طراحی کمد دیواری برای اتاق کودک

طراحی کمد دیواری برای اتاق کودک

کمد دیواری یکی از اثاث بسیار ضروری و مهم در زندگی امروزی است. طراحی مناسب آن‌ها به همراه جای گیری و ایجاد فضای بهینه می‌تواند به نظم و ترتیب منزل و چیدمان شیک آن کمک شایان توجهی کند. کمد دیواری در انواع مختلفی وجود دارد؛ اما برای اتاق خواب فرزندتان باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. طراحی کمد دیواری برای اتاق کودک بسیار مهم است. در این مقاله به چیدمان اتاق کودک و لزوم کمد دیواری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا چیدمان اتاق کودک مهم است؟

اتاق کودک مکانی است که بیشترین وقت دلبندتان در ان مکان سپری می‌شود. این مکان باید با المان‌های رشد فکری و عقلی مثبت چیده شود. دکور اتاق آن‌ها در روحیه و شخصیت اینده آن‌ها بسیار تاثیر گذار است.برای اینکه فرزند شاد و سالم و موفقی داشته باشید باید محل مناسبی برای آن‌ها طراحی کنید.

چرا چیدمان اتاق کودک مهم است؟

رنگ مناسب اتاق کودک

مهمترین عاملی که باید به آن توجه کنیم انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک است. کودکان روحیه لطیفی دارند انتخاب رنگ‌ها نیز بسیار مهم است. بهتر است که از رنگ‌های شاد و ملایم مثل آبی کمرنگ، صورتی، سبز کمرنگ، لیمویی و کلا در طیف آرامش دهنده انتخاب کنیم.

رنگ مناسب اتاق کودک

کمد مناسب اتاق کودک

کمدها جز لوازم ضروری یک اتاق خواب است. برای نگه‌داری لباس‌ها اسباب بازی‌ها، پوشک، لوازم بهداشتی بهتر است که از کمد بزرگ با چندین طبقه استفاده کرد. قفسه بندی کمدها باید به گونه‌ای باشد که تمام لوازم کودک در آن‌جا گیرد.

مشاهده
خرید مبل آنلاین ، تجربه‌ی یک خرید متفاوت و راحت

کمد مناسب اتاق کودک

کدام کمد برای اتاق کودک بهتر است؟

کمد دیواری‌ها در مدل و طرح‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. معمولا کمد دیواری کودکان در رنگ‌های روشن با قفسه بندی مناسبی باید باشد. در هنگام نصب کمد باید به فضای لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب بازی‌ها و حتی طراحی تخت خواب، میز تحریر و کتاب‌خانه نیز اهمیت بدهید.

کدام کمد برای اتاق کودک بهتر است؟

انواع مختلف کمد دیواری

تقسیم بندی کمد دیواری از روی درب و متریال به کار رفته انجام می‌شود. بیشتر کمدها از جنس mdf است. ام دی اف رنگ پذیری عالی و تنوع طرحی فراوانی دارد. هزینه‌ی آن نیز نسبت به چوب و های گلس به صرفه و معقول است. کمد دیواری به انواع درب ریلی، کشویی، تاشو و معمولی تقسیم می‌شوند. درب‌های ریلی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.

انواع مختلف کمد دیواری

کدام کمد دیواری بهتر است؟

انتخاب جنس و نوع کمد دیواری کاملا بستگی به سلیقه‌ی شخصی شما و سبک کلی دکوراسیون خانه‌تان دارد. اگر سبک دکوراسیون خانه‌ی شما کلاسیک است، کمد دیواری نیز باید در همین سبک باشد و معمولا جنس آن چوبی و درب‌های تاشو یا معمولی با آینه‌کاری ظریف دارد. اگر سبک منزل شما مدرن است می‌توان از کمد دیواری‌های جادار با درب ریلی استفاده کرد که از حداکثر فضای ممکن بهره‌ی بهینه ببرید. در سبک نئوکلاسیک نیز می‌توان از انواع مختلفی از کمدها در طیف‌های رنگی متفاوتی استفاده کرد. معمولا برای خانه‌های بزرگ از سبک کلاسیک و برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌ها در سبک مدرن استفاده می‌شود.

کدام کمد دیواری بهتر است؟

طراحی کمد دیواری کودک با میز تحریر

در طراحی کمد دیواری بهتر است فضای کافی برای میز تحریر و کتابخانه را در نظر بگیرید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی نباشید. با بزرگ شدن بچه‌ها مقوله‌ی درس و مدرسه پررنگ‌تر شده و کم کم باید کتاب‌ها را نیز در اتاق خواب کودک‌ جای دهید. در فضاهایی با متراژ کم می‌توان با استفاده از طراحی خاص میز تحریر و تخت خواب را نیز بخشی از کمد دیواری در نظر گرفت و استفاده‌ی بهینه داشت.

مشاهده
چیدمان مبل چستر در انواع دکوراسیون‌
طراحی کمد دیواری کودک با میز تحریر

کمد دیواری کودکان چه رنگی بهتر است؟

برای انتخاب رنگ مناسب کمد دیواری ابتدا باید به سبک دکوراسیون منزل و به روحیه و علاقه‌ی شخصی فرزندتان توجه داشته باشید. بهتر است برای استفاده‌ی بیشتر از رنگ‌های روشن و شاد در ترکیب با سفید یا رنگ چوب استفاده کنید تا روحیه‌ی فرزندتان نیز بالا برود و باعث دلزدگی نشود. رنگ‌های تیره در دراز مدت باعث افسردگی می‌شوند.

کمد دیواری کودکان چه رنگی بهتر است؟

مناسب ترین اتاق برای کودک کجاست؟

خاص ترین اتاق برای کودک این است که حتماً یک پنجره شمالی داشته باشد, که نور آن تاثیر مستقیمی روی سحرخیزی و شادابی دلبندتان بگذارد و با نصب حفاظ گاهی به بیرون دید داشته باشد بهتر است اتاق کودک نزدیک حمام و سرویس بهداشتی، انباری یا جاهای شلوغ نباشد؛ سر و صدا و شلوغی تاثیر زیادی بر روی روحیه لطیف کودکان می‌گذارد.

مناسب ترین اتاق برای کودک کجاست؟

سرویس خواب کودک چگونه باید باشد؟

سرویس خواب کودک باید مناسب سن و سال کودکتان باشد. کودک زمان بسیار زیادی رابه تنهایی در اتاق خود سپری می‌کند، پس باید به طول،اندازه و ارتفاع از سطح زمین دقت کرد.همچنین حفاظ و مقاومت و جنس خوبی داشته باشد.

سرویس خواب کودک چگونه باید باشد؟

چیدمان اتاق دخترانه چگونه باید باشد؟

در چیدمان اتاق کودک دختر باید از المان‌های دخترانه استفاده کنید. مثلاً رنگ دیوار صورتی یا سفید یا سبز ملایم باشد؛ مابقی اجزا مثل کمد، تخت و اسباب بازی ها درهمین تم اصلی انتخاب شوند.

عروسک و استیکرهای مورد علاقه آنها نیز برای دیزاین فراموش نشود.

چیدمان اتاق دخترانه چگونه باید باشد؟

چیدمان اتاق پسرانه چگونه باید باشد؟

طبیعتا روحیه پسران با دختران متفاوت است برای همین چیدمان اتاق آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که پسران شاد و پر انرژی به بازی و فعالیت‌های مورد علاقه خود برسند. معمولاً اولین رنگ انتخابی برای اتاق پسران آبی است؛ اما شما می‌توانید رنگ آبی را با زرد تکمیل کنید، تا تاثیر خوبی روی روحیه فرزندتان داشته باشید.

مشاهده
خرید مبل راحتی کلاسیک ، یک انتخاب مناسب

چیدمان اتاق پسرانه چگونه باید باشد؟

مزیت خرید اینترنتی کمد دیواری

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان و فروشگاه‌های عرضه کننده صنایع چوبی، امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی کمد دیواری است.

مزیت خرید اینترنتی کمد دیواری

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع طراحی کمد دیواری برای اتاق کودک پرداختیم. کمد دیواری‌ها در مدل و طرح‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. معمولا کمد دیواری کودکان در رنگ‌های روشن با قفسه بندی مناسبی باید باشد. در هنگام نصب کمد باید به فضای لباس‌ها، کتاب‌ها، اسباب بازی‌ها و حتی طراحی تخت خواب، میز تحریر و کتاب‌خانه نیز اهمیت بدهید در فضاهایی با متراژ کم می‌توان با استفاده از طراحی خاص میز تحریر و تخت خواب را نیز بخشی از کمد دیواری در نظر گرفت و استفاده‌ی بهینه داشت.

https://www.thebehfarteam.com/wp-content/uploads/2019/05/Keep-Your-Home-Organized-With-a-Mudroom.jpg

سوالات متداول

1. چیدمان اتاق کودک معمولا در چه سبک‌هایی انجام می‌شود؟ بهتر است دکوراسیون اتاق کودک در سبک ساده و مدرن باشد.

2.مهمترین المان‌هایی که باید در تزیین و دکوراسیون اتاق کودک با آن توجه کنیم چیست؟ رنگ دیوارها، استفاده از فضا، انتخاب سرویس خواب مناسب، پرده، پنجره و نور کافی است.

3.بهترین رنگ‌هایی که می‌توان در دکوراسیون اتاق کودک به کار برد چه رنگ هایی هستند؟ استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید،کرم یا رنگ‌های روشن ملایم مثل آبی، سبز، لیمویی، بنفش و صورتی در اتاق کودک توصیه می‌شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه