انواع هپی چیر را بشناسید!

انواع هپی چیر

مبل شنی یا هپی چیر گونه‌ای از انواع مبل راحتی است که در دکوراسیون داخلی سبک مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، این مدل مبلمان امروزه طرفدران بیشماری دارد و انواع هپی چیر از نظر کاربرد، جنس و سایز برای دکوراسیون منازل در سبک‌های مدرن طراحی و تولید شده اند. در این مقاله نگاهی به انواع هپی چیر، مزایا و معایب آن و نکات مهم خرید و نگهداری هپی چیر می‌پردازیم.

هپی چیر چیست؟

در تعریف هپی چیر می‌توان گفت که نوعی از مبل راحتی است که دارای طراحی‌های گوناگون و منحصر به فردی است که استفاه از آن را برای خانه یا محیط‌های اداری مناسب می‌سازد این نوع از مبلمان را با نام‌های مبل شنی یا مبل بین بگ نیز می‌شناسند. مبل هپی چیر در واقع یک نوع مبل راحتی فاقد چارچوب است که از یک روکش پارچه‌ای در جنس های مختلف تشکیل شده است که داخل آن را با مواد گرانول یونولیت که شامل مرواریدهای ریز یونولیتی است پر می کنند. اگر قصد دارید برای دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود از هپی چیر استفاده کنید بهتر است که ابتدا اطلاعات مناسبی راجع به این محصول داشته باشید تا انتخابی مناسب را رقم بزنید.

انواع هپی چیر

در واقع هپی چیر یک مبل راحتی تک نفره است، اما از نظر طراحی، اندازه و ابعاد و متریال تولیدی می‌توان این محصول را به انواع مختلفی تقسیم‌بندی کرد که در این بخش به آنها می‌پردازیم.

انواع هپی چیر از نظر جنس

متریال تولیدی اکثر هپی چیرها پارچه‌های فومی، چرمی یا مخمل هستند، نکته مهمی که در مورد انتخاب پارچه مناسب مبل شنی وجود دارد راحتی بی‌اندازه آن است، مطمئنا پارچه‌های چرمی با توجه به کیفیتی که دارند برای ساخت هپی چیر بهترین گزینه هستند، اما اگر بودجه مناسب برای خرید مبل شنی چرمی ندارید می‌توانید از مدل‌های مخملی، جیر و فوم هم استفاده کنید در هر صورت هرکدام از این متریال‌ها به اندازه کافی راحت و نرم خواهد بود.

انواع هپی چیر

انواع هپی چیر از نظر طراحی

انواع هپی چیر یا بین بگ یا مبل شنی به گونه‌ای طراحی می‌شود که نهایت راحتی را برای کاربر داشته باشد، از این مبل راحتی برای تماشای تلویزیون، استراحت و چرت روزانه، گیمینگ یا حتی برای مدت زمان‌های طولانی استفاده می‌شود.

مشاهده
خرید مبل راحتی جدید انتخاب سختپسندان

به همین دلیل طراحی این مدل مبلمان به گونه‌ای است که نهایت راحتی را برای کاربر فراهم کند، این مدل مبل راحتی برای سالمندان بسیار ایده‌آل است، ضمن این که چون استاندارد و طبی ساخته می‌شوند برای افراد کم تحرک و یا معلولین نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مبل‌های هپی چیر طراحی های مختلفی دارد که آنها را برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب می سازد، ضمن این که رنگ های شاد به کار رفته در ساخت این مدل مبل‌ها باعث می‌شود که فضایی شاد و پر انرژی در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشید.

طرحی اکثر مبل‌های هپی چیر به شکل دایره‌ای است یا نهایتا به شکل یک قطره اشک بزرگ البته مدل‌های مربعی یا طرح مبل نیز وجود دارد اما محبوبیت مدل‌های دایره‌ای و خمره‌ای بسیار بیشتر از سایر مدل‌ها است.

انواع هپی چیر از نظر اندازه

صندلی‌های هپی چیر همانند مبل ال دارای انواع سایز و اندازه‌های مختلف است، از نظر اندازه و سایز می‌توان این مبل ها را به گونه‌ای تهیه کرد که برای استفاده کودک و بزرگسال مناسب باشند ضمن این که امکان سفارش و تهیه مبل هپی چیر در سایزها و ابعاد مختلف نیز وجود دارد.

صندلی هپی چیر یک نفره بزرگسال دارای  سانت در ارتفاع 100 سانت است، نوع دونفره بزرگسال نیز  قطر 90 با عرض 140 سانتی‌متر می‌باشد. مدل اولی تحمل وزن 150 کیلوگرم را دارا است و خود مبل هپی چیر تا 5 کیلوگرم وزن دارد، در مورد مبل دو نفره نیز تحمل وزن تا 300 کیلوگرم و وزن خود مبل هپی چیر در حدود 8 کیلوگرم است. البته باید بگوییم که می‌توانید اندازه مبلمان را با توجه به کاربردی که دارد و سلیقه خود تغییر داده و به شکل سفارشی در اندازه‌های دلخواه تهیه کنید.

معمولا انواع هپی چیر در اندازه یک، دو و سه نفره تهیه می‌شوند، می‌توان این صندلی‌ها را به شکل نشسته، لمی و درازکش استفاده کرد. تنوع طراحی این مدل مبلمان باعث می‌شود که به راحتی بتوان از میان انواع هپی چیر یک مدل را انتخاب کرد.

انواع هپی چیر از نظر رنگ

مهمترین شاخصه صندلی‌های هپی چیر یا مبل شنی تنوع رنگ آن است، از آنجایی که این مبل راحتی کاملا از پوشش پارچه‌ای تهیه می‌شود می توان انواع پارچه‌ها را برای ساخت و تولید آنها مورد استفاده قرار داد، ضمن این که تنوع طرح و رنگ نیز در این مورد بسیار بالا خواهد بود.

مشاهده
نقش لوستر در طراحی و دکوراسیون داخلی

بنابراین می‌توان گفت که انواع هپی چیر برای انواع سلیقه‌ها قابل سفارش و تولید است و شما می‌توانید هر رنگ و طرحی که با سلیقه و دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ است را سفارش دهید.

از آنجایی که هپی چیر یک مبل راحتی مدرن است بیشتر رنگ‌های شاد و براق برای تهیه آن استفاده می‌شود اما این به آن معنا نیست که برای کلاسیک پسندان مناسب نباشد بلکه می‌توانید از طرح و رنگ‌های کلاسیک نیز برای انتخاب این محصول استفاده کنید.

انواع مدل های هپی چیر
انواع مدل های هپی چیر

کاربرد و مکان استفاده از هپی چیر نقش مهمی در انتخاب رنگ مناسب آن خواهد داشت، به طور مثال در محیط‌های اداری می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر و رسمی تر استفاده کنید اما در یک دکوراسیون مدرن مثلا دفتر تبلیغاتی رنگ‌های شاد و روشن بهترین انتخاب خواهند بود.

مزایای استفاده از هپی چیر در دکوراسیون داخلی

همانطور که گفتیم انواع هپی چیر کاربردی همانند مبل راحتی دارند، شاید نتوان کاربردی درست مشابه مبل ال برای آنها در نظر گرفت اما استفاده از این مدل مبلمان در یک دکوراسیون مدرن کاملا زیبا و کاربردی خواهد بود. استفاده از انواع هپی چیر در دکوراسیون داخلی محیط کار یا منزل می تواند مزایایی به همراه داشته باشد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

ارگونومیک و استاندارد

شاید بتوان گفت که مهمترین مزیت استفاده از هپی چیر همین ارگونومیک بودن و طراحی استاندارد آن است، بدن به شکل کامل درون مبل فرو می‌رود و این امر کمک می‌کند که کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد. از آنجایی که این طرح مبل راحتی به منظور استفاده طولانی مدت طراحی می‌شود در صورت استاندارد نبودن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اسکلتی در افراد شود.

زیبا و مدرن

مبل‌های کلاسیک و سنتی اگرچه هنوز هم جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی حفظ کرده‌اند اما استفاده از بین بگ‌ها در فضای مدرن یک انتخاب بسیار کاربردی و مناسب است، به ویژه در محیط‌های کاری می تواند یک انتخاب جسورانه و البته زیبا باشد، به ویژه در مورد دفتر کار یا لابی هتل ها به نظر می‌رسد که یک انتخاب منحصر به فرد است.

تنوع در طرح و رنگ

طراحی خاص ظاهری مبل های شنی باعث می شود که تنوع طرح و رنگ بسیاری را در آنها شاهد باشیم،  انتخاب رنگ‌های متنوع با توجه به کاربرد مبلمان و همچنین تنوع در انتخاب پارچه‌های تولیدی می‌تواند به کاربر کمک کند که یک انتخاب متناسب با بودجه و سلیقه خود داشته باشد. به طوری که می‌توان از پارچه‌هایی با رنگ‌های شاد و جذاب برای کودکان استفاده کرد، در یک دکوراسیون کلاسیک از پارچه چرمی بهره‌مند شد و یا در کاربردهای رسمی در محیط کار از جنس مخمل یا فوم استفاده کرد.

مشاهده
هر آنچه که باید درباره پارچه مبل استیل بدانید

کاربری آسان

مبل‌های هپی چیر بسیار سبک و قابل حمل هستند، ضمن این که راحتی فراوانی دارند و برای استفاده افراد با جثه‌های مختلف مناسب می‌باشند، شما می‌توانید آن را با خود به هر گوشه از منزل ببرید و برای استراحت کردن از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده ار هپی چیر
مزایای استفاده ار هپی چیر

تعمیر ساده و راحت

شکل تولید انواع هپی چیر به اندازه‌ای ساده است که حتی خود شما هم می‌توانید یک مبل هپی چیر تولید کنید، همانطور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره کردیم این مبل ها از یک روکش پارچه‌ای و دانه‌های یونولیتی تشکیل شده‌اند، بنابراین اگر به هر دلیل هپی چیر انتخابی شما دچار آسیب شد می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید، روکش آن را تعویض کنید و یا در صورت نیاز به حجم یونولیت‌های آن بیافزایید.

راحتی بیش از اندازه

یک مبل هرچقدر هم راحت باشد مطمئنا به اندازه هپی چیر راحت و نرم نیست، مبل های هپی چیر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دارای چارچوب نیستند، به همین دلیل بسیار نرم و  انعطاف‌پذیر هستند، شما می‌توانید بدنه هپی چیر را به هر شکلی که دوست دارید درآورید و روی آن بنشینید، حتی این امکان وجود دارد که به راحتی روی آن لم بدهید یا بخوابید. شکل طراحی انواع هپی چیر به گونه‌ای است که به راحتی با آناتومی بدن انسان همخوان می‌شود، این شکل از ارگونومی باعث راحتی بیشتر کاربر در زمان استفاده از هپی چیر خواهد بود.

کلام آخر

هپی چیر یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال ایده‌های متفاوت و نوین برای دکوراسیون داخلی محل کار یا منزل خود هستند، این شکل از مبلمان را می‌توان به خوبی جایگزین مبل راحتی کرد، ضمن این که به نظر می‌رسد کاربردی‌تر و البته راحت‌تر باشد. مهمترین نکته در زمان خرید و انتخاب هپی‌چیر آن است که مبلی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالای ساخت و پارچه مرغوب باشد، در صورتی که به مرور زمان حجم یونولیت‌های موجود در هپی چیر کاهش پیدا کرد می توانید به راحتی با یونولیت جدید آن را جایگزین کنید تا به شکل اول درآید.

برای خرید اینترنتی مبل در سایت اثاث چین و مشاهده تنوع بسیار محصولات اینجا کلیک کیند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه