شناخت بهترین صندلی کامپیوتر در ده مرحله

بهترین صندلی کامپیوتر

این روزها تکنولوژی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده است. در متن تکنولوژی برای مردم، کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند قرار دارند. شما در محیط کار و یا حتی خانه ساعت‌ها پشت میز کامپیوتر و بر روی صندلی نشسته‌اید، به همین منظور برای جلوگیری از دردهای مفصلی، آرتروز و … باید در هنگام خرید صندلی کمی دقت داشته باشیم. در همین راستا مطلب آموزشی زیر مرتبط با بهترین صندلی کامپیوتر است. ما در این مقاله قصد داریم تمامی ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک صندلی کامپیوتر، ارگونومیک نام بگیرد را برای شما معرفی معرفی کنیم. با ما در ادامه همراه شوید…

آیا صندلی کامپیوتر همان صندلی اداری است؟

شاید خیلی از شما در پاسخ به این سوال می‌گویید بله! باید به شما بگوییم صندلی کامپیوتر و صندلی اداری در صورتی که برای افراد با سنین بالا استفاده شود یکی است. شما هیچ وقت نباید برای کودکی با سن 6 الی 10 سال صندلی کامپیوتری قرار دهید که در اداره استفاده می‌شود چراکه این سبک صندلی با فیزیک بدن کودک و یا نوجوان شما همخوانی نداشته و در صورت استفاده مداوم از آن باعث ایجاد آسیب‌های جدی به مفاصل و استخوان‌های کودک می‌شود.

تفاوت صندلی کامپیوتر و صندلی اداری

چطور صندلی کامپیوتر باکیفیت را شناسایی کنیم؟

شما هنگام خرید صندلی کارمندی باید نکاتی که در ادامه به اختصار برایتان آورده‌ایم را یک به یک چک نمایید و در صورتی که کوچکترین مشکلی را مشاهده کردید سریعاً به سراغ مدل دیگری بروید. به مراحل زیر به دقت توجه کنید.

مشاهده
صندلی گیمینگ
صندلی کامپیوتر باکیفیت

مرحله اول: ابعاد کلی صندلی کامپیوتر

هنگامی که شما قصد خرید مبلمان اداری یا صندلی کامپیوتر را دارید باید اولین کاری که می‌کنید سایز صندلی را با فیزیک خود تطابق دهید. در صورتی که شما بلند قد و یا درشت هیکل هستید از صندلی‌هایی با ابعاد بزرگ و اگر فرم بدن شما استاندارد است، می‌توانید از صندلی‌هایی با سایز معمولی انتخاب خود را انجام دهید.

مرحله دوم: توجه به فرم پشتی صندلی کامپیوتر

تمامی مردم به نوعی گودی کمر دارند، این گودی کمر در برخی از افراد بالاتر از افراد دیگر است و در برخی کمتر! یکی از قسمت‌هایی که اگر به خوبی از گودی کمر محافظت نماید کمر دچار درد نشده، پشتی صندلی است. فرم و شکل پشتی صندلی کامپیوتر و یا هر صندلی اداری دیگری باید به شکل S طراحی شود تا فضای خالی کمر را بتواند پوشش دهد.

 فرم پشتی صندلی کامپیوتر

مرحله سوم: پشتیبانی صندلی از گردن و سر

یکی از ویژگی‌های اصلی صندلی کامپیوتر ارگونومیک، پشتیبانی از سر و گردن است. در صورتی که شما هنگام نشستن بر روی صندلی سر و گردنتان تکیه گاه نداشته باشد باعث ایجاد دردهای زیادی در قسمت ستون فقرات گردن می‌شود به همین دلیل صندلی که انتخاب می‌کنید باید هنگام نشستن بر روی آن به طور کامل ناحیه بالای شانه که شامل گردن و سر می‌شود را پوشش دهد.

پشتیبانی صندلی از گردن و سر

مرحله چهارم: نحوه قرار گرفتن پا بر روی زمین

دردهای مفصلی که از آن نام بردیم تنها مختص به کمر و گردن نمی‌شود. پا و زانو یکی از قسمت‌هایی بوده که اگر فشار زیادی به آن وارد شود دردهای طاقت فرسا را متحمل می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد فشار بر روی پا، باید صندلی انتخاب کنید که هنگام نشستن بر روی آن زانو در زاویه 90 درجه قرار گیرد. زاویه 90 درجه، حالتی است که در آن هیچ گونه فشاری را پا و زانو متحمل نمی‌شود.

مشاهده
خرید صندلی آشپزخانه ،مهم در ظاهر آشپزخانه

مرحله پنجم: فرم نشیمن صندلی کامپیوتر

یکی از تصورات اشتباهی که بیشتر کارمندها دارند این بوده که هرچه نشیمن صندلی کامپیوتر جادارتر باشد بر روی آن راحت‌تر هستند و همین باعث خرید صندلی کامپیوتر با نشیمن گرد بزرگ می‌شود که باعث ایجاد فشار به قسمت لگن و کمر می‌شود. ابعاد نشیمن صندلی کامپیوتر با کیفیت بین 45 تا 50 سانتی‌متر بوده و فرم باسن بر روی آن به صورت فرو رفتگی طراحی می‌شود. در این شکل شما کمترین فشار را بر روی استخوان لگن خود حس می‌کنید.

فرم نشیمن صندلی کامپیوتر

مرحله ششم: قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی کامپیوتر

اگر بدن به صورت ساکن در یک محل برای مدت طولانی قرار گیرد علاوه بر خواب رفتن عضلات ممکن است باعث ایجاد دردهای عضلانی برای شما شود. اگر صندلی شما قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، هر زمانی که احساس خستگی کردید می‌توانید با تغییر ارتفاع یا تنظیم پشتی صندلی، خستگی عضلات بدن را به طور کامل رفع کنید.

مرحله هفتم: زاویه پشتی صندلی کامپیوتر

زاویه‌ای که شما به کامپیوترتان نگاه می‌کنید علاوه بر تاثیر مستقیم بر روی عضلات کمر، اگر در حالت ایده‌آل باشد باعث جلوگیری از ایجاد قوز کمر در طولانی مدت می‌شود. تصور اشتباه دیگر، زاویه 90 درجه برای کمر هنگام نشستن پشت میز کامپیوتر است. بهترین حالت برای قرار گیری کمر در پشت صندلی، زاویه 105 تا 110 درجه است. این درجه برای کمر تضمین کننده جلوگیری از ایجاد قوز و دردهای مفصلی است.

زاویه پشتی صندلی کامپیوتر

مرحله هشتم: جنس فوم و اسفنج نشیمن

یکی از پارامترهای ارگونومیک بودن یک صندلی، حس راحتی است که هنگام نشست و برخواست باید به کاربر منتقل کند. وقتی شما بر روی صندلی‌های غیر استاندارد می‌نشینید یا زیره‌ی صندلی شما سفت است و یا به محض نشستن تا حد زیادی به داخل فرورفته به کلاف زیری صندلی می‌رسد. صندلی‌های درجه یک در نشیمن‌شان یا فوم سرد شرکتی استفاده شده و یا از اسفنج‌های یورولوکس ویژه پر شده اند. ویژگی بارز این دو مواد ایجاد حس راحتی زیاد هنگام نشستن و قابلیت ارتجاعی بالا بوده که بعد از بلند شدن کاربر از روی صندلی به حالت اولیه بازمی‌گردند.

مشاهده
صندلی ماساژور ؛ لذت یک نشیمن بی‌نظیر
جنس فوم و اسفنج نشیمن

مرحله نهم: رویه صندلی کامپیوتر

رویه نشیمن و پشتی صندلی کامپیوتر نقش به سزایی در ایجاد حس راحتی برای کاربر دارد. اگر صندلی کامپیوتر مدنظر شما از چرم‌های بی‌کیفیت ساخته شده باشند به محض نشستن بر روی آن، باعث تعریق بدن شده و حس نامطبوعی را به کاربر منتقل می‌کند. اگر قصد خرید مبل اداری و یا صندلی کامپیوتر را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از چرم‌های مصنوعی درجه یک و یا استفاده از پارچه‌های نرم و توری برای رویه صندلی است. این مدل پارچه هوا را از خود عبور می‌دهد و برای جلوگیری از عرق کردن بدن کارایی بالایی دارند.

رویه صندلی کامپیوتر

مرحله دهم: جنس اسکلت و اتصالات به کار رفته شده

تمامی موارد قید شده در بالا در کنار اسکلت و اتصالات باکیفیت معنا پیدا می‌کند. اگر کلاف و پایه‌های به کار رفته شده مقاومت بالایی داشته باشد شما می‌توانید با خیالی آسوده از صندلی خود استفاده کنید. صندلی‌های استاندارد کلاف آهنی دارند و در قسمت پایه‌ها از استیل آبکاری شده برای ساخت آن استفاده شده است.

امیدواریم با خواندن این مطلب، بتوانید بهترین صندلی کامپیوتر را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه