دهید.

در روش سوم استفاده از بخارشو پیشنهاد می‌شود و یا می‌توانید کار شست و شوی مبلمان را به مراکز معتبری که این کار را در منزل انجام می‌دهند؛ بسپارید.

3 روش برای شست و شوی مبلمان

هرآنچه که باید در مورد کاور مبل بدانید

کاور مبل مانند یک پیراهن بر تن مبل می‌نشیند، می‌توان بسته به نوع دکوراسیون خانه رنگ‌های مختلفی را انتخاب کرد. اگر دوست دارید تغییر دکوراسیون شیک اما ارزان قیمتی را تجربه کنید، راه حل آن استفاده از کاور مبل است. کاور مبل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که باید متناسب با نوع مبلمان بهترین کیفیت آن‌ را بدون اینکه نیاز به هزینه بیشتر انتخاب کنید.

هرآنچه که باید در مورد کاور مبل بدانید

چه رنگ‌هایی برای کاور مبل بهتر است؟

بهتر است رنگ کاورمبل متناسب با سبک دکوراسیون خانه شما باشد. می‌توانید بسته به سلیقه خودتان بهترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. اما معمولا از رنگ‌های کرم،قهوه‌ای، طوسی، شتری حتی ترکیب چند رنگ نیز استفاده کنید. این رنگ‌ها بسته به نوع سبک زندگی شما متغییر است. معمولا اگر فرزندان کوچک و بازیگوشی دارید باید از رنگ‌های تیره تر با مقاومت بالاتری انتخاب کنید. تا شلوغی و کثیف کردن مبلمان زیاد به چشم نخورد.

مشاهده
طراحی کمد دیواری برای اتاق کودک

چه رنگ‌هایی برای کاور مبل بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبلمان است.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله با تمیز کردن مبل مخمل آشنا شدیم. مبلمان مخمل به علت پارچه‌ی حساس لکه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند. می‌توان به وسیله کاور و جارو کشیدن از نشستن گرد و غبار و ایجاد لکه بر روی آن‌ها جلوگیری کرد. مبلمان را به 3 روش می‌توان شست. اما باید به وسیله سشوار خیلی سریع خشک شوند. برای انواع پارچه مبلمان روش‌های مختلف شست و شو وجود دارد که باید روشی انتخاب کنید که کمترین آسیب را به بافت پارچه و کیفیت مبلمان وارد کند و بیشترین بهره وری و بازدهی را داشته باشد.

https://i.pinimg.com/originals/f3/50/f2/f350f2029d7ce17440c2190f22246042.jpg

سوالات متداول

1.چطور مبلمان را در منزل بشوییم؟ با استفاده از ماده ضدعفونی خانگی، بخارشو و شست و شوی اصولی مراکز معتبر، می‌توانید آن‌ها را بشویید.

2. چطور ماده ضدعفونی خانگی بسازیم؟ مایع ظرفشویی یا شامپو فرش را در سطلی بریزید سپس به آن سرکه سفید و جوش شیرین و آب اضافه کنید تا کف به دست آورید.

3. چرا مبلمان سریع باید خشک شوند؟ شست و شو به هر نحوی که باشد، باید به وسیله سشوار خشک شوند تا از آسیب به فوم و پوسته پوسته شدن مبلمان جلوگیری شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه