طراحی مبلمان و خلاقیت بی حد و مرز

طراحی مبلمان

مبلمان یکی از اجزای مهم دکوراسیون  داخلی هر ساختمان است، از آنجایی که استفاده از مبل در سلامتی جسمی و همچنین زیبایی منزل اهمیت دارد طراحان مبل سعی کرده اند با خلاقیت در طراحی مبلمان، سبک‌های جدید و مدرنی ایجاد کنند که با زندگی آپارتمانی امروزه همخوانی داشته باشد، اگرچه هنوز هم بسیاری از انواع مبلمان نظیر مبل کلاسیک و مبل‌های استیل همچنان طرفداران خود را دارند اما تلفیق خلاقانه برخی سبک‌ها باعث به وجود آمدن مدل‌های زیبایی در صنعت مبلمان شده است. در این مقاله به این موضوع بیشتر پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

طراحی مبلمان
طراحی مبلمان

انواع طراحی مبلمان کدام است

استفاده از مبلمان پیشینه طولانی دارد اما طراحی مبلمان به شکل امروزی به ۸۰۰ سال قبل باز می‌گردد. گفته می‌شود مبل‌های قدیمی بسیار به سبک کلاسیک امروزی نزدیک بوده اند، با گذشت زمان‌های طولانی و خلاقیت در طراحی مبلمان شاهد به وجود آمدن مدل‌های مختلفی از مبلمان شده ایم که این روزها در بازار وجود دارد و در این بخش قصد داریم به انواع آن بپردازیم.

خرید مبل استیل

مبلهای استیل یا سلطنتی به مبلمانی اطلاق می‌شود که از چوب‌های مرغوب در تهیه آن استفاده شده است و همچنین در قسمت‌های دسته و پایه و البته تاج مبل دارای منبت کاری‌های بسیاری است، هرچه این منبت کاری‌ها ظریفتر و بیشتر باشد قیمت مبلمان نیز گرانتر خواهد بود.

مشاهده
معرفی پنج هتل برتر برای اقامتی دلچسب در دوران کرونا

در مورد رنگ این مبلمان باید گفت اکثرا از رنگ‌های روشن در قسمت چوب استفاده می‌شود، که شامل رنگ طبیعی چوب، کرم روشن، سفید و طلایی است، پارچه‌های مبلمان استیل نیز از جمله پارچه‌های گران‌قیمت و مرغوب است شاید به همین دلیل است که مبل استیل به مبلمان سلطنتی مشهور شده است و در دکوراسیون‌های لاکچری از آن استفاده می‌شود.

خرید مبل کلاسیک

این مدل از مبلمان از نظر طراحی شباهت زیادی به مبلمان استیل دارد، وجه تمایز آنها در میزان منبت کاری چوبهاست. اصولا مبلمان کلاسیک بسیار پرطرفدار است و با سبک سلیقه ما ایرانیان بسیار همخوانی دارد مطمئنا به همین دلیل است که خرید مبل کلاسیک اولین گزینه هر خانواده ایرانی است.

در مورد مبلهای کلاسیک و خلاقیت در طراحی آنها باید گفت استفاده از چوب‌های مرغوب و همچنین پارچه‌های مناسب با این سبک از مبلمان از جمله ویژگیهایی است که در قیمت گذاری آن تاثیر داشته و همچنین باعث تمایز آن از سایر مبل‌ها می‌شود.

خرید مبل چستر

مبلمان چستر از آن سبک مبل‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد، این مدل از مبل‌ها بیشینه تاریخی طولانی دارند و در زمان‌های قدیم نوع مبلمان لاکچری محسوب میشده است.

امروزه نیز مبل چستر با لمسه دوزی‌های زیبا و طراحی‌های بی نظیر یکی از مدلهایی است که می‌توان گفت محبوبیت خوبی نزد ایرانیان دارد، از آنجایی که به دلیل لمسه دوزی که مهم‌ترین ویژگی این مبلمان است باید از پارچه‌های مرغوب در تهیه آن استفاده کرد، قیمت مبل‌های چستر نسبت به مدل‌های دیگر کمی بالاتر است. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که مبلهای چستر از نظر طبقه بندی در کلاس مبل کلاسیک جای می‌گیرند.

خرید مبل راحتی جدید

بدون شک در خانه هر ایرانی دست کم یک دست مبل راحتی وجود دارد، همانطور که از نامش پیدا است این مبلمان با کیفیتی قابل قبول، ساده و کاربردی برای استفاده روزمره افراد خانواده طراحی شده است، از آنجایی که مبل راحتی یکی از پرطرفدارترین سبک مبلمان است طراحان با کمی خلاقیت در طراحی مبلمان توانستند با تلفیق کردن مدل و سبک‌های گوناگون مبل‌های راحتی شیک و جدیدی روانه بازار کنند. برای مثال مبل‌های راحتی طرح کلاسیک، مبل‌های راحتی چستر و مبل‌های راحتی ال که بسیار مناسب برای استفاده در آپارتمان است.

مشاهده
چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر مبلمان

استفاده از مبل‌های راحتی به قدری همه گیر است که برخی افراد اگر در خانه از مبل‌های استیل یا مبل کلاسیک و یا حتی چستر بهره ببرند اقدام به خرید کاناپه راحتی می‌کنند تا بتوانند در اوقات فراغت خود به راحتی جلوی تلویزیون روی کاناپه دراز بکشند و استراحت خود لذت ببرند.

طراحی مبلمان
طراحی مبلمان

طراحی خلاقانه و طراحی مبلمان به سبک جدید

دکوراسیون داخلی به سبک جدید سبب شده است که مبلمان‌های خلاقانه با طرح‌های جالب و بدیع به بازار عرضه شود، خلاقیت ذهنی طراحان صنعت مبلمان به تولید مبل‌های جالب با طرح‌های انتزاعی، هندسی و حتی مبل‌هایی با شکل‌های فانتزی و جالب برای مثال طراحی مبل به شکل لب، به شکل لانه پرنده، یا به شکل خودرو به بازار عرضه شده که طرفداران بسیاری نیز داشته است، به دلیل همین استقبال از مبل‌های خلاقانه در دکوراسیون مدرن امروزی، شاهد طراحی مدل‌های جذاب و جالب‌تری هستیم که توسط مشهورترین طراحان صنعت مبلمان در حال شکل‌گیری و ورود به بازارهای جهانی است.

خرید مبل با طراحی خلاقانه

همانطور که گفتیم مبل‌های دارای طراحی خلاقانه طرفداران زیادی دارند به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه‌های مبلمان به عرضه این مدل از مبلمان در کنار مبل‌های معمول مشغول هستند، اگر قصد دارید مدل‌های جذاب و جدید این طرح‌های نوآورانه و سنت شکنانه را بررسی کنید می‌توانید با یک جستجو در اینترنت مدل‌های گوناگونی را مشاهده کنید و یا فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی در عرصه فروش مبلمان فعال هستند را بررسی کرده و در صورت فروش مبلمان مورد نظرتان آن را سفارش دهید.

از آنجایی که طرح‌های بدیع و جدید مبلمان ممکن است در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها موجود نباشد می‌توانید با مشاهده مدل‌های موجود، طرح دلخواهتان را به تولیدی‌های مبلمان سفارش دهید تا برایتان بسازند، البته گفتنی است که سفارش مبلمان معمولا از تهیه مبل به صورت آماده گران‌تر خواهد بود اما داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد و خلاقانه ارزش آن را دارد که کمی بودجه بیشتری برای این کار در نظر بگیرید.

مشاهده
میز ناهار خوری یا جزیره

طراحی مبلمان و یک دنیا تجربه

در حال حاضر برندهای مشهوری در سراسر دنیا به تولید مبلمان فانتزی و خلاقانه مشغول هستند اما از آنجایی که کشور ما توسط امریکا تحریم شده است و همچنین ممنوعیت واردات اجناس لوکس که بخش‌هایی از مبلمان نیز شامل آن می‌شود نمی‌توان به راحتی این طرح‌های جدید را به صورت آماده خریداری کرد، اما در صورتی که طرح مورد نظرتان متریال خاص یا ابزار خاصی جهت تهیه نیاز نداشته باشد می‌توانید با الگوبرداری از آن ساخت آن را به تولیدی‌های مربوطه بسپارید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه