تشک طبی چیست؟

انواع تشک طبی

در طول شبانه روز ما بین 7 الی  9 ساعت از وقت خود را بر روی تخت‌ خواب و تشک سپری می‌کنیم بنابراین اهمیت دادن به کیفیت و مدل کالای خواب برای سلامتی ما در درجه‌ی بالایی قرار دارد. امروز قصد داریم سوال بعضی از افراد که همان تشک طبی چیست را برایتان به طور کامل توضیح دهیم. با ما در ادامه همراه شوید…

تشک طبی

متأسفانه در کشور ما خانواده‌هایی هستند که چند ده میلیون تومان صرف خرید کالاهای لوکس دکوری برای دکوراسیون اتاق‌ خواب مانند لوستر، تابلو فرش و … کرده ولی برای خرید تشکی با کیفیت به نوعی کوتاهی می‌کنند که به مرور زمان همین کوتاهی باعث آسیب‌های جسمی در طی شبانه روز می‌شود.

تشک طبی به تشکی گفته می‌شود که به صورت ارگونومیک ساخته شده و برای جلوگیری از درد مفاصل بسیار چاره ساز است. تشک طبی در انواع و ابعاد متنوعی ساخته می‌شود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تشک طبی

تشک طبی برای چه سن و سالی است؟

وقتی شما به یک مغازه تشک فروشی مراجعه کرده و این سوال را بپرسید که تشک طبی برای چه سن و سالی کاربرد دارد، خواهید دید که فروشنده می‌گوید تشک طبی برای سنین میانسالی و نوجوانی کارایی دارد! ما به شما می‌گوییم که این پاسخ کاملاً اشتباه است چراکه تشک طبی برای کاهش دردهای مفصلی به کار می‌رود که توسط تشک‌های بی‌کیفیت در گذشته و به مرور ایجاد شده است بنابراین استفاده از تشک طبی منوط به سن و سالی خاص نشده و شما می‌توانید در کنار خرید سرویس‌ خواب نوزاد نوجوان برای فرزند خود تشک طبی با کیفیتی را خریداری کنید.

مشاهده
روش شستن تشک تختخواب
تشک طبی برای چه سن و سالی است؟

انواع تشک طبی

یکی دیگر از تصورات اشتباهی که میان مردم رایج است این مسئله بوده که تشک‌های ارگونومیک سفت بوده و هنگام خواب راحت نیستند؛ ویژگی بارز تشک‌های غیر استاندارد این بوده که هنگام دراز کشیدن قسمت میانی بدن بیش از حد فرو رفته و همین ویژگی مسبب کج شدن ستون فقرات به مرور زمان می‌شود اما هنگام خوابیدن بر روی تشک طبی فقط یک جای تشک فرو نرفته و تمامی قسمتی که بر روی آن دراز هستید تا حد معقولی داخل رفته که باعث می‌شود عضلات کمر، پا و … درگیر نشوند و در حالت متعادل بتوانند استراحت کنند.

تشک‌های طبی مخصوص هر سن و سالی با قابلیت ارتجاعی متفاوتی ساخته می‌شوند که ما تمامی این مدل‌ها را برای شما به صورت کامل آورده‌ایم.

انواع تشک طبی

تشک طبی فنری

یکی از مدل‌های محبوب بازار که در هنگام خرید تشک زیاد اسم آن را می‌شنوید، تشک طبی فنری است. در این تشک فنرهایی در تمامی قسمت‌های تشک به کار رفته شده‌اند که نرمی زیادی را به کاربر هنگام استفاده منتقل می‌کند. تشک‌های طبی فنری در دو حالت منفصل و متصل تولید می‌شوند که مدل منفصل طول عمر بالاتری نسبت به مدل متصل دارد و از نظر راحتی، به مراتب تضمین کننده خواب آرامی برای شما است. پیشنهاد ما به شما خرید تشک طبی فنری برای سنین کودک، نوجوان و جوان بوده تا بتوانید در این سنین علاوه بر نرمی ایجاد شده توسط فنر، از قابلیت طبی تشک و جلوگیری از درد مفصلی استفاده کنید.

تشک طبی فنری

تشک طبی مموری فوم

مموری فوم  (memory foam) یا همان فوم هوشمند نسل جدید فوم‌های موجود در بازار بوده که برای اولین بار در سال 1970 برای پوشش فضانوردان شاتل استفاده شد تا هنگام پرواز و خروج از جو زمین بدنشان دچار کوفتگی و خستگی ناشی از فشار مرکز سقل زمین نشود. خاصیت این فوم الاستیک بودن آن است، شما هنگامی که دست خود را بر روی تشک و یا بالشتی که از فوم معمولی پر شده است قرار می‌دهید بعد از برداشتن دست فوم در کسری از ثانیه به حالت اولیه بازمی‌گردد ولی وقتی همین عمل بر روی مموری فوم انجام می‌شود، زمان بیشتری طول می‌کشد تا فوم به حالت اولیه بازگردد و همین ویژگی باعث می‌شود تا بدن هنگامی که بر روی تشک قرار می‌گیرد احساس راحتی بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر بکند. علاوه بر این ویژگی، تشک‌های معمولی هنگامی که در محیط سرد قرار می‌گیرند سفت می‌شوند و با گرم شدن محیط به اصطلاح نرم می‌شوند ولی تشک‌های مموری فوم وقتی که با دمای بدن تماس داشته باشند همان لحضه نرم شده و در شرایط آب و هوایی مختلف راحتی را برای کاربر تضمین می‌کنند.

مشاهده
نحوه چیدمان سرویس خواب در اتاق کوچک
تشک طبی مموری فوم

تشک طبی ژل دار

یکی از تشک‌های جدید که می‌توان گفت نسل جدید تشک بوده، تشک طبی ژل دار است. در درون این تشک و در قسمت بالایی، ژلی مخصوص و به صورت مهندسی پخش شده است که علاوه بر راحتی بالا هنگام دراز کشیدن کاربر بر روی آن، گرمای بدن را جذب می‌کند و بدن و ستون فقرات را خنک می‌کند. در درون این تشک‌ هیچ فنری به کار نرفته و تماماً با اسفنج گرید بالا پر شده است. از ویژگی بارز این تشک می‌شود به پشتیبانی از تمامی قسمت‌های بدن هنگام خواب، دوام بالا و تنظیم دمای بدن اشاره کرد.

تشک طبی ژل دار

تشک طبی هیبریدی

تشک هیبریدی یا ترکیبی به تشکی گفته می‌شود که در درون آن از مموری فوم(لاتکس)، فنر منفصل و انواع اسفنج‌های باکیفیت ساخته می‌شود. این تشک در سال 2008 در بازار جهانی عرضه شد و تا به امروز یکی از تشک‌های باکیفیت و البته گران بازار نام دارد. این تشک مناسب افرادی بوده که از مشکل کمر درد، آرتروز و دردهای مفصلی رنج می‌برند. تشک طبی هیبریدی از تمامی نقاط بدن پشتیبانی کرده و به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید این تشک سلامتی خود را هنگام خواب بیمه کنید.

تشک طبی هیبریدی

نکات خرید تشک طبی

اگر قصد خرید تشک طبی یا معمولی را برای قرار دادن در سرویس‌ خواب خانه خود دارید به موارد زیر توجه کنید:

  1. ضد حساسیت بودن تشک: بعضی از بدن‌ها هنگام قرار گرفتن بر روی پارچه‌‌های متنوع دچار حساسیت پوستی می‌شوند، برای جلوگیری از این مسئله از تشکی انتخاب خود را انجام بدهید که درون آن از لایه ضد حساسیت که معمولاً از الیاف گیاهی مانند آلوئه ورا ساخته شده‌اند خرید خود را انجام دهید.
  2. 2-     4 کنج تشک‌ها باید تقویت شده باشد زیرا در غیر این صورت به مرور زمان دچار افت شده و فرم تشک را از بین می‌برد.
  3. شست و شوی تشک کاری بسیار سخت و در برخی از موارد غیر ممکن است. به منظور جلوگیری از ایجاد لک و یا نفوذ مایع به داخل تشک حتماً هنگام خرید تشک از خرید محافظ آن غافل نشوید.
  4. در مدل‌های طبی فنری هرچه قطر فنر ضخیم‌تر باشد تحمل وزن و طول عمر بالاتری از خود نشان می‌دهد.
  5. طول عمر تشک‌های باکیفیت بازار در حدود 7 سال تخمین زده می‌شوند، بنابراین اگر تشک خانه شما بیش از 7 سال عمر دارد هرچه سریع‌تر به دنبال خرید تشک باشید.
مشاهده
خرید تختخواب گرد ؛ جذابیت در دل خانه ایرانی
adminuser adminuser
ارسال دیدگاه