چیدمان روف گاردن

چیدمان روف گاردن

 

روف گاردن یا بام سبز، به فضای سبز طراحی شده با المان‌های خاصی گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌شود که در پشت بام برخی از خانه‌ها و ساختمان‌های بلند وجود دارد. نحوه چیدمان روف گاردن و دکوراسیون آن می‌تواند بر روی زیبایی،مساحت فضا و روحیه افراد تاثیر گذار باشد.

کاربرد روف گاردن چیست؟

در عصر جدید و زندگی ماشینی،همه انسان ها پس از فعالیت های روزمره نیاز به استراحت و تجدید قوا دارند. رفتن به طبیعت، مطالعه کتاب، ساعتی استراحت در کنار خانواده می تواند به روح افراد کمک شایان توجهی کند. امروزه با گسترش آپارتمان نشینی ایجاد روف گاردن در پشت بام خانه ها می تواند محل مناسبی برای استراحت و تفریحات خانواده ها باشد.

کاربرد روف گاردن چیست؟

روف گاردن را در کجا بسازیم؟

اولین نکته در ایجاد بام سبز توجه به فضای پشت بام خانه است. اگر پشت بام شما دارای فضای مناسبی است، قابلیت حصار و دیوار کشی دارد می‌توانید با ایده گرفتن از جدید ترین طراحی‌های اجرا شده و با چیدمان مناسب، یک روف گاردن منحصر به فرد و خلاقانه را طراحی و اجرا کنید.

روف گاردن را در کجا بسازیم؟

در ساخت روف گاردن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ساخت روف گاردن علاوه بر ایمنی فضا و کاربردی بودن آن باید به نکاتی نظیر:طراحی فضای اصلی، انتخاب مناسب کف‌پوش‌ها انتخاب نوع گیاهان سازگار با محیط، انتخاب اثاث روف گاردن و سبک دکوراسیون کلی باید توجه کنیم،که در ادامه توضیح خواهیم داد.

در ساخت روف گاردن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مزایای ساخت روف گاردن

اگر شما مثل خیلی از افراد ازشلوغی،ترافیک و آلودگی هوا خسته شده‌اید ساخت روف گاردن می‌تواند به شما کمک کند که آسیب‌‌های زندگی شهری را راحت‌تر تحمل کنید.داشتن یک طبیعت بکر و جذاب برروی پشت بام خانه که چشم اندازی به کل شهر و منظره‌های اطراف دارد می‌توانید حس نشاط ، شادی و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

مشاهده
مبل پشت حصیری

مزایای ساخت روف گاردن

دلیل ساخت روف گاردن چیست؟

ایجاد فضای سبز در پشت‌بام،افزایش زیبایی و جذابیت بصری در اطراف ساختمان،کاهش آلودگی هوا، تصفیه هوا و کاهش دی اکسید کربن به دلیل پوشش گیاهی،عایق گرمایی و برودتی وایجاد فضای مخصوص برای یک کشاورزی مدرن و تولید خانگی از جمله دلایل ساخت روف گاردن هستند.

دلیل ساخت روف گاردن چیست؟

در کجا می‎توان روف گاردن ساخت؟

برای ایجاد یک روف گاردن بی‌نظیر،نیاز به یک فضای بزرگ داریم که از ایمنی و استحکام آن مطمئن باشیم. اصول ساخت و نکات مهندسی باید کاملا رعایت شود تا سازه محکم بوده و باعث نشست سقف نشود. اما اگر فضای کمتری در اختیار دارید می‌توان در اندازه‌ها و متراژ کوچکتری ساخت.

در کجا میتوان روف گاردن ساخت؟

برای ساخت روف گاردن به چیزهایی نیاز داریم؟

اولین نکته‌ای که برای ساخت روف گاردن به آن نیاز داریم این است که ابتدا از ایمنی سقف مطمئن شویم. چون کل سازه و چیدمان روف گاردن بر روی سقف قرار می‌گیرد، سقف باید مقاومت بالایی داشته باشد. دومین نکته عایق بندی مناسب است که باید کف و دیوارها در مقابل سرما و گرما و آب کاملا عایق بندی شده باشند.

برای ساخت روف گاردن به چیزهایی نیاز داریم؟

ساخت روف گاردن در حیاط

اگر در آپارتمان زندگی نمی‌کنید و یا ساختمان بلندی ندارید در عوض حیاطی بدون پوشش گیاهی دارید شما می‌توانید روف گاردن را در حیاط خود ایجاد کنید. روف گاردن در حیاط باعث ایجاد فضای مدرنی می‌شود که طبیعت بکری به وجود می‌آورد و هم باعث زیبایی و جذابیت می‌شود. روف گاردن علاوه بر پشت بام و حیاط میت‌وان در لابی هتل‌ها و رستوران‌ها نیز ایجاد کرد.

ساخت روف گاردن در حیاط

چطور روف گاردن را طراحی کنیم؟

طراحی روف گاردن در 3 کلاس یا طبقه انجام می‌شود،که باتوجه جنس و نوع سقف پوشش گیاهی و مراحل دیگه طراحی صورت می‌گیرد. سطح یک یاA برای پشت‌بام‌هایی به کارمی‌رود که کف آن‌ها سنگ یا موزائیک است.در سطح دوم ترموود و در سطح سوم ترموود پلکانی است.

مشاهده
مبلمان فضای باز چه فاکتورهایی دارد؟

چطور روف گاردن را طراحی کنیم؟

از چه گیاهانی در روف گاردن استفاده می‎کنیم؟

انتخاب صحیح پوشش گیاهی بسیار مهم است. چون علاوه بر زیبایی و سرسبزی باید سازگار با محیط باشند و بتوانند با گرما،سرما و نور افتاب و شرایط آب و هوایی و نحوه آبیاری را تحمل کنند. پس از عایق بندی مناسب و چند لایه، طراحی پوشش گیاهی آغاز می‌شود. در هر سه سطح طراحی استفاده از پوشش گیاهی طبیعی الزامی است اما در کنار آن‌ها از انواع شمشادها،کاج‌ها و انواع گل نیز استفاده می‌کنند.

از چه گیاهانی در روف گاردن استفاده میکنیم؟

چطور آلاچیق در روف گاردن بسازیم؟

با توجه به اینکه آلاچیق مکان و نقطه کانونی در باغ‌ها به شمار می‌رود؛ ساخت آلاچیق در روف گاردن نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد است. البته باید در طراحی و ساخت آلاچیق به متریال به کاررفته و اندازه و نصب آن باید بسیار دقت کرد. چون نیروی باد در ساختمان‌های بلند بیش از باغ یا زمین حس می‌شود به خاطر همین نصب آلاچیق باید اصولی باشد.

چطور آلاچیق در روف گاردن بسازیم؟

اثاث روف گاردن چگونه باید باشد؟

اثاثیه و دکوراسیون کلی روف گاردن را باید به گونه‌ای انتخاب کنیم که در مقابل آفتاب و شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. کاملا محکم و متناسب با فضا وسبک اصلی انتخاب شوند. در سطح یک و سه مبلمان روف گاردن از ترموود، سطح دو یا کلاس B از جنس چرم یا حصیر انتخاب می‌شوند. بسته به نوع سلیقه دلخواه خودتان باید انواع آن را انتخاب کنید.

اثاث روف گاردن چگونه باید باشد؟

نورپردازی روف گاردن چگونه باید باشد؟

نورپردازی فضا در شب بسیار مهم است. روشنایی روف گاردن و انتخاب زاویه مناسب نورپردازی حتما باید رعایت شود.در سه سطح طراحی روف گاردن، نورپردازی با استفاده از چراغ محوطه، چراغ باغی و نور مخفی انتخاب می‌شوند. هر چه نورپردازی اصولی باشد روشنایی روف گاردن و استفاده از آن بهتر و راحت‌تر است.

مشاهده
آلاچیق های مدرن چه ویژگی دارند؟

نورپردازی روف گاردن چگونه باید باشد؟

چطور خاک مناسب برای روف گاردن را انتخاب کنیم؟

انتخاب خاک مناسب یکی از مواردی است که بسیار بیشتر از عوامل دیگر حائز اهمیت است. خاک انتخاب شده باید سبک و توانایی جذب مقدار بالایی از آب را داشته باشد. علاوه بر این مواد مغذی برای رشد دانه‌ها را در دل خود نگه دارد و بتواند در طی زمان مناسب باعث بهبود کیفیت رشد دانه‌ها شود.تعویض خاک روف گاردن آسان نیست به همین علت باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد.

چطور خاک مناسب برای روف گاردن را انتخاب کنیم؟

نتیجه گیری پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد چیدمان روف گاردن و عوامل موثر درآن نکاتی را به سمع و نظر شما برسانیم. روف گاردن یا بام سبز محیطی برای استراحت و تفریح خانواده‌ها در زندگی شهری است. با کم شدن پوشش گیاهی و عدم توجه به طبیعت نیاز به ایجاد فضای سبز در خانه‌ها حس می‌شود. علاوه بر پشت بام،روف گاردن را می‌توان در حیاط یا لابی هتل و یا رستوران‌ها هم ایجاد کرد. برای ساخت بام سبز ابتدا باید مقاومت و استحکام سقف را در نظر گرفت که چیدمان بقیه عوامل به آسانی صورت گیرد و در دراز مدت باعث نشست سقف و اسیب‌های احتمالی دیگر نشود. انتخاب خاک مناسب،عایق بندی،پوشش گیاهی،مبلمان و نورپردازی از عوامل مهم برای ساخت یک روف گاردن بی‌نظیر است.

نتیجه گیری پایانی

سوالات متداول

  1. برای ساخت روف گاردن به چه چیزهایی نیاز داریم؟ برای ساخت روف گاردن به عواملی چون اطمینان از امنیت و مقاومت،عایق بندی مناسب، انتخاب خاک و نورپردازی و ایجاد پوشش گیاهی نیاز داریم.
  2. روف گاردن چه مزایایی دارد؟ علاوه بر محل تفریح و استراحت، در تصفیه هوا با ایجاد پوشش گیاهی،چشم انداز طبیعی و بصری و عایق برودتی و گرمایی کاربرد دارد.
  3. آیا ساخت روف گاردن در متراژهای کم هم امکان پذیر است؟ روف گاردن در متراژ بالا مناسب و کامل تر ساخته می‌شود اما در محیط‌های کوچک و حیاط و لابی هتل و رستوران‌ها هم می‌توان روف گاردن ساخت.
اثاث چین
ارسال دیدگاه