چیدمان مبل ال

نحوه چیدمان مبل ال

به مبل‌هایی که به صورت به هم پیوسته، افقی و با زاویه ۹۰ درجه در کنار هم قرار می‌گیرند و تشکیل یک شکل ال انگلیسی می دهند؛ مبلمان ال گفته می شود. جز دسته بندی مبل‌های راحتی و البته کاربردی هستند که در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد چیدمان مبل ال ارائه دهیم.

 

مبل ال برای خانه های کوچک

 مبلمان ال چون فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و می توان راحت تر جابجا کرد؛ برای فضاهای کوچک و خانه هایی با متراژ کم بسیار مناسبند. مبلمان ال بی‌‎هیچ  فاصله‌ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند و این امر باعث افزایش کارایی و ظرفیت نشیمن می شود.

مبل ال برای خانه های کوچک

مبل ال برای فضای بزرگ

 مبل ال فقط برای خانه‌های کوچک نیست! اتفاقاً مبلمان ال برای فضاهای بزرگ و سالن‌های پذیرایی با متراژ زیاد نیز انتخاب هوشمندانه و مناسبی است؛ چون به راحتی می توان با استفاده از مبلمان ال فضای بزرگ را تفکیک کرد و برای هر قسمت استقلال فضا و محیط مناسبی به وجود آورد. به شرط اینکه نحوه قرارگیری و جاگیری مناسبی داشته باشند و مانع عبور و مرور افراد نشود.

مبل ال برای فضای بزرگ

مبل ال برای تی وی روم

بهترین مکانی که می شود از مبلمان ال استفاده مناسب و به جایی کرد و فضایی خاص و متفاوتی به وجود آورد؛ قسمت تی وی روم خانه است. تی وی روم به محل قرار گرفتن تلویزیون در نشیمن مجزا و فرعی گفته می شود که شما با استفاده از این مبلمان و تعدادی پاف و آکسسوار های شیک و ساده و جذاب می‌توانید تی وی روم خانه را به محل خاص  استراحت و تفریح خانواده تبدیل کنید.

مشاهده
طراحی دکوراسیون پذیرایی چگونه صورت می‌پذیرد؟

مبل ال برای تی وی روم

مبلمان ال مناسب برای مهمانی

  با اینکه فضای کوچکی دارید اما اگر اهل مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه هستید، مبلمان ال می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مثل سایر مبل‌ها که برای چیدمان نیاز به فضای خالی دارند این مبل‌ها به صورت به هم پیوسته اند؛ یعنی فضای خالی در بین آنها وجود ندارد. قسمت‌های خالی این مبل‌ها با باکس‌هایی پوشانده‌اند که هم می‌تواند با گذاشتن شیشه به میز تبدیل شوند و هم در مواقع ضروری به عنوان محل نشیمن اضافی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مبلمان ال مناسب برای مهمانی

 

مبلمان ال برای اختلاف سطح

در برخی از خانه‌ها و در سبک معماری مدرن نشیمن اصلی  با اختلاف چند پله‌ای کمی بالاتر یا پایین تر از قسمت‌های دیگر خانه طراحی می‌شود. این قسمت که به گود گفت و گو معروف است با مبلمان ال جلوه دیگری پیدا می‌کند.این مبل‌ها به راحتی در قسمت پایین پله‌ها جا می‌گیرند و شکل ال ان‌ها کاملا با زاویه ۹۰ درجه پله‌ها مماس می‌شود و شما می‌توانید یک فضای مستقل و یک نشیمن دلنشین را به وجود آورید.

مبلمان ال برای اختلاف سطح

مبلمان ال برای سالن های مستطیل

اگر سالن پذیرایی شما مستطیل شکل است و کمی در چیدمان مبل‌های دیگر دچار مشکل شده‌اید بهتر است؛ قسمت بالایی یا پایینی را با یک ست مبلمان ال تفکیک کنید تا سالن مربع شکل و منظم تر به نظر برسد اینگونه به راحتی می توانید مبلمان دیگرتان را بچینید.

مبلمان ال برای سالن های مستطیل

مبلمان ال  برای سالن مربع

اگر سالن شما مربع شکل و کوچک است و می‌خواهید با ایجاد کمی خطای دید سالن خود را بزرگ تر نشان دهید؛ می‌توانید روی مبلمان ال حساب کنید. این مبل‌ها را به گونه‌ای بچینید که طول بیشتری داشته باشند به طور مثال می‌توان در امتداد کاناپه اصلی یک پاف یا میز عسلی قرارداد و طول آن را بیشتر کرد.

مشاهده
مبل طوسی با چه فرشی ست میشه؟

ال برای سالن مربع

 

مبلمان ال و ست مبل‌های کلاسیک

مبلمان با آن که ظاهر راحتی و مناسبی دارند اما می‌توان با رعایت برخی نکات از آن‌ها در کنار مبل‌های کلاسیک سلطنتی و حتی راحتی استفاده کرد؛ به شرط آنکه همخوانی بیشتری با ست مبلمان دیگر شما داشته باشد. اگر فضای شما بزرگ است و قصد دارید آن را تفکیک کنید از مبلمانی با تضاد رنگی استفاده کنید اما اگر خواهان هماهنگی و هارمونی بین مبلمان و دکوراسیون خانه هستید بهتر است که رنگ مبلمان ال با سایر لوازم منزل همخوانی و هارمونی بیشتری داشته باشد.

مبلمان ال و ست مبل‌های کلاسیک

مبلمان ال به شکل گرد

مبلمان l لزوماً همیشه به شکل نود درجه نیستند در برخی از طراحی‌های جدید مبلمان ال را به شکل گرد طراحی می‌شوند. این  نوع مبلمان که طرف داران زیادی دارند بسیار محبوب و خلاقانه هستند.  مبلمان ال گرد بیشتر برای سالن‌های بزرگ و تی وی روم مناسب است و با ایجاد حس تقارن گرمی و صمیمیت بیشتری به خانه می‌بخشد و شما را خوش سلیقه تر نشان می دهد.

مبلمان ال به شکل گرد

مبل ال پیکاسو

از انواع مختلف مبل‌های ال میتوان مبل پیکاسو را هم نام برد. این مدل مبل‌های ال طراحی رسمی و راحتی دارند. رنگ بندی آنها کمی متفاوت است و به آسانی با سایر مبل‌های کلاسیک،سطنتی و راحتی ست می‌شوند. دوتشکه طراحی شده‌اند به همین خاطر نشیمنگاه راحت تر و نرم تری دارند. و نسبت به سایر مدل‌ها دوام بیشتری دارند.

مبل ال پیکاسو

سخن پایانی

مبلمان ال نسبت به بقیه مبل‌ها کارایی، سادگی و کاربرد بیشتری دارند. می‌توان با  رعایت نکاتی  درچیدمان مبل ال  فضای خانه را بسیار زیباتر و و دلنشین تر جلوه داد. این مبلمان هم برای فضاهای بزرگ و هم برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب اند و اگر به همخوانی رنگ آنها دقت کنید می‌توانید در کنار سایر مبل‌ها نیز از آنها استفاده کنید. اگر فضای منزل شما بزرگ است  با مبلمان ال بدون نیاز به دیوار یا پارتیشن تنها با کمی خلاقیت به راحتی میتوانید قسمت‌های مختلف خانه را تفکیک کنید.

مشاهده
دکوراسیون اتاق خواب نوجوان چگونه است؟

 

سوالات متداول

  1. مبلمان ال بیشتر برای چه سبک‌هایی طراحی می‌شوند؟ باتوجه به طراحی مینیمال آن‌ها برای سبک‌های مدرن،کلاسیک و نئو کلاسیک مناسب اند.
  2. مبلمان ال برای چه فضاهایی مناسب هستند؟ مبلمان ال هم برای فضاهای بزرگ و هم برای خانه های کوچک با متراژکم مناسب هستند.
  3. چرا برای تفکیک فضا و گود گفت وگو مبل‌های ال انتخاب مناسبی هستند؟ مبلمان ال هم برای تفکیک فضا هم اختلاف سطح و هم تی وی روم مناسب اند چرا که با همپوشانی اختلاف سطح و مماس بودن زاویه 90 درجه منظره شیک و زیبایی به وجود می‌آورند.

 

 

 

 

 

 

 

اثاث چین
ارسال دیدگاه