راهنمای سرویس خواب یک نفره

راهنمای سرویس خواب 1نفره

تخت‌خواب از جمله وسایل دکوراسیون اتاق‌خواب است، از آن‌جایی که خواب راحت و آرام در روحیه و سلامت شخص بسیار تاثیرگذار است، لزوم استفاده از تخت‌خواب مناسب و استاندارد نیز بیشتر نمایان می‌شود، در این مقاله قصد داریم به بیان نکات مهم در انتخاب و خرید سرویس خواب یک‌نفره بپردازیم.

سرویس خواب یک‌نفره شامل چه اقلامی است؟

اصولا سرویس خواب شامل یک عدد تخت‌خواب، میز پاتختی، میز آرایش و آینه، پاف و کمد می‌شود. البته در صورت نیاز می‌توان بسیاری از این اقلام را حذف کرد، انتخاب این وسایل نیز بستگی کامل به فضایی که در اختیار دارید خواهد داشت. اندازه تخت‌خواب یک نفره بستگی به کاربرد آن دارد، سایز استاندارد در تخت نوجوان و بزرگسال یک اندازه نیست بنابراین ابعاد تخت یک‌نفره استاندارد را کاربری آن مشخص خواهد کرد.

راهنمای سرویس خواب 1نفره

ابعاد تخت‌خواب یک‌نفره

ابعاد استاندارد تخت‌خواب یک‌نفره بزرگسال شامل ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ سانتی‌متر عرض است که متناسب با فضا و سلیقه کاربر قابل تهیه می‌باشد.

برخی از تخت‌خواب‌ها ارتفاع کمتری دارند، برخی دارای پایه هستند و برخی نیز به‌صورت جک‌دار یا کشودار دارای محفظه‌ای برای قرار دادن اشیاء و وسایل می‌باشند، بنابراین ارتفاع تخت می‌تواند متغیر باشد.

انواع تخت‌خواب یک‌نفره چیست؟

در مورد انواع تخت‌خواب یک‌نفره باید گفت این تخت‌خواب‌ها از نظر جنس و سبک و مدل به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند، از نظر جنس می‌توان به تخت‌خواب‌های چوبی، ام‌دی‌اف و فلزی اشاره کرد، از نظر سبک طراحی نیز،  تخت‌خواب‌های مستطیل کلاسیک، تخت‌خواب‌های مدرن، تخت‌خواب‌های فانتزی، تخت‌خواب‌های تاشو، تخت‌خواب مبلی و تخت‌خواب گرد انواع موجود سرویس خواب تک‌نفره در بازار هستند.

مشاهده
راهنمای خرید جالباسی

این که کدام یک از انواع تخت را انتخاب کنید بستگی به فضایی که در اختیار دارید و البته سبک دکوراسیون منزل و اتاق‌خواب شما دارد. در حال حاضر تخت‌خواب‌های کلاسیک مستطیل شکل پرطرفدارترین مدل تخت‌های یک‌نفره هستند. اما اگر دارای یک دکوراسیون مدرن و امروزی هستید و یا فضای مناسب در اختیار دارید می‌توانید از تختخواب‌های گرد استفاده کنید، این مدل از تخت‌خواب، دارای شکوه و زیبایی خاصی است و جلوه منحصربه‌فردی به اتاق خواب شما خواهد بخشید.

در صورتی که طول عمر کالای خواب برایتان اهمیت دارد پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های چوبی و یا فلزی استفاده کنید، مدل‌های فلزی اگرچه خیلی مطابق با مد روز نیستند اما دوام بسیار بالایی داشته و قابلیت رنگ شدن دارند که می‌توانید هر از چند گاهی یک تم رنگی متفاوت را در اتاق خوابتان تجربه کنید. بنابراین استفاده از این نوع تخت‌خواب یک‌نفره بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

نکات مهم خرید سرویس خواب یک‌نفره

– مهمترین نکته در انتخاب و خرید سرویس خواب تک‌نفره، فضایی است که در اختیار دارید، تناسب اندازه تخت‌خواب با فضای اتاق نکته‌ای است که در زیباتر دیده شدن آن تاثیر زیادی دارد، از طرفی، در صورتی‌که فضای کافی در اختیار ندارید می‌توانید برخی از اقلام غیر ضروری سرویس خواب را حذف کنید و یا از تخت‌خواب‌های مبلی، تاشو و کم‌جا استفاده کنید.

– از آن‌جایی که تخت‌خواب در آرامش و سلامت بدن تاثیر زیادی دارد بهتر است به استاندارد بودن اندازه و ابعاد و هم‌چنین تشک آن توجه کنید.

– مدل و طرح تخت‌خواب بستگی به دکوراسیون منزلتان دارد، اگر از دکوراسیون مدرن و امروزی بهره می‌برید می‌توانید تخت‌های مدرن ام‌دی‌اف و یا چوبی را استفاده کنید، تخت‌خواب‌های کلاسیک را می‌توان در هر سبکی از چیدمان استفاده کرد، سبک‌های سلطنتی نیاز به فضای زیادی دارند و مناسب اتاق‌خواب‌های کوچک نخواهند بود.

مشاهده
راهنمای خرید جاکفشی

– در صورتی‌که طرح خاصی در نظر دارید می‌توانید آن را برای ساخت سفارشی به تولید کنندگان سرویس خواب ارائه دهید تا مدل مورد نظرتان را بسازند.

– اگر حساسیت دارید و از جمله افرادی هستید که مرتب به تمیز کردن اتاق‌خواب میپردازند تا هیچ گرد و غباری در آن موجود نباشد بهتر است از تخت‌خواب‌های پایه‌دار استفاده کنید تا بتوانید قسمت زیر آن را نیز تمیز کنید.

– شما می‌توانید خرید اینترنتی سرویس خواب را امتحان کنید، در این صورت با جستجو در اینترنت می‌توانید سایت‌های فروشگاهی مجاز را یافته و به بررسی انواع مدل‌ها و طرح‌ها در این فروشگاه‌های مجازی بپردازید.

– اگر آلرژی دارید بهتر است از تخت‌خواب‌هایی استفاده کنید که با رنگ‌های ضد حساسیت رنگ‌آمیزی شده‌اند، برخی از تخت‌خواب‌ها تا مدت‌ها بوی رنگ می‌دهند.

– رنگ سرویس خواب انتخابی شما باید با اقلام دیگر موجود در اتاق‌خواب هم‌خوانی داشته باشد، برای ست کردن رنگ سرویس خواب با دکوراسیون منزلتان می‌توانید آن را با یکی از آیتم‌های فرش، پرده، رنگ دیوارها، رنگ تابلوها و امثال آن ست کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه