مشخصات صندلی استاندارد

مشخصات صندلی استاندارد

یکی از مکان‌هایی که ما زمان زیادی را در طول روز در آن سپری می‌کنیم محیط کار است از همین رو اهمیت به دکوراسیون محل کار و وسایلی که در آن قرار می‌دهیم درجه‌ی بالایی دارد. یکی از وسایلی که بیشترین زمان خود را بر روی آن سپری می‌کنیم صندلی اداری است. صندلی اداری شامل دسته بندی‌های متنوعی از جمله صندلی کارمندی، صندلی کارشناسی و صندلی مدیریتی می‌شود که در این مطلب تمامی ویژگی‌های ظاهری و ساختاری و در کل مشخصات صندلی استاندارد را برای شما معرفی می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید…

چرا باید یک صندلی استاندارد خرید؟

در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران تعداد شرکت‌ها و موسسات به طور قارچ گونه‌ای رشد پیدا کرده است به طوری که درصد بالایی از کارها ارتباط مستقیم با کامپیوتر و نشستن پشت میز دارد. نشستن مدام پشت صندلی معمولی و یا غیر استاندارد باعث ایجاد کمردرد، گرفتگی گردن و یا حتی ایجاد قوز در قسمت بالایی کمر می‌شود. یکی از روش‌هایی که برای جلوگیری از این دردهای اذیت کننده بسیار کاربردی است، خرید صندلی ارگونومیک است. این مدل صندلی خصوصیات و ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چرا باید یک صندلی استاندارد خرید

ویژگی‌های صندلی ارگونمیک

صندلی استاندارد یا ارگونومیک دارای ویژگی ساختاری و ظاهری خاصی بوده که به شرح زیر است:

  1. فرم مناسب صندلی: صندلی اداری که شما انتخاب می‌نمایید باید از لحاظ فیزیکی با اندام و قد شما همخوانی داشته باشد به صورتی که نه برای شما بزرگ باشد و نه کوچک.
  2. فرم پا و زانو بر روی صندلی: هنگامی که شما بر روی یک صندلی می‌نشینید باید زانوهایتان در حالت 90 درجه قرار بگیرد در این صورت فشاری که اذیت کننده باشد بر روی زانو و پایتان ایجاد نمی‌شود.
  3. پشتی صندلی: تمامی افراد دارای گودی کمر هستند که مقدار این گودی کمر در افراد متغیر است. پشتی صندلی اداری مناسب باید به شکل S طراحی شده باشد که تا حد ممکن بتواند گودی کمر را پر کرده و از آن محافظت نماید.
  4. ارتفاع پشتی صندلی: صندلی‌های نامناسب و غیر استاندارد همگی پشتی کوتاه دارند که همین مسئله باعث به وجود آمدن درد در ناحیه ستون فقرات از جمله گردن می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ارتفاع صندلی که انتخاب می‌کنید به طور کامل گردن و یا حتی پشتی سر را پوشش دهد تا بتوان به آن تکیه داد.
  5. پهنای نشیمن صندلی: پهنای نشیمن صندلی نه باید بزرگتر از حالت معمول باشد و نه کوچکتر از سایز بدن شما. پهنای نشیمن صندلی استاندارد بین 45 الی 50 سانتی متر است.
  6. فرم نشیمن صندلی: همانطور که مستحضر هستید باسن فرم بیضی شکل دارد بنابراین اگر صندلی که انتخاب کردید بر روی نشیمن خود اشکال کروی به صورت فرورفتگی داشته باشد، هنگام نشستن بر روی آن حالت بدن خود را در بهترین شکل ممکن قرار دادید.
مشاهده
خرید صندلی آشپزخانه ،مهم در ظاهر آشپزخانه
ویژگی‌های صندلی ارگونمیک
  • زاویه کمر بر روی صندلی: یکی از تصوراتی که به اشتباه در بین کارمندان رایج شده است، این بوده که زاویه کمر هنگام نشستن بر روی صندلی باید 90 درجه باشد. باید به شما بگوییم که بهترین زاویه برای کمر بر روی صندلی کارمندی، 105 الی 110 درجه است. در این زاویه کمترین آسیب به مهره‌های کمر وارد می‌شود.
اویه کمر بر روی صندلی
  • قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی: از مشخصات صندلی استاندارد داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی است. بعضی از اوقات بدن نیاز به تغییر پوزیشن دارد که این ویژگی با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع کاملاً در دسترس شما قرار می‌گیرد.
قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی صندلی

جنس نشیمن صندلی استاندارد چیست؟

یک از ویژگی‌های صندلی ارگنومیک کیفیت بالای فوم و اسفنجی است که در آن به کار رفته است. بهترین اسفنجی که در صندلی‌های استاندارد به کار می‌رود اسفنج 30 کلیویی یورولوکس ویژه و در صورت به کار رفتن فوم، فوم سرد درجه یک است. این فوم و اسفنج درعین راحتی زیاد قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و هنگام بلند شدن فرد از روی صندلی به حالت اولیه بازگشته و فرم صندلی را حفظ می‌کنند.

جنس رویه‌ی صندلی اداری

رویه صندلی اداری باکیفیت باید به نوعی طراحی شده باشد که نه تنها باعث تعریق بدن فرد استفاده کننده نشود بلکه به مرور زمان دچار پارگی و یا پوسیدگی نشود و بتواند سالیان زیادی را در دکوراسیون محل کار و شرکت شما ظاهر خود را به نحواحسن به نمایش بگذارد.

بیشتر صندلی‌های مدیریتی موجود در بازار از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند که کیفیت قابل قبولی داشته ولی هنگام نشستن طولانی مدت بر روی این صندلی‌ها بدن شما عرق کرده و حس نامطلوبی را منتقل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از صندلی‌ اداری با روکش پارچه که به نوعی ضد تعریق است در دکوراسیون محل کارتان استفاده کنید.

مشاهده
صندلی گیمینگ
جنس نشیمن صندلی استاندارد چیست؟

بدنه و اتصالات صندلی اداری باکیفیت

تمامی مواردی که در بالا گفته شد در کنار بدنه و اتصالات درجه یک معنا پیدا می‌کنند. کلاف صندلی کارمندی باکیفیت از آهن و در قسمت دسته‌ها پایه‌های میز از استیل مقاوم آبکاری شده ساخته می‌شود. یراق آلاتی که در قسمت‌های مختلف یک صندلی به کار می‌رود اگر از نوع درجه یک و یا وارداتی نباشد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی و با نشست و برخواست به صدا در می‌آید و عملاً برای کاربر غیر قابل استفاده می‌شود.

بدنه و اتصالات صندلی اداری باکیفیت

قیمت صندلی اداری

پارامترهای بالا بخش بزرگی از پروسه قیمت‌گذاری بر روی یک صندلی را به خود اختصاص می‌دهند. بخش دیگری که در قیمت صندلی اداری دخیل است، فرم و مدل صندلی است بدین صورت که قیمت صندلی مدیریتی بالاتر از قیمت صندلی کارشناسی و قیمت صندلی کارشناسی از قیمت صندلی کارمندی به مراتب بالاتر است. به عبارت دیگر هرچه نوع طراحی صندلی ساده‌تر باشد قیمت صندلی ارزان‌تر است.

قیمت صندلی اداری

از کجا صندلی اداری بخریم؟

فروشگاه و نمایشگاه‌های مبلمان و دکوراسیون داخلی محل کار همیشه یکی از گزینه‌های خرید صندلی بوده، امّا امروزه با توجع به شیوع ویروس کرونا و شلوغی و ترافیک و البته کمبود زمان جهت خرید معقول می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین معتبر نظیر اثاث‌چین، خرید مبل و دکوراسیون خانه و محل کار را پشت کامپیوتر و یا گوشی هوشمند خود با کمترین زمان خریداری کنید.

مزایای خرید اینترنتی مبل و صندلی اداری تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود. از مزایای این روش خرید، خرید بی‌واسطه و مستقیم از کارخانه بوده که باعث می‌شود شما در هزینه‌های خود به شدت صرفه جویی کنید.

مشاهده
معرفی انواع صندلی کانتر
از کجا صندلی اداری بخریم؟
اثاث چین
ارسال دیدگاه