انتخاب رنگ مبل و فرش

انتخاب رنگ مبل و فرش

همخوانی و هارمونی رنگی بین مبل و فرش می‌تواند دکوراسیون منزل شما را بسیار شیک و منحصربه فرد نشان دهد. اما باید بدانید کدام رنگ مبل با فرش‌های شما ست می‌شود یا کدام فرش با مبلمان بیشتری همخوانی دارد. برای انتخاب رنگ مبل و فرش باید با انواع فرش‌ها و نحوه‌ی چیدمان مبلمان آشنا باشید. در این مقاله این موضوع را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ست کردن رنگ مبل و فرش

اگر تازه عروس هستید یا قصد تغییر دکوراسیون خانه‌ی خود را دارید؛ بهتر است به هماهنگی رنگ مبل و فرش‌های خود دقت کنید؛ زیرا این دو اثاث ستون اصلی دکوراسیون خانه هستند که چیدمان کلی با توجه به این دو عنصر نمایان می‌شود. هرچه به هارمونی رنگی توجه کنید دکور نهایی شیک و خاص می‌شود. برای هر مدل مبلمان پالت رنگی خاصی تعریف شده است. فرش‌ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که انتخاب آن‌ها به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد.

ست کردن رنگ مبل و فرش

بهترین رنگ برای مبلمان کدام است؟

نشیمن یکی از اولین مکان‌هایی است که دکوراسیون آن در خانه جلب توجه می‌کند. هرچه چیدمان نشیمن مناسب‌تر و شیک‌تر باشد؛ خانه شما نیز بسیار خاص و چشم نواز جلوه می‌کند. برای نشیمن از انواع مبلمان در سبک‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. اما بهترین رنگ‌هایی که می‌توان برای مبلمان نشیمن انتخاب کرد، کرم- قهوه‌ای، طوسی، سفید، زرشکی، طلایی و سبز است. که انتخاب هرکدام از این رنگ‌ها با توجه به سبک کلی دکوراسیون و سلیقه‌ی شخصی خودتان بستگی دارد.

بهترین رنگ برای مبلمان کدام است؟

هر آنچه که باید در مورد مبلمان بدانید

یکی از اصلی ترین قسمت‌های خانه، نشیمن یا پذیرایی است که اولین فضای مهم،رسمی و مجلل که تصویرخاصی از سلیقه، روحیه و سبک دکوراسیون از شما در ذهن دیگران می‌سازد.عوامل زیادی در دیزاین پذیرایی به کار می‌رود که مهمترین آن‌ها مبلمان است. مبلمان پذیرایی در کنار فرش و پرده‌ها از اجزای مهم چیدمان پذیرایی هستند که باید در انتخاب و خرید آن دقت لازم را داشته باشید.

مشاهده
خرید جاکفشی ، راهنمایی برای همه سلیقه‌ها

هر آنچه که باید در مورد مبلمان بدانید

فرش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

فرش‌ها به دو دسته اصلی دستبافت و ماشینی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‍‌ها نیز زیر مجموعه‌های دیگری دارند. فرش دستبافت بسته به نوع نقش و طرح شهر تولید شده نامگذاری می‌شود. مثل فرش دستبافت هریس. فرش ماشینی نیز به انواع فرش اکریلیک،بی اف سی،ابریشمی و سنتی تقسیم بندی می‌شوند.

فرش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

تفاوت فرش ماشینی با دستبافت

فرش ماشینی فرش دستباف تفاوت بسیار زیادی از لحاظ بافت، نقش و نگار،جنس، تار و پود و قیمت و هنر و ظرافت تفاوت بسیار زیادی دارند. فرش‌های دستبافت قابل مقایسه با فرش‌های ماشینی نیستند. اما فرش‌های ماشینی به دلیل همخوانی و هارمونی رنگ بی‌نظیر با چیدمان مبلمان راحتی،مبلمان کلاسیک و حتی اتاق خواب در کنار تخت خواب دو نفره نیز به راحتی ست می‌شوند. در مقابل قیمت فرش دستبافت بسیار بالاست.

تفاوت فرش ماشینی با دستبافت

مزیت‌های فرش ماشینی چیست؟

این فرش‌ها در ابعاد، تراکم و رنگ‌های متفاوت و متنوعی تولید می‌شوند. علت اینکه خرید این فرش‌ها بیشتر از فرش‌های دستباف رواج دارد این است که متناسب با هر سبک دکوراسیون می‌توان فرش را ست کرد. فرش‌های دستباف معمولاً در حدود رنگ‌های طبیعی و ترکیبی از قرمز، آبی و سفید بافته می‌شوند. اما فرش‌های ماشینی تنوع رنگی و طرحی بسیار بالایی دارند.

مزیت‌های فرش ماشینی چیست؟

کدام فرش با مبلمان بهتر ست می‌شود؟

بهترین نوع فرش که با بیشتر مبلمان ست می‌شود؛ فرش ماشینی است. اگر فرش ماشینی شما در تم کرم، قهوه‌ای و سفید باشد با رنگ‌های مختلف مبلمان ست می‌شود. مبلمان طوسی، کرم، سفید و قهوه‌ای نیز با بیشتر فرش‌ها هماهنگ هستند.

کدام فرش با مبلمان بهتر ست می‌شود؟

طراحی دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی

از گذشته‌های دور تا به امروز خانواده‌های ایرانی مهمان نواز بودند و به تبع اتاق پذیرایی و میهمان بسیار مهم بوده و آن‌ها اهمیت زیادی برای چیدمان اتاق پذیرایی قائل بودند و همیشه شیک ترین و به روز ترین وسایل در آنجا جای می‌دادند. امروزه نیز چیدمان پذیرایی ایرانی و سنتی محبوبیت خاصی دارد. معمولا متداول ترین مبلمان نشیمن ایرانی، سلطنتی است. در کنار این نوع مبلمان می‌توان از فرش‌های دستبافت استفاده کرد. این مدل چیدمان ارزش هنری و قیمتی بالایی دارد.

طراحی دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی

بهترین رنگ برای مبل سلطنتی

از انواع مختلف مبل سلطنتی برای نشیمن یا پذیرایی خانه استفاده می‌کنند. معمولا این مبلمان در رنگ‌های سفید، استخوانی، کرمی، قهوه‌ای و آبی طراحی و تولید می‌شوند. این مبلمان در چیدمان ایرانی نقش عمده و حیاتی دارند. هرچه رنگ روشن‌تری داشته باشند، میزان زیبایی و شکوه آن‌ها نیز بالاتر می‌روند.

بهترین رنگ برای مبل سلطنتی

کدام رنگ مبل راحتی بهتر است؟

رنگ مبلمان کاملا متناسب با تم و سبک اصلی دکوراسیون منزل انتخاب می‌شوند. اما برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشیم بهتر است در مورد روانشناسی رنگ‌ها نکاتی بدانیم. متداول‌ترین رنگ برای مبلمان راحتی، کرم و قهوه‌ای است. این رنگ برای اکثر سبک‌های دکوراسیون‌ها کاربرد دارد. تناژ روشن و تیره آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مشاهده
مبل تک نفره مکانیزه

کدام رنگ مبل راحتی بهتر است؟

بهترین رنگ برای مبل راحتی

در زندگی امروزی باید جسارت انتخاب های خلاقانه را داشت. دکوراسیون منزل شما باید متناسب با روحیات و خلقیات خانواده شما باشد و مهمترین کسانی که باید احساس راحتی کنند شما هستید این احساس راحتی و آرامش می تواند با انتخاب مناسب و چیدمان مبل راحتی کسب شود. مبل‌های راحتی چون تنوع رنگی متفاوتی دارند گزینه های بیشتری را در پیش روی شما قرار می دهند.

بهترین رنگ برای مبل راحتی

بهترین رنگ برای مبلمان چستر

بهتر است در این مدل مبلمان خاص از رنگ‌های خاصی همچون قرمز، زرشکی یا مشکی انتخاب کنید. این مبلمان در نمونه‌های با کیفیت در ساختار خود از چرم بهره می‌برد. در این صورت بهتر است از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، طوسی و عسلی انتخاب کنید تا دکوراسیونی شیک و مدرن داشته باشید. در کنار مبلمان مدرن بهتر است از فرش‌های مدرن با نقوش منظم و نامنظم استفاده کنید تا دکور مدرن شما بیشتر جلوه می‌کند.

بهترین رنگ برای مبلمان چستر

بهترین رنگ برای مبلمان ال

در انتخاب رنگ برای این نوع مبلمان هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از رنگ‌های گرم و سرد در تناژهای مختلفی استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل سفید، استخوانی، صورتی، آبی و حتی زرد نیز انتخاب کنید. این مبلمان چون فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند؛ رنگ‌های تیره نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین رنگ برای مبلمان ال

طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک

کلاسیک یکی از برترین و محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است. در این سبک المان‌ها با توجه به هنری اصیل و ریشه دار انتخاب می‌شوند. اثاث منزل از جمله مبلمان، پرده‌ها، دیوار و کفپوش‌ها از همین سبک تبعیت می‌کنند. سبک کلاسیک بسیار زیبا، چشم نواز و با وقار و اصیل است. در سبک کلاسیک نیز می‌توان فرش دستبافت یا ایرانی نیز استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک

برای مبلمان کلاسیک چه رنگی بهتر است؟

اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است باید مبلمان شما هم در همین سبک انتخاب شوند. فرقی نمی‌کند که مبلمان راحتی یا کلاسیک داشته باشید برای مبحث رنگ هم خوانی و هماهنگی اجزا بسیار مهم است. معمولا رنگ مبلمان در سبک کلاسیک، ترکیبی از سفید و طلایی یا زرشکی و سبز است.

برای مبلمان کلاسیک چه رنگی بهتر است؟

دکوراسیون سبک مدرن چگونه است؟

برخی از افراد علاقه مند به دکوراسیون مدرن هستند. دکوراسیون مدرن المان های خاص و متفاوتی به کار می‌رود. استفاده از رنگ های شاد، سازه های فلزی و استیل و بعضا اکسسواری‌های غیر معمول،زیبا و ظریف و ساده از شاخصه اصلی سبک مدرن است. این سبک طرفدارن زیادی در ایران و سراسر جهان دارند زیرا با روحیه افراد و سبک زندگی معاصر بسیار همخوانی و اشتراک‌های روحی و روانی دارد.

دکوراسیون سبک مدرن چگونه است؟

چه رنگ‌هایی برای سبک مدرن بهتر است؟

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است، محدودیتی از بابت انتخاب رنگ و سبک نخواهید داشت. در نشیمن مدرن می‌توان از رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای همچون قرمز، صورتی، ارغوانی حتی زرد استفاده کرد. اگر طرفدار رنگ‌های خنثی هستید؛ سه رنگ سفید، مشکی و طوسی نیز برای نشیمن مدرن مناسب هستند.

مشاهده
خرید مبل راحتی ارزان ، انتخابی راحت

چه رنگ‌هایی برای سبک مدرن بهتر است؟

چه رنگی برای خانه‌های کوچک بهتر است؟

اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید و متراژ خانه شما کم است؛ باید چیدمان منزل شما به گونه‌ای باشد علاوه بر راحتی و کاربردی فضای زیادی اشغال نکند و بتوانید در متراژ کم هم یک زندگی خوب و گرم و صمیمی داشته باشید. در انتخاب مبلمان باید سادگی و ظرافت و معمولا رنگ‌های روشن را مد نظر قرار دهید. اگر قصد دارید از مبل‌های سلطنتی و لوکس استفاده کنید این مبل‌ها فضای منزل شما را بسیار کوچک‌تر و آشفته تر نشان دهد در عوض مبلمان راحتی، ال و چستر می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک باشد.

چه رنگی برای خانه‌های کوچک بهتر است؟

برای خانه‌های بزرگ چه مبلی بهتر است؟

اگر متراژ خانه شما زیاد است به راحتی می‌توانید سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را در آن پیاده کنید بسته به نوع دکوراسیون و متراژ خانه از مبلمان، پرده ها و اکسسوری‌های متفاوتی حتی در صورت امکان از چندین ست مبلمان که همخوانی وهارمونی رنگی داشته باشند,می‌توان استفاده کرد. در این سالن‌ها می‌توان از رنگ‌های تیره مثل آبی سلطنتی و آبی کبود نیز استفاده کرد.

برای خانه‌های بزرگ چه مبلی بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

https://res.cloudinary.com/force/image/upload/v1530539285/usfloors/gallery/cork/40PC1004_RS.jpg

نتیجه گیری

در این مقاله انتخاب رنگ مبل و فرش را مورد بررسی قرار دادیم. مبلمان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و برای هر سبک دکوراسیونی می‌توان از رنگ‌های متفاوتی استفاده کرد. رنگ‌های شاد و روشن فضای منزل شما را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد و هرچه به سمت تناژ تیره بروید فضا کوچتر خواهد بود. معمولا رنگ‌های کرم، سفید و قهوه‌ای متداول‌ترین رنگ‌هایی هستند که در دکوراسیون منازل برای مبل و فرش انتخاب می‌شوند.

https://i.pinimg.com/originals/3e/f1/96/3ef1960277381bbd1c4b589acf231a51.jpg

سوالات متداول

1.بهترین رنگ برای مبلمان راحتی کدام است؟ متداول‌ترین رنگ برای مبلمان راحتی، کرم و قهوه‌ای است.

. بهترین رنگ برای مبلمان سلطنتی؟ سفید، استخوانی، کرمی، قهوه‌ای و آبی 2.

3.در کجا می‌توان از مبل‌های تیره استفاده کرد؟ هر چه فضای شما بزرگتر باشد می‌توان از مبل‌های تیره رنگ و خنثی نیز استفاده کرد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه