ست کردن تخت و کمد در اتاق خواب

ست کردن تخت و کمد در اتاق خواب

هماهنگی و سِت کردن لوازم منزل را باید بخش جدایی ناپذیر ذائقه ما ایرانی ها در چیدمان خانه دانست. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در شبکه های مجازی نظیر اینستاگرام  و پینترست تصاویر متعددی از یک خانه و اتاق خواب را مشاهده کرده و از هارمونی برقرار شده در تصویر متعجب شده اید، خواندن این مطلب می توان کمک زیادی به بهتر چیدن اتاق خواب شما بکند.

در این مطلب سعی داریم یکی از اِلمان­های زیبا­شناسی اتاق خواب که ست کردن تخت و کمد است را به شما توضیح دهیم. درابتدا تعریف کلی از سرویس خواب و لوازم آن برای شما می کنیم و در ادامه به نحوه چیدمان و سِت کردن این اشیاء با یکدیگر می­پردازیم.

سرویس خواب چیست و شامل چه اقلامی می شود؟

یکی از بخش های مهم اتاق خواب، سرویس خواب است زیرا وقتی این محصول را در اتاق خود داشته باشید نیاز ضروری به لوازم های کاربردی و دکوری دیگری ندارید.

اقلام یک سرویس خواب می تواند شامل تخت، پاتختی، میز­آرایش، صندلی­ آرایش، کمد و ویترین می باشد که تعاریف مختصری از هر بخش برای شما خواهیم کرد:

  1. تخت خواب: همانطور که می دانید به چهارچوب مستطیلی که بر روی آن تشک قرار داده می شود تخت خواب می گویند. این محصول در مدل های یک نفره، یک و نیم نفره و دو نفره در بازار عرضه می شود. تخت ها به طور کلی در دو حالت تک و با سرویس به فروش می رسند، پس اگرفقط قصد خرید تخت خواب دارید، نیازی به خرید لوازم دیگر کنار آن نیست.
  2. پاتختی: به کشویی که کنار تخت شما قرار می گیرد پاتختی می گویند، پاتختی ها معمولاً در دو حالت تک کشو و دو کشو ساخته می شوند که بسته به سلیقه ی شما یکی از این دو مدل در کنار تخت قرار داده می شود.
  3. میز آرایش: میزآرایش یا همان میزآینه به میزی دراور شکل گفته می شود که بر روی آن چند کشو برای قرار دادن وسایل آرایشی و … تعبیه شده است. این محصول نسبت به مدل و طرح تاج تخت با ابعاد و طراحی های گوناگون ساخته و روانه بازار می شود.
  4. صندلی آرایش: به صندلی یا همان چهار­پایه ای که روبه روی میز­آرایش شما قرار می گیرد صندلی آرایش می گویند.(توجه داشته باشید، هنگام خرید صندلی آرایش، این محصول از ارتفاع مناسب برخوردار باشد و صرفا جنبه دکوری نداشته باشد.)
  5. کمد و ویترین: اگر اتاق خواب شما فضای کافی جهت قرار دادن کمد یا ویترینی دارد، حتماً از کمد و ویترینی شیک در دکور خود استفاده کند. کمد ها در سه حالت یک درب، دو درب و سه درب تولید می شوند که بسته به نیاز خود می توانید از هر کدام سفارش داده و استفاده کنید.
مشاهده
صفر تا صد چیدمان دکوراسیون آشپزخانه
انتخاب سرویس خواب و کمد

نحوه ست کردن تخت و کمد

ست کردن تخت و کمد را در دو مورد باید مورد بررسی قرار دارد: 1- رنگ 2- طرح

اگر هنوز لوازمی برای برای اتاق خواب خود خریداری نکرده اید پیشنهاد ما برای یکدست دیده شدن فضای خانه شما خرید تخت خواب و کمد با یکدیگر است زیرا در این صورت هیچ تغییر رنگ و طرحی در ست خریداری شده شما دیده نمی شود. ولی اگر از قبل قسمتی از لوازم اتاق خواب خود را خریداری کرده اید برای برقرای هارمونی بهتر است هنگام خرید، تکه ای از وسیله ای که قصد ست کردن با آن را دارید را به فروشگه برده(برای مثال یک کشو) و از فروشنده درخواست ساخت محصول جدید با رنگ مورد نظر را نمایید.

نکته 1: اگر رنگ مورد انتظار شما خیلی متفاوت است می توانید از تناژ رنگی نزدیک به سلیقه ی خود و تم رنگی فضای اتاق استفاده کنید. در این حالت شما مشکلی برای سِت کردن اشیاء دکوری با یکدیگر ندارید.

نکته 2: در بعضی از خانه ها سبک دکوراسیونی خاصی نظیر ماوریک به کار رفته است که همخوانی بین لوازم دکوری وجود ندارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید ک سبک خاصی را در دکوراسیون خانه خود از قبل پیاده کرده اید بهتراست قبل از خرید تخت خواب و … حتماً از مشاوره متخصصین دکوراسیون بهره لازم را ببرید.

نحوه ست کردن تخت و کمد

از چه جنسی برای تخت یا کمد سفارش دهیم؟

لوازم و اکسسوری چوبی از جنس های متنوعی ساخته می شوند که هر کدام طول عمر و قیمتی متفاوت دارند. شما می توانید بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید از چوب، ام دی اف، ملامینه و یا ترکیب ام دی اف چوب و ام دی اف ملامینه خرید خود را انجام دهید. اگر می خواهید بدانید کدام یک از مواد بالا در اتاق خواب شما دوام بیشتری داشته باشد با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشاهده
نکات قبل از خرید مبل دست دوم

تخت خواب چوبی: اگر محدودیت بودجه برای خرید خود ندارید حتماً گزینه چوب را روی میز نگه دارید. سرویس خواب چوبی همیشه از بهترین نوع و جنس در بازار مبل هستند. اگرچه شما باید هزینه ی بیشتری را برای داشتن این سبک سرویس انجام دهید ولی در عین حال مدل های چوبی سال های زیادی برای شما یک اتاق خواب زیبا و جذاب را به ارمغان می آورد.

تخت خواب ام دی اف: با توجه به طول عمر بالا، قیمت معقول و مدل های متنوع تخت­های ام دی اف، این مدل را باید محبوبترین مدل بازار نامید. این مدل در دو حالت ام دی اف با رویه وکیوم و ام دی اف با رویه پارچه ساخته می شود که هرکدام طرفدارن خاص خود را دارند.

تخت خواب ملامینه: مدل های ملامینه کیفیتی نزدیک به ام دی اف دارند ولی با توجه به تفاوت در متریال به کار رفته مدل ملامینه به مراتب قیمت ارزان تری نسبت به ام دی اف دارد. مدل های ملامینه ضدخش کیفیتی قابل قبول دارند و در صورتی که به آن ضربه وارد نشود سالیان زیادی برای شما قابل استفاده هستند.

جنس تخت یا کمد

رنگ یا وکیوم، کدام یک برای پوشش رویه چوب مناسب است؟

شاید برای شما پیش آمده است که از فروشنده ای اسم رویه رنگ یا وکیوم را شنیده ولی تفاوت آن را ندانسته باشید! به طور کلی رنگ روی چوب و ام دی اف توسط دستگاهی به نام پیستوله و توسط رنگار انجام می شود ولی رویه ویکوم با دستگاه ممبران و به صورت اتوماتیک چسبانده می شود. پیشنهاد ما به شما خرید اکسسوری چوبی با رویه وکیوم است چراکه به هیچ عنوان با گذشت زمان دچار رنگ پریدگی نمی شود و با خیال راحت تری می شود در خانه آن را جابه­ جا کرد.

رنگ یا وکیوم کمد و تخت

اِلمان های دکوری یک اتاق خواب زیبا

در یک اتاق خواب بعد از خرید لوازم چوبی برای بهتر دیده شدن نیاز به داشتن تعدادی لوازم دکوراتیو دارید. این لوازم می تواند با خرید استند و کتابخانه شروع و با خرید استیکر، دیوارکوب، تابلو، قاب عکس و … تکمیل شود.

توجه داشته باشید که برای دکو کردن یک اتاق زیبا به هیچ عنوان نیاز به انجام هزینه های گزاف نیست بلکه شما با کمی خلاقیت به راحتی می توانید یک اتاق خواب زیبا و جذاب را داشته باشید. برای الهام از ایده های کم هزینه از شبکات اجتماعی و پیج های دکوراسیونی که تصاویر خانه هایی که خلاقانه چیده می شوند را به اشتراک می گذارند استفاده کنید.

مشاهده
انواع مدل سرویس خواب عروس

دقت داشته باشید که توجه به رنگ آمیزی یک اتاق خواب از مهمترین بخش های دکور کردن بوده و ارتباط مستقیمی با روحیه شما دارد از همین رو این کار را نسبت به سلیقه ی خودتان و سبک دکوراسیونی که انتخاب کردید انجام بدهید؛ برای مثال رنگ سازمانی در خانه ای که دکوراسیون آن مینیمال است سفید و روشن است و اگر خلاف این مسئله بخواهید رنگ بخشی از دکوراسیون را عوض کنید کار غیر مرسومی انجام داده و زیبایی دکوراسیون خود را به خطر می اندازید.

اِلمان های دکوری یک اتاق خواب زیبا

روشنایی اتاق خواب در دکوراسیون های مختلف

استفاده از لامپ ها و لوازم روشنایی در سبک های دکوراسیون داخلی با هم متغیر است؛ برای مثال در دکوراسیون مدرن بیشتر از لامپ های تیره (بلک لایت) استفاده می شود ولی در دکوراسیون های سلطنتی که نیاز است تمامی وسایل و منبت کاری های مبل استیل دیده بشود از لوستر­های سقفی که نور زیادی را تولید می­کنند استفاده می­شود. همچنین شما می توانید با قرار دادن دو نور یکسان بر روی تخت و کمد به راحتی این دو محصول را با هم ست کنید.

روشنایی اتاق خواب

جمع بندی

  1. اگر هنوز خریدی برای اتاق خود نکرده اید بهتر است سرویس خواب را یک جا خریداری نمایید تا مشکلی جهت ست کردن تخت و کمد با یک دیگر نداشته باشید.
  2. یک تخت با کمد در بیشتر دکوراسیون ها در طرح و رنگ باید با هم همخوانی داشته باشند مگراینکه سبک دکوراسیون خانه شما خاص باشد که در این صورت شما باید با یک طراح مشورت نمایید.
  3. در خصوص جنس تخت و سرویس انتخابی خود دقت لازم را به عمل بیاورید، اگر بودجه ی بالایی برای دکور کردن اتاق خواب خود در نظر گرفته اید از لوازم و اکسسوری های چوبی خرید خود را انجام بدهید. در غیر این صورت خرید مدل هایی که از ام دی اف و ملامینه ساخته شده اند می تواند کمک شایانی به بهتر دیده شدن اتاق شما بنماید.
  4. بعد از قرار دادن لوازم چوبی، برای کامل کردن و بهتر دیده شدن فضا شما نیازمند خرید اشیاء دکوراتیو از جمله استند، کتابخانه، گلدان، تابلو و … دارید تا بتوانید دکوراسیون اتاق خواب خود را متمایزتر از فضای دیگر خانه نمایید.
  5. از نقش نور در بهتر دیده شدن فضاء به هیچ عنوان غافل نشوید و نسبت به دکوراسیون خانه خود اقدام به خرید لوازم روشنایی از جمله لوسترهای سقفی و دیواری نمایید.
اثاث چین
ارسال دیدگاه