چیدمان اتاق نوجوان

چیدمان اتاق نوجوان

نوجوانی یکی از مقطع‌های بسیار مهم و حساسی است که باید با صبر و شکیبایی سپری شود. یکی از موارد مهمی که باید در این دوران به آن توجه کنید؛ چیدمان اتاق نوجوان است. اتاق فقط مکان معمولی نیست بلکه به عنوان خانه‌ی دوم و پناهگاه برای نوجوانان است. به همین علت باید با توجه ویژه‌ای به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق آن‌ها داشت. در این مقاله نحوه‌ی چیدمان و دیزاین اتاق نوجوانان اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه اتاق نوجوان را بچینیم؟

در چیدمان اتاق نوجوان باید دقت و توجه بیشتری داشته باشید. ممکن است بخواهید این اتاق را متناسب با سبک کلی دکوراسیون خانه خود بچینید اما این مسئله زیاد به مذاق نوجوانان خوش نمی‌آید؛ به طور مثال اگر سبک خانه شما کلاسیک است؛ نمی‌توانید این سبک را در اتاق یک نوجوان امروزی پیاده کنید. بهتراست در چیدمان اتاق از خود آن‌ها کمک بگیرید و به نتیجه و تفاهم کلی برسید که هم هماهنگی با سبک داشته باشد و هم مورد پسند نوجوان‌ها باشد‌.

چگونه اتاق نوجوان را بچینیم؟

چیدمان اتاق نوجوان چگونه باید باشد

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از بی نظمی اتاق نوجوانان کلافه می شوید اصرار به چیدمان صحیح و با سلیقه دارید در مقابل فرزندتان در همان بی‌نظمی احساس راحتی می‌کند؛ باید بدانید که در نظر فرزندتان نظم عجیبی در این بی نظمی به چشم می‌خورد.

چیدمان اتاق نوجوان چگونه باید باشد

بهترین چیدمان اتاق خواب نوجوان

بهترین چیدمان اتاق خواب نوجوان، چیدمانی است که متناسب با روحیه و برای راحتی بیشتر آنان طراحی و اجرا شود.دکوراسیون این اتاق باید به گونه‌ای باشد که فضای مناسبی برای تمام لوازم ضروری آن‌ها باشد. به فرض تخت خواب،کتابخانه، میزتحریر،کمد، صندلی در محل مناسبی قرار گیرند.

مشاهده
لیست قیمت پارچه مبل در سال 1401
بهترین چیدمان اتاق خواب نوجوان

چطوری فضای اضافی در اتاق نوجوانان ایجاد کنیم

ممکن است متراژ خانه شما کوچک باشد و طبیعتاً اتاق‌ها نیز کوچکتر؛ در این صورت استفاده از برخی از المان‌ها و بهره بردن از خلاقیت می‌تواند بسیار کمک کننده و کارساز باشد. طور مثال می‌توانید از یک تخت خواب با شلف‌های کاربردی و باکس مخفی استفاده کنید یا در هنگام نصب کمد دیواری از تمام فضای دیوار و کنج اتاق بهره ببرید و داخل آن‌ها را نیز طبقه بندی کنید.

چطوری فضای اضافی در اتاق نوجوانان ایجاد کنیم

چطور اتاق نوجوانان را مرتب کنیم؟

نوجوان‌ها دوست دارند همه اثاثیه‌ها را در داخل اتاق خود داشته باشند. اتاق نوجوان در واقع اولین محل زندگی آن‌هاست. و آن‌ها سعی می‌کنند که همه اثاث‌ها و لوازم خودرا در آن جای دهند و این مسئله باعث آشفتگی و شلوغی اتاق می‌شود. برای دکوراسیون اتاق آن‌ها باید قوانین خاصی را در چیدمان رعایت کنید. رعایت نظم ومرتب بودن اتاق نوجوانان کمی صبوری می‌طلبد.

چطور اتاق نوجوانان را  مرتب کنیم؟

چرا نوجوان ها پرخاشگر اند؟

سن نوجوانی از ۱۱ سالگی آغاز می‌شود و تقریبا تا اواخر ۲۱ سالگی فرد نوجوان محسوب می‌شود. در این سن تغییرات هورمونی باعث بروز یک‌سری رفتارهای خاص در نوجوانان می‌شوند. از طرفی استقلال طلبی و آزادی از جمله بحران‌های این سنین است. نوجوان می‌خواهد یکشبه خود را از تمام قید وبندهایی که تاکنون توسط خانواده بر وی اعمال شده است را رها کند. او می‌خواهد مستقل باشد و تحمل نه در مقابل خواسته‌هایش را ندارد. از طرفی خانواده نیز به خاطر مهربانی و نگرانی در مقابل این حس استقلال طلبی مقاومت می‌کنند و در نتیجه این اصرار نوجوان و مقاومت والدین ،باعث بروز مشکلات و پرخاشگری آن‌ها می‌شود.

چرا نوجوان ها پرخاشگر اند؟

تم مناسب اتاق نوجوان

نوجوانان در این سن بیشتر دوست دارند خود را طرفدار سلبریتی‌ها یا افراد مهم جلوه دهند و یا عضو گروه‌های خاصی شوند. این عضویت و طرفداری باعث شناخت هویت وجودی آن‌ها می شود. برای همین بهتر است در چیدمان اتاق آن‌ها نظرات‌شان را در اتاق پیاده کنید؛ اینگونه به فرزندتان احساس ارزشمندی و مسئولیت پذیری و احترام به سلیقه و حمایت تان را نشان می‌دهید.

مشاهده
میز ناهار خوری لوکس

تم مناسب اتاق نوجوان

چیدمان اتاق خواب دختران

در اتاق خواب دختران نوجوان باید المان‌های خاصی را رعایت کنیم. دختران به خاطر روحیه شاد و لطیفی که دارند؛ نیازمند توجه به جزئیات و طراحی ظریف و شیکی هستند.رنگ اتاق خواب آن‌ها معمولا از رنگ‌های ملایم و گرم انتخاب می‌شود. همچنین کمد دیواری نقش بسیار مهمی در طراحی اتاق دختران دارد.

چیدمان اتاق خواب دختران

چیدمان اتاق پسران

روحیه متفاوت پسران با دختران ایجاب می‌کند که دکوراسیون اتاق آن‌ها کاملا متفاوت باشد.

رنگ اتاق آن‌ها اکثرا آبی انتخاب می‌شود؟؛ اما این رنگ سرد است و پس از مدتی تاثیر منفی در روحیه آن‌ها می‌گذارد. بهتر است ترکیب آبی با زرد را انتخاب کنید تا رنگ مکمل اثر سردی و رخوت و بی حوصلگی را خنثی کند.

چیدمان اتاق پسران

نورپردازی اتاق نوجوان چگونه باید باشد؟

نور پردازی در اتاق نوجوان و خانه بسیار مهم است. ابتدا نور اصلی باید به وسیله پنجره‌ها تامین شود. اما به هنگام شب در انتخاب نورپردازی از نور زرد و طبیعی استفاده کنید. نورهای رنگی در دراز مدت باعث ضعف چشم و آشفتگی می‌شوند.

نورپردازی اتاق نوجوان چگونه باید باشد؟

طراحی سقف اتاق نوجوانان چگونه باید باشد؟

بعضی از افراد استفاده از کناف‌ها و طرح‌های شلوغ را برای سقف می‌پسندند. سقف شلوغ و پر زرق و برق یا طرح دار باعث کوچک نشان دادن فضا و آشفتگی روحی روانی می‌شود. بهتر است که طرح سقف ساده باشد استفاده از برخی پوسترها و طرح های جدید دکوراسیون سقف، در اتاق آن‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد.

طراحی سقف اتاق نوجوانان چگونه باید باشد؟

از چه مبل‌هایی در اتاق نوجوان استفاده کنیم؟

برای اینکه در اتاق نوجوانان فضای مناسبی برای نشمین باشد؛ بهتر است متناسب با فضا از مبلمان راحتی و مدرن استفاده کنید. این مبلمان باعث جداسازی فضا می‌شوند و یک نشیمن گرم و صمیمی ایجاد می‌کنند. استفاده از مبلمان تاگو به همراه پاف یکی از گزینه‌های پیشنهادی است.

مشاهده
مبل راحتی ساخت ترکیه

از چه مبل‌هایی در اتاق نوجوان استفاده کنیم؟

از چه گیاهانی در اتاق نوجوانان استفاده کنیم؟

وجود گل و گیاه و مراقبت از آن‌ها برای هر سن و سالی بسیار شگفت آور و زیباست و باعث تجدید روحیه و طراوت و شادی می‌شود. بهتراست از گل‌هایی متناسب با سلیقه دلخواه نوجوان‌ها استفاده کنید تا آن‌ها شوق و میل و رغبتی برای مراقبت ازآن‌ها را داشته باشند.

از چه گیاهانی در اتاق نوجوانان استفاده کنیم؟

یک اتاق را برای دو نوجوان

اگر تعداد اتاق‌های خانه شما کمتر است و فرزندانتان در سنین نوجوانی هستند و هریک فضای مخصوص به خود را نیاز دارند؛ بهتر است با کمک آن‌ها به یک سلیقه و سبک مشترک برسید. استفاده از تخت خواب‌های دونفره همراه با فضای جداگانه تزیین اتاق با سبک و تم مورد علاقه هردو آن‌ها می‌توانند نتیجه مثبتی داشته باشد.

 یک اتاق را برای دو نوجوان

نتیجه گیری

این مقاله در مورد چیدمان اتاق نوجوان بود. اتاق نوجوان باید متناسب با روحیه و سلیقه مورد پسند آن‌ها باشد.در چیدمان اتاق آن‌ها باید المان‌های خاصی را رعایت کنیم. استفاده از تخت خواب مناسب، رنگ اتاق و کمد دیواری باید در تم و سبک مورد علاقه نوجوانان باشد زیرا آن‌ها مدت زمان زیادی را در اتاق به تنهایی می‌گذرانند و باید انجا محل آسایش و آرامششان باشد.نور پردازی مناسب، مبلمان مدرن،طراحی سقف و استفاده از گل و گیاهان سبز و تازه نیز از نکات دیگری هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

https://dizainazona.ru/wp-content/uploads/2021/04/15.jpg

سوالات متداول

در طراحی اتاق نوجوان باید به چه المان‌هایی توجه کرد؟ ابتدا سلیقه و روحیه خود نوجوان ، سبک و تم مورد علاقه و المان‌های خاص طراحی دکوراسیون باید توجه کرد.

۲) طراحی سقف اتاق نوجوانان چگونه باید باشد؟ از طراحی‌های شلوغ باید پرهیز کرد. هرچه طراحی ساده تر باشد آرامش بیشتری دارند.

۳) تفاوت اتاق خواب دختران و پسران در چیست؟ تفاوت اتاق آن‌ها در رنگ و المان‌های خاص و آکسسواری‌هاست.

اثاث چین
ارسال دیدگاه