نحوه ساخت اسکلت چوبی مبل راحتی

نحوه ساخت اسکلت چوبی مبل راحتی

مبلمان راحتی نقش بسیار مهمی در چیدمان منازل ما دارند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که این مبلمان خاص و بی‌نظیر چه فرایندی را طی می‌کنند تا به دست ما برسند و مهمان خانه‌هایمان باشند؟ یا تصور کرده‌اید که نحوه ساخت اسکلت چوبی مبل راحتی چطور است؟ در این مقاله ضمن معرفی مبلمان راحتی و نحوه چیدمان، با لایه‌های زیرین آن‌ها نیز آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

اسکلت مبلمان راحتی چطور ساخته می‌شود

پایه اصلی ساخت اسکلت، چوب است. ابتدا چوب‌ها را به صورت الوار خریداری به نجاری منتقل می‌کنند. در نجاری قطعات چوبی در اندازه‌های مختلف و مناسب با سایر مبلمان برش می‌خورند. سپس به وسیله چرخ‌های دورکوب قطعات چوبی به هم متصل و اسکلت مبل را می‌سازند.

اسکلت مبلمان راحتی چطور ساخته می‌شود

مقاوم سازی مبلمان

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

مقاوم سازی مبلمان

رنگ کاری مبل راحتی

پس از ساخت اسکلت چوبی باید رنگ کاری کلاف مبل انجام شود. در رنگ کاری اگر قسمتی از چوب برجستگی و برآمدگی یا اشکال جزئی داشته باشد توسط سمباده رفع می‌شود و از پلی استر نیز برای فرآیند تثبیت رنگ مبلمان استفاده می‌کنند.

مشاهده
خرید مبل ترک ، از هنر و صنعت ترکیه تا منزل شما

رنگ کاری مبل راحتی

کدام چوب برای مبل راحتی بهتر است؟

در ساخت اسکلت چوبی از چوب‌هایی مثل روسی، راش و گردو استفاده می‌کنند. چوب روسی در مقابل حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد. برای همین در شمال و جنوب کشور از این چوب استفاده می‌کنند. تا دوام و کارایی مبلمان را تا حد زیادی بالاتر ببرند.

کدام چوب برای مبل راحتی بهتر است؟

برای مبلمان چوب راش بهتر است یا گردو ؟

راش و گردو هر دو از مقاوم ترین و مرغوب ترین چوب‌هایی هستند برای ساخت مبلمان از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولاً برای اسکلت اصلی از چوب روسی و برای پایه ها خارجی از چوب راش و یا گردو استفاده می‌کنند.

برای مبلمان چوب راش بهتر است یا گردو ؟

چطور مبل راحتی مرغوب را انتخاب کنیم؟

یکی از راه‌هایی که می‌توان مرغوب بودن و مناسب بودن یک مبل را امتحان کرد؛ نشستن بر روی آن است اگر هنگام نشستن هیچ صدایی بلند نشود و نشست و برخاست به آسانی صورت گیرد؛ یعنی کیفیت کلاف مبل و چوب‌های به کار رفته در آن بالا است. اما اگر صدایی باشد؛ یعنی قطعات به خوبی به هم متصل نشدند و مبل ایراد دارد.

چطور مبل راحتی مرغوب را انتخاب کنیم؟

مبل راحتی چگونه ساخته می‌شود؟

پس از ساخته شدن اسکلت مبلمان نوبت به نشیمن گاه می‌رسد. برای ساخت نشیمن از فوم یا اسفنج استفاده می‌کنند؛ که هریک مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بسته به نوع و مدل مبلمان از فوم یا اسفنج استفاده می‌کنند. علاوه بر نشیمن، تکیه‌گاه و بازوها نیز بسیار مهم هستند.

مبل راحتی چگونه ساخته می‌شود؟

در هنگام خرید مبل راحتی به چه نکاتی باید توجه کنیم

علاوه بر مدل و رنگ،در هنگام خرید مبلمان توجه به جنس نشیمنگاه بسیار مهم‌تر از توجه به رنگ و ظاهر آن است. باید کلاف چوب، بدنه مبلمان، جنس پارچه و اندازه مبلمان مورد توجه قرار گیرد تا عمر و کارایی مبلمان بیشتر باشد.در ساختار نشیمن مبلمان راحتی یا از اسفنج و یا از فوم سرد استفاده می‌کنند که باید بسته به نوع مبلمان، بهترین آن را انتخاب کرد.

مشاهده
قیمت مبل راحتی در رهنان اصفهان

در هنگام خرید مبل راحتی به چه نکاتی باید توجه کنیم

بهترین فوم برای مبل

بهترین فوم برای مبلمان فوم ۱۳ سانتی سرد است این فوم عمر مفید و کارایی بالایی دارد. اما بسته به کیفیت آن قیمت بالاتری نسبت به فوم گرم و اسفنج‌ها دارند.عمر مفید فوم سرد معمولا 4 سال است. بعد از 4 سال کم کم حالت ارتجاعی سریع خود را از دست می‌دهند و هنگام نشست و برخاست، نشیمن گاه به داخل فرو می‌رود.

فوم بهتر است یا اسفنج؟

فوم در دمای بالا و در کوره ترکیب و ساخته می‌شود و تنوع بسیار بالایی دارند که بسته به نوع مبلمان از انواع متفاوت آن‌ها استفاده می‌شود. اما اسفنج‌ها معمولاً با ترکیب شیمیایی و با عنصر آب ساخته و پرداخته می‌شوند. ماندگاری فوم نسبت به اسفنج بالاتر است.

فوم بهتر است یا اسفنج؟

برای مبل راحتی اسفنج بهتر است یا فوم؟

چون در ساختار مبلمان راحتی نیاز به اسفنج و فوم بیشتری است معمولا در داخل آن‌ها از اسفنج‌های ۳۵ کیلویی یا اسفنج hr استفاده می‌شود. اما اگر بخواهید که کمی کیفیت و ماندگاری مبلمان تان را افزایش دهید می توانید برای نشیمن فوم سرد استفاده کنید که در این صورت راحتی آن‌ها به مانند اسفنج نخواهد بود.

برای مبل راحتی اسفنج بهتر است یا فوم؟

انواع مدل مبل راحتی

این مبل ها با نام‌های متنوع و متفاوتی به بازار عرضه می شود. انواع مبل‌های چستر، نئوکلاسیک وال از جمله مبلمانی هستند که برای راحتی و آسایش بیشتری طراحی شده اند. مبلمان راحتی معمولاً در ست ۷ نفره عرضه می شوند. آن‌ها یک کاناپه سه نفری، یک کاناپه دو نفری و دو مبل تکی دارند.اولین نکته‌ای که در خرید مبلمان به توجه کنید این است که بدانید که کدام مدل از لحاظ رنگ و طرح با سبک دکوراسیون خانه شما همخوانی دارد.

انواع مدل مبل راحتی

برای مبل سلطنتی فوم بهتر است یا اسفنج؟

بهترین متریالی که برای مبلمان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد است. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام مبلمان سلطنتی را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان سلطنتی و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است.

مشاهده
مبل تک نفره مکانیزه

برای مبل سلطنتی فوم بهتر است یا اسفنج؟

انواع مدل‌های مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی از گذشته تا به امروز دست خوش تغییراتی شده‌اند. در گذشته این نوع مبلمان فقط برای طبقه اشراف و خاص طراحی و تولید می‌شدند. اما بعد از انقلاب صنعتی اروپا و تغییر و تحول فراوان در دنیا،این مبل‌ها مورد استفاده عموم قرار گرفتند. امروزه در خاورمیانه مخصوصا ایران،مصر، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان محبوب و پرطرف‌دار هستند.

انواع مدل‌های مبل سلطنتی

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه ساخت اسکلت مبل راحتی را شرح دادیم. برای ساخت اسکلت ابتدا چوب را به صورت الوار خریداری می‌کنند. در نجاری به قطعات مساوی و مناسب تقسیم می‌کنند. سپس برش کاری و دورکوبی مبلمان انجام می‌شود. هرچه استاد کار ماهری دورکوبی را انجام دهد؛ کیفیت مبلمان و دوام و کارایی آن‌ها بالاتر می‌رود. اگر مبل کیفیت خوبی نداشته باشد هنگام نشست و برخاست صدا می‌دهد. برای نشیمن مبلمان نیز از فوم و اسفنج استفاده می‌کنند که هریک مزایا و معایب خاص و ویژه‌ای دارند.

https://www.wikimeble.pl/image/cache/catalog/meble%20Wojak/ALVARO/alvaro3-900x600.jpg

سوالات متداول

  1. در ساخت اسکلت مبل راحتی از چه چوب‌هایی استفاده می‌کنند؟ از چوب‌هایی مثل روسی، راش و گردو
  2. چرا گاهی اوقات مبل صدا می‌دهد؟ اگر کیفیت مبلمان خوب نباشد و قطعات ماهرانه چفت نشوند مبلمان هنگام نشست و برخاست صدا می‌دهند.
  3. برای ساخت نشیمن مبلمان از چه چیزهایی استفاده می‌کنند؟ بسته به مدل مبلمان از فوم یا اسفنج استفاده می‌کنند.
اثاث چین
ارسال دیدگاه