راهنمای خرید تشک

راهنمای خرید تشک

خرید تشک، یک نیاز اصلی و ضروری برای تمام خانواده‌ها است. هر فردی که یک تخت خواب را انتخاب می‌کند، لزوماً باید تشک مناسب آن را نیز خریداری کند، بنابراین به راهنمای خرید تشک نیاز خواهد داشت. انتخاب کردن تشک مناسب به گونه‌ای که خواب شبانه را در نهایت آسایش و راحتی فراهم کند، جزو ضروریات کالای خواب محسوب می‌شود. فروشندگانی که در این حوزه فعال هستند باید اطلاعات کاملی را به مشتری ارائه دهند.

فرض کنید شما به عنوان یک مشتری به فروشگاه کالای خواب مراجعه می‌کنید و با مدل‌های متنوعی از انواع تشک مواجه می‌شوید. همچنین برای هر مدل از تشک‌های موجود در بازار، یک قیمت متفاوت مطرح می‌شود و هر کدام دارای یک ویژگی هستند؛ بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که شما برای خرید تشک، به زودی دچار سردرگمی خواهید شد!

 برای حل مشکل فوق به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از مراجعه به فروشگاه و خرید تشک مناسب، اطلاعات کاملی درباره راهنمای خرید انواع تشک به دست آورید. به دلیل اهمیت این مسئله، در این بحث قصد داریم مسئله خرید تشک مناسب و انواع تشک‌های موجود در بازار را به طور اختصار بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب کالاهایی که در نظر دارید را به راحتی در بازار پیدا کنید.

 انواع تشک در بازار که شما می‌توانید انتخاب کنید

 انتخاب و خرید تشک، متناسب با ابعاد و اندازه‌های تخت انجام می‌شود، بنابراین بسته به اینکه تخت شما یک نفره یا دو نفره باشد، باید تشک یک نفره یا دو نفره خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای مدل‌های تخت خواب که به سبک‌ها و اشکال متفاوت طراحی شده‌اند نیز تشک‌های ویژه‌ای وجود دارد. به طور نمونه، برای تخت خواب‌های گرد باید تشک گرد خریداری کنید.

مشاهده
راهنمای خرید مبل ال

 مهم‌ترین ویژگی‌های یک تشک خوب چیست؟

 اگر مشتری خرید تشک هستید باید بدانید که یک تشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد. در همین راستا، نکات زیر را  هنگام خرید یک تشک مناسب، همواره در ذهن داشته باشید:

  • تشک خوب از بهترین مواد اولیه ساخته شده است. تشک‌هایی که از فوم، الیاف مصنوعی یا طبیعی ساخته شده‌اند، انعطاف پذیری متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین هنگام خرید یک تشک توجه کنید که این محصول تا چه میزان انعطاف پذیر است. این ویژگی از ناراحتی‌های کمر درد، هنگام خواب در جلوگیری می‌کند.
  • تشک مناسب باید یک بستر ایده‌آل را برای جریان بهتر هوا در لابه لای منافذ و الیاف تشک فراهم کند. معمولاً تشک‌هایی که از جنس فوم ساخته شده‌اند، به واسطه حفره‌ها و منافذ، انعطاف پذیری بهتری دارند. 
  • تشک مناسب از هسته قوی که معمولاً محکم کامپوزیتی یا لاستیکی است، تشکیل شده است. 
  • روکش تشک باید مقاوم و محکم باشد و در برابر آثار لکه، غیر قابل نفوذ باشد.
  • تشک مناسب در هر ابعاد و اندازه‌ای که باشد باید بتواند وزن افراد را تحمل کند؛ بنابراین هنگام خرید تشک مناسب، در نظر گرفتن وزن فرد بسیار اهمیت دارد.

 خرید تشک یک نفره و دو نفره

 برای خرید تشک یک نفره و دو نفره، ابعاد و اندازه‌های تخت را در نظر بگیرید با توجه به این که نمونه‌های مختلفی در بازار وجود دارد، ممکن است تشک‌هایی به شما پیشنهاد شود که از نظر ارتفاع و ضخامت تشک، متفاوت‌اند. توجه به وضعیت جسمانی و بدنی فرد یا افرادی که روی تشک می‌خوابند، یکی دیگر از نکات مهم در خرید انواع تشک یک نفره و دو نفره است.

مشاهده
راهنمای خرید تخت‌خواب یک نفره

 متداول‌ترین مدل‌های موجود در بازار برای خرید انواع تشک یک نفره و دو نفره تقریباً شبیه به مدل‌های تختخواب چهارگوش هستند، بنابراین انواع این تشک‌ها نیز مستطیل شکل می‌باشند. برخی از تشک‌ها، طراحی زیباتری دارند؛ مثلاً در گوشه‌ها حالت انحنا پیدا می‌کنند.

اگر برای خرید یک تشک به بازار مراجعه می‌کنید، حتماً باید به نوع طراحی تشک نیز دقت داشته باشید. برخی از تشک‌ها به عنوان تشک معمولی به فروش می‌رسند و ویژگی‌های عادی دارند؛ در مقابل، برخی دیگر از این محصولات با عنوان تشک طبی به فروش می‌رسند.

تشک طبی، نوعی تشک است که داخل آن فنر استفاده نشده است؛ بنابراین برای جلوگیری از کمردرد یا ناراحتی‌های ستون فقرات به افراد توصیه می‌شود.

برخی از گزینه‌های خرید تشک یک نفره و دو نفره، ظرفیت تحمل وزن تعداد بیشتری افراد را دارند؛ به طور مثال، ممکن است فروشنده به شما یک تشک دو نفره پیشنهاد دهد که ظرفیت تحمل وزن حداکثر پنج نفر را دارد.

در کلام آخر به شما توصیه می‌کنیم به ۳ فاکتور اصلی طبی بودن یا معمولی بودن تشک، قابلیت تحمل وزن افراد و همچنین به کیفیت مواد به کار رفته در تشک حتماً دقت کنید.

راهنمای خرید تشک گرد

مراحل خرید تشک گرد مشابه با خرید تشک‌های دو نفره یا یک نفر است. همانند محصولات فوق، انواع تشک‌های گرد نیز با ارتفاع متفاوتی در بازار وجود دارند. تمام ویژگی‌های یک تشک ایده آل را باید در تشک‌های گرد نیز جستجو کنید. برای خرید انواع تشک گرد، مدل تخت و ضخامت، مورد توجه قرار دارند. همچنین ترکیب رنگ و نوع مواد اولیه برای اینکه تشک‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر چه تمام خانواده‌ها از روتختی برای تزیین تخت خواب‌های خود استفاده می‌کنند.

مشاهده
راهنمای خرید مبلمان فضای باز

نکات مهم برای خرید انواع تشک

  • به عنوان یک مشتری که قصد خرید یکی از انواع تشک‌های یک نفره، دو نفره یا تشک‌های گرد را دارید، حتماً باید از فروشگاه‌های معتبر که مخصوص فروش کالاهای خواب هستند اقدام کنید.
  • زمانی که برای خرید تخت خواب به فروشگاه مراجعه می‌کنید ممکن است پیشنهاد فروش تشک نیز به شما داده شود. اگر از اعتبار و کیفیت خدمات فروشگاه اطمینان دارید، حتماً محصولات خود را با گارانتی از فروشنده دریافت کنید. تعجب نکنید! حتی خرید تشک نیز باید با گارانتی به شما ارائه شود.
  • از آنجایی که خواب شبانه ارتباط مستقیمی با آرامش زندگی روزمره و سلامت جسم و روان شما دارد، بهتر است هزینه کافی را برای خرید تخت خواب و تشک مناسب اختصاص دهید.
  • هنگام خرید و انتخاب تشک دقت داشته باشید که مواد به کار رفته در رویه تشک، آلرژی و حساسیت برای پوست نداشته باشند. همچنین تشک، ظرفیت تحمل وزن بیشتر را داشته باشد.
  • ·          اگر به دنبال خرید تشک‌های طبی هستید حتماً از اصل بودن تشک‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • تمام موارد فوق را می‌توانید برای تشک‌های گرد و حتی خرید مدل‌های متنوع از تشک برای کودکان و نوجوانان نیز رعایت کنید. 

اگر قصد دارید یکی از انواع تشک را به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید، قبل از اینکه محصول را برای شما ارسال کنند، مشخصات تشک را در قسمت محصول مطالعه کنید و اگر سوالی در این رابطه داشتید، با کارشناسان فروش تماس حاصل کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه