پارچه مبلی جاسمین

پارچه مبلی جاسمین

از مدل‌های پارچه که همیشه در ویترین مغازه‌های پارچه یافت می‌شوند پارچه‌های مخمل هستند. از گذشته تا به الان پارچه مخمل مورد پسند و سلیقه‌ی بسیاری از مردم بوده است. امروز قصد معرفی یکی از پارچه‌های مخمل باکیفیت بازار یعنی پارچه مبلی جاسمین را برای شما داریم. اگر به تازگی به فکر خرید مبل افتاده‌اید حتماً نام این پارچه را از فروشنده شنیده‌اید به همین منظور مطلب زیر را با دقت خوانده تا با تمامی نکات مربوط به این پارچه زیبا آشنا شوید. با ما همراه شوید….

بافت پارچه جاسمین به چه شکل است؟

پارچه جاسمین از گروه پارچه‌های طرح مخمل بوده و از نظر بافت بسیار لطیف است. لطافت و نرمی پارچه جاسمین در نوع خود کم نظیر بوده و می‌توان گفت تنها پارچه‌ای که بافتش شبیه و نزدیک به این پارچه  است پارچه مبلی پورشه است. به تصویر زیر نگاه کنید تا با بافت این پارچه بیشتر آشنا شوید.

بافت پارچه جاسمین

پاچه جاسمین ساخت کجاست؟

پارچه جاسمین در دو حالت ساخت داخل و چینی در بازار عرضه می‌شود. که معمولاً در گرماژ(تراکم) یکسان از نظر ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بعضی از فروشندگان برای بازار گرمی و البته دریافت سود بیشتر به خریدار اعلام می‌کنند که پارچه جاسمین ساخت کشور ترکیه است! باید به شما بگوییم در حال حاضر پارچه جاسمین ترک در بازار وجود خارجی ندارد.

مشاهده
بازار مبل قم
پاچه جاسمین ساخت کجاست؟

قیمت پارچه جاسمین

پارچه جاسمین از نوع پارچه‌های باکیفیت و درجه یک بازار است و به دلیل تقاضای بالا توسط مشتریان و البته نوسان نرخ ارز در سال گذشته از لحاظ قیمتی کمی با پارچه‌های مشابه متفاوت و بالاتر است. قیمت پارچه چینی جاسمین در سال 1400 در بازار بین 105 تا 110 هزارتومان است. در پارچه جاسمین ایرانی قیمت هرمتر 5 تا 10 هزارتومان پایین‌تر از مدل چینی است.

قیمت پارچه جاسمین

پارچه جاسمین بهتره یا پورشه؟

از نظر بافت، پارچه مبلی جاسمین و پورشه کاملاً شبیه به یکدیگر هستند ولی از لحاظ تراکم، این دو پارچه با یکدیگر متفاوتند به طوری‌که گرماژ پارچه جاسمین از پارچه‌ی پورشه بالاتر بوده و وقتی گرماژ پارچه‌ای بیشتر باشد مقاوم‌تر شده و طول عمر بالاتری از خود نشان می‌دهد.

انواع پارچه پارچه جاسمین

رنگ‌بندی پارچه جاسمین

اگر بخواهیم یک پارچه را به عنوان کامل‌ترین پارچه از نظر رنگ‌بندی برایتان معرفی کنیم، بدون شک از پارچه جاسمین می‌گوییم. به طور میانگین هر کالیته پارچه‌ای بین 20 تا 25 رنگ اصلی و فرعی را پوشش می‌دهد ولی در پارچه جاسمین این عدد بین 40 تا 45 است. می‌توان به راحتی گفت که شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از کالیته پارچه جاسمین انتخاب رنگ را برای مبل در دکوراسیون داخلی خود انجام دهید.

رنگبندی پارچه جاسمین

از کجا پارچه جاسمین بخریم؟

از دو روش زیر می‌توانید انتخاب و خرید پارچه جاسمین را انجام دهید:

  1. انتخاب پارچه جاسمین هنگام خرید مبل در نمایشگاه: اگر شما در نمایشگاهی حضور یافتید و مبل مدنظرتان را انتخاب کردید می‌توانید از فروشنده درخواست کنید برایتان کالیته پارچه جاسمین را بیاورد تا شما کد رنگ مدنظرتان را بتوانید انتخاب کنید. در این روش احتمال دارد فروشنده کالیته پارچه جاسمین را نداشته باشد که این مسئله می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.
  2. خرید اینترنتی: در روش خرید اینترنتی مبل هیچ محدودیتی برای انتخاب پارچه وجود ندارد، در این حالت شما تصویر کالیته پارچه را از کارشناس پشتیبانی وب سایت دریافت کرده و کد مدنظرتان را انتخاب و اعلام می‌کنید.
مشاهده
بازار مبل یافت آباد
اثاث چین

پارچه جاسمین مناسب چه مدل مبلی است؟

شاید شما بر این باور باشید که پارچه مبلی جاسمین و پورشه، مانند پارچه‌ مبلی مایا، مازراتی و … فقط برای مبل راحتی یا مبل چستر به کار برده می‌شوند، باید به شما بگوییم که مدل جاسمین علاوه بر به کار رفتن برای مبلمان راحتی برای سایر مبل‌ها از جمله مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی به کار برده می‌شود. دلیل این استفاده وجود پارچه جاسمین گلدار در کالیته پارچه جاسمین است. شما می‌توانید به راحتی از پارچه‌های گل‌دار در نشیمن و تکیه‌گاه مبلمان استیل استفاده ببرید.

پارچه جاسمین مناسب چه مدل مبلی است؟

در هر مبل چند متر پارچه جاسمین به کار برده می‌شود؟

در هر مبل راحتی و استیلی بسته به مدل انتخابی شما و نوع سِت مقدار مشخصی پارچه به کار برده می‌شود. به طور میانگین در مبل راحتی 7 نفره بین 26 الی 28 متر پارچه مصرف می‌شود که طبیعتاً هرچه نوع سِت مدنظر شما با تعداد نفرات بیشتری انتخاب شود، متراژ پارچه افزایش پیدا می‌کند.

در هر مبل چند متر پارچه جاسمین به کار برده می‌شود؟

پارچه جاسمین برای کوسن مبل

یکی از بیشترین استفاده‌هایی که پارچه جاسمین دارد، استفاده از آن بر روی کوسن مبل است. معمولاً کوسن‌های مخمل جلوه بیشتری در دکوراسیون پذیرایی خانه از خود به نمایش می‌گذارند که همین مسئله باعث استفاده از پارچه جاسمین برای کوسن مبل شده است. به طور میانگین هر عدد کوسن 40 × 40 نیم متر پارچه به خود اختصاص می‌دهد.

برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون خانه، می‌توانید از رنگ متضاد رویه مبل برای کوسن انتخاب کنید.

پارچه جاسمین برای کوسن مبل

نتیجه گیری

پارچه جاسمین، پارچه‌ای با بافت طرح مخمل بوده که به دلیل قیمت نسبتاً مناسب و البته تنوع رنگی بسیار بالا مورد پسند و اقبال مردم قرار گرفته است. پارچه مبلی جاسمین بیشترین استفاده را برای مبلمان راحتی داشته ولی به دلیل وجود پارچه گلدار جاسمین، مانعی برای استفاده در مبل استیل و یا مبل کلاسیک ندارد. قیمت هر متر پارچه مبلی جاسمین در سال جاری بین 105 تا 110 هزارتومان برآورد می‌شود. برای انتخاب و خرید پارچه جاسمین می‌توانید از دو روش خرید حضوری در نمایشگاه و خرید اینترنتی مبل بهره ببرید.

مشاهده
بازار مبل تبریز ، پرچم دار عنوان پیشتازان صنعت مبل

سوالات متداول

  • بافت پارچه مبلی جاسمین به چه شکل است؟

بافت پارچه جاسمین بسیار نرم و لطیف بوده و با طرح و شکل مخمل در بازار شناخته می‌شود.

  • قیمت پارچه جاسمین چقدر است؟

قیمت هر متر پارچه جاسمین در سال جاری بین 105 تا 110 هزارتومان برآورد می‌شود.

  • پارچه جاسمین ساخت کجاست؟

پارچه‌ی جاسمین بیشتر در دو حالت ساخت داخل و ساخت کشور چین در بازار یافت می‌شود.

  • پارچه جاسمین بهتره یا پورشه؟

به دلیل گرماژ و تراکم بیشتر پارچه جاسمین نسبت به پورشه، مدل جاسمین به مراتب طول عمر بالاتری نسبت به مدل پورشه دارد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه