دکوراسیون اتاق کودک چگونه طراحی می‌شود؟

دکوراسیون اتاق کودک

فهرست مطالب :

اختصاص دادن یک اتاق به کودک اگرچه محاسن زیادی از جمله استقلال شخصیتی کودک را به همراه دارد اما دردسرهای خاص خودش را نیز دارا است. این که در دکوراسیون اتاق کودک از چه وسایلی استفاده کنیم، نکات مهم چیدمان اتاق کودک چیست یا تفاوت‌های دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک یا اتاق خواب پسرانه و دخترانه در چیست، سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کند. در این مقاله به تمام این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

اولین گام برای دکوراسیون اتاق کودک چیست؟

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه تم و سبک دکوراسیونی برای اتاق کودک خود در نظر دارید. به این ترتیب می‌توانید در مورد سایر فاکتورها تصمیم‌گیری کنید و انتخاب های دقیق‌تری داشته باشید. برای این که تم مناسبی را انتخاب کنید، باید مشخص کنید که به دنبال تم‌های دخترانه هستید یا پسرانه، در این صورت برای هرکدام از این موارد می‌توان گزینه‌های متفاوتی را ارائه کرد.

در طراحی دکوراسیون اتاق کودک به چه فاکتورهایی دقت کنیم

اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون اتاق کودک انجام دهید باید نکاتی را در نظر بگیرید. توجه به این نکات می‌تواند در نتیجه کار تاثیرگذار بوده و آن را رضایت‌بخش نماید.

جنسیت کودک

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید جنسیت کودک است، با توجه به این نکته است که تم رنگی و انتخاب اقلام دکوراتیو و سرویس خواب صورت می‌گیرد.

ابعاد اتاق

در طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به ابعاد اتاقی که در اختیار دارید دقت کنید تا بتوانید لوازمی را استفاده کنید که با ابعاد اتاق از نظر سایز همخوانی داشته باشند.

بودجه

باید قبل از اقدام برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود بودجه ای که برای این کار هزینه میکنید مشخص کنید تا بتوانید منابع مالی را به خوبی مدیریت کنید.

تعداد کاربر

گاهی اوقات والدین قصد  دارند که یک اتاق خواب را برای دو فرزند یا سه فرزند خود دکوارسیون کنند، در این صورت بهتر است دکوراتور بداند که این اتاق بر چه اساسی طراحی خواهد شد.

سن کودک

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کرد سن و سال کودکی است که اتاق برای او آماده می‌شود. به طور مثال شرایط طراحی دکوراسیون اتاق یک کودک با طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد متفاوت خواهد بود.

نکات مهم طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

اگر فرزند شما دختر است برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید از تم‌های دخترانه استفاده کنید. نکاتی که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم مخصوص چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دختران است.

انتخاب رنگ مناسب

باید یک تم رنگی در نظر بگیرید، معمولا برای دختر خانم‌ها از رنگ‌هایی مثل صورتی، سفید، لیمویی، بنفش و امثال آن استفاده می‌شود. بنابراین با انتخاب یک یا دو رنگ که هارمونی خوبی با هم داشته باشند می‌توانید کار را آغاز کنید، باید سعی کنید تمام مواردی که برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در نظر می‌گیرید از نظر رنگی با هم همخوانی داشته و هارمونی خوبی ایجاد کنند. گاهی انتخاب یک توناژ رنگی می‌تواند بهترین انتخاب باشد ضمنا می‌توانید از رنگ‌های متضاد نیز برای این کار استفاده کنید. به طور مثال انتخاب رنگ آبی و زرد یا سبز و زرد می‌تواند جالب باشد.

دکوراسیون اتاق دخترانه
دکوراسیون اتاق دخترانه

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که از فرزند خود در این رابطه نظر خود را مطرح  کند. بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه همان رنگی است که دختران آن را انتخاب کند، مطمئنا رنگی که باعث شادی و آرامش او باشد بهترین انتخاب خواهد بود.

سبک چیدمان و دکوراسیون

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کرد، انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب است. تمام وسایل تزئینی و سرویس خواب و سایر اقلام دکوراتیو با توجه به سبک چیدمان انتخاب خواهند شد.

انتخاب سرویس خواب

بعد از انتخاب سبک دکوراسیون نوبت به خرید سرویس خواب دخترانه می‌رسد. معمولا سرویس خواب‌های دخترانه شامل تخت، کمد، استند، پاف و پاتختی می‌شوند. معمولا سرویس خواب‌های دخترانه انواع گوناگونی از نظر مدل و طرح دارند. انتخاب مدل سرویس خواب به تم دکوراسیونی که انتخاب  کرده‌اید و البته سن فرزند شما بستگی خواهد داشت. به طور مثال برای سبک کلاسیک انتخاب تخت‌های کلاسیک و تاج‌دار می‌تواند گزینه خوبی باشد، اما اگر فانتزی یا مدرن انتخاب کرده‌اید تخت‌های زیبایی وجود دارند که به اشکال مختلف طراحی و تولید شده‌اند، به طور مثال تخت‌هایی که شبیه به کلبه، گیتار، قلب یا شخصیت‌های کارتونی طراحی شده اند برای دکوراسیون‌های مدرن و فانتزی مناسب است.

مشاهده
صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

انتخاب پرده

معمولا در دکوراسیون اتاق دخترانه از پرده‌های ظریف و توری استفاده می‌شود، می‌توانید پرده‌های حریر رنگی مناسب با تم رنگی اتاق خواب انتخاب کنید. پرده‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که نور طبیعی اتاق خواب تامین شود.

انتخاب فرش

در حال حاضر فرش‌های بسیار زیبا و با کیفیت مناسب استفاده در اتاق خواب دخترانه وجود دارند، فرش‌هایی با طرح شخصیت‌های کارتونی، گل‌های زیبا و رنگارنگ، فرش‌های رنگی و …. با توجه به تم رنگی اتاق خواب دخترانه می‌توانید یک فرش مناسب پیدا کنید.

انتخاب کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری می‌تواند ایده خوبی باشد، طرح‌های بسیار متنوع و زیبایی در بازار موجود است که واقعا می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های ساده باشد، انتخاب طرح کاغذ دیواری نیز باید متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب و البته تم رنگی آن باشد.

سایر اقلام دکوراتیو

برای تکمیل شدن دکوراسیون می‌توانید از سایر اقلام دکوراتیو مثل گلدان‌ها، مجسمه‌ها، عروسک یا تابلوهای مختلف استفاده کنید. لوازم دیگری که از آنها در دکوراسیون استفاده می‌شود، لوسترهای کودکانه، کتابخانه، پارتیشن، مبلمان و… است که با توجه به بودجه مورد نظر می‌توانید هریک از آنها را تهیه کنید.

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون  اتاق کودک

بسیاری از والدین هستند که علاقه دارند در طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود، کلیشه‌ها را زیر پا بگذارند، بنابراین می‌توان از ایده‌های جذاب‌تری نیز برای دکوراسیون اتاق دخترانه یا پسرانه استفاده کرد.

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون  اتاق کودک
ایده‌های جذاب برای دکوراسیون  اتاق کودک

برای این کار می‌توانید تمام وسایل به کار رفته در اتاق کودک را خودتان طراحی کنید. ایده استفاده از نقاشی‌های دستی به جای رنگ کردن دیوارها یا چسباندن استیکر به دیوارها و کمد، استفاده از شلف، تخت‌خواب‌هایی به شکل کلبه، کلبه سرخ‌پوستی و …. از جمله مواردی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای این که ایده‌های مناسبی در اختیار داشته باشید می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و ایده‌های جذاب و زیبا از دیزاین اتاق خواب پسرانه و دخترانه مشاهده کنید.

نکات مهم دیزاین اتاق خواب پسرانه

برای این که بتوانید یک طراحی دکوراسیون مناسب داشته باشید بهتر است به نکاتی که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم دقت کافی داشته باشید.

انتخاب رنگ

برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید ابتدا یک سبک مشخص در نظر داشته باشید و همه آیتم‌ها را مطابق با  آن خریداری کنید. بعد از انتخاب سبک نوبت به انتخاب رنگ و تم رنگی مناسب اتاق خواب پسرانه توجه داشته باشید. پسرها معمولا عاشق رنگ آبی و سورمه‌ای هستند، رنگ قرمز نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد، چرا که یک رنگ اسپورت است و می‌توان هارمونی رنگ‌های زیبایی با آن ایجاد کرد.

انتخاب سرویس خواب

این انتخاب بستگی کامل به سلیقه و سن فرزند شما دارد، به طور مثال اغلب پسربچه‌ها علاقه زیادی به تخت‌های فانتزی با طرح ماشین دارند، اگرچه باید گفت پسربچه‌ها بیش از سرویس خواب به اجناس دکوری و دیزاین اتاقشان اهمیت می‌دهند. به طور مثال پسرها ترجیح می‌دهند یک سرویس خواب ساده و ارزان داشته باشند اما اتاقشان پر از وسایل دکوری از ابرقهرمان‌ها یا شخصیت‌های کارتونی داشته باشند. وسایلی مثل چوب بیسبال، توپ بسکتبال، دستکش‌های بوکس و امثال آن از جمله لوازمی هستند که پسربچه‌ها به آنها بسیار علاقه دارند.

اتاق خواب پسرانه
اتاق خواب پسرانه

پسربچه‌ها معمولا رشد قدی سریعی دارند، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای فرزند خود تختخوابی را انتخاب کنید که سال‌ها بتواند از آن استفاده کند، به طور مثال انتخاب تخت نوجوان برای یک کودک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

انتخاب وسایل دیزاین اتاق خواب پسرانه

وقتی اتاق خواب پسرانه را طراحی می کنید باید به وسایلی که برای دیزاین و دکوراسیون آن نیاز دارید هم فکر کنید، می‌توانید از این فهرست برای وسایلی که قرار است خرید کنید استفاده کنید:

– سرویس خواب شامل تخت خواب، تشک، پتو، رو تختی، بالش و …

– کمد لباس

– لامپ (رو میزی، دیواری یا آویز)، چراغ مطالعه

– قفسه کتاب

– فرش

– میز تحریر

– تلویزیون، لپ‌تاپ، دی وی دی و …

– میز بازی، صندلی

– اسباب بازی

– آثار هنری، پوستر، تابلو و …

– تجهیزات ورزشی

انتخاب فرش

همانطور که در قسمت دیزاین اتاق خواب دخترانه هم اشاره کردیم، فرش‌های بسیار زیبایی با تم‌های پسرانه و دخترانه در بازار وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ضمن این که پارکت کردن کف اتاق نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. توجه داشته باشید که اگر برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر فرش انتخاب می‌کنید بهتر است از فرش‌های بدون پرز استفاده کنید تا باعث ایجاد آلرژی و حساسیت نشود. بهتر است رنگ و طرح فرش مطابق با سایر وسایل داخل اتاق باشد تا زیبایی بیشتری داشته باشد، به طور مثال از یک تم مشخص برای دیزاین اتاق خواب پسرانه استفاده کنید، این تم می تواند یک شخصیت کارتونی خاص یا یک رنگ مشخص باشد.

مشاهده
دکوراسیون اتاق خواب نوجوان چگونه است؟

انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه

تنوع پرده برای اتاق کودکان بسیار زیاد است، از پرده‌هایی با طرح حیوانات و شخصیت‌های کارتونی، تا اشکال هندسی و حتی پرده‌های ساده، شما می‌توانید با توجه به نکاتی که در قسمت انتخاب رنگ عنوان کردیم یک پرده مناسب را انتخاب کنید.

نکات مهم دیزاین و دکوراسیون اتاق کودک

ما سعی کردیم در بخش‌های بالا شما را به تفکیک با موارد مهم دکوراسیون اتاق پسرها و دخترها آشنا کنیم، با این وجود ممکن است هنوز سوالاتی در این خصوص در ذهن شما جای داشته باشد. در این بخش سعی می‌کنیم به نکات مهمی اشاره کنیم که توجه به آنها کار انتخاب و دیزاین اتاق خواب کودک را برای شما آسان‌تر می‌کند.

نکات مهم دیزاین و دکوراسیون اتاق کودک
نکات مهم دیزاین و دکوراسیون اتاق کودک

تفاوت بین اتاق دختران و پسران

اگرچه در فرهنگ ایرانی ما تفاوت های فکری و فرهنگی از همان دوران کودکی در کودکان ایجاد می‌شود اما جالب است بدانید که پژوهشگران غربی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که دختران و پسران از همان زمان تولد در رحم مادر دارای تفاوت‌های بیولوژیکی و رفتاری هستند این تفاوت ها با بالا رفتن سن کودکان بیشتر می‌شود و برای خانواده‌ها نیز مشهودتر است که می‌تواند در انتخاب نوع  اسباب بازی، نوع پوشش و حتی سلیقه و گفتار مشهود باشد.

انتخاب المان‌های مناسب برای کودکان

در طراحی اتاق خواب کودکان باید به سلیقه آنها احترام گذاشته شود، توجه داشته باشید که قرار است کودک بخش عمده‌ای از ساعات روز خود و همچنین ساعت استراحت را در این اتاق سپری کند، بنابراین مهم است که همه چیز مطابق با خواسته و سلیقه او باشد. بهتر است به علایق فرزند خود از جمله انتخاب رنگ، ابزار دکوری، وسایل اتاق یا طرح‌ها احترام بگذارید، به طور مثال ممکن است یک پسربچه عاشق وسایل کوه‌نوردی و تصاویر مربوط به آن باشد، در حالی که پسربچه دیگر به فوتبال علاقه داشته باشد. یا مثلا یک دختر علاقمند به یک تم رنگی و با نشاط باشد در حالی که دختر  دیگری علاقه به شخصیت‌های کارتونی و استفاده از آنها در اتاق خود باشد.

کدام سبک دیزاین اتاق خواب کودک مناسب تر است؟

این سوالی است که اکثر والدین با آن مواجه هستند، این که یک طرح فانتزی انتخاب کنند یا از طرح‌های مینیمال استفاده کنند، در این مورد باید گفت همه چیز بستگی به بودجه شما دارد، بسیاری از والدین هرچند سال یک‌بار دکوراسیون اتاق کودکان را به طور کلی تغییر می‌دهند، بنابراین در زمان نوزادی یا کودکی از یک سبک و در سن نوجوانی و جوانی از سبک دیگری برای دیزاین اتاق خواب فرزندان خود بهره‌مند می‌شوند.

دکوراسیون ارزان برای اتاق کودک
دکوراسیون ارزان برای اتاق کودک

اما برخی دیگر از والدین سعی می‌کنند با انتخاب یک طرح مناسب سال‌ها از آن استفاده کنند. در این صورت انتخاب  طرح‌های مینیمال بسیار مناسب است. همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی می تواند گزینه مناسبی است برای کسانی که قصد دارند تا سال‌ها دست به تغییر دکوراسیون نزند، چرا که می‌توان هارمونی رنگ متفاوتی با رنگ‌های خنثی ایجاد کرد.

همچنین اگر از یک اتاق مشترک برای فرزندان خود استفاده می‌کنید بهتر است با انتخاب یک طرح مینیمال مناسب جدال بر سر انتخاب طرح و رنگ را پایان دهید.

روش های طراحی دکوراسیون ارزان برای اتاق کودک

اگر فکر می‌کنید که دیزاین و دکوراسیون اتاق کودک به معنای هزینه کردن پول فراوان است سخت در اشتباه هستید. شما می‌توانید با کمترین هزینه و با ایده های خلاقانه اتاق فرزند خود را دیزاین و طراحی کنید.

ایده‌های خلاقانه

به طور مثال به جای رنگ‌آمیزی تمام اتاق می‌توان از رنگ سفید استفاده کرده و اتاق را با تابلوی نقاشی‌هایی که کودک کشیده است تزئین کرد، می‌توان هر از گاهی این نقاشی‌ها را تعویض کرد، استفاده از تابلوهای عکس کودک نیز ایده خوبی است که می‌تواند هیجان انگیز باشد.

 استفاده از استیکرهای رنگی هم می‌تواند یک راه مقرون به صرفه دیگر باشد که زیبایی‌های خاص خود را دارا است و می‌توانید هربار با طرح‌های زیبا و جذاب از یک دکوراسیون زیبا بهره‌مند شوید.

حتی خودتان می‌توانید دیوارها را با طرح‌های مورد نظرتان نقاشی کنید، این خود یک ایده خلاقانه است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، حتی می‌توانید به صورت سالانه نقاشی دیوار را تغییر دهید و اوقات خوشی را با فرزند خود سپری کنید.

استفاده از نورپردازی

یکی دیگر از روش‌های ارزان برای دیزاین اتاق خواب کودک استفاده از نورپردازی است. به طور مثال استفاده از ریسه‌های نوری، هالوژن‌های مخفی کارشده در سقف، نورپردازی بالای تختخواب و … از جمله مواردی است که می توانید با  آنها یک اتاق خواب زیبا و رویایی برای فرزند خود فراهم کنید.

مشاهده
کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

نورپردازی اتاق کودک نباید به گونه‌ای باشد که نور زیاد باعث اذیت او شده و یا نور کم باعث شود که هنگام مطالعه و انجام تکالیف با مشکل مواجه باشید.

به رویاهای کودکتان اهمیت بدهید

می‌توانید بخشی از اتاق را به شکل دلخواه او دیزاین کنید. این بخش می‌تواند به بازی او اختصاص داشته باشد یا وسایل نقاشی برایش فراهم کنید تا در گوشه دنج اتاق خود از نقاشی کردن لذت ببرد.

روانشناسی طراحی اتاق خواب کودک

از نظر روانشناسی نیز طراحی اتاق کودک باید دارای استانداردهای مشخصی باشد. به طور مثال به گفته روانشناسان استفاده از رنگ‌هایی که باعث ایجاد پرخاشگری و ناآرامی در کودک می‌شوند مثل رنگ قرمز یا بنفش و یا رنگ‌هایی که تیره و دلگیر هستند مثل مشکی یا سورمه‌ای، پرده‌های ضخیم که جلوی عبور نور طبیعی را می‌گیرند و یا تصاویر و اسباب بازی های ترویج دهنده خشونت در اتاق کودکان انتخاب اشتباهی خواهد بود.

روانشناسی طراحی اتاق خواب کودک
روانشناسی طراحی اتاق خواب کودک

توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به گونه‌ای باشد که فقط جنبه‌های زیبایی شناسانه در آن لحاظ نشده باشد، بلکه به آرامش و امنیت کودک نیز در آن توجه شده باشد.

استفاده از کتابخانه و میز تحریر یک ایده مناسب است

اگر میخواهید فرزندتان را به مطالعه و انجام تکالیف تشویق کنید می‌توانید یک کتابخانه کوچک یا میز تحریر برای او در گوشه ای از اتاق در نظر بگیرید.

نکات مهم طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

وقتی قرار است یک نوزاد پا به کانون خانواده بگذارد خانواده ذوق و شوق فراوانی برای اختصاص دادن اتاق برای او و وسایلش دارند، می‌توان از استانداردهایی که برای طراحی و دیزاین اتاق کودک تعریف کردیم در این بخش نیز استفاده کرد، اما توجه به برخی نکات دیگر نیز می‌تواند در این بخش مفید باشد.

رعایت ایمنی و استاندارد را در نظر بگیرید

از آنجایی که نوزادان خیلی زود رشد کرده و به کودکان نوپا تبدیل می‌شوند، بهتر است نکات ایمنی و استاندارد از جمله خرید تخت محافظ دار، وسایل ایمنی و محکم بدون زاویه‌های تیز، عدم استفاده از وسایل خطرناک مثل دکوراسیون‌های شیشه ای یا اسباب بازی‌های ریز که خطرناک هستند مورد توجه والدین باشد.

استاندارد بودن تخت کودک اهمیت زیادی دارد، به ویژه ارتفاع آن را باید طوری تنظیم کنید که برای کودک خطر سقوط و آسیب نداشته باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

نورپردازی مناسب داشته باشید

اگر دوست دارید نوزادتان را از همان بدو تولد در اتاق خودش اسکان دهید بهتر است به فکر یک نورپردازی مناسب باشید، تا اگر قرار است شب هنگام به او سر بزنید با تاریکی مشکلی نداشته باشید. استفاده از چراغ‌های دیوارکوب یا آباژور می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مواد آلرژی‌زا را دور کنید

یکی از مسائلی که در دیزاین اتاق نوزاد باید به آن توجه کنید وسایل یا لوازمی است که ممکن است در نوزاد ایجاد آلرژی کند، مثلا پرزهای بلند فرش، عروسک‌های پولیشی، رنگ دیوارها یا وسایل از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید.

استفاده از المان‌های مناسب در اتاق نوزاد

جنسیت نوزاد تعیین کننده انتخاب رنگ و المان‌های دکوراتیو در اتاق نوزاد خواهند بود. بهتر است از وسایلی استفاده کنید که نشاط و انرژی را در اتاق کودک افزایش دهند، مثل عروسک‌هایی که روی شلف اتاق جای می‌گیرند، استیکرهای شب تاب، آویزهای موزیکال، توپ‌های رنگی، روتختی و بالشتک‌های رنگی و توری، از جلمه مواردی است که می‌توانید در دیزاین اتاق نوزاد از آن استفاده کنید.

فضای بازی برای کودک در نظر بگیرید

اگر نوزاد نوپا دارید بهتر است یک فضای امن و کوچک برای او در نظر داشته باشید، او می‌تواند به راحتی و بدون حضور والدین در این محیط امن ساعت ها سرگرم باشد. درست کردن این دکوراسیون برای اتاق‌های بزرگ بسیار مناسب است. حتی اگر خانه شما یک فضای بلا استفاده دارد نیز می‌توانید از آن برای این کار استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی

برای این که یک دیزاین و دکوراسیون بی عیب و نقص داشته باشید می‌توانید از افراد صاحب نظر و با تجربه در این کار کمک بخواهید، شرکت‌های زیادی هستند که صفر تا صد کارهای مربوط به طراحی دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب نوزاد و کودک را انجام می‌دهند.

همانطور که اشاره مختصری داشتیم حتی می‌توانید برای این کار از ایده‌های خلاقانه خود بهره مند شوید. با کمترین امکانات هم می‌توان یک اتاق زیبا و استثنایی برای فرزندان تهیه کرد. اگر بیش از یک فرزند دارید اما اتاق کوچکی در اختیار دارید می‌توانید از تختخواب های دو یا سه طبقه استفاده کنید، ایده استفاده از تخت‌های کم‌جا نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

آنچه بیش از هر مسئله‌ای اهمیت دارد این است که فرزند شما در اتاق خود احساس امنیت و راحتی کند و از بودن در آن فضا لذت ببرد. پس سعی کنید بیش از هر چیز به سلیقه و علاقمندی‌های او احترام بگذارید و از او در مورد دیزاین اتاقش نظر بخواهید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه