تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی

کشور ما ایران یکی از کشوران صاحب سبک در تولید انواع فرش ماشینی و دست بافت است که علاوه بر انحصار بازار داخلی سهم زیادی در صادرات انواع تابلو فرش، فرش دستبافت و ماشینی به کشورهای همسایه و خاور دور دارد. هنر بافندگی فرش یکی از هنرهایی بوده که از سالیان دور سینه به سینه تا به امروز منتقل گردیده است به نوعی که شهرهای مشهد، کاشان، تبریز، اصفهان و کرمان هر کدام، با افتخار برند خود را بر روی این محصول گذاشته‌­اند. امّا یکی از مشکلاتی که این صنعت با آن همیشه دست و پنجه نرم می­کند این مسئله است که بافت فرش و تابلو فرش دست­ بافت بسیار زمان­بر بوده و در بعضی از مدل‌­های خاص تا اتمام یک فرش  12 متری یک سال زمان بافنده را به خود اختصاص می­دهد؛ طبیعتاً پس از انجام این پروسه زمان­بر و در نظر گرفتن هزینه­‌های بالای مواد اولیه، قیمت گذاری نهایی فرش دستبافت بالا در نظر گرفته می­شود و با حضور فروشندگان و واسطه‌­های همیشه در صحنه این افزایش قیمت پر رنگ­تر می­شود.

اینجاست که برای اینکه تمامی اقشار بتوانند از داشتن فرش محروم نشوند، فرش­ و تابلو فرش ماشینی مورد توجه قرار می­گیرند. تولیدکنندگان فرش در ایران با کمک دو کشور صنعتی آلمان و بلژیک اقدام به واردات دستگاه‌­های به روز بافت فرش به کشورمان نموده‌­اند که این کار با خروج ارز زیادی از کشور همراه شده است. دو شرکت شونهر آلمان و شرکت وندویل بلژیک هر دو از تولید کنندگان نام آشنای دستگاه­‌های فرش ماشینی هستند و بیشترین فروش دستگاه­های تولید فرش 1000 و 1200 شانه را به ایران دارند.

مشاهده
خرید جهیزیه عروس با بالاترین کیفیت در یک قدمی شما

در این مطلب آموزشی سعی به معرفی کیفیت و انواع تابلو فرش ماشینی داریم. با ما در ادامه همراه باشید…

کیفیت تابلو فرش ماشینی

خوشبختانه تابلو فرش­ ماشینی بر روی زمین قرار نمی­گیرد و اگر کیفیت ساخت بالایی داشته باشند تشخیص مدل ماشینی و دست بافت از یکدیگر کار دشواری می­باشد. برای اینکه تابلو فرش ماشینی باکیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید روش­‌های زیر را امتحان نمایید:

  • توجه به خطوط: خطوط یک فرش ماشینی با کیفیت هر چه منظم­تر و دقیق­تر بر روی فرش کشیده شده باشد تصویر کلی دلنشین تر به نظر می­آید.
  • گره­‌های فرش: گره­های فرش اگر درشت و یا ریز باشند مشکلی در ساختار فرش ایجاد نمی­کنند امّا اگر این گره­ها یکنواخت نباشند می‌­توانند تصویر نامناسبی از خود بر پیکره­ی تابلو به جای بگذارند.
  • جنس نخ و ابریشم: جنس نخ و ابریشم به کار رفته در یک فرش ماشینی با کیفیت از نوع طبیعی بوده ولی در مدل‌های ارزان ابریشم به کار رفته از نوع مصنوعی هستند که روش‌­هایی برای شناخت ابریشم طبیعی از مصنوعی نظیر سوزاندن، لمس با دست و آزمایش­های شیمیایی وجود دارد که می‌­توانید آنها را مطالع نمایید.

انواع تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش­های ماشینی همانند مدل­های دست­بافت دارای تنوع مدل می­باشند. شما باید تابلو فرشی متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب و خریداری نمایید. برای مثال تابلو فرشی که در دکوراسیون پذیرایی استفاده می­شود از نظر مدل و طرح متفاوت با تابلوی به کار رفته در دکوراسیون اتاق خواب است. به همین منظور ما انواع تابلو فرش را در این مطلب آموزشی برای شما مشخص و توضیح می­دهیم.

مشاهده
انواع مدل سرویس خواب عروس
انواع تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش دکوراسیون کلاسیک

اگر خانه­ی شما دکوراسیون کلاسیک را در خود به نمایش گذاشته است برای اینکه دکوراسیون پذیرایی خانه بتواند تابلو را به راحتی در خود جای دهد پیشنهاد به استفاده از تابلو فرش ماشینی طرح تاریخی نظیر تابلو فرش شام آخر و یا تابلو فرش طرح اروپای غربی داریم. این تابلو فرش‌­ها مناسب استفاده در انواع دکوراسیون­‌های با شکوه می­باشند.

تابلو فرش دکوراسیون مدرن

آویزان کردن تابلویی زیبا منحصر به دکوراسیون­‌های قدیمی نبوده بلکه با کمی خلاقیت در انتخاب می‌توانید از تابلو فرش‌­های مینیاتوری و یا تصاویر نقاشی شده رئالیسم که به صورت تابلو درآمده‌­اند در دکوراسیون مدرن بهره ببرید.

تابلو فرش دکوراسیون مدرن

تابلو فرش در دکوراسیون مینیمال

جای دادن تابلو فرش در دکوراسیون مینیمال کمی دشوار می­باشد امّا برای اینکه بتوانید تابلویی ساده و در عین حال جذاب را بدون ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون مینیمال داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده ار تابلو­ فرش‌­هایی است که از نقاشی‌­های سورئال الهام و بافته شده­اند. توجه داشته باشید که اگر رنگ زمینه تابلو سفید و روشن باشد دکوراسیون مینیمال بیشتر پذیرای تابلو فرش می­شود.

تابلو فرش در دکوراسیون مینیمال

تابلو فرش در دکوراسیون سلطنتی

دکوراسیون سلطنتی از جمله آن دکوراسیون­‌هایی بوده که اگر تابلو فرش در خود نداشته باشد نمی­تواند خود را به صورت کامل نشان دهد. تابلو­های حیوانات درنده مانند شیر، پلنگ، ببر و حیواناتی نظیر گوزن برای استفاده در دکوراسیون سلطنتی ایده‌­آل به نظر می­‌رسند.

تابلو فرش در دکوراسیون سلطنتی

تابلو فرش در دکوراسیون ایرانی

اگر دکوراسیون خانه شما به صورت آرامش بخش سنتی و یا ایرانی چیده شده می‌­توانید از تابلو فرش به عنوان یک اِلمان جذاب دکوری استفاده نمایید. تابلو فرش ماشینی مثل گل، حیوان(اسب، آهو) و منظره از جذاب­ترین تابلوها در این دکوراسیون به شمار می­روند.

مشاهده
تزیین خانه با وسایل ارزان قیمت

تابلو فرش در دکوراسیون ایرانی

نکات خرید تابلو فرش ماشینی

  • این روزها تبلیغات سرسام آوری از فروشگاه­‌های فرش در تلویزیون و رادیو در حال پخش است، پیشنهاد ما به شما این است که با دیدن این تبلیغات تحت تأثیر قرار  نگیرید و در هر فروشگاهی با مطالعه در مورد کیفیت و یا حضور فردی خبره اقدام به خرید تابلو فرش ماشینی نمایید.
  • در هنگام خرید حتماً از فروشنده درخواست کارت گارانتی معتبر را بنمایید و در صورت امتناع از ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش خرید خود را کنسل کنید.
  • قبل از خرید حتماً به ابعاد دیوارهای خانه و اتاق خواب توجه نموده و نسبت به آن تابلویی با سایز و طرح مناسب انتخاب و خریداری نمایید.
  • شرایط شست­و­شو و مراقبت از تابلو فرش را از فروشنده درخواست و در صورت کامل نبودن اطلاعات با وب گردی به این مهم دست پیدا کنید.
  • پیشنهاد می‌­کنیم برای برقراری هارمونی بیشتر در منزل رنگ تابلو فرش ماشینی را متناسب با رنگ پارچه مبل راحتی و یا مبل استیل خانه‎­تان انتخاب کنید تا تضاد نامتعارفی در خانه برقرار نشود.
  • بیشترین محلی که برای آویزان کردن یک تابلو فرش زیبا پیشنهاد می­شود در قسمت بالایی کاناپه مبل می­باشد.
  • برای حذف واسطه‌­ها می­توانید خرید اینترنتی تابلو فرش را در دستور کار قرار دهید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.
اثاث چین
ارسال دیدگاه