میزتحریر مناسب برای شما چیست؟

میز تحریر

شاید آرزوی همه ما در کودکی و نوجوانی داشتن یک میزتحریر زیبا و رویایی بوده است، به‌خصوص اگر فضای کافی در منزل وجود داشته باشد، خرید یک میزتحریر استاندارد می‌تواند دکوراسیون اتاق مطالعه یا اتاق خواب را به کلی متحول کند. البته باید در نظر داشت که میزتحریر فقط مناسب کودکان و نوجوانان دانش آموز نیست و می‌توان از آن به‌عنوان میز مطالعه نیز استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به بیان نکات مهمی در خصوص انتخاب و خرید میزی تحریر، انواع آن و مسائلی از این دست بپردازیم. پس اگر به دنبال خرید و انتخاب یک میزتحریر مناسب هستید بهتر است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

میز تحریر
میز تحریر

انواع میز تحریر را بشناسید

اگر بخواهیم به انواع میزتحریر اشاره کنیم باید بگوییم این تقسیم‌بندی از نظر جنس و شکل ظاهری صورت می‌گیرد. از نظر جنس، میزتحریر به انواع چوبی، ام‌دی‌اف یا لمینت و فلزی تقسیم می‌شود. در حال حاضر بیشترین و محبوبترین جنس در بازار جنس ام‌ادی‌اف است ، چرا که هم از نظر کیفیت دارای کیفیت قابل قبولی است و هم قیمت مناسبی دارد.

میزهای چوبی زیبایی خاص خود را دارند و مناسب برای استفاده در انواع دکوراسیون هستند، اما نسبت به سایرین کمی گران‌تر بوده و در مورد کیفیت آن باید بسیار دقت کنید، چرا که ممکن است استفاده از چوب نامرغوب در تهیه میز برایتان دردسرساز شود و مدام مجبور به تعمیرات باشید.

میزهای فلزی نیز می‌تواند  انتخاب خوبی باشد، این میزها از مقاومت و استحکام بسیاری برخوردارند، قابلیت رنگ‌پذیری دارند و در طرح‌های مختلفی در بازار موجود است.

مشاهده
خرید میز ناهارخوری ارزان ، به صرفه در خانه

از نظر طراحی نیز میزها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود، که با توجه به کارایی مورد نظر باید مدل مناسب را انتخاب کرد، برای مثال برخی میزها دارای کشوهای اضافه هستند، برخی‌ها کمد دارند، برخی از میزها در کنار خود دارای شلف و قفسه هستند و برخی دیگر نیز کاربری دوگانه میزتحریر و میز کامپیوتر دارند، این بستگی به شما دارد که برای چه کارهایی قرار است از میز استفاده کنید.

میز تحریر
میز تحریر

اندازه‌های استاندارد میزتحریر

باید به این نکته توجه داشت که میزتحریر مناسب شما باید با فضایی که قرار است در آنجا باشد تناسب داشته باشد، بنابراین قبل از خرید میزتحریر حتما باید جای آن را در منزل مشخص کرده و ابعاد تقریبی را در نظر داشته باشید، البته میزهای تحریر از نظر سایز دارای اندازه های استانداردی هستند که مطابق با آن ساخته می‌شوند. ابعاد استاندارد میز تحریر معمولا به شرح زیر است:

– طول میزتحریر بین 70 تا 150 سانتی‌متر

– عرض میزتحریر بین 60 تا 75 سانتی‌متر

– ارتفاع میزتحریر 73 تا 77 سانتی‌متر

– ضخامت لایه روی میز معمولا 16 میلی‌متر است که در صورت تمایل می‌تواند به صورت تخته دوبل استفاده شده و ضخامت به 32 میلی‌متر برسد.

اگر می‌خواهید میزتحریر متحرک داشته باشید و به‌راحتی بتوانید آن را در منزل جابه‌جا  کنید می‌توانید از چرخ برای زیر پایه‌ها استفاده کنید، در این صورت باید ارتفاع چرخ‌ها را به ارتفاع استاندارد میز اضافه کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که ارتفاع مناسب باید متناسب با جثه فردی که قرار است از میز استفاده کند در نظر گرفته می شود، برای مثال برای کودکان خردسال بهتر است از میزهای مناسب جثه آن‌ها استفاده شود تا شرایط استاندارد جهت حفظ سلامت کودک رعایت شود.

مشاهده
نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری

در میزتحریر با اندازه ایده‌آل برای جثه کاربر، باید به گونه‌ای باشد که وقتی کاربر پشت میز قرار میگیرد فشار اضافی به دست‌ها و بازوها و گردن وارد نشود، دست‌ها به راحتی روی میز قرار گیرد و با بازوها یک زاویه متناسب حدود 100 درجه تشکیل دهد، ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد که کاربر برای استفاده از میز مجبور به پایین انداختن یا بالا گرفتن گردن و دست‌ها نباشد تا فشار اضافی به این نقاط وارد نشود، توجه داشته باشید که در صورت رعایت نشدن نکات استاندارد استفاده از میز به سلامت ستون فقرات کاربر آسیب خواهد رساند.

نکات مهم خرید و انتخاب میز تحریر

– مهمترین نکته در انتخاب میزتحریر مناسب تناسب ابعاد میزتحریر با فضای مورد نظر و البته رعایت شرایط استاندارد ذکر شده است، فراموش نکنید که هیچ مسئله‌ای مهمتر از سلامتی برای انسان وجود ندارد بنابراین سعی کنید با پرداخت یک هزینه مناسب، میز استاندارد و با کیفیتی تهیه کنید.

– در حال حاضر میزهای بسیاری با طراحی های مختلف در بازار موجود است، طراحی‌ها به‌قدری متنوع است که حتی مدل‌های متناسب با  جنسیت کاربر (دخترانه و پسرانه) نیز در نظر گرفته شده است، نکته مهم اینجا است که شکل ظاهری میزتحریر باید با دیگر وسایل دکوری اتاق هماهنگ باشد، اگر میز را برای فرزند کودک و نوجوان خود سفارش می‌دهید می‌توانید آن را متناسب با جنسیت و دیگر طرح‌های موجود در فضای اتاقش مثل تخت یا کمد تهیه کنید، اما اگر می‌خواهید بتوانید سالیان سال از میز استفاده کنید بهتر است از مدل‌های رایج انتخاب کنید نه مدل‌های فانتزی.

– در انتخاب رنگ میز دقت لازم را داشته باشید، بهتر است رنگ میزتحریر با دیگر لوازم و اکسسوری‌های دکوری اتاق همخوانی خوبی از نظر طیف رنگ داشته باشد. استفاده از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای یا مشکی نیز برای کسانی که قصد دارند میز را برای سالیان متوالی استفاده کنند مناسب است.

مشاهده
انواع میز ناهارخوری ، راهنمای کامل خرید

– در صورتی که قرار است از میز استفاده‌های دیگری جز هنگام مطالعه داشته باشید می‌توانید از میزهای چندمنظوره استفاده کنید، همانطور که اشاره کردیم میزهایی وجود دارند که دارای کشو، کمد یا شلف و قفسه هستند به این ترتیب میتوانید بسیاری از لوازم ضروری را در این قسمت‌های جای دهید، این میزها برای اتاق های کوچک نیز بسیار کاربردی خواهند بود.

– مکمل یک میزتحریر ایده‌آل یک صندلی استاندارد است، سعی کنید از صندلی‌های استاندارد و متناسب با میزتحریر استفاده کنید تا فرزند شما از نظر سلامتی ستون فقرات نیز دچار مشکل نشود.

– میزتحریر باید دارای استحکام و مقاومت مناسبی باشد، به این نکته توجه داشته باشید و همچنین به شرایطی نظیر گارانتی کالا و خدمات پس از فروش نیز توجه کنید.

– یک میزتحریر با کیفیت از متریال مرغوب تهیه شده و ابزارآلات و وسایل به کار رفته در آن نیز همگی مرغوب است، بنابراین سعی کنید به کیفیت کالاهای به کار رفته توجه لازم را داشته باشید.

– قیمت میزتحریر معمولا با توجه به فاکتورهایی مثل متریال، طرح، برند محصول، ابعاد و تعداد کشوها و کمدهای آن متغیر است، شما می‌توانید با توجه به کارایی میز و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید یک میزتحریر ساده و ارزان تهیه کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه