راهنمای خرید مبل سلطنتی

راهنمای خرید مبل سلطنتی

اگرچه در میان انواع مبل‌های موجود در صنعت مبلمان، مبل‌های راحتی بسیار پرطرفدار هستند، اما مبلمان سلطنتی همچنان علاقمندان خاص خود را دارد، با توجه به این‌که قیمت بالای این سبک از مبلمان خرید آن را برای برخی اقشار جامعه سخت می‌کند، اما باید اعتراف کرد وجود یک دست مبل استیل در پذیرایی خانه دقیقا همان چیزی است که رنگ و بوی شکوه و زیبایی به منزل می‌بخشد و بهترین نوع مبل برای پذیرایی از میهمان است، در این مقاله به بیان نکاتی در مورد خرید مبل سلطنتی خواهیم پرداخت.

مبل سلطنتی چیست؟

از نگاه طراحی مبلمان، مبل‌ها به سه دسته: استیل، نیمه استیل و راحتی تقسیم می‌شوند، مبل سلطنتی در واقع  همان مبل استیل است، این سبک از مبلمان به دلیل مرغوبیت متریال به‌کار رفته در تهیه، نسبت به انواع دیگر گران‌تر است و بیشتر در خانه‌های مجلل و دکوراسیون‌های لاکچری کاربرد دارد، شاید به‌همین دلیل است که این سبک از مبلمان به مبل سلطنتی شهرت پیدا کرده است.

راهنمای خرید مبل سلطنتی

ویژگی‌های مبل سلطنتی را بشناسید

مبل‌های استیل یا همان سلطنتی خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، مهمترین ویژگی این سبک از مبلمان استفاده از چوب‌های کنده‌کاری شده در قسمت بدنه، تاج، دسته‌ها و پایه‌هاست، باید توجه داشته باشیم که مبل‌های استیل در قسمت بالای نشیمن‌گاه دارای تاج هستند و این یکی از خصوصیات بارز آنهاست، هرچه کنده‌کاری و منبت‌کاری‌های مبل استیل بیشتر و ظریف‌تر باشد مسلما قیمت آن گران‌تر خواهد بود.

مشاهده
راهنمای خرید تخت‌خواب یک نفره

از آنجایی که منبت‌کاری روی هر چوبی امکان‌پذیر نیست، چوب به‌کار رفته در مبل استیل غالبا چوب راش یا گردو است، همین مسئله سبب می‌شود تا مبل‌های استیل سنگین‌تر از سایر مبل‌ها بوده و قیمت آنها نیز به مراتب بالاتر باشد، البته استحکام و طول‌عمر مبل‌های استیل نیز به همین دلیل است.

در کنار چوب مرغوب، استفاده از پارچه‌های فاخر و گران‌بها نظیر مخمل، جیر، ابریشم و کتان مرغوب در مبلمان استیل از ملزومات است.

از دیگر مشخصات مبل‌های سلطنتی ابعاد بزرگتر آنها نسبت به سایر مدل‌هاست، به دلیل استفاده چوب در قسمت دسته‌ها و بدنه اصولا مبلمان استیل از نظر ابعاد پهن‌تر و بزرگتر از مبل‌های دیگر به‌نظر می‌رسد، همین خصوصیت است که استفاده از آن را برای خانه‌های کوچک محدود می‌سازد.

مبل‌های سلطنتی غالبا در ست‌های ۷ و 9 نفره تولید می‌شوند، در ست ۹ نفره این مبلمان شامل یک کاناپه سه نفره، ۴ عدد مبل تک نفره و دو صندلی میزبان است، ست‌های ۷ نفره نیز شامل یک کاناپه ۳ نفره، یک کاناپه ۲ نفره و دو مبل تک نفره است.

از دیگر مشخصه‌های مبل‌های استیل به کاربردن ورق طلا به‌عنوان رنگ طلایی و مسی در این مبلمان است، اصولا وجود رنگ طلایی در کنار رنگ‌هایی مثل کرم، قهوه‌ای و سفید در این مبلمان، فاکتوری است که فقط در مبل‌های استیل دیده می‌شود.

چیدمان مبل استیل در خانه چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم این سبک از مبلمان بیشتر مناسب خانه‌های بزرگ طراحی شده است، بنابراین مهمترین مسئله در مورد آن محل قرار گرفتن مبلمان است، سعی کنید مبل را در قسمتی از خانه قرار دهید که مرکز توجه است، از قرار دادن اشیاء دکوری زیاد نظیر گلدان و مجسمه در اطراف مبل خودداری کنید، چراکه غالبا پارچه‌های انتخابی برای این سبک از مبلمان، پارچه‌های طرح دار است به‌همین دلیل استفاده از کالاهای دکوری زیاد، منجر به شلوغ دیده شدن محیط خواهد شد.

مشاهده
راهنمای خرید مبلمان فضای باز

مبلمان سبک سلطنتی، مخصوص دکوراسیون‌های مجلل است، بنابراین اگر قصد خرید مبل استیل دارید، باید بودجه‌ای برای تهیه یک دکوراسیون مناسب به‌عنوان مکمل مبلمان در نظر بگیرید. این اقلام می‌تواند شامل، پرده‌های مناسب، فرش دست‌باف، گلدان‌ها، تابلوها، مجسمه‌ها و امثال آن باشد.

استفاده از رنگ‌های طلایی و رنگ‌های ست با پارچه مبلمان به زیباتر دیده شدن آن کمک زیادی می‌کند، برای مثال ست کردن طرح پارچه مبل با پرده‌ها، یا رنگ تابلوها و یا فرش می‌تواند بسیار موثر باشد.

نکات مهم خرید مبلمان سلطنتی

اگر همچنان قصد دارید که برای منزل خود مبلمان استیل تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید تا انتخاب بهتر و مطئن‌تری داشته باشید.

– حتما قبل از انتخاب مبلمان به ابعاد و سایز مبل مناسب منزلتان دقت کنید، همان‌طور که اشاره کردیم مبل‌های استیل مناسب خانه‌های کوچک نیست، بنابراین اگر منزل کوچکی دارید و این سبک از مبلمان را می‌پسندید می‌توانید به‌جای آن از مبل‌های کلاسیک یا نیمه‌استیل استفاده کنید.

– از مرغوب بودن چوب کلاف و بدنه اطمینان حاصل کنید، می‌توانید چوبها را از نظر کیفیت و فرورفتگی یا زدگی و خوردگی بررسی کنید.

– به منبت‌کاری‌ها توجه کنید، از قرینه بودن و همچنین بی نقص بودن آنها در تمام قسمت‌ها مطمئن شوید.

– سعی کنید از پارچه‌های مرغوب و مقاوم در مقابل ساییدگی انتخاب کنید، نکته مهم دیگر نحوه نگهداری و شستشوی پارچه‌های رومبلی است که می‌توانید از فروشنده در مورد آن راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

– انتخاب رنگ مبلمان بستگی به تم رنگی فضای منزل و چیدمان آن دارد، استفاده از رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های کلاسیک مخصوص تم سلطنتی مثل سورمه‌ای ، سبز یشمی، بژ و قهوه‌ای می‌تواند شما را در ست کردن با انواع رنگ‌ها یاری کند.

مشاهده
راهنمای خرید مبل کلاسیک
اثاث چین
ارسال دیدگاه