اکسسوری اتاق خواب

اکسسوری اتاق خواب

این روزها اکسسوری در هر محیطی نقش پر رنگی در دو زمینه­‌ی کاربرد و زیبایی وسایل اصلی از خود به نمایش می­گذارند. برای مثال وقتی شما یک گوشی موبایل را خریداری می­‌کنید گوشی شما وسیله­‌ی اصلی است و وقتی در کنار این وسیله از قاب، گلس، هندزفری و … برای کاربرد و زیبایی استفاده می­‌کنید شما عملاً به کمک اکسسوری یا همان لوازم جانبی کارایی و زیبایی بیشتری را به گوشی خود اضافه نموده­اید.

ما امروز قصد معرفی کاربردیترین اکسسوری های اتاق خواب را داریم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله، کمک کوچکی به بهتر دیزاین نمودن اتاق خواب شما یا فرزندتان کرده باشیم. ما را در ادامه مطلب همراهی کنید….

مهمترین اکسسوری های اتاق خواب

اکسسوری اتاق خواب شامل چه مواردی می­شود؟

همانطور که در بالا اشاره کوتاهی داشتیم هر اکسسوری شامل یکی از دو گزینه کاربرد و زینت و یا حتی در بعضی موارد در برگیرنده هر دو مورد می‌­شود. در مطالب گذشته وقتی در مورد انواع اکسسوری آشپزخانه صحبت کردیم به شما توضیح دادیم که اکثر اکسسوری آشپزخانه کاربرد زیادی در آن محیط دارند ولی در مورد اکسسوری اتاق خواب این موضوع با موضوع قبل کمی متفاوت است که با شناخت این وسایل متوجه این امر می­‌شوید. در این قسمت چند مورد از اکسسوری­‌های محبوب یک اتاق را به شرح ذیل برایتان معرفی می­کنیم:

تابلوهای هنری و عکاسی

به جرأت می­توان گفت نما و جلوه‌­ی تابلو هنری در دکوراسیون اتاق خواب به مراتب بیشتر از هر قسمت دیگری از دکوراسیون داخلی نظیر دکوراسیون پذیرایی می­باشد که دلیل آن را باید در خلوت بودن دکور اتاق­ خواب نسبت به سایر قسمت­‌ها دانست. به همین منظور شما می‌­توانید با نصب چند تابلو هنری و یا حتی تابلو عکاسی متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خانه‌­تان به دیوارهای اتاق خواب رنگ و لعاب جدیدی ببخشید. پیشنهاد می­‌شود برای اینکه دیوارهای شما در این حالت جذاب­تر به نظر برسد از تابلوهایی با ابعاد بزرگ­تر استفاده کنید.

مشاهده
طراحی اتاق کنفرانس کارآمد

آباژور رو میزی

سرویس خواب بیشترین فضای یک اتاق را اشغال می­کند به همین دلیل ما باید از اکسسوری­های جذابی برای بهتر دیده شدن این وسیله کاربردی استفاده کنیم. یکی از اکسسوری‌­هایی که به شدت در کنار تخت ­خواب و بر روی پاتختی کاربرد دارد، آباژور رو میزی است. این آباژور با قرار گرفتن بر روی پاتختی و روشن کردن محیط پیرامون خود زیبایی را با خود به همراه می­آورد.

آباژور رو میزی

کوسن

جای کوسن و بالشتک تنها بر روی مبل نیست بلکه یکی از محل­‌هایی که زیبایی، جذابیت و راحتی را با خود به هدیه می­‌آورد، کوسن و بالشتک بر روی تشک تخت خواب است. هر­چه تعداد کوسن­‌ها بیشتر باشد نمای تخت­خواب جلوه بیشتری به دکوراسیون اتاق می‌­دهد. اگر قصد قرار دادن کوسن بر روی مبل یا تخت ­خواب را دارید پیشنهاد می­‌شود تا حد ممکن از پارچه‌­های رنگی استفاده کنید تا دکوراسیون اتاق را بَشاش­تر از هر حالت دیگری نشان دهد.

لوستر و روشنایی

همیشه وجود روشنایی استاندارد باعث نمایش بهتر اجزا و اِلمان­‌های دکوری یک دکوراسیون می­‌شود. در اتاق خواب اگر لوستری مناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شود کمک بزرگی به نمایش وسایل اتاق می­کند. برای مثال اگر دکوراسیون اتاق خواب شما مدرن است از لوستر­های چوبی و اگر دکوراسیون خانه و اتاق­تان سلطنتی است، لوسترهای کریستال بهترین گزینه برای این سبک دکوراسیون است.

گل و گیاه خانگی

خوشبختانه در سال­‌های گذشته استفاده گل و گیاه در خانه با استقبال چشم­گیری از سوی خانواده­ها مواجه شده است. یکی از بخش­های خانه که با قرار دادن چند گلدان می­توان روح تازه­ای به آن محل بخشید دکوراسیون اتاق خواب است. گلهایی نظیر کراسولا خرفه ای(Jade Plant)، شفلرا، رهوئو و سینگونیوم(Goose foot plant) از بهترین موارد برای یک اتاق­خواب است.

مشاهده
انتخاب وسایل روشنایی و لوستر

نکته: توجه داشته باشید که گلهای نام برده شده همگی باید در معرض تابش مستقیم یا غیر مستقیم نور آفتاب قرار گیرند تا شادابی خود را بتوانند حفظ کنند؛ از این رو اگر اتاق خواب شما نورگیر نبوده و روشنایی خود را فقط از لامپ دریافت می­‌کند می­بایست از گل‌هایی نظیر برگ انجیری، دراسنا، بروملیاد و گیاه گندمی یا همان عنکبوتی بهره ببرید.

گل و کیاه خانگی

استیکرهای چسبان

اگر قصد خرید اکسسوری برای اتاق خواب نوزاد و یا نوجوان را دارید، استیکرهای چسبان مناسب استفاده بر روی تخت ­خواب نوزاد و یا دیوارهای اتاق می­باشد. مزیت این نوع اکسسوری فانتزی و دلنشین کردن اتاق خواب برای کودکان است.

مبلمان اتاق خواب

مبلمان در اتاق خواب به نوع ساختارشکنی مثبت تلقی می­شود. اگر قصد دارید این ساختار شکنی را انجام دهید نکات زیر را با دقت رعایت کنید:

  • مدل مبل: مدل مبلی که قصد خرید آن را برای اتاق خواب دارید بسته به نوع دکوراسیون خانه شما دارد به صورتی که اگر تم اتاق خواب و دکور خانه مدرن و مینیمال است، مبل راحتی پایه فلزی و چوبی و اگر تم دکوراسیون کلاسیک و یا سلطنتی در خانه خود دارید از مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل چستر ترک می­‌توانید در دکور اتاق استفاده کنید.
  • تعداد مبل: طبیعتاً تعداد مبل یک اتاق خواب باید از تعداد مبل هال و پذیرایی خیلی کمتر است، بنابراین پیشنهاد ما برای شما در هنگام خرید مبل، یک مبل یک نفره یا یک شزلون(لاوست) تا فضای زیادی از اتاق اشغال نشود.
  • پارچه مبل اتاق خواب: پارچه مبل اتاق خواب می­تواند با کمک از تم رنگی مبلمان هال، میز ناهار خوری، رنگ کنسول و میزآینه، رنگ دیوارهای اتاق خواب و رنگ روتختی بدست آید.
  • کیفیت مبل: توجه به جنس نشیمن و نوع چوب و همچنین دریافت کارت گارانتی معتبر کمک بزرگی به اطمینان از خرید شما می­کند به همین منظور پیشنهاد می­کنیم مقالاتی که در خصوص انوع مبل و کیفیت آن در وب سایت اثاث­ چین آمده است را با دقت مطالعه کنید.
مشاهده
ساعت ایستاده سلطنتی

ساعت دیواری و رومیزی

ساعت دیواری بخش جدایی ناپذیر دکوراسیون­ خانه­‌های ایرانی است که اینگونه ساعت­ها در ابعاد و طرح­های متنوع در بازار عرضه می­‌شوند. در مورد ساعت رومیزی باید به شما بگوییم که این ساعت استفاده­ی کمتری در دکوراسیون اتاق­ خواب دارد که به همین منظور با داشتن ساعت رومیزی دیجیتال و یا عقربه­ای می­توانید تمایز خوبی در دکوراسیون اتاق خود نسبت به سایر دکوراسیون­‌ها اعمال نمایید.

قالیچه

فرش، قالی و قالیچه با نقوش ایرانی زیبا وسایلی هستند که نمی­شود به راحتی از کنار آنها گذر کرد. به علت متراژ پایین، قالیچه بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب به کار گرفته می­شود. رنگ قالیچه را می­توانید در تضاد با مبل اتاق خواب انتخاب کنید تا این تضاد به بهتر دیده شدن وسایل اتاق کمک کند.

قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

کتابخانه

کتابخانه از دیرباز جایی در کنج هر اتاق خوابی برای خود دارد. شما با خرید این اکسسوری اتاق خواب در ابعاد مناسب و همچنین وسایل قید شده در بالا می­توانید یکی از کامل­ترین اتاق‌­ها را برای خود داشته باشید. در صورت خرید کتابخانه، حتماً رنگ آن را با رنگ اقلام سرویس خواب و تخت خواب سِت کنید تا هارمونی اتاق شما دچار مشکل نگردد. کتابخانه در دو شکل دیواری و ایستاده و با جنس­های مختلف از قبیل ام دی اف، چوب، ملامینه و فلز ساخته می­شود که انتخاب از بین این مدل­ها بسته به سلیقه، بودجه و سروشکل اتاق شما دارد.

نکته: در صورتی که قصد خرید بی واسطه را دارید، پیشنهاد ما برای خرید اقلام ضروری و اکسسوری اتاق خواب، رجوع به سایت­های خرید مبل آنلاین نظیر مبلمان و دکوراسیون اثاث چین بوده که علاوه بر کیفیت بالا، قیمتی متناسب با توان خرید مشتری است.

امیدواریم از متن بالا در بهبود سبک دکوراسیون داخلی اتاق­ خواب خود و یا فرزندتان استفاده حداکثری را ببرید. ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه