راهنمای خرید مبل کلاسیک

راهنمای خرید مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یکی از انواع مبلمان است که طرفداران بسیاری دارد، این سبک از مبلمان قدمت زیادی در کشورهای اروپایی دارد و در میان علاقمندانش با نام مبل نیمه استیل نیز شناخته می‌شود. اگر قصد خرید مبلمان کلاسیک دارید با مطالعه این مقاله می‌توانید تصمیم راحت‌تری داشته باشید.

مبل کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

برای آن دسته از دوستانی که نمی‌دانند مبل کلاسیک دقیقا به چه نوع مبلمانی گفته می‌شود تعریف ساده‌ای وجود دارد، مبل کلاسیک همان‌طور که از نامش پیداست یک مدل از مبلمان است که دارای طراحی سنتی و با اصالت است، طراحان عرصه مبل‌سازی به‌خوبی توانستند طرح‌های اصیل قرن ۱۸ را با مدل‌های مدرن امروزی ترکیب کرده و مبلمان کلاسیک را تولید کنند. به‌همین دلیل است که این سبک همیشه طرفداران خود را دارد و می‌توان آن را در انواع چیدمان و دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

طراحی اصیل و زیبا و تاریخی مبلمان کلاسیک سبب می‌شود تا آرامش دل‌انگیزی در فضای خانه حکم‌فرما باشد و برخلاف آنچه تصورعموم است مبل کلاسیک انواع گوناگونی دارد که هنر طراحان اروپایی آن را رقم می‌زند، مبل کلاسیک ایتالیایی، مبل کلاسیک انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی از انواع طرح‌هایی است که در این مبلمان وجود دارد، وجه تمایز این مدل‌های مختلف، سبک طراحی گوناگونی است که هنرمندان این کشورها برای آن در نظر می‌گیرند.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

از جمله ویژگی‌های مبل کلاسیک می‌توان به ظرافت آن اشاره کرد، تاج ظریف و دسته‌های باریک از جمله ویژگی‌های این سبک مبلمان است، در مقایسه با مبل‌های سلطنتی، این مدل از مبلمان دارای منبت‌کاری‌های کمتری است و از آنجا که چوب کمتری در  آن به کار می‌رود سبک‌تر از نوع سلطنتی است، اما به دلیل شباهت‌های بسیار در طراحی، به مبل کلاسیک، مبل نیمه‌استیل نیز گفته می‌شود. معمولا منبت‌کاری‌های صورت گرفته روی مبلمان کار دست است و به همین دلیل است که در مقایسه با انواع مبل، مبلمان استیل و نیمه‌استیل گرانتر است.

مشاهده
انتخاب لوستر پذیرایی مناسب

داشتن تکیه‌گاه‌های بلند نیز مشخصه دیگری از مبل‌های کلاسیک است، معمولا در انتهای قسمت تکیه‌گاه یک تاج ظریف با منبت‌کاری ماهرانه قرار می‌گیرد، در قسمت دسته‌ها نیز بر خلاف مبلمان استیل شاهد تلفیق استفاده از چوب و پارچه هستیم.

استفاده از متریال مرغوب و با کیفیت باعث طول عمر و استحکام مبلمان کلاسیک است، استفاده از چوب راش و گردو در کلاف، دسته‌ها و پایه‌ها باعث می‌شود تا مقاومت این مبل نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر باشد. پارچه های به کاررفته در مبل کلاسیک نیز از نوع مرغوب و گران‌بها مثل ابریشم یا چرم طبیعی است، پارچه‌هایی مثل جیر و مخمل نیز کاربرد زیادی در این سبک از مبلمان دارند. بنابراین اگر به‌دنبال یک مبلمان لاکچری و درعین حال قیمت مناسب هستید مبل کلاسیک انتخاب مناسبی خواهد بود.

چیدمان مبل کلاسیک چگونه است؟

انتخاب مبلمان باید متناسب با فضایی که در اختیار دارید صورت گیرد، کاربرد مبلمان نیز در انتخاب سبک آن تاثیرگذار است، طرح کلاسیک از آن دست مبلمانی است که می‌توان آن را در دکوراسیون داخلی سبک مدرن، سنتی و حتی لاکچری استفاده کرد.

اگر در یک دکوراسیون سنتی از این مبلمان استفاده می‌کنید فرش‌های سنتی و لوسترها و آباژورهای چوبی می‌توانند مکمل‌های خوبی برای تکمیل چیدمان باشند.

در تم مدرن چیدمان استفاده از مبل‌های کلاسیک در کنار فرش‌های رنگی، پرده‌های حریر و کوسن‌های رنگارنگ می‌توان بهره برد، نباید فراموش کنید که این مبلمان به دلیل طراحی نیمه‌استیل معمولا ابعاد بزرگی دارد بنابراین بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب است و استفاده از آن در آپارتمان‌های کوچک جلوه زیبایی نخواهد داشت.

مشاهده
راهنمای خرید مبلمان فضای باز

نکات مهم خرید مبلمان کلاسیک

– از آنجایی که مبل کلاسیک در طبقه‌بندی مبل‌های ماندگار و با عمر بالا است سعی کنید از مرغوب بودن متریال به‌کاررفته در آن به‌خصوص پارچه رومبلی و فوم سرد مصرف شده در قسمت نشیمن اطمینان حاصل کنید.

– برای انتخاب رنگ این مبلمان باید بگوییم در کنار اهمیتی که تم رنگی چیدمان منزلتان در انتخاب رنگ دارد، استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند امکان استفاده از این سبک مبلمان در تم‌های رنگی متنوع را فراهم سازد، معمولا در دکوراسیون مدرن از رنگ‌های شاد و سرد و در دکوراسیون سنتی استفاده از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سرمه‌ای، کرم طلایی، بژ و امثال آن رایج است.

– قبل از انتخاب مدل مبل دقت داشته باشید که اکسسوری‌هایی نظیر لوستر، پرده‌ها، گل پرده، مجسمه و گلدان‌ها و هم‌چنین آباژورها نقش مهمی در زیباتر دیده شدن مبلمان دارند، در انتخاب مبل کلاسیک باید به اجناس دکوری پیرامون آن نیز دقت کرد، تمام کالاها باید با این طرح اصیل و سنتی هم‌خوانی داشته باشند.

در حالت کلی باید بگوییم سبک کلاسیک در چیدمان و دکوراسیون یک سبک اصیل و اشرافی است و بنابراین تکمیل کردن این نوع از چیدمان باید با بودجه مناسبی صورت گیرد، از طرفی فضاهای بزرگتر نیز به زیباتر دیده شدن این سبک از چیدمان کمک می‌کند، بنابراین اگر بودجه کافی برای تکمیل چنین دکوراسیونی در اختیار دارید انتخاب مبل کلاسیک بسیار مناسب خواهد بود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه