تعویض پارچه مبل در خانه

تعویض پارچه مبل در خانه

مبلمان یکی از اعضای اصلی دکوراسیون داخلی هستند. اهمیت انتخاب یک پارچه مناسب که کارایی و ماندگاری آن‌ها را افزایش دهد بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما مبلمان نیز مثل سایر اثاثیه‌ها گاهی اوقات به دلیل نشست و برخاست بیش از حد و گذراندن طول عمر مفید، آسیب می‌بیند و احتیاج به تعمیر و تعویض دارند. اگر نمی‌توانید به مراکز معتبری بسپارید یا فرد مطمئنی پیدا کنید؛ بهتر است با آموزش تعویض پارچه مبل در خانه آشنا شوید تا خودتان این کار مهم را انجام دهید. با ما همراه باشید.

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

احتمالا بارها به فکر تغییر دکوراسیون یا تعویض مبلمان خود افتاده‌اید. اگر امکان و شرایط مالی اجازه تنوع طلبی بدهد؛ خرید ست جدید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه‌ی ما بگذارد. اما این روزها بیشتر مردم شریف ایران به جز تهیه‌ی مایحتاج منزل، توانایی انجام و تغییر سبک دکوراسیون خود را ندارند. در این شرایط بهتر است مبلمان خود را با هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای تعمیر کنیم. برای تعمیر مبلمان نیز باید میزان آسیب و صدمه‌ای که وارد شده را نیز بدانید.

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

چطور مبلمان را تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده از متریال نامرغوب، مبلمان خیلی زود خراب می‌شوند و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند. در این گونه موارد باید بدانید عمق آسیب چقدر است. مثلا ممکن است پارچه مبل استیل رنگ و رو رفته باشد یا فوم خراب شده و یا پایه مبلمان و منبت کاری دچار مشکل شده باشد که تعمیر در هریک از این موارد با یکدیگر متفاوت است. اگر مبلمان راحتی رنگ و رورفته باشند یا نشیمنگاه آن‌ها فرو رفته باشد می‌توانید با اندازه‌گیری صحیح ابعاد مبلمان و خرید پارچه و اسفنج مناسب آن‌ها را تعمیر کنید.

چطور مبلمان را تعمیر کنیم؟

چطور پارچه مبلمان را عوض کنیم؟

اگر پارچه مبلمان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و پس از مدت کوتاهی خراب شوند باید به اندازه مورد نیازتان پارچه خریداری کرده و رویه کوبی کنید. البته بهتر است این کار به دست طراحان و تولید کنندگان مبلمان باشد که کار تمیز و شیکی به دست آید.

مشاهده
پارچه برای مبل استیل طلایی
چطور پارچه مبلمان را عوض کنیم؟

کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

تعمیر مبلمان چند مرحله دارد. اگر مبل‌های شما چرمی هستند ممکن است بعد از مدتی پوسته پوسته شوند در این صورت بهتر است تا آسیب به فوم نشیمنگاه نرسیده؛ لایه‌ی بیرونی را با استفاده از پارچه‌ی دیگر تغییر دهید. اگر از مبلمان راحتی استفاده می‌کنید؛ ممکن است اسفنج ان‌ها بعد از مدتی خاصیت اولیه‌ی خود را از دست بدهد در این صورت اسفنج تغییر یافته و می‌توان با اسفنج دیگری مبلمان را تعمیر و نو کرد. اگر از مبلمان کلاسیک یا استیل استفاده می‌کنید، ممکن است رنگ چوب برود یا فوم آن‌ها خراب شود؛ در این صورت نیز بهتر است علاوه بر تعمیر ایرادات، پارچه‌ی مبلی آن‌ها را نیز تغییر دهید تا حس خوب خرید یک ست جدید مبلمان را نیز تجربه کنید.

کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

یکی از موارد مهمی که باید در خرید پارچه مد نظر قرار دهید، جنس آن است. معمولا پارچه‌های ریز بافتی که کیفیت بالایی دارند را می‌توان با کمی جست جو در بازار پیدا کرد. پارچه‌های طرحدار که بیشتر برای سبک انگلیسی کاربرد دارند مناسب مبلمان استیل هستند. اگر می‌خواهید شست و شوی مبلمان به راحتی انجام شود، پارچه‌های نانو نیز مناسب هستند.

برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

انواع مختلفی از پارچه‌ها در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب جنس، طرح، رنگ و کیفیت برای مبل‌های راحتی انتخاب و خریداری کنید. اما باید بدانید که کدام یک از پارچه ها برای مبل راحتی بهتر است. پارچه‌ها به طور معمول از مواد طبیعی، دست ساز و یا ترکیبی ساخته می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های مثبت و منفی دارند که باید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

اگر فوم مبلمان خراب شود چه کنیم؟

پس از مدتی نشیمن گاه مبلمان کیفیت خود را از دست داده و به اصطلاح پفش می‌خوابد. در اینگونه موارد اگر پارچه سالم است که هیچ اما اگر آسیب دیده و باید تعویض شود؛ بهتر است به دقت پارچه را از مبل جدا کنید فوم آن را تعویض کرده و اگر به اسکلت بندی مبلمان آسیبی نرسیده؛ مجدد پارچه را روی آن بکشید و در آخر رویه کوبی کنید.

اگر فوم مبلمان خراب شود چه کنیم؟

فوم چیست

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

مشاهده
پارچه برای مبل چستر
فوم چیست

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

در ساختار مبلمان کلاسیک، سلطنتی و استیل از فوم سرد استفاده می‌کنند. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام این نوع مبلمان را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان سلطنتی و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است. اما در مقابل دوام و کارایی این مدل مبلمان بیشتر از مبلمانی است که در ساختار آن‌ها از فوم گرم یا اسفنج استفاده شده است.

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

بهترین متریالی که برای مبلمان استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد است. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام مبلمان استیل را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان استیل و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است.

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

مبلمان راحتی چون بیش از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بعد از مدتی دچار آسیب و فرسودگی می‌شوند. اگر پارچه آسیب چندانی ندیده و رنگ و رورفته نشده است؛ می‌توانید با تعویض اسفنج نشیمنگاه ان‌ها را تعمیر کنید. اما در مواردی تعمیر مبلمان راحتی هزینه برتر از خرید ست جدید است.

چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

اگر مبل‌هایتان ارزش زیادی دارند و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید؛ بهتر است کمی در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشید. پیشگیری از ریختن غذا توسط بچه‌ها، جلوگیری از چنگ زدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه، جارو کشیدن هفتگی، حساس بودن به ایجاد لکه و تمیز کردن سریع آن و استفاده از کاور مبل از جمله روش‌های نگه داری مبلمان است.

مشاهده
مبل شیک و جدید ، درخور لیاقت شما
چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

چطور مبلمان را در منزل بشوییم؟

ابتدا به وسیله جارو گرد و غبار آن را تمیز کنید. سپس مایع شست و شوی دلخواه خودتان را آماده و ابتدا پشتی مبل را با دستمال یا اسفنج آغشته به مایع کنید و در همه جای آن بکشید و سریع خشک کنید. بعد از تمیز شدن قسمت تکیه گاه، نشیمن مبل را نیز به همین ترتیب تمیز کنید. در آخر نیز به دسته‌ها و بازوهای آن پارچه نم دار و خشک را بکشید و در آخر با سشوار همه جای آن را خشک کنید.

چطور مبلمان را در منزل بشوییم؟

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به تعویض پارچه مبل در خانه صحبت کردیم. شکل ظاهری مبلمان پس از مدتی از بین می‌رود. فوم آن تغییر پیدا کرده و احتیاج به تعویض دارد. گاهی آسیب پذیری تا حد زیادی پیش رفته و به اسکلت بندی مبلمان می‌رسد در این صورت باید اسکلت مبل را تعمیر کنید. رنگ آمیزی و رویه کوبی مبلمان نیز از سایر مراحل انجام کار است. در صورت مهارت داشتن اقدام به تعویض پارچه مبلمان در منزل کنید و در صورت عدم مهارت نه تنها مبلمان شما تعمیر نمی‌شوند بلکه ممکن است آسیب جدی به آن‌ها وارد کنید.

https://www.milano-home.ru/images/cms/thumbs/bfb055c5ce107ce026f3ff307b00ae878e620521/0183_pigoli_sofas_cleos_184x105x92_450x222x92_590x460x92_auto_600_5_100.jpg

سوالات متداول

  1. چطور مبلمان را در خانه تعمیر کنیم؟ ابتدا باید ببینید مشکل مبل شما تا چه مرحله‌ای پیشرفت کرده تا متناسب با آن مراحل تعمیر را پیش ببرید.
  2. برای کدام مبلمان از فوم سرد استفاده می‌کنند؟ برای مبل استیل از فوم سرد استفاده می‌کنند و برای مبلمان راحتی از اسفنج یا فوم گرم.
  3. چه پارچه‌ای برای مبلمان بهتر است؟ پارچه ریز بافت که مقاومت بالایی در برابر سایش و صدمه داشته باشد.
اثاث چین
ارسال دیدگاه