چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم

چیدمان مبل استیل و راحتی

معمولا خانواده‌هایی که در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کنند، ترجیح می‌دهند از مبل‌های راحتی در کنار مبل استیل استفاده کنند، به این ترتیب ممکن است به‌جای یک دست مبلمان در قسمت پذیرایی، دو دست مبلمان وجود داشته باشد، چیدمان این مبل‌ها در زیباتر دیده شدن پذیرایی نقش مهمی خواهد داشت، در این مقاله قصد داریم به چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم بپردازیم.

چیدمان مبل استیل و راحتی
چیدمان مبل استیل و راحتی

اصول چیدمان دو دست مبل در پذیرایی

مبل‌های راحتی و استیل غالبا در مدل‌های هفت و نه نفره تولید می‌شوند، خریداران نیز با توجه به فضا و بودجه‌ای که در اختیار دارند طرح و مدل متناسب با سلیقه خود را خریداری می‌کنند. معمولا ست مبلمان هفت نفره شامل کاناپه‌های دو و سه نفره به‌همراه دو مبل تک نفره است، در مبلمان نه نفره دو صندلی میزبان نیز به این ترکیب اضافه می‌شود. چیدمان این مبل‌ها متفاوت است، حال اگر قرار بر استفاده از دو دست مبل در یک فضا باشد مسلما برای زیبا شدن محیط اصولی باید رعایت شود که در این بخش به آن می پردازیم.

معمولا مبلمان راحتی برای استفاده عموم افراد منزل است، به همین دلیل بهتر است مبلمان راحتی را در کنار تلویزیون قرار دهید، در این سبک از چیدمان تلویزیون به‌عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود و مبلمان راحتی حول این کانون چیده می‌شود.

مبل‌های استیل نیز در قسمت پذیرایی قرار خواهند گرفت، این قسمت از فضا صرفا به پذیرایی از میهمانان تعلق خواهد  داشت، وسایل پذیرایی، عسلی‌ها و در صورت وجود بوفه یا ویترین در این بخش از منزل قرار خواهد گرفت، معمولا شومینه را نقطه کانونی چیدمان مبل استیل قرار می‌دهند و با پهن کردن یک فرش روبروی شومینه، مبل‌ها را اطراف آن می‌چینند.

مشاهده
بهترین اصول برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سبک مبلمان و همچنین دکوراسیون منزل باید با هم تناسب داشته باشند تا بتوان از هر دو ست مبلمان در یک فضا استفاده کرد.

انواع چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم

چیدمان مبل استیل و راحتی صمیمانه

در این مدل از چیدمان که بیشتر برای خانواده‌های پر رفت و آمد مناسب است، دو ست مبلمان روبروی یکدیگر چیده می‌شوند، به این ترتیب شما قادر خواهید بود در مواقع مقتضی و زمانی که جمعیت زیاد است از هر دو ست مبلمان استفاده کنید و میهمانان به‌راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. در این مدل بهتر است سبک مبل‌های راحتی ال باشد، به این ترتیب مبلمان ال را در یک گوشه از پذیرایی می‌چینید و مبل استیل را درست مقابل آن قرار میدهید. یکی از محاسن استفاده از مبل ال برای مبلمان راحتی، این است که از گوشه‌های محیط پذیرایی نیز استفاده می‌کنید.

چیدمان مبل استیل و راحتی خانوادگی

در این سبک از چیدمان بهتر است از مبل‌های گرد راحتی استفاده کنید، کانون مرکزی چیدمان شومینه خواهد بود، برای ایجاد یک محیط صمیمانه و گرم برای خانواده با پهن کردن یک فرش دایره‌ای در مقابل شومینه، مبل‌ها را دور آن می‌چینید و از محیط خانوادگی گرم لذت می‌برید، در گوشه‌ای دیگر از سالن پذیرایی نیز می‌توانید مبل‌های استیل را بچینید و آن قسمت را به پذیرایی از میهمانان اختصاص دهید، همچنین می‌توانید در بخشی که کاملا به پذیرایی اختصاص داده‌اید از اقلام دکوراتیو و بوفه و ویترین استفاده کنید.

در این مدل بهتر است اگر مبل‌های گرد را به‌صورت نیم‌دایره می‌چینید قسمت باز نیم دایره به سمت مبل استیل باشد. در این صورت می‌توانید در مواقعی که میهمان دارید از هر دو دست مبلمان به راحتی استفاده کنید و پیوستگی جمع‌های دوستانه از بین نمی‌رود و افراد می‌توانند به‌راحتی با هم صحبت کنند.

مشاهده
نقش لوستر در طراحی و دکوراسیون داخلی

چیدمان مربعی

در این حالت شومینه مرکز کانونی مبل‌های استیل خواهد بود، یک فرش کوچک دایره‌ای، بیضی و یا مستطیل مقابل شومینه قرار می‌گیرد و مبل‌های استیل به‌صورت مربعی، دایره‌ای و یا ال، حول این مرکز چیده می‌شوند. کمی آنطرف‌تر می‌توانید مبل‌های راحتی را در یک چینش مربعی زیبا روبروی مبل‌های استیل قرار دهید، بهتر است مبلمان راحتی نزدیک به تلویزیون باشد، تا در زمان تماشای تلویزیون و یا دورهمی خانوادگی بتوانید از آن استفاده کنید. به این ترتیب دو محیط رسمی و خانوادگی نزدیک به هم اما به صورت مستقل خواهید داشت.

چیدمان مبل استیل و راحتی
چیدمان مبل استیل و راحتی

در صورتی که تمایل دارید این دو بخش کاملا از هم جدا باشند می‌توانید از یک پارتیشن یا نیم ستون برای قرار دادن اقلام دکوراتیو بین دو ست مبل استفاده کنید.

چیدمان تلفیقی

برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از هر دو دست مبلمان در یک فضا کنار هم استفاده کنند. در این سبک از چیدمان مبل‌ها به صورت ترکیبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به این صورت که مبل‌های راحتی و استیل در هم ادغام می شوند، پس بهتر است از مبل‌های کلاسیک راحتی استفاده شود و همچنین از نظر طرح و رنگ روکش مبل و چوب‌ها، همخوانی خوبی بین مبل‌ها برقرار باشد. اگر دوست دارید از رنگ‌های متنوعی استفاده کنید بهتر است توناژ رنگی مناسبی انتخاب کنید تا هم مشخص باشد که دو ست جداگانه مبلمان در محیط قرار گرفته است و هم هارمونی خوبی از نظر طرح و رنگ در محیط جاری باشد.

چیدمان خطی

اگر منزل شما بزرگ است اما یک سالن بزرگ مستطیل شکل دارید می‌توانید از این سبک چیدمان استفاده کنید، در این مدل از چیدمان ترکیبی، مبل‌های راحتی و استیل در امتداد یکدیگر قرار می‌گیرند، بهتر است مبل‌های استیل در قسمت بالای خانه و مبل‌های راحتی نزدیک به تلویزیون و در پایین سالن پذیرایی قرار بگیرد.

مشاهده
طراحی اتاق کنفرانس کارآمد

نکات مهم چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

– همان‌طور که اشاره کردیم سعی کنید در انتخاب طرح و رنگ هارمونی و تم کلی دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید، بهتر است از یک رنگ و یا توناژهای مناسبی از رنگ‌های مختلف که ترکیب زیبا دارند برای چیدمان دو دست مبل استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای از یک توناژ رنگی و یا قرمز و مشکی به‌عنوان ترکیب دو رنگ می تواند زیبا باشد.

البته نباید فراموش کنید که انتخاب رنگ به سبک دکوراسیون نیز بستگی دارد، به‌طور مثال استفاده از رنگ‌هایی مثل قرمز و مشکی در دکوراسیون‌های لاکچری مناسب نیست، اما از ترکیب سفید و طوسی و یا سفید و مشکی می‌توان در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد.

– سعی کنید فاصله مناسب بین مبل ها در زمان چیدمان رعایت شود، نزدیکی بیش از حد مبل‌ها سبب دست و پاگیر شدن و شلوغی فضا می‌شود و فاصله زیاد هم باعث می‌شود که میهمان و میزبان احساس راحتی نداشته باشند، به یاد داشته باشید که در محیط‌های کوچک استفاده از دو دست مبلمان ضرورتی ندارد و این ترکیب بیشتر مناسب سالن‌های پذیرایی خیلی بزرگ است.

– برای پر کردن فضای بین مبل‌های استیل و راحتی می‌توانید از لوازم دکوراتیو، شلف‌ها، گلدان‌ها و امثال آن استفاده کنید تا فضای خالی در محیط پذیرایی وجود نداشته باشد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه