راهنمای خرید مبل استیل

راهنمای خرید مبل استیل

داشتن یک دکوراسیون لاکچری و خیره‌کننده در منزل، آرزوی هر خانم خانه‌دار است. مبلمان استیل یکی از اقلامی است که سبب می‌شود چیدمان خانه منحصربه‌فرد جلوه کند. مبل استیل همیشه مورد توجه علاقمندان به چیدمان‌های سنتی و کلاسیک بوده است، در این مقاله سعی کرده‌ایم راهنمای جامعی در مورد خرید مبل استیل ارائه دهیم.

مبل استیل چیست؟

کلمه استیل تلفظ فارسی کلمه “استایل” است که به معنای “سبک” می‌باشد. علت نام‌گذاری این نوع مبلمان با این نام نیز سبک خاصی از دکوراسیون است که در آن استفاده می‌شود. مبل‌های استیل در واقع همان مبلمان سلطنتی است که در میان مردم با این نام شناخته شده است. در حقیقت بخش اعظم مبل استیل را کلاف چوبی آن تشکیل می‌دهد، از طرفی منبت کاری‌های روی چوب بدنه باعث زیبایی بی‌نظیر این سبک از مبلمان است.

راهنمای خرید مبل استیل

ویژگی‌های مبل استیل را بهتر بشناسید

 از ویژگی‌های مخصوص مبل استیل می‌توان به منبت‌کاری‌های بسیار زیاد روی قسمت‌های تاج، دسته‌ها و پایه‌ها اشاره کرد. این سبک از مبلمان به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد بسیار محبوب است، اما باید توجه داشت به‌دلیل مرغوبیت و کیفیت بالای متریال به‌کاررفته در آن قیمت این مدل از مبل‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است.

از دیگر مشخصات مبلمان استیل می‌توان به ارتفاع بلند آن اشاره کرد، این سبک از مبلمان نسبت به سایرین ارتفاع بلندتری دارد، شاید علت اصلی آن وجود تاج و پایه‌هاست که سبب می‌شود ارتفاع آن به حد چشمگیری بلند باشد.

مشاهده
راهنمای خرید میز اداری

مبل استیل به دلیل دارا بودن چوب در قسمت بدنه و کلاف و همچنین استفاده از چوب‌های مرغوب جهت منبت‌کاری نسبت به سایر مدل‌ها سنگین‌تر است.

مبل‌های استیل عموما دارای تشکچه‌های دوبل و یک تکه هستند، این مسئله سبب می‌شود طول عمر مبل افزایش پیدا کند و از طرفی شستشوی این سبک از تشکچه‌ها نیز آسان‌تر است.

از دیگر ویژگی‌های مبل استیل قسمت تاج آن است، اصولا مبل‌های سلطنتی دارای تاج‌های بلند و منبت‌کاری شده هستند،  استفاده از چوب‌های مرغوب برای زیباتر دیده شدن منبت‌کاری‌ها در قسمت‌های مختلف بدنه مبل استیل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل مبلمان است.

معمولا از چوب‌های راش، گردو و چوب سفید در ساخت مبلمان استیل استفاده می‌شود، این چوب‌ها علاوه بر اینکه مقاومت و استحکام مناسبی به مبلمان می‌بخشند، قابلیت تراش خوردن و منبت‌کاری نیز دارند.

نحوه چیدمان مبل استیل چگونه است؟

مبل‌های سلطنتی در دو ست ۷ و ۹ نفره تولید می‌شوند، معمولا در کنار یک کاناپه دو یا سه نفره دو مبل تک نفره و صندلی‌های میزبان وجود دارند، از آنجایی که این سبک از مبلمان دارای جزئیات ریز و ظریف بسیار است بهتر است در قسمت خلوتی از منزل و در مرکز توجه قرار داده شود.

پارچه‌های به کاررفته در مبلهای استیل معمولا طرح‌دار هستند،  پیشنهاد می‌کنیم از اجناس دکوری کمتری در کنار مبلمان استیل استفاده کنید، چرا که چوب‌های منبت‌کاری شده و پارچه‌های طرحدار سبب می‌شود با وجود مجسمه و اجناس دکوری، محیط شلوغ‌تر از آنچه هست دیده شود.

اگر قصد دارید از مبل‌های استیل در خانه استفاده کنید باید دقت داشته باشید که این سبک از مبلمان متعلق به یک چیدمان گرانبها و لاکچری است، بنابراین باید بودجه تهیه چنین دکوراسیونی را داشته باشید، در غیر این‌صورت مبلمان شما جلوه زیادی نخواهد داشت.

مشاهده
راهنمای خرید تخت خواب هوشمند

مبلهای سلطنتی برای دیده شدن به فضای باز احتیاج دارند بنابراین استفاده از این سبک مبلمان در آپارتمانهای کوچک انتخاب اشتباهی خواهد بود.

تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک در چیست؟

بسیاری از افراد مبل استیل و مبل کلاسیک را اشتباه می‌گیرند، در مورد تفاوت این دو مدل مبل باید بگوییم، مبل‌های استیل در مقایسه با نوع کلاسیک دارای منبت‌کاری‌های بیشتری هستند، در حقیقت مبل‌های کلاسیک در قسمت تاج و دسته‌ها ظریف‌تر هستند و منبت‌کاری کمتری دارند، طراحی مبلمان کلاسیک نیز به شکل چشم‌گیری ساده‌تر از سبک استیل و سلطنتی است. به‌همین دلیل است که مبل کلاسیک را می‌توان در انواع دکوراسیون به کار برد و هم‌چنین به دلیل ظرافت مبل کلاسیک مسلما متریال به‌کاررفته در آن نسبت به مبل سلطنتی کمتر بوده و در نتیجه قیمت آن پایین تر است.

نکات مهم خرید مبلمان استیل

– هنگام خرید مبلمان سلطنتی در مورد کیفیت چوب، پارچه‌ها و کلاف مبل اطمینان حاصل کنید.

– انتخاب رنگ مبلمان نیز بستگی به تم رنگی چیدمان منزلتان دارد، می‌توانید طرح پارچه رومبلی را با یکی از آیتم‌های دکوری منزل مثل پرده‌ها و یا رنگ تابلوها ست کنید.

– نحوه نگهداری و شستشوی مبلمان را از فروشنده بپرسید.

– به تناسب ابعاد مبلمان و فضایی که قرار است مبل‌ها را در آن قرار دهید توجه داشته باشید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه