انواع فوم مبل در مبلمان استیل و راحتی را بشناسید

انواع فوم مبل در مبلمان استیل و راحتی

نشیمن مبل راباید اصلی ترین قسمت یک مبل دانست زیرا علاوه بر راحتی که باید هنگام نشست و برخواست منتقل کند می بایست فرم پارچه مبل را حفظ کند و به مرور زمان بر روی پارچه چین و چروک ایجاد نکند. در این مقاله درباره فوم مبل استیل و راحتی صحبت می‌کنیم.

هنگامی که یک فرد قصد خرید مبل را دارد باید اطلاعات جامعی را در خصوص نوع پارچه، جنس چوب و انواع فوم مبل بداند تا خریدی بدون تردید انجام دهد. در این مقاله آموزشی قصد معرفی کامل فوم و اسفنج هایی که در مبل استفاده می شود را داریم و اطلاعات مختصری درمورد سایر اجزای مبل به شما خواهیم داد؛ با ما در ادامه همراه باشید.

فوم چیست و به چند دسته تقسیم می شود؟

فوم از ترکیبات شیمیایی ساخته شده ودر سه دسته پلی یورتان، پلی استالین و پلی اتیلن تقسیم بندی شده و در صنعت مختلف به کار می رود.

فومی که در صنعت مبلمان استفاده زیادی دارد همان فوم پلی یورتان یا به عبارت دیگر فوم سرد نامیده میشود. این نوع فوم قابلیت ارتجاعی بالایی دارد و در ساخت نشیمن مبل استیل کاربرد زیادی دارد.

تفاوت فوم سرد و گرم در نوع ساخت می باشد به طوری که فوم گرم با حرارت بسیار بالاتری نسبت به فوم سرد ساخته می شود. به طور کلی فوم گرم بسیار سفت بوده و از قابلیت ارتجاعی بالایی برخوردار نمی باشد و طور عمر پایینی نسبت به فوم سرد داشته به همین منظور سفارش و خرید مبلی با نشیمن فوم گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

فوم مبل

تشخیص فوم سرد از فوم گرم

اگر شما هنگام ساخت مبل به کارگاه و یا کارخانه تولیدی بروید قبل از کشیده شدن پارچه و رویه کوبی به راحتی با فشار دادن دست خود بر روی فوم، می توانید فوم سرد و یا گرم را از هم تفکیک کنید چراکه بعد از برداشته شدن دست از روی فوم سرد جای انگشت بعد چند ثانیه از بین می رود ولی در مدل گرم به نوعی گود شدگی بر روی مبل دیده می شود؛ اگر دسترسی به کارگاه تولیدی مبلمان ندارید بعد از نشست و برخواست بر روی مبل می شود این دو محصول را از هم تفکیک کرد زیرا بعد از نشستن بر روی مبلی که در درون فوم گرم به کار رفته شده است سفتی زیادی را حس کرده و به نوعی گودی زیادی بر روی نشیمن مبل قابل مشاهده می شود.

مشاهده
پارچه مبل مخمل از گذشته تا امروز

فوم سرد در ساخت چه مبلمانی استفاده می شود؟

احتمالاً برای شما پیش آمده است که فروشنده یا تولیدکننده یک مبل از لفظ فوم سرد یا اسفنج که در ادامه به آن می پردازیم استفاده کرده است و شما تفاوت این دو فراورده شیمیایی را ندانسته اید. اگر بخواهیم به شما بگوییم که انواع فوم مبل در چه مبلمانی به کار می رود باید بگوییم که فوم سرد برای مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی، مبل مصری، مبل فرانسوی و انواع شزلون های سلطنتی به کار می رود.

دلیل این تقسیم بندی وجود پارچه های گلدار بر روی نشیمن و تکیه گاه مبل است چراکه زیریه این پارچه ها باید به نوعی سفت باشد تا بعد از نشست و برخواست فرم گل ها حفظ شود و مبل های مذکور همچنان با صلابت باقی بماند. پس اگر فروشنده ی مبلی هنگام خرید مبل کلاسیک یا سلطنتی این ادعا را کرد که مبل با اسفنج ساخته شده است این ادعا را کذب بدانید.

فوم سرد

اسفنج چیست و از چه موادی تشکیل می شود؟

اسفنج یا همان ابر از ترکیب آب، ایزوسیانات، پلی یول ساخته می شود که آب دلیل پف کردن اسفنج است و می توان گفت این محصول از محبوب ترین مدل های نشیمن در ساخت مبل است. اسفنج را با نرمی و راحتی و در عین حال با قابلیت ارتجاعی بالا می شناسند. اسفنج نسبت به فوم سرد به دلیل محبوبت و پروسه ساخت پیچیده تر کمی گران تر بوده که متاسفانه عده ی قلیلی از تولیدکنندگان سودجو از فوم های نامرغوب به جای اسفنج های باکیفیت استفاده می کنند.

انواع اسفنج چیست و برای چه مبلمانی ساخته می شود؟

اسفنج ها بسته به تراکم و قطرخود تقسیم بندی می شوند به طوریکه به آن در اصطلاح نسبت کیلو داده می شود. مدل های 20، 25، 30 و 35 کلیویی روانه بازار می شود. هرچه اسفنج قطورتر باشد کیفیت و ماندگاری بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد. با توجه به این موارد مدل 35 کیلویی را باید بهترین مدل اسفنج در ساخت مبل دانست.

مشاهده
انواع مبل راحتی بدون پایه

اگر به شما بخواهیم یکی از برندهایی که چندین سال حرف اول را در بازار زده و کیفیت قابل تحسینی دارد را معرفی کنیم باید مدل یورولوکس را انتخاب کنیم. اسفنج یورولوکس با تراکم های متنوع روانه بازار می شود و با توجه اینکه قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند همچنان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

انواع اسفنج

اسفنج در چه مبلی کاربرد دارد؟

اسفنج همانند فوم سرد برای مبلمان خاصی استفاده می شود. طیف استفاده اسفنج از فوم بسیار گسترده تر است زیرا اسفنج در انواع مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال، پاف و شزلون های راحتی به کار می رود. اگر قصد خرید مبل راحتی با چستر را دارید بهتر است هنگام سفارش از فروشنده بخواهید که مبل انتخابی شما را با اسفنج یورولوکس 30 و 35 کیلویی ویژه تحویلتان دهد تا علاوه بر دوام بالا، نشیمن راحتی هنگام استراحت در خانه خود داشته باشید.

فوم یا اسفنج؟

حتماً با خواندن مطالب بالا این موضوع را دریافته اید که فوم و اسفنج هر دو از کیفیت بالایی برخودار هستند و تفاوت آنها تنها در سبک مبلی است که با آن ساخته شده می شوند. توجه به این نکته که برای مبلمان راحتی از اسفنج و در مبلمان استیل از فوم سرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

شایان ذکر است برای اطمینان بیشتر نسبت به محصول خریداری شده، هنگام سفارش حتماً از فروشنده یا تولید کننده تقاضای کارت گارانتی معتبر و همچنین قید کردن متریال به کار رفته در فاکتور فروش را بنمایید.

مبل شرکتی به چه مبلی گفته می شود؟

اصطلاح مبل شرکتی و کارگاهی اخیراً زیاد شنیده می شود. تفاوت این دو حالت ساخت در موارد نوع جنس به کار رفته، گارانتی معتبر، نحوه حمل و نقل تا درب منزل می باشد. از همین رو طبیعتاً کیفیت مبل شرکتی به مراتب بهتر از مبل های کارگاهی است. البته باید این نکته را یادآوری شد که کارگاه های محدودی در اطراف تهران هستند که از نظر کیفیت کار با مبل های شرکتی قابل رقابت هستند.

مشاهده
چگونه مبل راحتی را بشوییم؟

مبل شرکتی به مراتب قیمت بالاتری نسبت به مدل کارگاهی دارد به همین منظور اگر مشکلی با هزینه ی بیشتر هنگام خرید ندارید حتماً از مدل های شرکتی خرید خود را انجام دهید تا با خیالی آسوده تر از انواع مبل شیک و جدید در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید.

مبل شرکتی

چوب مبل راحتی و استیل

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد چوب های مقاوم در ساخت مبلمان صحبت کنیم باید در مورد کلاف مبل راحتی چوب نراد یا همان روس و در مبل های استیل چوب راش و گردو را معرفی کنیم. این چوب ها در معرض آب و هوای مرطوب به هیچ عنوان ترک نمی خورند و از نظر زیباشناسی به مراتب زیباتر از چوب های جنگلی و توسکا هستند.

نحوه تشخیص چوب­ها از یکدیگر کار بسیار دشواری است و نیازمند حضور متخصص این صنعت است. اگر فرصت پیدا کردن فردی خبره در این کار را ندارید حتماً از فروشنده درخواست قید شدن نام چوب به کار رفته در فاکتور فروش مبل را بنمایید.

چوب مبل راحتی و استیل

نتیجه گیری

  • انواع فوم مبل در مبلمان استیل به دو دسته فوم سرد و گرم تقسیم بندی می شوند که مدل فوم سرد به دلیل نرمی خوب و قابلیت ارتجاعی مناسب به شدت مورد توجه تولید کنندگان صنعت مبلمان کلاسیک و استیل قرار گرفته شده است.
  • در مبلمان راحتی به علت نرمی که باید هنگام نشست و برخواست منتقل کند از ابر یا همان اسفنج استفاده می شود.
  • هرچه ضخامت ابر یک مبل بیشتر باشد کیفیت ساخت آن بالاتر است. بنابراین اسفنج 35 کیلویی ویژه بهترین نوع اسفنج می باشد.
  • برند اسفنج یورولوکس بالاترین نرمی را منتقل و قابلیت ارتجاعی بالایی نسبت به سایر ابرهای موجود در بازار را دارد.
  • اگر قصد خرید مبل چستر، راحتی و … را دارید پیشنهاده این مجموعه به شما خرید مبل شرکتی بوده که با گارانتی معتبر عرضه می شود.
  • چوب های راش، گردو و روس از بهترین چوب ها در ساخت مبلمان استیل و راحتی بوده که علاوه بر دوام بالا، زیبایی مجذوب کننده ای در دکوراسیون داخلی خانه شما برقرار می کند.
  • تشخیص انواع چوب کار بسیار دشواری بوده و یک فرد عادی قادر به انجام آن نمی باشد از همین رو حتماً از یک فرد متخصص در تشخیص چوب مبل خریداری شده خود کمک بگیرید.
اثاث چین
ارسال دیدگاه