چگونه مبل چرم را تمیز کنیم

چگونه مبل چرم را تمیز کنیم

یکی از شیک‌ترین مبلمانی که می‌توانید در دکوراسیون منزل و محل کارتان از آن‌ها استفاده کنید؛ مبلمان چرم است. مبل چرم انواع مختلفی دارد و می‌توان از رنگ‌های مختلف آن در چیدمان‌های خاص استفاده کرد. اما تمیز و براق کردن آن‌ها بسیار مهم است. در این مقاله به پرسش چگونه مبل چرم را تمیز کنیم پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید از مبلمان چرم بدانید

مبلمان چرم که می‌توانند در دسته راحتی یا چستر فیلد طراحی و ساخته شوند، چرم چهار برابر از پارچه مقاوم تر است و اگر نکات استفاده و شست و شوی آن را رعایت کنید, تا سالیان سال به همان کیفیت و مرغوبیت می‌توان استفاده کرد.

هر آنچه که باید از مبلمان چرم بدانید

چطور چرم مرغوب انتخاب کنیم

گران‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع چرم در بازار چرم آنلیلین است. این نوع چرم به خصوص و با کیفیت غنی‌ترین و پررنگ‌ترین رنگدانه‌های طبیعی را در خود جای داده است. مبل چرم طی 12 ثانیه با دمای بدن انسان سازگار می‌شود و گرما و لطافتی بی‌نظیر دارد. اگر از گزند اشیای تیز، رطوبت و چنگ زدن و پاره کردن توسط حیوانات خانگی حفظ شود, می‌تواند عمر بیشتری داشته باشد.

چطور چرم مرغوب انتخاب کنیم

مبل چستر چرم

چرم برازنده‌ی مبلمان چستر است. یکی از لوکس ترین و شیک ترین مبلمان در حال حاضر مبل چستر است. این مبلمان شیک و به روز که همیشه مد هستند و شما می‌توانید با خیال راحت همیشه ازآن‌ها استفاده کنید. با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند و به راحتی چیدمان خانه‌ی شما را جذاب و چشم نواز می‌کنند.

مشاهده
خرید مبل چستر ترک ، آنچه زیبنده خانه شماست

مبل چستر چرم

مبلمان چستر چه خصوصیاتی دارند؟

این مبلمان خاص و با شکوه به عنوان پادشاه مبل‌ها شناخته می‌شوند. پیشینه تاریخی و اولین طراحی آن به سال 1770برمی‌گردد. در گذشته این مبل‌ها مورد استفاده خانواده اشرافی و افراد خاص بود اما با گذشت زمان، به دلیل ساختار مناسب و شکل و طراحی خاص عموم مردم نیز به آن‌ها علاقه مند شدند. و به تدریج در خانه‌های مردمان عادی نیز وارد شد. دکوراسیون خانه‌ها با مبلمان چستر رنگ و بویی دیگر گرفت. راحتی و کارایی در کنار جذابیت و شیک و اصیل بودن این مبلمان، هر شخص مشکل پسندی را راضی می‌کرد. این مبلمان با طراحی جالب و به روزی که داشتند چشم و قلب افراد را تسخیر می‌کردند و بر میزان محبوبیت این مبلمان در سراسر جهان افزوده می‌شد.

مبلمان چستر چه خصوصیاتی دارند؟

مبل چستر چرم برای اداره

احتمالا مبلمان چستر را علاوه بر منازل در محیط های اداری نیز دیده‌اید. این مبلمان شاخصه‌های مخصوصی دارند که با نگاه اول متوجه تمایز آن‌ها با مدل‌های دیگر خواهید شد . این مبلمان در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند اما از لحاظ لوکس و لاکچری با مبلمان سبک کلاسیک نیز برابری می‌کنند. علاوه بر شکوه و زیبایی ‌و رنگ بندی فوق العاده همراه با چرم جذاب, دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی، از شاخصه‌های اصلی وجه تمایز و نشان خاص مبل چستر است. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند.دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری درآن‌ها به کار رفته است.

مبل چستر چرم برای اداره

چیدمان مبلمان چستر

این مبل‌ها به دلیل استفاده از فوم‌های زیاد و سنگین ابعاد و اندازه‌های بزرگتری دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند؛ معمولا برای فضاهای بزرگ و محیط اداری انتخاب و استفاده می‌شوند. در منازل نیز باید متناسب با فضا انتخاب شوند. معمولا به دلیل سایز بزرگ ان‌ها برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. اما اگر از علاقه مندان به این سبک از مبلمان هستید،بهتراست فضای مناسبی برای چیدمان آن‌ها در نظر بگیرید. این مبلمان به دلیل جنس و ساختار خودشان برای چیدمان اصولی و متناسب خودشان نیاز به یک فضای بزرگ دارند.

مشاهده
انواع مبل راحتی بدون پایه

چیدمان مبلمان چستر

تمیز کردن مبلمان در منزل

اگر از ابتدا تمام قسمت‌های مبلمان را جارو بکشید؛ مشکل خاصی در تمیزی به وجود نمی‌آید و کار زیادی در تمیز کردن آن‌ها نخواهید داشت. اما اگر گرد و غبار آن‌ها را فراگرفته، بهتر است ابتدا جارو بکشید و سپس به وسیله دستمال نم دار لکه گیری کنید و سپس با سشوار خشک کنید.

تمیز کردن مبلمان در منزل

چطور مبل چرم را تمیز کنیم؟

مبل چرم برای تمیزشدن نیاز به شیوه‌های خاص و به غیر مبلمان دیگر دارد. این مبلمان باید ابتدا توسط جارو گردگیری شوند. سپس به وسیله یک پارچه نرم و نم دار لکه‌ گیری شده و فورا خشک شوند. اگر رطوبت باقی بماند پوسته پوسته شده و خیلی زود از بین می‌روند. به وسیله روغن زیتون نیز می‌توان آن‌ها را جلا داد.

چطور مبل چرم را تمیز کنیم؟

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

ممکن است پس از شست و شوی غیر اصولی، مبلمان همان جلوه و کیفیت قبلی را نداشته باشند. این مشکل به دلیل نفوذ آب و رطوبت در فوم یا اسفنج مبلمان است. اگر به هنگام شست و شو مبلمان خیلی سریع خشک نشوند آب از پارچه گذشته و به فوم می‌رسد. در این صورت نیز مبلمان پوسته پوسته شده و پس از مدتی خراب می‌شوند.

چرا مبلمان بعد از شست و شو خراب می‌شوند؟

چطور از آسیب مبلمان پیشگیری کنیم؟

اگر می‌خواهید مبل‌‌هایتان عمری طولانی و کارایی بالایی داشته باشند؛ هر دو هفته یک بار تمام پرزها و قسمت‌‌های مختلف آن‌ها را جارو بکشید. جارو کشیدن از نشستن گرد و غبار بر روی آن‌ها و ایجاد لکه‌های بزرگتر پیشگیری می‌کند. اگر بخارشو ندارید بلافاصله بعد از شست و شوی آن‌ها به وسیله باد گرم سشوار تمام قسمت‌های مبل‌ها را خشک کنید. در هنگام شست و شو نیز عکس العمل سریعتری داشته باشید.

چطور از آسیب مبلمان پیشگیری کنیم؟

چرا رطوبت برای مبلمان چرم مضر است؟

در ساختار نشیمن مبلمان معمولا فوم یا اسفنج به کار می‌رود و رطوبت برای آن‌ها مضر است. اگر اب به فوم و یا اسفنج نفوذ کند باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. تغییر شکل مبلمان و پوسته پوسته شدن مبلمان چرم و کدر شدن و احساس نم و رطوبت از آسیب‌های شست و شوی نادرست مبلمان است.

مشاهده
خرید مبل راحتی چستر ، زینت خانه‌های لاکچری

چرا رطوبت برای مبلمان چرم مضر است؟

مبل چرم چه رنگی بهتر است؟

بهتر است در انتخاب رنگ مبلمان چرم، رنگی را پیدا کنید که کمی دیرتر از رنگ‌های روشن کثیف تر شوند. در انتخاب رنگ نیز معمولاً رنگ‌های کرم، طلایی و سفید مناسب سبک کلاسیک‌اند. اما رنگ‌هایی مثل سرخابی، بنفش، آبی و زرد به علت جسارت و تنوع رنگی بیشتر مناسب طراحی و فضای مدرن تری هستند. برای فضاهای اداری نیز رنگ‌های مشکی و چرم قهوه‌ای انتخاب مناسب و بهتری است.

مبل چرم چه رنگی بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبلمان است.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله به پرسش چگونه مبل چرم را تمیز کنیم پاسخ دادیم. چرم چهار برابر قوی‌تر از پارچه است. اما نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری دارد. مثلا اگر رطوبت به بافت آن و فوم نشیمن گاه نفوذ کند، چرم پس از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می‌رود. در طراحی و ساخت مبلمان چستر از چرم استفاده می‌شود. مبل چرم در هنگام تمیز کردن ابتدا گردگیری، سپس با پارچه نم دار خشک شود در آخر می‌توانید به وسیله روغن زیتون آن را جلا داده و براق کنید.

https://img1.pohodo.sk/pohodo/inspiracie/900x900/kozene-gauce-do-obyvacky-864-22.jpeg

سوالات متداول

1.مبلمان چرم چگونه تمیز می‌شوند؟ ابتدا گردگیری شده و سپس با پارچه نم دار لکه گیری و خشک می‌شوند.

2. مرغوب‌ترین چرم کدام است؟ چرم آنلیلین است.

3. بهترین رنگ مبل چرم کدام است؟ برای دکوراسیون کلاسیک رنگ تیره و برای دکوراسیون مدرن رنگ روشن.

اثاث چین
ارسال دیدگاه