چند ایده‌ی ناب برای طراحی مدرن اتاق خواب

ایده های طراحی اتاق خواب

این روزها افراد خیلی بیشتر از قبل به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهند. وقتی که افراد به طراحان داخلی مراجعه می‌کنند عموما به دنبال ظراحی مدرن اتاق خواب و سایر جا‌های منزل خود هستند. دراین میان اتاق  خواب‌های کوچک برای خواست طراحی ندرن بیشترین خواهان را دارند. با این حال باید حواس‌تان باشد که شما به دنبال سبک امروزی هستید یا واقعا یک سبک طراحی مدرن را در اتاق‌خواب‌تان می‌خواهید.

تفاوت سبک مدرن و سبک امروزی

باید حواس‌تان باشد که سبک مدرن و امروزی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. وقتی میگوییم سبک امروزی منظورمان همان سبکی است که این روز‌ها بسیاری از افراد به سرغ آن می‌روند و به اصطلاح “مد روز” است. اما مدرن سبکی است که بعد از انقلاب صنعتی پا در عرصه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی گذاشته است که علاقه‌مندان بسیاری نیز دارد. بسیاری از افراد این دو  سبک را یکی می‌دانند که این باور کاملا غلط است. درواقع در سبک امروزی بسیاری از المان‌ها و اصول طراحی مدرن رعایت شده است. اما می‌تواند ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن نیز باشد.

ایده های طراحی اتاق خواب
ایده های طراحی اتاق خواب

 نکاتی که در طراحی مدرن اتاق خواب باید رعایت کرد

حال که معنی و تفاوت دو سبک مدرن و امروزی را متوجه شدیم باید به سراغ المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به خصوص اتاق خواب (دخترانه و پسرانه فرقی ندارد) برویم. از آنجایی که اتاق‌خواب یکی از مهم ترین بخش‌های خانه شماست، باید زمان بیشتری را صرف نوع طراحی آن بکنید. البته باید توجه داشته باشید که راحتی و آرامش خود را فدای نوع خاص طراحی نکنید. اتاق خواب محل استراحت شماست پس باید راحت‌ترین نقطه‌‌ی خانه باشد.

مشاهده
ست کردن مبلمان با دکوراسیون منزل

تخت‌خواب مدرن، اولین قدم برای فضایی مدرن

اساسی‌ترین و اصلی ترین اثاثیه اتاق‌خواب همان تخت‌خواب شماست. پس در انتخاب آن بسیار دقت کند. اگر خواهان طراحی مدرن اتاق خواب خود هستید حتما از تخت‌هایی که خیلی ساده هستند و اکثرا از چوب ساخته شده‌اند استفاده کنید. اصالت و منش سبک طراحی مدرن استفاده بیشتر از چوب است و کمتر سراغ فلز می‌رود البته بعضی موارد نیز از پلاستیک‌های سخت نیز برای طراحی استفاده می‌کنند.

 برای داشتن سبکی مدرن چه رنگی را انتخاب کنیم؟

اتاق خواب باید محیط ارامش بخشی باشد. به همین دلیل بهتر است که از رنگ‌های خیلی جیغ استفاده نکنید. قرمز، نارنجی، زرد، مشکی، رنگ‌های فسفری به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای اتاق خواب شما نیستند. اگر میخواهید اتاق خوابی مدرن داشته باشید،  حتما توجه کنید که ساختار مدرن از رنگ‌های خنثی ساخته شده است. رنگ‌هایی مثل سفید، بژ، طوسی روشن، خاکستری روشن، آبی، صورتی، کرمی و رنگ هایی از این قبیل کاملا مناسب ساختار طراحی مدرن است و انتخاب مناسبی برای شماست.

پرده‌‌ی اتاق خواب مدرن چطور باشد؟

معمولا اتاق خواب‌ نباید خیلی نورگیر باشد. به همین دلیل در سبک ساختاری مدرن پیشنهاد می‌کنند که حتما از پرده‌هایی هم رنگ کل رنگ دکوراسیون استفاده کنید. باید پرده اتاق خواب به حدی ضخیم باشد که نور از آن عبور نکند. معمولا پرده‌های تک رنگ با این سبک طراحی داخلی سازگارتر هستند. به همین دلیل بهتر است که از پرده‌های کرکره‌ای ساده استفاده کنید. در بعضی از مدل‌ها معمولا از پرده‌های کرکره‌ای چوبی استفاده می‌کنند که اتاق خواب را از سرد و بی روح بودن خارج می‌کند و فضایی گرم و پرنشاط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشاهده
صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

چه نوع فرشی در طراحی مدرن انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم معمولا در طراحی مدرن همه چیز به ساده‌ترین و مینیمال ترین شکل ممکن طراحی می‌شود. پس سعی کنید از فرش‌های ترکیه‌ای یا اروپایی که تک رنگ هستند یا خطوط نامشخص دارند استفاده کنید. اگر از رنگ‌های تیره در سایر نقاط اتاق خواب استفاده کرده اید سعی کنید فرش را روشن‌تر بگیرید و اگر از رنگ‌های روشن استفاده کرده اید فرش را تیره انتخاب کنید هارمونی رنگ‌های تکمیل شود.

کفپوش و کاغذدیواری اتاق خواب را چطور انتخاب کنیم؟

در اصول طراحی دکوراسیون مدرن اتاق خواب، معمولا از کفپوش‌های پارکتی و ساده استفاده کنید. اگر به سرامیک علاقه دارید سرامیک سفید یک دست را به کار بگیرید تا اگر یک روز هوای دکوراسیون ایرانی به سرتان زد بتوانید راحت تر از تغییر دکوراسیون دهید. بهتر است از کفپوش رنگ روشن استفاده کنید. زیرا کفپوش‌های تیره باعث کوچک‌ر نشان دادن فضای اتاق می‌شود که ما اصلا همچین هدفی نداریم و تمام تلاشمان را میکنیم تا فضا بازتر نشان داده شود.

برای انتخاب کاغذ دیواری سعی کنید دقیقا مانند کفپوش از طرح‌های ساده و یک رنگ استفاده کنید. طراحی مدرن، محدودیت طرح برای شما نمیگذارد اما اگر از طراحی‌های ساده‌تر استفاده کنید دیرتر از نحوه دکوراسیون اتاق خود دلزده می‌شوید. اصلا خاضصیت مدرن بودن اتاق خواب این است که همه چیز در عین سادگی زیبا باشد تا شما کمتر از قبل (برخلاف طرح‌ای کلاسیک) از نحوه چیدمان اتاق خواب خود دلزده شوید.

از چه نوع لوازم تزئینی استفاده کنیم؟

اتاق خواب مدرن به هیچ عنوان نباید شلوغ باشد. سعی کنید از مینیمال ترین لوسترها، ساده ترین مجسمه‌ها استفاده کنید. یک آباژور ساده می‌تواند به اتاق خواب شما جلوه‌ی ویژه‌ای ببخشید.  طراحی‌های خاص از اجزای جدا نشدنیسبک مدرن است. تابلوهای پست مدرن و مدرن خیلی به جلوه‌ی اتاق خواب شما کمک می‌کنند.  سرامیک و چوب ترکیب بسیار زیبایی است که هم حال و هوای ایرانی را به اتاق شما اضافه می‌کند و هم کاملا سازگار با نوع طراحی مدرن اتاق‌ خواب است.  حتی اگر می‌خواهید خیلی از حال و هوای ایرانی دور نشوید از سفال‌های مدرن استفاده کنید. لوستر‌های چوبی و فلزی انتخاب خوبی برای این نوع طراحی هستند.

مشاهده
انواع سرویس خواب مسافرتی نوزاد

سعی کنید برای اتاق خواب خیلی فضای پر نوری را اماده نکنید. پس از لوستر‌های تک شعله و ساده استفاده کنید. اتاق خواب شما با نشیمن و اتاق مطالعه باید فرق داشته باشد. در آخر اینکه سعی کنید از رومیزی، روتختی‌ با طرح‌های ایرانی  کمتر در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. زیرا اینکار در مغایرت با طراحی مدرن است.

شمع و جا عودی به آرامش بیشتری را در محیط حاکم می‌کند. همانطور که گفتیم اتاق خواب باید آرامش بخش‌ترین جای منزل شما باشد تا بتوانید وقتی از هیاهوی دنیا خسته‌اید به آنجا پناه ببرید؛ پس حتما در تزئیین اتاقتان شمع‌های عطر آگین مدرن و استوانه‌ای قرار دهید تا به فضای طراحی داخلی اتاق هم بخورد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه