تعویض پارچه مبل

تعویض پارچه مبل

اگر مدت زمان زیادی از خرید مبل‌هایتان می‌گذرد و مدل آن‌ها تکراری شده و شما را خسته کرده یا قصد تعویض آن‌ها را دارید اما شرایط اقتصادی این اجازه را به شما نمی‌دهد؛ بهترین راه تعویض پارچه مبل است. این تعویض باعث می‌شود با هزینه‌ی کمتری مبل‌هایتان را تغییر داده و آن‌ها را به مبل‌های شیک و جدید تبدیل کنید. در این مقاله با انواع پارچه‌ی مبلی و مناسب‌ترین آن‌ها برای هر مدل آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

چطور پارچه‌ی مبل را تعویض کنیم؟

تعویض کردن پارچه‌ی مبلمان باید به دست افراد ماهر و باتجربه‌ای انجام شود تا کیفیت دوخت و نمای ظاهری از بین نرود و آسیبی به خود مبلمان وارد نشود. اندازه‌گیری صحیح پارچه‌ی مبلی نیز بسیار اهمیت دارد. باید چندین بار اندازه گیری شده تا مقدار صحیح آن مشخص باشد. توجه به تقارن طرح در پارچه‌های مبلی کلاسیک و استیل نیز اهمیت دارد. این موضوع می‌تواند نیازمند پارچه‌ی بیشتری باشد تا تناسب و تقارن رعایت شود. بهتر است قبل از تعویض از چندین مکان مختلف متراژ پارچه مورد نیاز و هزینه‌ی آن را جویا شوید تا مبلغ و متراز دست‌تان باشد و خدایی نکرده متحمل ضرر و زیان نشوید.

چطور پارچه‌ی مبل را تعویض کنیم؟

چطور پارچه‌ی خوب را تشخیص دهیم؟

برای انتخاب پارچه باید مکان مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر برای مبلمان راحتی و ال پارچه می‌خرید؛ این پارچه باید مقاومت زیادی در برابر نشست و برخاست، ساییدگی، لکه و آب داشته باشد. اگر برای مبلمان سلطنتی است باید علاوه بر گزینه های بالا طرح و رنگ خاصی داشته و هارمونی کلی با فضای خانه نشان دهد.

مشاهده
خرید مبل استیل ، دانستی‌های لازم قبل از خرید

چطور پارچه‌ی خوب را تشخیص دهیم؟

انواع مختلف پارچه مبل راحتی

پارچه برای مبل راحتی به چند دسته : نخی، کتان، اکرلیک نایلون پلی استر تقسیم می‌شوند. همچنین از انواع جدید پارچه‌ها می‌توان به پارچه نانو اشاره کرد که در برابر چروک، آب و لکه مقاوم و پاک کردن آن بسیار آسان است.

انواع مختلف پارچه مبل راحتی

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

انواع مختلفی از پارچه‌ها در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب جنس، طرح، رنگ و کیفیت برای مبل‌های راحتی انتخاب و خریداری کنید. اما باید بدانید که کدام یک از پارچه ها برای مبل راحتی بهتر است. پارچه‌ها به طور معمول از مواد طبیعی، دست ساز و یا ترکیبی ساخته می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های مثبت و منفی دارند که باید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

پارچه‌های طبیعی بهتر اند یا مصنوعی

پارچه های طبیعی خیلی زود چروک می‌شوند یا در مقابل نور آفتاب شکل اولیه خود را از دست داده و کم‌کم کدر می‌شوند. اما پارچه‌هایی که مواد مصنوعی نظیر پلی استر، اکریلیک و نایلون ترکیب شده‌اند؛ دچار چین و چروک نمی‌شوند و در مقابل نور آفتاب نیز مقاومت خوبی دارد.

پارچه‌های طبیعی بهتر اند یا مصنوعی

پارچه نخی برای مبل راحتی

پارچه‌های نخی معمولاً نرم و بادوام هستند. اما به راحتی چروک می‌شوند. در مقابل آلودگی و نور خورشید به سرعت رنگ و کیفیت شان تغییر می‌کند. از پارچه نخی می‌توان تا مدت‌ها استفاده کرد اما شکل ظاهری آن‌ها هرگز مثل گذشته نخواهد بود. برای اینکه از کیفیت پارچه‌های نخی نهایت استفاده را داشته باشید بهتر است در کنار آن‌ها از کاور مبل نیز استفاده کنید.

پارچه نخی برای مبل راحتی

پارچه کتان برای مبلمان

همانطور که می‌دانید کتان از گیاهان ساخته می‌شود و هم برای سبک کلاسیک و هم مدرن مناسب است پارچه های کتان با نام‌های مختلفی در بازار وجود دارند که پیش از سایر پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتان در مقابل آلودگی مقاومت خوبی دارد و از انواع مختلف آن می‌توان برای مبلمان راحتی، چستر و ال استفاده کرد.

پارچه کتان برای مبلمان

کدام پارچه برای مبل چستر بهتر است؟

انتخاب بهترین نوع پارچه برای مبلمان چستر نیازمند دقت و توجه و حوصله بسیار است، چرا که باید از میان انواع پارچه مبلی بهترین و با کیفیت ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. معمولا پارچه‌های چرم، نانو، مخمل و مسکو است که هریک ویژگی‌های خاصی دارند. انتخاب پارچه مناسب باید بر اساس سبک دکوراسیون، نوع مبلمان و محل استفاده از آن‌ها صورت بگیرد.

مشاهده
خرید مبل راحتی ارزان ، انتخابی راحت

کدام پارچه برای مبل چستر بهتر است؟

چطور چرم مرغوب انتخاب کنیم

گران‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع چرم در بازار چرم آنلیلین است. این نوع چرم به خصوص و با کیفیت غنی‌ترین و پررنگ‌ترین رنگدانه‌های طبیعی را در خود جای داده است. مبل چرم طی 12 ثانیه با دمای بدن انسان سازگار می‌شود و گرما و لطافتی بی‌نظیر دارد. اگر از گزند اشیای تیز، رطوبت و چنگ زدن و پاره کردن توسط حیوانات خانگی حفظ شود, می‌تواند عمر بیشتری داشته باشد.

چطور چرم مرغوب انتخاب کنیم

برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

یکی از موارد مهمی که باید در خرید پارچه مد نظر قرار دهید، جنس آن است. معمولا پارچه‌های ریز بافتی که کیفیت بالایی دارند را می‌توان با کمی جست جو در بازار پیدا کرد. پارچه‌های طرحدار که بیشتر برای سبک انگلیسی کاربرد دارند مناسب مبلمان استیل هستند. اگر می‌خواهید شست و شوی مبلمان به راحتی انجام شود، پارچه‌های نانو نیز مناسب هستند.

برای مبل استیل چه پارچه‌ای بخریم؟

چطور مبلمان را در خانه اندازه بگیریم؟

برای اندازه‌گیری شما نیاز به یک سانتی متر و مقدار کافی دقت و توجه خواهید داشت. برای شروع از مبلمان تک نفره آغاز کنید. طول، عرض، ارتفاع، قطر بازوها، پایه مبلمان و پشتی آن‌ها را همراه با 10 الی 15 سانتی متر حاشیه و جای دوخت آن‌ها را در نظر بگیرید. به این صورت می‌توانید خودتان در منزل پارچه مورد نظر را اندازه و خریداری کنید.

چطور مبلمان را در خانه اندازه بگیریم؟

برای کاناپه‌ها چقدر پارچه لازم است؟

بعد از اندازه‌گیری دقیق و صحیح مبلمان تک نفره، نوبت به کاناپه‌های دو و سه نفره می‌رسد. علاوه بر اندازه‌گیری نشیمن گاه و پشتی‌ها و بازوها باید اندازه‌ی کوسن‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای هر اندازه مقداری حدود 15 سانتی متر اضافه تر بنویسید تا موقع دوخت مشکلی پیش نیاید. برای کاناپه‌ها معمولا حدود 14 تا 18 سانتی متر لازم است.

مشاهده
چیدمان مبل سلطنتی

برای کاناپه‌ها چقدر پارچه لازم است؟

عرض پارچه مبلی چقدر باید باشد؟

عرض پارچه‌های مبلی معمولا 140 سانتی متر است. اما بعضی از آن‌ها در حدود 2.80 تا 3 متر هم هستند. برای اینکه پارچه مبلی شما دوریز نداشته باشد و به طور کامل مبلمان را پوشش دهد، باید اندازه‌گیری دقیق و اصولی باشد.

عرض پارچه مبلی چقدر باید باشد؟

مزیت خرید اینترنتی پارچه چیست؟

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان و فروشگاه‌هایی که پارچه و رومبلی می‌فروشند، امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبربه شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی پارچه برای مبلمان است.

مزیت خرید اینترنتی پارچه چیست؟

نتیجه گیری

در این مقاله با نحوه خرید و تعویض پارچه مبل آشنا شدیم. انواع مختلفی از پارچه‌ها برای مبلمان راحتی و کلاسیک، چستر، ال و استیل وجود دارد که شما باید بهترین و مناسب‌ترین نوع آن‌ها را باید انتخاب و خریداری کنید. تعویض پارچه باید توسط افراد ماهر و باتجربه‌ای انجام شود تا به کیفیت و نمای کلی کار آسیبی وارد نشود. برای پارچه‌های طرحدار باید مقداری اضافه خریداری کنید تا تقارن طرح و نقش پارچه بهم نریزد و در یک راستا قرار بگیرند. پارچه‌های ساده نیز بیشتر برای مبلمان راحتی و ال کاربرد داردند و بهترین پارچه برای مبل چستر چرم است.

https://i.pinimg.com/originals/be/e0/40/bee040f40ffac1f9209bf247ed6285dc.jpg

سوالات متداول

1.پارچه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ به انواع نخی، کتان و ترکیبی تقسیم می‌شوند.

2. یک پارچه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ مقاومت در برابر نور و لکه‌ها، چروک کمتر و قابلیت شست و شو از ویژگی‌های یک پارچه‌ی خوب و مناسب است.

3.در خرید پارچه طرحدار به چه مواردی باید توجه کنیم؟ به توالی طرح پارچه و قرینه بودن آن که طرح‌‌ها موازی و در یک راستا قرار گیرند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه