چیدمان مبل کلاسیک

چیدمان مبل کلاسیک

 مبلمان کلاسیک در واقع به مبل‌هایی گفته می‌شود که بسیار هنرمندانه و با تکیه به هنر و خلاقیتی اصیل طراحی و ساخته می‌شوند؛ این مبلمان که خاستگاه اصلی آن‌ها در اروپاست اما بسیار مورد علاقه خانواده‌های ایرانی است در این مقاله سعی کرده‌ایم راجع به چیدمان مبل کلاسیک نکاتی را ارائه کنیم.

پیشینه مبل کلاسیک

همانطور که اشاره شد طراحی مبل کلاسیک ریشه در اروپا دارد هنرمندان فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی از قرن هفدهم میلادی تا به امروز همواره هنر و خلاقیت را با هم ادغام کرده و آثار هنری و شاخصی را پدید آورده‌اند البته از گذشته تا به امروز طرح مبلمان حسابی دست خوش تغییراتی بوده است که برای استفاده عموم مناسب باشد.

پیشینه مبل کلاسیک

به چه مبل‌هایی کلاسیک گفته می‌شود؟

کلاسیک به معنای قدیمی یا دمده نیست, بلکه آثار کلاسیک برگرفته از هنر اصیل و ریشه داری است. هر طرح مبل کلاسیک معنای مخصوص وداستانی پشت خود دارد. مبل‌کلاسیک هر کشور متفاوت با سایر کشورهاست. استفاده از مبلمان کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد اگر در انتخاب نوع پارچه و رنگ آن‌ها دقت کنید سالیان سال می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

به چه مبل‌هایی کلاسیک گفته می‌شود؟

طراحی مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به علت طراحی منحصر به فرد زیبا و باشکوه در ابتدا مورد استفاده خانواده‌های سلطنتی و طبقه اشراف اروپا بود؛ بعد از انقلاب صنعتی و رنسانس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید شد. تولید انبوه باعث شد که مردمان عادی نیز از این مبلمان استفاده کنند و همین امر سبب محبوبیت مبلمان‌کلاسیک در جهان شد.

مشاهده
جدیدترین کاور مبل
طراحی مبل کلاسیک

انواع مبل کلاسیک

در بازار طرح‌هایی از انواع مبلمان کلاسیک وجود دارد. به دلیل تحریم امکان واردات نمونه‌های اصل آن نیست اما انواع مختلفی از  آن‌ها با الهام از طرح‌های اصلی به دست  هنرمندان ایرانی ساخته می‌شود. تولیدکنندگان ایرانی در نهایت هنر،دقت و ظرافت انواع مختلف مبل‌های کلاسیک کشورهایی چون فرانسه، انگلستان و ایتالیا را طراحی و تولید می‌کنند.

انواع مبل کلاسیک

مبل کلاسیک فرانسوی

فرانسه به مهد مد معروف است. خاستگاه بزرگترین برندها و هنرمندان بزرگ دنیا فرانسه است. کیفیت نوآوری، خلاقیت و اصالت هنرمندان فرانسوی زبانزد خاص و عام است. در اوایل قرن هفدهم مبلمان‌کلاسیک فقط برای اشراف فرانسه طراحی و ساخته می‌شدند. در ابتدا حکاکی روی چوب این مبلمان بسیار پر حجم و پیچیده بود، اما به مرور زمان آن‌ها اصل سادگی و ظرافت را در پیش گرفتند.

مبل کلاسیک فرانسوی

مبل کلاسیک ساده

مبلمان فرانسوی در نهایت زیبایی، سادگی و ظرافت تولید می‌شوند. ظرافت و هنر آن‌ها همراه با پارچه‌هایی از جنس نانو، مخمل، ابریشم وکتان آن‌ها تکمیل می‌ شوند  و همین امر آن‌ها را بسیار محبوب ساخته است.  رنگ این مبلمان روشن است و اکثر مواقع سفید، کرم با ترکیبی از طلایی و بژ است.

مبل کلاسیک ساده

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمان کلاسیک ایتالیایی همواره با رعایت اصل تقارن و تناسب تولید می‌شوند؛ خبری از حکاکی‌های عجیب و غریب و پیچیده نیست اما بسیار محکم و با دوام هستند کیفیت،اصالت،هنر و ظرافت خاصی دارند که قیمت آن‌ها نیز نسبت به نمونه‌های دیگر بیشتر است چون متریال به کار رفته در آن‌ها درجه یک و بسیار با کیفیت است.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمان کلاسیک انگلیسی

 شاخصه اصلی مبلمان کلاسیک از گذشته تا به امروز این است که این مبل ها دقیقا متناسب با همان دوره تاریخی تولید می‌شوند. انگلیسی‌ها متناسب با هر دوره تاریخی تغییراتی در انواع مبلمان خود ایجاد می‌کنند که در عین زیبایی و ظرافت باعث راحتی کارایی و عامه پسند بودن آن‌ها باشد.

مشاهده
چیدمان مبل سلطنتی

مبل کلاسیک برای آپارتمان

 مسلما استفاده از مبلمان کلاسیک پر نقش و نگار در آپارتمان‌هایی که با متراژ کم هستند زیاد جالب نیست اگر علاقه مند به سبک کلاسیک هستید اما متراژ خانه این موضوع را دچار محدودیت می‌کند بهتر است از مبلمان کلاسیک فرانسوی استفاده کنید؛ آن‌ها علاوه بر زیبایی ،ظرافت و طرح‌هایی ساده با رنگ روشن دارند و دکوراسیون خانه شما را بسیار شیک و زیبا جلوه می‌دهند.

مبل کلاسیک برای آپارتمان

مبل کلاسیک برای خانه های بزرگ

 اگر از جمله افرادی هستید که سالن پذیرایی بزرگی دارید و علاقمند به استفاده از ست مبلمان‌کلاسیک هستید بهتر است که از انواع مبلمان کلاسیک، ایتالیایی و انگلیسی در دکوراسیون خود استفاده کنید. این مبل‌ها در نهایت شکوه جلوه بینظیری دارند و دکوراسیون منزل شما را بسیار خاص و جذاب نشان می‌دهد.

مبل کلاسیک برای خانه های بزرگ

دکوراسیون کلاسیک

در  دکوراسیون کلاسیک اثاث و لوازم منزل با دقت و با توجه به هنر و اصالتی عمیق انتخاب می شوند. اشیای  به کار رفته هارمونی رنگ و همخوانی بیشتری نسبت به سایر سبک ها دارند.  در این سبک مبل‌ها لوستر، تابلو‌ها با تکیه و الهام از یک اصل هنری طراحی می‌شوند.  این سبک همیشه مد است و استفاده و طراحی هیچگاه قدیمی نمی شود؛ چون بسیار محبوب و اصیل است طرفدارن زیادی در سرتاسر جهان دارد.

دکوراسیون کلاسیک

مبل های کلاسیک را چطور بچینیم؟

مبلمان کلاسیک حجم و ارتفاع بزرگتری نسبت به سایر مبل ها دارند؛ نیاز است که همیشه اصل تقارن و تناسب را در نحوه چیدمان آن‌ها را رعایت کنیم. کاناپه سه نفری در محور کانونی و کاناپه دو نفری و مبل های تکی روبروی هم قرار می‌گیرند که البته فاصله از دیوار و پرده ها  و استفاده مناسب و به جا از آکسسوارهای تزئینی باید رعایت شود.

مشاهده
خرید مبل راحتی جدید انتخاب سختپسندان

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد پیشینه و معرفی مبلمان کلاسیک نکاتی ارائه کنیم. خاستگاه اصلی این مبلمان اروپاست و انواع مختلفی از آن‌ها از جمله مبلمان انگلیسی،ایتالیایی و فرانسوی در بازار ایران وجود دارند. مبلمان فرانسوی از طراحی ظریف و منحصر به فردی نسبت به ایتالیا و انگلیسی برخوردار است.  آن‌ها بسیار محبوب و  دوست داشتنی هستند اما باید در نحوه چیدمان مبل کلاسیک  اصل تقارن و تناسب را  رعایت کرد.

مبل های کلاسیک را چطور بچینیم؟

سوالات متداول

  1. مبلمان کلاسیک در چند مدل طراحی و ساخته می‌شوند؟ مبلمان کلاسیک در انواع طرح‌های فرانسوی،ایتالیایی و انگلیسی طراحی و ساخته می‌شوند.

2)انواع مختلف مبلمان کلاسیک چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ نوع فرانسوی آن‌ها بسیار ظریف و هنرمندانه ، مدل مبلمان انگلیسی خاص و کاربردی و راحت است. مدل‌های ایتالیایی هنری والبته با متریال با کیفیتی تولید می‌شوند به همین خاطر قیمت بالاتری  دارند.

3)انواع مختلف مبلمان کلاسیک برای چه خانه‌هایی متناسب است؟ مبل فرانسوی برای خانه‌هایی با متراژ کم و مبلمان ایتالیایی و انگلیسی برای خانه‌های بزرگ بسیار زیبا و مناسب هستند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه