تزیین اتاق خواب با وسایل ساده به چه صورت انجام می شود؟

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

طراحی یک اتاق خواب با توجه به مدل­ها و طرح­های بیشمار موجود در صفحات مجازی ممکن است کمی سخت و طاقت فرسا باشد. برای دیزاین اتاق خواب، حتماً نیاز به خرید وسایل گران و پیچیده نیست بلکه با کمی خلاقیت و داشتن ایده­هایی ناب می­شود تزیین اتاق خواب با وسایل ساده را بدون خرجی اضافه انجام داد. شما باید قبل از هر اقدامی برای طراحی، وسایل ضروری و غیر ضروری را شناخته و بعد از آن با کمی خلاقیت این وسایل را کنار هم سِت کنید. در این نوشته سعی برآن شده تمامی ایده­هایی که به شما در راستای بهتر دیده شدن اتاق خواب خود و فرزندتان کمک می­کند آورده شود. با ما در خواندن این مطلب آموزشی همراه باشید…

توجه به ابعاد و شکل هندسی اتاق خواب

قبل از خرید و چدیمان اتاق خواب حتماً متراژ اتاق را در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به خرید لوازم و اکسسوری های دکوری نمایید. برای مثال اگر دو فرزند دارید و قصد اختصاص یک اتاق خواب به آن دو را دارید خرید تخت خواب دو­طبقه نه تنها فضای بیشتری به شما جهت چینش لوازم دکوری می­دهد بلکه خود تخت هم به تنهایی بخشی بزرگی از زیبا دیده شدن اتاق را به دوش می­گیرد.

اقلام ضروری اتاق خواب

اگر بخواهیم اقلام ضروری یک اتاق خواب را به شما توضیح دهیم ابتدا باید اصلی ترین قسمت یعنی سرویس خواب را معرفی کنیم. با داشتن یک سرویس خواب استاندارد می­توان تقریباً گفت که شما 80% وسایل ضروری یک اتاق را دارید. اقلام یک سرویس خواب نسبت به هر مدل و طرحی متفاوت است که در ادامه به صورت کامل این اقلام را معرفی می­کنیم:

مشاهده
تابلو فرش ماشینی
شلفمیزتحریرویترینکمدصندلی آرایشمیز آرایشپاتختیتخت 
×××سرویس خواب یک نفره
×××سرویس خواب دو نفره
××××سرویس خواب نوزاد
××سرویس خواب نوجوان

حال که با اقلام یک سرویس خواب کامل آشنا شدید، می­بینید که به راحتی و فقط با خرید سرویس خواب بخش عمده­ای از دکوراسیون اتاق خواب شما کامل می­شود.

اقلام ضروری اتاق خواب

طراحی و رنگ سرویس خواب

رنگ و طراحی سرویس خواب خود به تنهایی کمک بزرگی به تزئین اتاق خواب می­کند. امروزه مدل­های متنوع سرویس خواب در درجه اول نسبت به سن و گروه مصرف کننده این محصول در بازار عرضه می­شود؛ حال اینکه رنگ و طرح سرویس خواب را متناسب با آنچه برای دیزاین اتاق خواب در سر دارید انتخاب و خریداری نمایید.

معمولاً سرویس خواب های نوزاد نوجوان به صورت فانتزی و با اشکال و استیکر­های متنوع روی آن ساخته می­شود که خود کمک بزرگی به تزیین اتاق خواب می­کند. در مدل های یک نفره و سرویس خواب دو نفره بیشتر از طرح­های ساده رنگ سفید و چوب در بازار به فروش می­رسد که با داشتن این مدل­ها باید برای دیر بخش­های اتاق خواب فکری بکنید.

طراحی و رنگ سرویس خواب

انتخاب طراح و رنگ پتو

هنگامی که شما وارد دکوراسیون اتاق خواب می­شوید شاید اولین چیزی که توجه شما به آن جلب می­شود رنگ و طرح پتوی تخت خواب است. پتوها هم مانند سایر اقلام نسبت به سنین مختلف ساخته می­شوند. بیشتر در مدل­های نوزاد و نوجوان روی پتو با اشکال کارتونی و شخصیت­های برجسته نمایش داده می­شود و لی در مدل­های بزرگسال تصویر نقش بسته بر روی پتو به صورت ساده و آرام دیده می­شود. توجه به رنگ پتو در زیبا دیده شدن یک اتاق خواب نقش مهم و بسزایی دارد.

انتخاب طراح و رنگ پتو

استقاده از تابلوی نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب

برای خالی نماندن دیوار­های اتاق حتماً نباید از تابلوفرش­های گران­قیمت استفاده کنید بلکه با کمی چاشنی خلاقیت می­تواید نقاشی خودتان یا فرزندتان را قاب کرده و درعین سادگی زیبایی و حس خوب را برای آن محیط به ارمغان بیاورید. علاوه بر این چاپ کردن عکس­های مشترک با همسر کودکتان زیبایی و رنگ زندگی را به دیوار­های شما هدیه می­دهد.

مشاهده
بهترین چیدمان مبل نه نفره در منزل
تابلوی نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب

استفاده از لوستر­های چوبی در اتاق خواب

لوستر­های چوبی علاوه بر قیمت پایین و مقرون به صرفه زیبایی محیط را دو چندان می­کند. این سبک لوستر را می­توانید در فروشگاه­های اینترنتی یا مغازه­های نزدیک به محل زندگیتان بیابید و در درخشیدن دکوراسیون اتاق خوابتان از آن بهره ببرید.

نکته: اگر لامپ­های رنگی با ذائقه­ی شما میانه خوبی دارد، حتماً از نور­های رنگی و زیبا در این نوع لوستر­ها استفاده کنید.

ایجاد یک نقطه ثقل در اتاق خواب

با پیدا کردن یک نقطه کانونی در یک اتاق خواب که حتی می­تواند یک قالی ساده باشد توجه را عطف به آن مرکز کرده و نسب به آن چینش سایر لوازم های دکوری را انجام دهید. پیشنهاد می­شود از مرکز اتاق به منظور ایجاد نقطه کانونی استفاده ببرید تا لوازم تزئینی دیگر اتاق که حول آن محور چیده شده است بیشتر به چشم آید.

ایجاد یک نقطه ثقل در اتاق خواب

چراغ خواب و آباژور، کم هزینه ولی پرکاربرد

یکی دیگر از لوازم­هایی که گوشه­ی اتاق خواب شما با­کمترین هزینه به چشم می­آید چراغ خواب و آباژور ایستاده یا رومیزی است. از المان­های زیبا شناسی در یک اتاق خواب قرار دادن قاب عکس در زیر این اشیاء دکوری است. برای نمایش آباژور و چراغ خواب، شید کلاهک این محصولات را به صورت رنگی سفارش دهید که زیبایی بیشتری با این روش به محیط می­دهد.

چراغ خواب و آباژور

مبل شزلون برای اتاق خواب دو نفره

از وسیله­های چوبی که امروز قصد معرفی آن برای چیدن اتاق خواب را داریم، مبل شزلون یا همان لاوسِت است. شاید شما فکر کنید که این خرید مبل لاوست هزینه­ی بالایی داشته و جزء وسایل ارزان قیمت به حساب نمی­آید! باید به شما بگوییم در صورت خرید بی­واسطه ­­ی این محصول که می­تواند یک فروشگاه اینترنتی مبل یا تولید کننده این مبل باشد شما به آسانی از این سبک مبلمان در اتاق خواب خود می­توانید بهره ببرید.

مشاهده
انتخاب وسایل روشنایی و لوستر

مبل شزلون را می­شود در دو نقطه­­ی کنج خانه یا نقطه­ی کانونی و روبه روی تخت خواب قرار داد و با ست کردن رنگ پتو با پارچه مبل زیبایی خیره کننده ای به محیط آورد.

شایان ذکر است که مبل شزلون در دو سبک راحتی و استیل ساخته می­شود که بسته به نوع دکوراسیون داخلی خانه­تان بایستی اقدام به خرید کنید. برای مثال اگر شما در خانه خود از مبل چستر و مبل راحتی استفاده می­کند از لاوست­های راحتی و اگر از مبل استیل و مبل کلاسیک در دکور خود قرار داده­اید بهتر است از شزلون استیل در محیط اتاق استفاده کنید.

وسایل اضافی را دور بریزید

یکی از اشتباهات مرسوم در چیدمان خانه به دوش کشیدن وسایل اضافی در اتاق خواب، هال و پذیرایی است. هر چه اتاق خواب شما خلوت­تر باشد اقلام و اکسسوری­های دکوری شما راحت­تر خود را به نمایش می­گذارد. برای مثال در برخی از اتاق خواب­ها دیده می­شود که یک عدد مبل راحتی در کنار شزلون با پاف قرار داده شده است! باید به شما بگوییم که این اشتباه رایج در دکوراسیون­ است چراکه هر کدام از این وسایل نامبرده شده خود به تنهایی جزو اقلام اصلی دکوراسیون اتاق خواب هستند و نیاز به حضور وسیله­ای اضافی نیست.

مبل شزلون برای اتاق خواب دو نفره

جمع بندی

  • تا حد ممکن از تجمل و خرید وسایل گرانقیمت برای اتاق اجتناب کنید و تزیین اتاق خواب با وسایل ساده را در دستور کار قرار دهید.
  • انتخاب سرویس خواب مناسب یکی از بخش­هایی است که باید توجه زیادی هنگام خرید به آن داشت.
  • پیشنهاد می­شود در خرید تخت­ خواب نوزاد از مدل­های فانتزی خرید خود را انجام دهید تا با این روش نیاز کمتری به لوزام دکوری داشته باشید.
  • قراردادن هالوژن و چراغ­ خواب خود به تنهایی با هزینه کم کمک زیادی به زیبایی یک اتاق خواب می­کند.
  • مرکز کانونی اتاق را در نظر گرفته و حول آن محور وسایل و اکسسوری­های چوبی را قرار بدهید.
  • استفاده از مبل شزلون در دکوراسیون اتاق خواب زیبایی خیره کننده­ای را با خود به همراه می­آورد.
  • وسایل دست و پاگیر را در دکوراسیون اتاق خواب دور ریخته چرا که باعث بی نظمی محیط می­شود.
اثاث چین
ارسال دیدگاه