میز تلویزیون منبت کاری شده

میز تلویزیون منبت کاری شده

اگر شما به سبک کلاسیک و سلطنتی علاقه دارید و هنر حکاکی روی چوب یا منبت کاری را می‌پسندید بهتر است میز تلویزیون خود را نیز در همین سبک انتخاب کنید. میز تلویزیون منبت کاری شده می‌تواند جلوه‌ای خاص و چشم نوازی به دکوراسیون منزل شما بدهد. در این مقاله انواع میز تلویزیون از جمله نمونه‌های معرق کاری را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

منبت کاری چیست؟

حکاکی بر روی چوب و تراش هنرمندانه بر روی آن‌ها را هنر منبت کاری می‌گویند. این هنر از ابتدای تولید صنایع چوبی و مبلمان در ایران و جهان انجام می‌شد. منبت کاری مبلمان در سبک کلاسیک و سلطنتی امری طبیعی و هنری ماندگار است. اما به تدریج در میز تلویزیون‌ها نیز به کار گرفته شد و انواع مختلفی از آن طراحی و تولید شدند.

منبت کاری چیست؟

انواع میز تی وی منبت کاری شده

مدل‌های مختلفی از میزهای منبت کاری شده در بازار موجود است. یکی از مدل‌های متداول آن میزهای خمره‌ای قهوه‌ای است. که علاوه بر کاربرد به عنوان میز تلویزیون به عنوان میز کنسول نیز کارایی دارند. منبت کاری سایر میزها می‌تواند بر روی کشوها، شلف‌ها و اطراف میز انجام شود. که بر اساس سلیقه و علاقه مندی خود می‌توانید از مدل‌های متفاوت آن انتخاب کنید.

انواع میز تی وی منبت کاری شده

کدام میز برای تی وی بهتر است؟

در بازار انواع مختلفی از میزهای تلویزیون به چشم می‌خورند که هریک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در کل میزهای تلویزیونی به دسته‌هایی همچون چوبی، های گلاس، ام دی اف و استیل تقسیم می‌شوند. که هر یک از آن‌ها باید با توجه به سبک خاص دکوراسیون منزل شما انتخاب شوند.

مشاهده
خرید میز ناهارخوری ،زیباییِ دور هم بودن

کدام میز برای تی وی بهتر است؟

میز تلویزیون چوبی

همانطور که گفتیم هنر منبت کاری، حکاکی برروی چوب مبلمان و میز تلویزیون است. اکثر میزهای چوبی باید به این هنر آراسته شوند تا جلوه‌ای خاص و لوکس داشته باشند. یکی دیگر از مزیت‌های این میزها رنگ پذیری آن‌هاست. می‌توانید رنگ دلخواه خودتان را در این میزها پیاده کنید.

میز تلویزیون چوبی

کدام میز برای تلویزیون دیواری بهتر است؟

برای انتخاب بهترین نوع میز برای تلویزیون دیواری، بهتر است به سبک دکوراسیون منزل توجه شود. اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک باشد میز شما باید طرح دار و همراه با منبت کاری باشد. اگر سبک خانه شما مدرن است، برای میز تلویزیون گزینه‌های خاص و متنوعی را پیش رو دارید. اما در اکثر موارد یک میز ساده چوبی می‌تواند بهترین گزینه برای میز تلویزیون باشد.

کدام میز برای تلویزیون دیواری بهتر است؟

برای نصب تلویزیون دیواری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

ابتدا دیوار مناسب برای نصب تلویزیون را انتخاب کنید. خوشبختانه تلویزیون‌های جدید امکان نصب بر روی دیوار را دارند و این امر برای کسانی‌ که از کمبود فضا رنج می‌برند. بسیار مناسب است. مکان ثابت و بدون نوری باشد. امکان جابه جایی بعد از نصب تلویزیون سخت است. هم چنین دیواری باید انتخاب شود که نور از پنجره بر روی آن منعکس نشود. همچنین با زاویه نود درجه با پرده‌ها داشته باشد. به هیچ وجه میز تلویزیون را در مقابل پرده‌ها قرار ندهید.

برای نصب تلویزیون دیواری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سبک کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد

کلاسیک به معنای قدیمی یا دمده نیست, بلکه آثار کلاسیک برگرفته از هنر اصیل و ریشه داری است. هر طرح مبل کلاسیک معنای مخصوص وداستانی پشت خود دارد. به طور مثال مبل‌کلاسیک هر کشور متفاوت با سایر کشورهاست. استفاده از مبلمان کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد اگر در انتخاب نوع پارچه و رنگ آن‌ها دقت کنید سالیان سال می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. میزتلویزیون کلاسیک نیز تا مدت‌ها کارایی و ماندگاری دارد.

مشاهده
میزکار مناسب، راهنمای انتخاب

سبک کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد

طراحی مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به علت طراحی منحصر به فرد زیبا و باشکوه در ابتدا مورد استفاده خانواده‌های سلطنتی و طبقه اشراف اروپا بود؛ بعد از انقلاب صنعتی و رنسانس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید شد. تولید انبوه باعث شد که مردمان عادی نیز از این مبلمان استفاده کنند و همین امر سبب محبوبیت مبلمان‌کلاسیک در جهان شد.

طراحی مبل کلاسیک

چیدمان منزل به سبک کلاسیک

اگر شما به سبک کلاسیک علاقه دارید بهتر است که هنگام چیدمان منزلتان، میز تلویزیون را در همین سبک انتخاب کنید. برای نشیمن خانه می‌توانید مبلمان کلاسیک را با حفظ تقارن و فاصله بچینید تا فضای صمیمی به وجود آورید. تی وی وال شما هم می‌تواند به وسیله کاغذ دیواری طرح کلاسیک و میز منبت کاری دیزاین شود.

چیدمان منزل به سبک کلاسیک

مبل های کلاسیک را چطور بچینیم؟

مبلمان کلاسیک حجم و ارتفاع بزرگتری نسبت به سایر مبل ها دارند؛ نیاز است که همیشه اصل تقارن و تناسب را در نحوه چیدمان آن‌ها را رعایت کنیم. کاناپه سه نفری در محور کانونی و کاناپه دو نفری و مبل های تکی روبروی هم قرار می‌گیرند که البته فاصله از دیوار و پرده ها و استفاده مناسب و به جا از آکسسوارهای تزئینی باید رعایت شود.

مبل های کلاسیک را چطور بچینیم؟

دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک اثاث و لوازم منزل با دقت و با توجه به هنر و اصالتی عمیق انتخاب می شوند. اشیای به کار رفته هارمونی رنگ و همخوانی بیشتری نسبت به سایر سبک ها دارند. در این سبک مبل‌ها لوستر، تابلو‌ها با تکیه و الهام از یک اصل هنری طراحی می‌شوند. این سبک همیشه مد است و استفاده و طراحی هیچگاه قدیمی نمی شود؛ چون بسیار محبوب و اصیل است طرفدارن زیادی در سرتاسر جهان دارد.

دکوراسیون کلاسیک

انواع مبل کلاسیک

در بازار طرح‌هایی از انواع مبلمان کلاسیک وجود دارد. به دلیل تحریم امکان واردات نمونه‌های اصل آن نیست اما انواع مختلفی از آن‌ها با الهام از طرح‌های اصلی به دست هنرمندان ایرانی ساخته می‌شود. تولیدکنندگان ایرانی در نهایت هنر،دقت و ظرافت انواع مختلف مبل‌های کلاسیک کشورهایی چون فرانسه، انگلستان و ایتالیا را طراحی و تولید می‌کنند.

مشاهده
خرید جلو مبلی گرد ، خانه شما را خاص میکند

انواع مبل کلاسیک

کدام میز برای خانه‌ی کوچک بهتر است؟

انتخاب یک میز مناسب به عواملی همچون بودجه، سلیقه، علاقه و سبک دکوراسیون بستگی دارد. بهترین سبک دکوراسیون برای خانه‌های کوچک دکوراسیون مدرن است که در آن اثاث منزل در نهایت سادگی و ظرافت انتخاب می‌شوند. میز تی وی مدرن نیز معمولا ساده، شیک و تک رنگ است. شلف‌ها و قفسه‌های کاربردی آن نیز کوچک و جمع و جورتر از مدل‌های دیگر است.

کدام میز برای خانه‌ی کوچک بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی میز تلویزیون

در خرید میز تلویزیونی به صورت اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان و صنایع چوبی امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی میز تلویزیون

نتیجه گیری

در این مقاله میز تلویزیون منبت کاری شده را بررسی کردیم. منبت کاری هنر حکاکی بر روی چوب است که علاوه بر مبلمان در میز تلویزیون و میز کنسول نیز به کار می‌رود. این هنر بیشتر در سبک کلاسیک و سلطنتی کاربرد دارد. انتخاب یک میز مناسب به عواملی همچون بودجه، سلیقه، علاقه و سبک دکوراسیون بستگی دارد. برای انتخاب بهترین نوع میز برای تلویزیون دیواری، بهتر است به سبک دکوراسیون منزل توجه شود. اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک باشد میز شما باید طرح دار و همراه با منبت کاری باشد.

https://audiovideomir.com.ua/web/img/products/18935/18935_5.jpg

سوالات متداول

  1. منبت کاری چیست؟ هنر حکاکی بر روی چوب مبلمان و میز تلویزیون را منبت کاری می‌گویند.
  2. انواع مختلف میز منبت کاری؟ میزهای خمره‌ای منبت کاری شده قهوه‌ای رنگ معروف ترین میز منبت کاری است.
  3. میز تلویزیون منبت کاری شده در کدام سبک به کار می‌رود؟ در سبک کلاسیک و سلطنتی

 

اثاث چین
ارسال دیدگاه