میز ناهار خوری یا جزیره

میز ناهار خوری یا جزیره

میز ناهارخوری یکی از اثاثیه‌های منزل است که به صورت ست با مبلمان یا به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. میز ناهار خوری انواع مختلفی دارد که می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان مدل محبوب خود را سفارش دهید. اما گاهی اوقات به جای میز ناهار خوری‌ها می‌توان از جزیره نیز استفاده کرد. در این مقاله به موضوع میز ناهار خوری یا جزیره در سبک مدرن و کلاسیک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

میز ناهارخوری و انواع مختلف آن ابتدا توسط یونانی‌ها و رومی‌ها ابداع و اختراع شد. این دو امپراطوری جهان بسیار علاقه مند به ضیافت بودند و پس از مدتی میزهای ناهارخوری را تولید و گسترش دادند. در ابتدا میزهای ناهارخوری به وسیله سنگ مرمر ساخته می‌شد؛ صندلی‌ها نیز به همین ترتیب بود. اما با گذشت زمان چوب، فلز، شیشه، رزین حتی پلاستیک هم به جمع میزهای ناهارخوری اضافه شدند. یکی از محبوب‌ترین میز ناهارخوری های جهان، مدل کلاسیک و یا سلطنتی است. پس از گذشت چندین دهه برای زیبایی و ست کردن اصولی مبل‌ها و میز ناهارخوری را در یک سبک طراحی کردند. این نوع ست‌های کلاسیک معمولا در جهیزیه‌های نوعروسان و برخی‌ خانه‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

در معماری اروپایی و آمریکایی اتاقی به نام داینینگ روم برای سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در ایران چنین فضایی در معماری خانه نقش ندارد. برای اینکه مکان مشخص و خاصی برای غذا داشته باشید می‌توانید به وسیله یک فرش این فضا را تفکیک کنید. معمولا گوشه سالن یا هر مکان دیگری که فاصله اندکی با مبلمان داشته و نزدیک آشپزخانه باشد؛ می‌توان میز ناهار خوری را قرار داد. بهتر است در هنگام خرید میز ناهار خوری دقت و توجه لازم را داشته باشید.

مشاهده
معرفی پنج هتل برتر برای اقامتی دلچسب در دوران کرونا

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

جزیره چیست؟

معمولا در سبک کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن از یک کابینت بزرگ و جادار در وسط آشپزخانه استفاده می‌کنند که از هر طرف آزاد است و جای کانتر یا اپن‌های قدیمی را گرفته است. جزیره می‌تواند جا دارترین کابینت آشپزخانه شما باشد که حکم میز ناهار خوری را دارد.

جزیره چیست؟

جزیره در سبک مدرن

در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن از کابینت‌هایی جدید با متریال بسیار باکیفیتی استفاده می‌شود. محدودیت انتخاب رنگ نیز ندارید. طراحی داخلی این کابینت‌ها معمولا با حداکثر کارایی و ظرفیت انجام می‌شود و همه وسایل اشپزخانه باید در داخل کابینت‌ها قرار بگیرند و اشپزخانه بسیار شیک،تمیز و مرتب به نظر بیاید. جزیره در سبک مدرن بسیار پرکاربرد است و می‌تواند به آشپزخانه‌ی شما جلوه‌ای شیک و چشم نواز دهد.

جزیره در سبک مدرن

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق،نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

انواع مختلف میز ناهار خوری

انواع مختلفی از میزهای ناهارخوری در بازار وجود دارند اما متداول ترین آن‌ها؛میز ناهار خوری مستطیل شکل است. مدل‌هایی همچون دایره، مربعی و بیضی نیز از سایر مدل‌های میز ناهارخوری است. علاوه بر شکل‌های مختلف جنس‌ها و سبک‌های متفاوتی نیز دارند. میزها معمولا در سه سبک اصلی کلاسیک، سلطنتی و مدرن تقسیم بندی می‌شوند.

مشاهده
تمیز کردن مبل ، راهنمای جامع شست و شو

انواع مختلف میز ناهار خوری

استفاده از کانتر به عنوان میز ناهار خوری

بعضی اوقات به دلیل کمبود مکان یا تعداد کم افراد از کانتر یا جزیره اشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌شود. در این صورت محل قرارگیری و نوع صندلی که استفاده می‌‌‌‌‌‌شود بسیار مهم است. انتخاب صندلی باید در سبک و تم اصلی آشپزخانه باشد.

استفاده از کانتر به عنوان میز ناهار خوری

دکوراسیون اشپزخانه چگونه باید باشد

انواع مختلفی از سبک دکوراسیون‌ها را می‌توان در خانه طراحی و اجرا کرد. پس از انتخاب سبک اصلی باید در مورد چیدمان داخلی آشپزخانه ها نیز مواردی را رعایت کرد یکی از اصول و قوانین دکوراسیون در آشپزخانه این است که کابینت‌ها از متریال با کیفیتی انتخاب شوند و وسایل ضروری و مورد استفاده آشپزی نیز در جای خوب و مناسبی قرار گیرند. نورپردازی فضا و کفپوش آن نیز از سایر مواردی هستند که باید در انتخاب آن‌ها بسیار دقت شود.

دکوراسیون اشپزخانه چگونه باید باشد

چیدمان آشپزخانه در سبک مدرن چگونه باید باشد؟

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است به تبع فضای آشپزخانه و سبک کابینت‌ها نیز فضای مدرن‌تری دارند. کابینت‌های سبک مدرن معمولاً براق تر هستند و با المان‌ها و آکسسواری‌های خاصی تزیین می‌شوند. این سبک مورد علاقه مینیمالیست هاست و معمولاً آشپزخانه بسیار تمیز و آراسته و خلوت به نظر می‌رسد معمولا در کنار کابینت های براق از پرده‌های بسیار ساده در رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. تضاد رنگی یا استفاده از رنگ‌های مکمل نیز در سبک مدرن بسیار دیده می‌شود.

چیدمان آشپزخانه در سبک مدرن چگونه باید باشد؟

میز های کمجا و تاشو

میزهای کم جا و تاشو نسل جدیدی از میزهای ناهار خوری هستند که معمولا با پایه‌های کوچک و بدون صندلی استفاده می‌شوند. این میزها برای استفاده شخصی مخصوص خانه‌های کوچک طراحی و تولید شده‌اند. فضای بسیار کمتری را اشغال،همچنین قیمت کمتری نسبت به بقیه دارد.

میز های کمجا و تاشو

چه کابینت‌هایی برای سبک مدرن مناسب هستند؟

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن دو نوع سبک برای کابینت‌ها بسیار محبوب و متداول‌اند. کابینت سبک مدرن و کلاسیک. هر دوی این کابینت ها زیبایی‌های خاص خود را دارند. در انتخاب نوع مناسب که هماهنگی و هارمونی کامل با سبک دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد؛ باید دقت لازم را داشته باشید.

مشاهده
اصول طراحی مبلمان چگونه است؟

چه کابینت‌هایی برای سبک مدرن مناسب هستند؟

چند مدل کابینت داریم؟

کابینت‌ها علاوه بر ام دی اف‌ها، مدل‌های دیگری دارند که به ترتیب به کلاسیک، چوبی ، ممبران، وکیوم و های گلاس تقسیم می‌شوند. بر اساس نوع و طرح‌های مخصوصی که دارند می‌توان، هم در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده کرد. معمولا کابیت‌های ممبران و ام دی اف برای سبک کلاسیک و وکیوم و های گلاس برای سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابینت چوبی نیز در بین هر دو سبک مشترک است.

چند مدل کابینت داریم؟

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

در خرید میز ناهار خوری به صورت اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های پرده امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

نتیجه گیری

در این مقاله تفاوت و شباهت‌های میز ناهار خوری یا جزیره پرداختیم. جزیره جا دارترین کابینت آشپزخانه است که به صورت آزاد در وسط قرار گرفته و می‌توان به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد. در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک می‌توان از جزیره بهره برد. میز ناهارخوری هم انواع مختلفی دارد که بسته به سبک دکوراسیون و هم خوانی با ست مبلمان می‌توان از مدل‌های متنوع آن انتخاب و خریداری کرد.

https://ekopol.ru/media/k2/galleries/96/116-1.jpg

سوالات متداول

  1. در سبک مدرن چه کابینت‌هایی استفاده می‌شود؟ در این سبک کابینت‌هایی نظیر ممبران و های گلاس و بعضا چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. جزیره چیست؟ جا دارترین کابینت آشپزخانه است که به صورت آزاد در وسط قرار گرفته و می‌توان به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد.
  3. ایا در سبک مدرن می‌توان از کابینت‌های چوبی استفاده کرد؟ بله در این سبک تلفیق کابینت چوبی با های گلاس می‌تواند بسیار چشم نواز باشد.
اثاث چین
ارسال دیدگاه