راهنمای خرید تخت‌خواب یک نفره

راهنمای خرید تخت‌خواب یک نفره

بسیاری از افراد معتقدند خواب لذتبخش‌ترین لحظات زندگی یک شخص را رقم می‌زند، اهمیت خواب راحت و آرام و تاثیر آن بر سلامتی بدن بر کسی پوشیده نیست، بنابراین می‌توان گفت تخت‌خواب یکی از مهمترین وسایلی است که باید در خرید آن دقت لازم داشت، در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با نکات مهم در انتخاب و خرید تخت‌خواب یک‌نفره آشنا کنیم، مسائلی نظیر مدل‌های مختلف تخت یک‌نفره، استانداردهای آن، نکات مهم خرید تخت و همچنین راهنمای خرید آنلاین این مدل تخت را در این مقاله مطالعه خواهید کرد.

اهمیت تخت یک‌نفره از منظر دکوراسیون

شاید بتوان گفت مهمترین کالای موجود در سرویس خواب تخت‌خواب است، از آنجایی که این کالا از نظر ابعاد حجم وسیعی از فضا را اشغال می‌کند، تاثیر مهمی در دکوراسیون دارد، به‌همین دلیل شاهد حضور طرح و مدل‌های گوناگونی از تخت‌خواب متناسب با انواع دکوراسیون هستیم، تخت‌خواب یک‌نفره نیز یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نوع تخت‌خواب از نظر کاربرد است.

ابعاد استاندارد تخت‌خواب یک‌نفره

از نظر کاربردی تخت‌خواب یک‌نفره برای هر شخص با هر سنی قابل استفاده است، این ابعاد تخت است که کاربرد آن را از نظر سن شخص مصرف‌کننده مشخص می‌کند، برای مثال تخت نوجوان دارای ابعاد استاندارد 140*70 و 140*90 سانتی‌متر است، این ابعاد برای نوع بزرگسال به 200 سانتی‌متر طول و 90، 100، 120، 140 سانتی‌متر است، البته در حالت کلی عرض 90 سانتی‌متر عرض استاندارد برای تخت‌های یک‌نفره است اما می‌توان آن را مطابق با سلیقه کاربر تا 140 سانتی‌متر نیز پهن‌تر ساخت. معمولا ابعاد استاندارد را بر مبنای جثه یک شخص با اندام متوسط طراحی می‌کنند. ارتفاع مناسب برای تخت‌خواب‌ها نیز بین 30 تا 40 سانتی‌متر است.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب
راهنمای خرید تخت‌خواب یک نفره

انواع تخت‌خواب یک‌نفره را بهتر بشناسید

اگر بخواهیم انواع تخت‌خواب را بررسی کنیم، میتوان دسته‌بندی‌های متفاوتی برای آن در نظر گرفت، یکی از این نوع دسته‌بندی‌ها بررسی تخت‌ها از نظر جنس است، متریال تولیدی تخت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. تخت‌ها از نظر جنس به انواع چوبی، ام‌دی‌اف و فرفوژه تقسیم می شوند که نوع چوبی محبوب‌ترین و البته مرغوب‌ترین نوع است و آن را می‌توان در هر نوع دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد و از طرفی مقاومت و استحکام مناسبی نیز دارد.

از نظر سبک طراحی و مدل نیز می‌توان تخت ها را به انواع گوناگونی تقسیم کرد، سبک کلاسیک تخت خواب یک نفره همان تخت‌های مستطیل شکل معمولی است که بسیار پرکاربرد است، در سبک‌های لاکچری، تخت‌خواب دارای تاج، پایه و  گاهی پرده‌های توری است، در مدل‌های فانتزی نیز شاهد تخت‌های مدل دار، مثلا تخت به شکل گل، ماشین، اشکال انتزاعی و یا گرد هستیم که هر کدام از این سبک‌ها طرفداران خاص خود را دارند.

از نظر کاربردی نیز تخت‌خواب‌های یک‌نفره به انواع تخت کودک، نوجوان، بزرگسال تقسیم‌بندی می‌شوند، البته تخت‌های کم جا یا مبل های تخت‌خواب‌شو هم هستند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارا می‌باشند.

نکات مهم خرید تخت‌خواب یک‌نفره

هنگام خرید تختخواب باید به نکاتی توجه داشته باشید که در این بخش به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

– تناسب ابعاد تخت‌خواب و فضای اتاق خوابتان یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، استفاده از تخت‌خواب‌های بزرگ در فضاهای کوچک بسیار دست و پاگیر خواهد بود و یا عدم تناسب اندازه سرویس خواب و فضای اتاق خواب باعث می‌شود تا جلوه بصری خوبی از نظر چیدمان نداشته باشد.

مشاهده
راهنمای خرید مبل ال

– متریال به‌کاررفته در تخت‌خواب نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید، اتصلات و همچنین مرغوب بودن چارچوب تخت از فاکتورهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

– در مورد انتخاب رنگ تخت‌خواب بهتر است تابع دیگر اقلام موجود در دکوراسیون اتاق خوابتان باشید، سعی کنید هارمونی خوبی از نظر تم رنگی بین اشیایی چون پرده، رنگ دیوارها، فرش یا موکت، روتختی و بالشت‌ها و امثال آن ایجاد کنید.

– به استاندارد بودن تخت‌خواب و تشکی که از آن استفاده می‌کنید اهمیت بدهید، چرا که این مسئله با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد.

– در مورد نگهداری و تمیز کردن تخت‌خواب با توجه به جنسی که دارد از فروشنده سوال کنید تا برای نگهداری آن دچار اشتباه نشوید.

خرید اینترنتی تخت‌خواب یک‌نفره

در حال حاضر سایت‌های معتبر بسیاری وجود دارد که به‌صورت رسمی در فضای مجازی به فروش کالای خواب می‌پردازند، با بررسی این‌گونه سایت‌ها می‌توانید جدیدترین مدل های تخت‌خواب یک‌نفره را در بازار مشاهده کنید، قیمت‌های مختلف را بررسی کرده و آنچه با سلیقه و بودجه شما همخوانی دارد انتخاب کنید.

کلام آخر

با توجه به نکات ذکر شده می‌توان متوجه شد که تخت‌خواب های چوبی با توجه به استحکام و زیبایی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود، توجه داشته باشید که ابعاد تخت‌خواب باید با فضای اتاق متناسب باشد، شما باید یک تخت‌خواب مناسب  که با جثه و قد شما همخوانی کامل دارد انتخاب کنید، در صورتی که امکان صرف وقت و هزینه برای بررسی بازار به‌صورت حضوری را ندارید می‌توانید خرید اینترنتی را امتحان کنید، استفاده از سبک کلاسیک تخت‌خواب باعث می‌شود تا بتوانید سالیان طولانی از آن استفاده کنید.

مشاهده
راهنمای خرید صندلی لهستانی
اثاث چین
ارسال دیدگاه