انواع اکسسوری آشپزخانه

انواع اکسسوری آشپزخانه

همیشه آشپزخانه برای خانم­ها مهم­ترین رکن یک خانه محسوب می­شود از همین رو توجه به دکوراسیون آشپزخانه در درجه و اولویت مهمی قرار می­گیرد. اکسسوری به طورکلی به وسایل جانبی گفته می­شود که برای استفاده راحت از هر وسیله­‌ی دیگری به کار برده می­‌شود.

امروز قصد به معرف انواع اکسسوری آشپزخانه داریم، این اکسسوری‌­ها به نوعی امکانات رفاهی یک آشپزخانه محسوب می­‌شوند از همین رو اگر علاقمند به آشنایی با انواع وسایلی که کمک به راحتی کار شما می­کند هستید ما را در خواندن ادامه مطلب همراهی کنید.

معرفی کامل انواع اکسسوری آشپزخانه

محل قرارگیری اکسسوری آشپزخانه

همانطور که در بالا گفته شد به کلیه امکانات رفاهی که کمک زیادی به استفاده از وسایل اصلی به شما می­کند اکسسوری آشپزخانه گفته می­شود. یکی از وسایل اصلی موجود در هر آشپزخانه‌­ای کابینت آن محل است. کابینت یکی از قسمت­‌هایی بوده که می­‌تواند بر روی خود اکسسوری­‌های زیادی را نگهداری نماید. بیشتر اکسسوری­های آشپزخانه بر روی کابینت سوار می‌­شوند به همین منظور در ابتدا اکسسوری کابینت را برای شما یه شرح ذیل معرفی می­نماییم:

وسایل آشپزخانه
  1. سبد سوپرمارکت: سبد سوپرمارکتی از جمله آن وسایلی است که کمک شایانی به چیده شدن وسایل­‌های خانه در داخل کابینت می­‌نماید. این سبد به صورت فلزی و با چند کشو در درون کمد کابینت قرار میگیرد که امکان قرار دادن مواد غذایی که نیاز یخچال ندارد نظیر سیب­زمینی، پیاز و … را برای شما فراهم می­کند. قبل از خرید سبد سوپرمارکت، ابعاد کمد کابینت را اندازه­‌گیری نمایید و نسبت به آن خرید خود را انجام دهید.
  2. مجیک کرنر: مجیک کرنر به اکسسوری گفته می­شود که در قسمت گوشه‌­ی کابینت و در درون یونیت نصب می­‌شود. مکانیزم مجیک کرنر به صورت گردان بوده که همین ویژگی کارایی این محصول را چندبرابر می­کند.
  3. سطل آشغال دوقلو: در بخش زیر سینک ظرف­شویی، وجود یک سطل آشغال الزامی می­باشد. حال به منظور حمایت از محیط زیست بهتر است از سطل آشغال­‌های دو و چندقلو در داخل کابینت استفاده کند تا بتوانید زباله­‌های خشک و تر را از هم تفکیک نمایید. رنگ­بندی سطل آشغال دوقلو زیاد بوده و شما به راحتی می­‌توانید رنگ متناسب با تم دکوراسیون آشپزخانه که شامل پرده، صندلی آشپزخانه و کابینت بوده را انتخاب کنید.
  4. اکسسوری کشویی کابینت: این اکسسوری به منظور تفکیک و بهینه کردن فضای داخل کشوی کابینت آشپزخانه به کار می­رود. این اکسسوری معولاً پلاستیکی و در بعضی مدل­ها فلزی است. این اکسسوری بیشتر برای تفکیک قاشق، چنگال، قاشق‌­های چوبی و … از یکدیگر به کار گرفته می‌­شود که همین ویژگی مسبب نظم به داخل کشو­های آشپزخانه می­‌شود.
مشاهده
نقش لوستر در طراحی و دکوراسیون داخلی

اکسسوری‌­های مهم و ضروری آشپزخانه

حال که با اکسسوری­‌های کابینت آشنا شدید، قصد به معرفی دیگر لوازمی که کارهای آشپزخانه را برای شما تسهیل می­کند داریم؛ اکسسوری­‌های مهم آشپزخانه به شرح ذیل می­باشد:

  • آبچکان سقفی: آبچکان سقفی در بخش بالای شیر آب و سینک به کابینت آویزان می­شود و به شما امکان قرار دادن ظروف را بعد از شست­وشو می­دهد. آبچکان­‌های سقفی در ابعاد و سایزهای متنوع ساخته می­شود و مشکلی برای پیدا کردن آبچکان سقفی با سایز مناسب برای شما وجود ندارد.  
آبچکان سبدی
  • آبچکان سبدی: بعضی از خانم­های خانه­دار با مشکل آویزان و خشک کردن ظروف بعد از شستن مواجه هستند چراکه آبچکان سقفی به تنهایی پاسخگوی نیاز این افراد نمی­باشد. در این گونه موارد سبد آبچکان یکی از کالاهایی بوده که با گذاشتن آن بر روی سینک مشکل جای دادن ظروف به راحتی مرتفع می­گردد. این اکسسوری از لحاظ قیمتی بسیار مناسب بوده و مشکلی جهت تأمین بودجه آن برای خانواه وجود ندارد.
  • آویز کابینتی: آویزهای کابینتی یکی از اکسسوری­‌هایی بوده که با آبچکان سقفی کارایی متفاوتی دارد. کاربرد این آویز به صورتی بوده که لیوان­ و ظروفی که از آن در خانه استفاده­ی زیادی می­شود بر روی آن قرار می­گیرد. آویز کابینتی در زیر کابینت آویزان شده و امکان جابه­جایی آن وجود دارد.
آویز کابینتی

اکسسوری تزئینی آشپزخانه

بعد از خرید و چینش اکسسوری­های کاربردی آشپزخانه برای روح بخشیدن به دکوراسیون شما نیاز به خرید اکسسوری­های تزئینی دارید. این اکسسوری­ها در ابعاد و اندازه­‌های متنوع ساخته می­شوند که برای آشنایی بیشتر شما با این محصولات تعدادی از آن­ها را برایتان آورده­ایم:

مشاهده
تجهیز هتل چه نیازها و مراحلی دارد؟

اکسسوری تزئینی آشپزخانه

گل و گیاه

یکی از جذاب­ترین اکسسوری­هایی که با استقبال خانم­های با سلیقه قرار گرفته است، گل و گیاه با گلدان­های زینتی می‌­باشد. گل­های مناسب دکوراسیون آشپزخانه اگر از نوع مناسب و زیبا انتخاب شود علاوه بر زیبایی محسوسی که به محل استفاده می­دهد باعث افزایش روحیه افراد می‌­شود. اگر بخواهیم چند عدد از گل­های مناسب دکوراسیون آشپزخانه را نام ببریم باید به گل­های آدنیوم، آستارانتیا ستاره گون، آرالیا دروغین، آگلونما، اِدریسی ماکروفیلا، افرای ژاپنی و اکالیپتوس اشاره کنیم. توجه داشته باشید که رنگ گلدان را متناسب با رنگ کابینت آشپزخانه انتخاب نمایید تا هارمونی بیشتری در دکوراسیون داخلی برقرار نمایید.

گل و گیاه

صندلی آشپزخانه

صندلی اپنی یا همان صندلی آشپزخانه به نوعی یکی از اکسسوری‌های زیبا و کاربردی آشپزخانه می­باشد. این اکسسوری­ به صورت فلزی یا چوبی ساخته می­شود که انتخاب بین این دو مدل بسته به سبک دکور منزل شما وجود دارد. به طور مثال اگر هنگام خرید مبل از مبلمان پایه چوبی استفاده کردید، صندلی آشپزخانه را از نوع چوبی و اگر مبل راحتی پایه فلزی را مدنظر گرفته‌­اید بهتر است صندلی اپنی فلزی با قابلیت تنظیم ارتفاع را خریداری نمایید.

لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه مدرن که بیشتر از جنس چوب ساخته می­‌شوند کارایی زیادی در زیبا نشان دادن آشپزخانه دارد. لوستر­ آشپزخانه در ابعاد متنوع ساخته می­‌شوند که بسته به نیاز شما در بازار قابل انتخاب و خرید است. توجه داشته باشید که لوستر فقط جنبه تزئینی ندارد و کارایی و کاربد آن نیز اهمیت بالایی دارد به همین علت بهتر است لوستر مدرنی که تعداد لامپ کافی بر روی آن سوار شده است را انتخاب و خریداری نمایید.

مشاهده
چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم
لوستر آشپزخانه

هالوژن و نورمخفی

هالوژن و نورمخفی اگر در کنار لوستر آشپزخانه به کار رود کمک زیادی به نمای بهتر کابینت و سایر وسایل آشپزخانه می­کند. برای اجرای نور مخفی و هالوژن شما نیاز به کمک متخصصان و معماران دکوراسیون داخلی دارید تا با کمک یک تیم فنی دکور آشپزخانه خود را متمایزتر از هر دکوراسیون دیگری نشان بدهید.

ویترین به همراه ظروف زینتی

ار انواع اکسسوری آشپزخانه میتوان به ویترین اشاره کرد. اگر کابینت شما بر روی خود یک ویترین داشته باشد این شانس را دارید که با چیدن ظروف تزئینی مدرن و یا کلاسیک(متناسب با دکوراسیو داخلی خانه) نمای آشپزخانه خود را متحول سازید. به منظور بهتر دیده شدن ظروف در ویترین، از نصب لامپو هالوژن در داخل ویترین غافل نشوید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه