میزناهارخوری برای فضای کوچک

میزناهارخوری

برای یک  دکوراسیون داخلی شیک و امروزی وجود میزناهار خوری یک الزام است، اگر فکر می‌کنید استفاده از میزناهارخوری فقط مخصوص خانه‌های بزرگ است سخت در اشتباه هستید، در حال حاضر میزهای فراوانی با عنوان میزهای تاشو یا میزهای کم جا طراحی شده‌اند که با چیدن آنها در گوشه‌ای از پذیرایی یا نشیمن می‌توانید زیبایی خانه خود را تکمیل کنید. در این مقاله قرار است شما را راهنمایی کنیم تا در انتخاب میزناهارخوری برای فضای کوچک دچار سردرگمی نباشید.

انواع میزناهارخوری چگونه است؟

اگر بخواهیم میزهای ناهارخوری را به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی کنیم، این طبقه‌بندی می‌تواند بر اساس جنس یا طراحی و مدل باشد. البته باید در نظر داشته باشید که می‌توان از نظر ظرفیت و تعداد نفرات نیز آن را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد.

انواع ناهارخوری از نظر جنس

در حال حاضر میزهای موجود در بازار از جنس چوب، ام‌دی‌اف و فلزی هستند، میزهای چوبی گرمای خاصی به محیط می‌دهند و می‌توان گفت استفاده از آنها همیشگی است و تحت تاثیر مد و فضاهای مختلف قرار نمی‌گیرد، اگرچه قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد اما کیفیت بالاتری نیز دارا می‌باشد.

میزهای ام‌دی‌اف کیفیت خوبی دارند و از نظر قیمت نیز مناسب‌تر هستند.

میزهای فلزی اگرچه اکثر در محیط‌هایی مثل رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها استفاده می‌شوند اما در دکوراسیون منزل نیز کاربرد دارند، این سبک از میزها بسیار با دوام هستند، قابلیت رنگ شدن دارند و می‌توان آن را هر از چند گاهی متناسب با تم رنگی منزل تغییر رنگ داد.

مشاهده
خرید میز ال سی دی چگونه است

انواع ناهارخوری از نظر طرح

این قسمت از مقاله به پرسش‌های شما در مورد انتخاب میزناهارخوری برای فضاهای کوچک پاسخ می‌دهد. میزهای ناهارخوری در طرح های مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله دایره‌ای شکل، بیضی، مستطیل و مربع.

زندگی‌های آپارتمانی در فضاهای کوچک باعث شد طراحان به فکر طراحی میزهای کم‌جا باشند. در حال حاضر میزهایی وجود دارد که با نام میزهای تاشو شناخته می‌شوند، این میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت عدم استفاده می‌توانید آنها را از قسمت‌های مختلف تا کرده و در فضای کوچکی قرار دهید، این مدل از میزها در صورتی که با صندلی‌های تاشو ترکیب شوند گزینه بسیار خوبی برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک خواهد بود. ضمن اینکه به راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرد و در صورت لزوم در آشپزخانه یا قسمت‌های دیگری مثل بالکن یا اتاق‌ها از آنها استفاده کرد.

میزهای کم‌جا نیز بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند، این میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درون کمد یا قفسه‌های دیواری جاسازی می‌شوند. این مدل میزها معمولا به صورت آماده وجود ندارد و باید متناسب با فضای منزل شما به صورت سفارشی ساخته شوند.

مدل دیگری از میزها نیز وجود دارد که صندلی‌های آن هنگامی که از میز استفاده نمی‌شود در زیر آن جای می‌گیرند. به شکلی که در حالت معمولی فقط یک میز دایره‌ای یا بیضی شکل دیده می‌شود در حالی که صندلی‌ها کاملا در زیر میز قرار جای می‌گیرند.

اگر خانواده کم جمعیتی دارید می‌توانید از میزهای نیم‌دایره‌ای که نزدیک دیوار قرار می‌گیرند استفاده کنید.

در صورتی که از میهمانان خود هنگام سرو غذا روی میز پذیرایی نمی‌کنید، می‌توانید یک میز کوچک ناهارخوری متناسب با تعداد افراد خانواده تهیه کنید. در این صورت فضای کمی از محیط پذیرایی یا نشیمن در اختیار میزناهارخوری قرار می‌گیرد.

مشاهده
خرید میز عسلی ، میزی محبوب در خانه ایرانی
میزناهارخوری
میزناهارخوری

اگر اهل میهمانی‌های بزرگ و مفصل هستید و ترجیح می‌دهید از میهمانان روی میز پذیرایی کنید نگران نباشید، طراحان میزهای ناهارخوری به فکر شما نیز بوده‌اند، در حال حاضر میزهایی با عنوان میزهای تبدیلی وجود دارند که در صورت نیاز می‌توان آنها را از یک میز کوچک، به یک میز بزرگ چندین نفره تبدیل کرد.

استفاده از میزهای دایره‌ای شکل نیز گزینه مناسبی است. شما می‌توانید یک میز دایره‌ای با قطر مناسب خریداری کنید، معمولا در اطراف میز دایره‌ای شکل تعداد بیشتری صندلی می‌توان استفاده کرد. برای مثال یک میز دایره‌ای شکل 6 نفره نسبت به میز مستطیل شکل فضای کمتری را اشغال خواهد کرد.

یکی دیگر از راهکارهای مفید استفاده از میزهایی است که به جای اپن‌های قدیمی تقسیم کننده فضای آشپزخانه از خانه هستند. این میزهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم می‌توان به جای اپن از آنها استفاده کرد و هم اینکه هنگام سرو غذا مورد استفاده قرار گیرند، معمولا صندلی‌ها در دو طرف میز و یا در یک طرف قرار داده می‌شوند. در آپارتمان‌های کوچک این گونه میزها بسیار کاربردی هستند و فضای دکوراسیون را کاملا زیبا و ژورنالی می‌کنند.

میزهای دیواری یک گزینه مناسب دیگر برای فضاهای کوچک است. این مدل از میزها روی یک پایه و به دیوار نصب می‌شوند و می‌توان استفاده های دیگری چون میز تحریر یا مطالعه نیز از آن داشت. باید توجه داشته باشید که این مدل از میزها قابلیت جمع شدن ندارند و به طور ثابت به دیوار وصل خواهند بود، تنها میتوانید آن را تغییر کاربری دهید.

نکات مهم خرید میزهای کم جا

برای خرید و سفارش میزهای کم‌جا، تاشو، دیواری و در کل میزهای مناسب فضاهای کوچک باید به نکاتی توجه کنید که در این بخش به آنها می‌پردازیم.

مشاهده
آینه کنسول اسپرت

– مهمترین نکته این است که این میزها چون به‌صورت چند منظوره تهیه می‌شوند، غالبا تاشو هستند و یا به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان از آنها با کمی تغییر شکل استفاده‌های دیگری داشت به‌همین دلیل بسیار مهم است که ابزارآلات و ادوات به کار رفته در آنها کیفیت لازم برای استفاده مداوم داشته باشند. برای مثال در میزهای تاشو یا دیواری استفاده از لولاها و پیچ و مهره‌های با کیفیت و با دوام ضرورت زیادی دارد.

–  از آنجایی که میزهای ناهارخوری در فضاهای کوچک استفاده های زیادی دارند بهتر است از میزهای با کیفیت استفاده کنید، استفاده از میزهای چوبی و یا ام‌دی‌اف بسیار با کیفیت بهترین انتخاب خواهد بود.

– در مورد میزهای کم‌جا و دیواری سعی کنید اندازه‌های دقیق را به نجار یا تولیدی بدهید تا دقیقا متناسب با فضایی که قرار است در آن جای گیرد ساخته شود، در غیر اینصورت ممکن است دچار مشکلاتی نظیر بسته نشدن درب، بیرون ماندن بخشی از میز و امثال آن باشید.

– اگرچه میزهای کم جا و تاشو فقط بخش کوچکی از فضای اتاق های شما را به خود اختصاص می‌دهند اما نباید تاثیر آنها را در دکوراسیون نادیده بگیرید بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید میزی انتخاب کنید که با دیگر اجناس موجود از جمله مبلمان، بوفه و ویترین، کالاهای چوبی و دکوری هم‌خوانی خوبی از نظر طرح و رنگ داشته باشد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه