نحوه تزیین میز ناهارخوری

نحوه تزیین میز ناهارخوری

چیدمان منزل و دیزاین شیک به عوامل مختلفی همچون انتخاب مناسب آکسسواری‌ها و توجه به جزئیات حاصل می‌شود. یکی از اثاث مهم خانه میز ناهار خوری است. انتخاب سبک دلخواه و رعایت اصول چیدمان آن می‌تواند هرخانه‌ای را خاص و چشم نواز نشان دهد. در این مقاله با نحوه تزیین میز ناهار خوری همراه شما خواهیم بود. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

میز ناهارخوری و انواع مختلف آن ابتدا توسط یونانی‌ها و رومی‌ها ابداع و اختراع شد. این دو امپراطوری جهان بسیار علاقه مند به ضیافت بودند و پس از مدتی میزهای ناهارخوری را تولید و گسترش دادند. در ابتدا میزهای ناهارخوری به وسیله سنگ مرمر ساخته می‌شد؛ صندلی‌ها نیز به همین ترتیب بود. اما با گذشت زمان چوب، فلز، شیشه، رزین حتی پلاستیک هم به جمع میزهای ناهارخوری اضافه شدند. یکی از محبوب‌ترین میز ناهارخوری های لوکس جهان، مدل کلاسیک و یا سلطنتی است. پس از گذشت چندین دهه برای زیبایی و ست کردن اصولی مبل‌ها و میز ناهارخوری را در یک سبک طراحی کردند. این نوع ست‌های کلاسیک معمولا در جهیزیه‌های نوعروسان و برخی‌ خانه‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

   هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

در معماری اروپایی و آمریکایی اتاقی به نام داینینگ روم برای سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در ایران چنین فضایی در معماری خانه نقش ندارد. برای اینکه مکان مشخص و خاصی برای غذا داشته باشید می‌توانید به وسیله یک فرش این فضا را تفکیک کنید. معمولا گوشه سالن یا هر مکان دیگری که فاصله اندکی با مبلمان داشته و نزدیک آشپزخانه باشد؛ می‌توان میز ناهار خوری را قرار داد.

مشاهده
انواع دیوارکوب‌های تزیینی

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

چطور میز ناهار خوری را تزیین کنیم؟

برای تزیین ناهارخوری بهتر است ابتدا با سبک میز و دکوراسیون منزلتان آشنا باشید. میزهای ناهارخوری در دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن دسته بندی می‌شوند. در دیزاین کلاسیک توجه به المان‌های خاص آن نظیر شعمدان‌های جفت و قرینه، لوستر شیک و متناسب با میز، گلدان‌های بزرگ با گل‌های سفید و سرویس ظروف با طرح کلاسیک توصیه می‌شود که جز جدایی ناپذیر این سبک هستند. در سبک مدرن هرچه میز ساده تر و ظریف تر باشد زیباتر است.

چطور میز ناهار خوری را تزیین کنیم؟

دکوراسیون کلاسیک

کلاسیک به معنای قدیمی یا دمده نیست, بلکه آثار کلاسیک برگرفته از هنر اصیل و ریشه داری است. هر طرح اثاثیه‌ی کلاسیک معنای مخصوص وداستانی پشت خود دارد. مثلا مبل‌کلاسیک هر کشور متفاوت با سایر کشورهاست. استفاده از مبلمان و میز و صندلی کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد اگر در انتخاب نوع پارچه و رنگ آن‌ها دقت کنید سالیان سال می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

دکوراسیون کلاسیک

چیدمان میز ناهارخوری در کنار مبلمان کلاسیک

میز ناهار خوری کلاسیک معمولا همان طرح و نقش مبلمان کلاسیک را دارد. می‌توان از لحاظ ست بودن رنگ و طرح با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده کرد. مبل و میز ناهار خوری کلاسیک به علت طراحی منحصر به فرد زیبا و باشکوه در ابتدا مورد استفاده خانواده‌های سلطنتی و طبقه اشراف اروپا بود؛ بعد از انقلاب صنعتی و رنسانس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه شد. تولید انبوه باعث شد که مردمان عادی نیز از این مبلمان استفاده کنند و همین امر سبب محبوبیت سبک کلاسیک در جهان شد.

چیدمان میز ناهارخوری در کنار مبلمان کلاسیک

چطور ناهارخوری مدرن را تزیین کنیم؟

همانطور که قبلا اشاره شد؛ چیدمان میز مدرن باید ساده و ظریف باشد. شمعدان‌های ساده، گل‌های خاص و هارمونی رنگ سرویس ظرف و ظروف باید هماهنگ بوده و نشان دهنده نظم و سادگی باشند. نیازی به اکسسواری‌های حجیم و بزرگ نیست. اکسسواری‌های مورد استفاده در سبک مدرن در نهایت ظرافت و هنرمندانه انتخاب می‌شوند. لوستر خطی و مینیمال نیز برای تکمیل تزیین ناهارخوری مدرن مناسب است.

چطور ناهارخوری مدرن را تزیین کنیم؟

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق،نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

مشاهده
مدل کتابخانه دیواری ساده مناسب تمامی خانه ها
سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

طراحی دکوراسیون خانه مدرن با وسایل ارزان قیمت

احتمالا وقتی نام طراحی دکوراسیون را می‌شنوید،یاد گرانی و تورم و قیمت دلار میافتید, حق دارید اما قرار نیست اثاث مورد نیاز سبک مدرن را با اثاث گران قیمتی که در سبک کلاسیک به کار می‌رود مقایسه کنید.زیبایی و سادگی و راحتی این دکور ایجاب می‌کند که با کمی خلاقیت و هنر و توجه به دسترس ترین اثاث هم بتوانید یک دکوراسیون بسیار شیک و ظریف و منحصر به فرد داشته باشید.

  طراحی دکوراسیون خانه مدرن با وسایل ارزان قیمت

چطور دکور شیک کم هزینه داشته باشیم؟

برای داشتن یک دکور شیک نیازی به خرید وسایل گران قیمت نیست. ظرافت و دکور آراسته خانه، سلیقه و سبک کلی زندگی و دکوراسیون محبوب شما را به بیننده انتقال می‌دهد. به طور مثال در نشیمن مدرن می‌توانید از مبلمان ال، چستر فیلد به جای مبلمان کلاسیک استفاده کنید. نیازی به میزناهارخوری ست با مبلمان هم ندارید. یک نیکمت چوبی با یک میز بسیار ساده با رنگ متفاوت می‌تواند به فضای خانه رنگ و روح تازه‌ای ببخشد. استفاده از پاف،تابلوهای هنری پست مدرن و گل و گیاه طبیعی با گلدان‌های پایه بلند ساده سفید و مشکی نیز می‌تواند دکوری منحصر به فرد و چشم نوازی را برای خانه شما پدید آورد.

چطور دکور شیک کم هزینه داشته باشیم؟

از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون سبک مدرن استفاده می‌شود؟

رنگ طوسی روشن و خاکستری تیره رنگ قالب سبک دکوراسیون مدرن است، اما در کنار آن می‌توان از رنگ‌های مکملی مثل زرد، قرمز، صورتی،ارغوانی و یا ترکیب زیبای سفید و سیاه نیز استفاده کرد تا این تضاد رنگی بسیار زیبا و جذاب تر به نظر برسد.

از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون سبک مدرن استفاده می‌شود؟

مدل‌های جدید میز ناهار خوری

انواع مختلف میز ناهارخوری با متریال‌های مختلفی همچون چوبی، شیشه‌ای، مدرن، کلاسیک و روستیک و سلطنتی طراحی و تولید می‌شوند. مدل‌‎های مدرن معمولا ارتفاع صندلی پایین است و کم جا تر از مدل‌های کلاسیک هستند. اما ابعاد میزهای سلطنتی و کلاسیک معمولا کمی بلندتر است. هنر منبت کاری یا حکاکی روی چوب نیز در پایه صندلی‌ها و میز به چشم می‌خورند. هرچه هنر منبت کاری بیشتر باشد میز ناهار خوری خاص و لوکس به نظر می‌رسد.

مشاهده
از دکوراسیون مینیمال چه می دانید؟

   مدل‌های جدید میز ناهار خوری

انواع مختلف میز ناهار خوری

انواع مختلفی از میزهای ناهارخوری در بازار وجود دارند اما متداول ترین آن‌ها؛میز ناهار خوری مستطیل شکل است. مدل‌هایی همچون دایره، مربعی و بیضی نیز از سایر مدل‌های میز ناهارخوری است. علاوه بر شکل‌های مختلف جنس‌ها و سبک‌های متفاوتی نیز دارند.

   انواع مختلف میز ناهار خوری

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

در خرید میز ناهار خوری به صورت اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه تزیین میز ناهارخوری را شرح دادیم. میز ناهار خوری یکی از اساسی ترین وسایل منزل است که به دو دسته اصلی کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. در چیدمان سبک کلاسیک استفاده از شمعدان‌های بزرگ و قرینه، گلدان‌‌های خاص، لوسترهای چند طبقه و سرویس ظروف طرح کلاسیک پیشنهاد می‌شود. در سبک مدرن هرچه تزیین ساده تر باشد میز ناهارخوری شما خاص و متفاوت به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

1.میز ناهار خوری کلاسیک را چطور تزیین کنیم؟ با شعمدان‌های جفت و قرینه، لوستر شیک و متناسب با میز، گلدان‌های بزرگ با گل‌های سفید و سرویس ظروف با طرح کلاسیک می‌توان آن را تزیین کرد.

2. میز ناهارخوری مدرن را چگونه تزیین کنیم؟ با شمعدان‌های ساده، گل‌های خاص و سرویس ظروف تک رنگ و ساده و لوستر خطی می‌توان میز ناهارخوری مدرن را تزیین کرد.

3. چطور با وسایل ارزان قیمت دکور شیکی داشته باشیم؟ با کمی خلاقیت و هنر و توجه به دسترس ترین اثاث هم بتوانید یک دکوراسیون بسیار شیک و ظریف و منحصر به فرد داشته باشید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه